Gå til innhold

Rekker jeg det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært svært dårlig til å trene.

Men jeg vil gå ned litt i vekt på 1 1/2 mnd. Går det ann? Trenger ikke å være mer enn noen kilo. For da ser jeg forskjell på vekta ihvertfall.

Men jeg føler det at jeg ikke klarer. Jeg har tredemølle, men jeg føler det at den ikke funker. Men hvilke treningsøkter kan jeg gjøre hjemme?

Hoppetau, mageøvelser? Vil ned rundt magen og trene fordi alt av det jegspiser setter seg der. Jeg drikker ikke mye brus, jeg drikker mest vann og iste innimellom for å dempe søtsuget. Og jeg spiser ikke særlig sunt og spiser som regel kinesisk mat som bare kan varmes og dårlig mat. Grunnen til det er det at samboer sitter med alle pengene, så har ikke så mye å si hva han kommer hjem med.

Burde jeg spise lite om gangen, og ofte. Og hvor ofte? Knekkebrød? Hvor mye og hvilket pålegg?



Anonymous poster hash: 7ee30...a3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjer rundt 27. oktober? 1 1/2 måned er et veldig kort perspektiv for vektnedgang. Du kan realistisk gå ned en prosent av din kroppsvekt pr uke. Du behøver ikke trene for å gå ned i vekt. Men du forbrenner kalorier ved fysisk aktivitet. Det er det samme hva slags aktivitet det er. Men jo mer sliten du blir, jo flere kalorier forbrenner du. Du vil gå ned i vekt så lenge du har kaloriunderskudd. Du behøver ikke spise "sunt" for å gå ned i vekt, du må bare spise litt mindre. Det er også det samme for vektnedgangen når og hvor ofte du spiser.

En annen ting. Som samboer bør du være med på å bestemme hva som skal kjøpes av mat, selv om det ikke er du som betaler mest, så lenge det ikke dreier seg om luksusvarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du gå ned så fort?

Anonymous poster hash: 73097...c06

Bryllupet til min bror.

Anonymous poster hash: 7ee30...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg bare lurte på sånn som biola? Jeg drikker det fordi jeg sliter med magen. Er det forresten dårlig å ddrikke sånn hvis man skal ned i vekt?



Anonymous poster hash: 7ee30...a3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Ja det går an, spis mindre mat og ta intervalltrening så ordner det seg. Dette er et eksempel:

Frokost: 1 knekkebrød med leverpostei, hamburgerrygg eller makrell i tomat + et lite(!) glass skummet melk(det er den melka med minst kalorier.) Du kan også velge te eller kaffe istedet så sparer du ekstra.

Lunsj(det samme, men du trenger ikke spise det om du ikke jobber er min anbefaling)

Middag: En LITEN posjon av hva enn det er dere skal ha til middag. Du kan droppe poteter og saus

Kvelds: Det trenger man ikke, men om man er sulten så ta en kopp te eller en kalorifattig yoghurt som Double 0%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det går an, spis mindre mat og ta intervalltrening så ordner det seg. Dette er et eksempel:

Frokost: 1 knekkebrød med leverpostei, hamburgerrygg eller makrell i tomat + et lite(!) glass skummet melk(det er den melka med minst kalorier.) Du kan også velge te eller kaffe istedet så sparer du ekstra.

Lunsj(det samme, men du trenger ikke spise det om du ikke jobber er min anbefaling)

Middag: En LITEN posjon av hva enn det er dere skal ha til middag. Du kan droppe poteter og saus

Kvelds: Det trenger man ikke, men om man er sulten så ta en kopp te eller en kalorifattig yoghurt som Double 0%

Er du gal? Det der er ALTFOR lite.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må spise lite for å gå ned i vekt.

Nei, det må man så absolutt ikke. Man skal ligge i moderat kaloriunderskudd, og velger man magre råvarer kan man spise veldig mye. Det du listet opp er altfor lite, uansett høyde/vekt, og hun kommer bare til å rase opp igjen så snart hun begynner å spise normalt igjen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts.Det er fult mulig,men løsningen til Silverstream er ikke veien å gå.Det du må gjøre er å sørge for at du spiser mindre enn du forbrenner,men ikke kjøre kroppen inn i et sultmodus.Kanskje folk tenker at jeg ikke rett kjeft til å prate fordi jeg sliter med anoreksi,men det er en sykdom hvor mat vekt etc bare er et symptom så jeg vet jo med fornuft at det å innta veldig lite næring ikke er sunt,og kostlista til Silverstream er helt ekstrem.

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Nei, det må man så absolutt ikke. Man skal ligge i moderat kaloriunderskudd, og velger man magre råvarer kan man spise veldig mye. Det du listet opp er altfor lite, uansett høyde/vekt, og hun kommer bare til å rase opp igjen så snart hun begynner å spise normalt igjen.

Lite/moderat, det jeg skrev sikrer underskudd, det er bra å ligge på 1300 kalorier(eller under, men det er ikke et must. Hvis du trives å spise så mye går det greit det også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Kjære ts.Det er fult mulig,men løsningen til Silverstream er ikke veien å gå.Det du må gjøre er å sørge for at du spiser mindre enn du forbrenner,men ikke kjøre kroppen inn i et sultmodus.Kanskje folk tenker at jeg ikke rett kjeft til å prate fordi jeg sliter med anoreksi,men det er en sykdom hvor mat vekt etc bare er et symptom så jeg vet jo med fornuft at det å veldig lite næring ikke er sunt,og kostlista til Silverstream er helt ekstrem.

Åja, det var jo merkelig når kostholds-og treningsekspreter sier det er greit å ligge på 1300 kalorier, tror kanskje de vet hva de snakker om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det var jo merkelig når kostholds-og treningsekspreter sier det er greit å ligge på 1300 kalorier, tror kanskje de vet hva de snakker om her.

Så du mener at den lista du la ut ligger på 1200-1300 kalorieri?

La oss se:1 knekkebrød med hamburgerrygg ca 75 pluss 1 glass skummet melk på 33 kalorier = 141 x 2 (frokost og lunsj)

Så tenker vi at en middag ligger på 500 og yoghurten på 60.

Da er vi oppe i 842

Og du sa også at melk kunne droppes,lunsj kunne droppes,og kvelds kunne droppes. Da snakker vi ennå mindre igjen. Så igjen jeg fra råder ts å høre på deg!

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bytt ut vanlig brød med knekkebrød/rugbrød

iste innholder mye sukker så dropp isteen

Det er min kur om jeg vil gjøre endringer på magen min, det er ikke gitt at du får super mage, men det hjelper mot evt oppblåsthet :)

Ellers små grep

dropp theisen ta trappene

uhm trening som styrker holdning for det har mye å si for mage,. balanse trening som skøyter trenger ikke løpe rundt på isen som gaselle men ta et par runder i det tempo du klarer.



Anonymous poster hash: aacd7...212
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Så du mener at den lista du la ut ligger på 1200-1300 kalorieri?

La oss se:1 knekkebrød med hamburgerrygg ca 75 pluss 1 glass skummet melk på 33 kalorier = 141 x 2 (frokost og lunsj)

Så tenker vi at en middag ligger på 500 og yoghurten på 60.

Da er vi oppe i 842

Og du sa også at melk kunne droppes,lunsj kunne droppes,og kvelds kunne droppes. Da snakker vi ennå mindre igjen. Så igjen jeg fra råder ts å høre på deg!

Jaja, det jeg kom med var bare et eksempel, Poenget var at å ligge på 1300 kalorier er et greit mål, det har jeg og har ikke hatt problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig dårlig trent, sist gang gikk jeg ned 8 kg bare ved å gå vanlige turer og spise knekkebrød istedenfor brødskiver. Og det var på 1 1/2 mnd. Men jeg sprakk som jeg sa. Og klarte ikke mer. men hvis jeg hadde trent i tillegg på tredemølle (som jeg ikke hadde den gangen) og forskjellige ting.

Jeg kan ikke ta øvelser på gulvet, fordi jeg har en tvilling som gjør vondt. (cyste). Og da er det veldig lite mageøvelser jeg kan gjøre.



Anonymous poster hash: 7ee30...a3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet om å gå/løpe opp og ned trapper er god trening? Jeg har steppkasse, hoppetau, tredemølle og sånn ball. Er det noe jeg kan bruke og hvilke øvelser man kan gjøre?



Anonymous poster hash: 7ee30...a3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det jeg kom med var bare et eksempel, Poenget var at å ligge på 1300 kalorier er et greit mål, det har jeg og har ikke hatt problemer.

Men da er det rart at du ikke kom med et eksempel på 1300 kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Men da er det rart at du ikke kom med et eksempel på 1300 kalorier?

Tenkte ikke over det. Skrev bare ei grov skisse. Samtidig så skrev jeg ting man ikke måtte spise/drikke og sa at man kunne ligge under 1300 kalorier også hvis man var komfortable med det. Hos meg varierer det, men aldri over 1300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite/moderat, det jeg skrev sikrer underskudd, det er bra å ligge på 1300 kalorier(eller under, men det er ikke et must. Hvis du trives å spise så mye går det greit det også).

Det du skriver sikrer ts å gå på en smell. Nå vet vi ikke hvor høy eller hvor mye ts veier, men man skal aldri gå under BMR. Og man kan spise så utrolig mye mer enn det du skriver og likevel gå ned i vekt, bare at det da blir på en mye sunnere måte :) og ja, jeg trives med mye mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...