Gå til innhold

Hvilken alkohol er "sunnest" å drikke? Som ikke inneholder alt for mye sukker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er stilt feil. Alkohol er rett og slett ikke sunt. Enkelte pasienter, f. eks. eldre og pasienter med dårlig perifer blodsirkulasjon kan ha godt av én enhet alkohol om morgenen, men den potensielle risikoen er for stor til at det kan anbefales. Kroniske alkoholikere har ofte marginalt med atherosclerose, men det er ikke noen god grunn til å bli alkoholiker. Antioksidanter, som forøvrig er svært omdiskutert, kan man heller få i seg fra andre kilder, da sikres opptaket i kroppen langt bedre.

Sm min gamle professor i patologi sa:

"Det eneste et par alkoholenheter om dagen noensinne har ført til, er enda flere daglige alkoholenheter."

Anonymous poster hash: bd2de...d1e

Hva har dette med saken å gjøre egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har dette med saken å gjøre egentlig?

At en annen bruker mente rødvin var sunt pga. antioksydanter.

Å spørre hva som er den "sunneste" alkoholen er et spørsmål som ikke kan ha noe svar, ettersom det ikke har noen positive helseeffekter som ikke overskygges av andre effekter.

Alkohol er alkohol, og det er ikke sunt. Det spiller ingen rolle hva man drikker.

Anonymous poster hash: bd2de...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprit er faktisk en av værstingene.

Hvordan det?

Når det kommer til inntatte kalorier i forhold til oppnådd promille er sprit veien å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva du liker. Hvis du ikke liker tørr hvitvin, så blir det ikke mye koselig å drikke det liksom... Og jeg ser at jeg er litt sent ute, men lager en liten guide her likevel fordi det er sikkert andre som kan dra nytte av det også.

Ren sprit (ikke smaksatt) har null sukker. Vodka, whiskey, cognac, rom, cachaca, tequila, akevitt og sånt. Gin er smaksatt vodka (før destillasjon) og pleier å ha null sukker. Noen smaksatte vodkaer (etter destillasjon, altså ikke gin) har også null:
Absolut (men hold deg unna absolut hvis du har smaksløker som fungerer),

Belvedere

Skyy

Smirnoff

Stolichnaya

Vikingfjord har lite sukker 20g i en liter (obs, ikke ferdig-cocktailene)

Vin varierer veldig. Noen viner er ca uten sukker, andre er sukkerbomber. Spør på vinmonopolet etter en med lite sukker, eller let frem selv på vinmonopolets sider.

Sukkerfri rusbrus som for eksempel Smirnoff Ice Light.

Sukkerredusert cider som for eksempel Grevens Pære Uten Tilsatt Sukker

Sukkerredusert øl som Tuborg Lite

Obs: Bacardi sine smaksatte romer er ikke sukkerfrie. Captain Morgan spiced rum er ikke sukkerfri. Koskenkorva sine smaksatte vodkaer er ikke sukkerfrie. Chase sine smaksatte vodkaer er ikke sukkerfrie. Van Gogh Espresso er ikke sukkerfri. Likører har ofte så mye sukker i seg at de er nesten siruper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinny bitch, vodka med blå farris. Smaker jo forferdelig ekkelt, men du blir ikke tykk! (Men du blir full)

Haha! Jeg har faktisk drukket den i mange år, men med lime skiver i tillegg. Ikke visste jeg at det var en "sunnere" drink eller at den het skinny bitch! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...