Gå til innhold

Små-fjellturer i Bergen?(med baby 6 mnd)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet noen om noen små fjellturer i Bergen? Vet jo om de vanlige store fjellturene men tenker det er best med noen mindre når hun er liten. Og vet noen om turer i sædalen? Hun skal være med i en ergobaby bæresele og tar selvfølgelig pauser underveis.

Takk på forhånd.

Anonymous poster hash: 27836...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes en bok som heter "opptur Bergen" - der finner du både små og store turer i Bergensområdet. De har også boken på hovedbiblioteket. Der finner du nok i hvert fall noen gode turforslag. http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8282400564

Bruker du biblioteket slipper du å kjøpe boken :)

Ellers har du jo alt det typiske som du kan gjøre rundt byfjellene, men det vet du jo sikkert om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolbeindsvarden eller Dronningen på Askøy er ganske familievennlig :)

Fint å gå opp til Lillelyderhorn også. Eller Ørnefjellet, som er den haugen litt nedenfor Lyderhorn på Laksevågsiden.

Liatårnet på Sotra (mye finere å gå opp langs ryggen, der er sti og ikke asfaltvei).

Nå vet jeg ikke hvor kjent du er i Bergen, og om disse stedene sa deg noe som helst. Men kan gi deg nærmere beskrivelse om du vil det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolbeindsvarden eller Dronningen på Askøy er ganske familievennlig :)

Fint å gå opp til Lillelyderhorn også. Eller Ørnefjellet, som er den haugen litt nedenfor Lyderhorn på Laksevågsiden.

Liatårnet på Sotra (mye finere å gå opp langs ryggen, der er sti og ikke asfaltvei).

Nå vet jeg ikke hvor kjent du er i Bergen, og om disse stedene sa deg noe som helst. Men kan gi deg nærmere beskrivelse om du vil det :)

Tusen takk!! :-)

Skal sjekke alt ut! :-)

Anonymous poster hash: 27836...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en bok som heter "opptur Bergen" - der finner du både små og store turer i Bergensområdet. De har også boken på hovedbiblioteket. Der finner du nok i hvert fall noen gode turforslag. http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8282400564

Bruker du biblioteket slipper du å kjøpe boken :)

Ellers har du jo alt det typiske som du kan gjøre rundt byfjellene, men det vet du jo sikkert om. :)

Takk!! Skal definitivt låne/kjøpe den boken! Er bibliotek åpent om søndagen ? :-)

Anonymous poster hash: 27836...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Sædalen kan du blant annet gå til Nubben, Nattlandsfjellet, Turnerhytten og Ulriken.

Ellers hadde vi vært med vår datter på alle de 7 fjell før hun ble 6 måneder. Ikke noe problem, det.

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!! Skal definitivt låne/kjøpe den boken! Er bibliotek åpent om søndagen ? :-)

Anonymous poster hash: 27836...159

Det tror jeg ikke. Men du kan bestille på biblioteket hjemmefra og få sms når de har lagt boken klar til deg. Da slipper du å lete. Men det vet du sikkert. :)

Håpe du finner noe passende i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ned langs elva til Sandalen. Liten tur, men fint.

Start med geocaching og finn masse steder du ikke ante eksisterte

Anonymous poster hash: 5eb90...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Sædalen kan du blant annet gå til Nubben, Nattlandsfjellet, Turnerhytten og Ulriken.

Ellers hadde vi vært med vår datter på alle de 7 fjell før hun ble 6 måneder. Ikke noe problem, det.

Har vært tre ganger ved nubben/Landåsfjellet nå og det har vært utrolig kjekt. Jeg tar hun gjerne med meg på Ulriken osv men mannen mener hun er for liten, men jeg mener at har hun pupp,ren bleie, varmt og godt og mamma/pappa så er det ingen problem. Han er skikkelig friluftsmenneske, men hønemor :-P tips til hva jeg kan si?? Og vet du hvor lang tid det er fra nubbevatnet til Ulriken? Ser jo sååå nærmt ut men er nok langt :P

Anonymous poster hash: 27836...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...