Gå til innhold

Hvordan holder dere dere mette på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oi, det ville virkelig vært herlig å kunne spise så sjelden! Jeg er usikker på om jeg får i meg nok kcal generelt, men jeg spiser i alle fall mye til middag. Moren min sier at det i alle fall ikke er noe galt med matlysten min hver gang jeg er på besøk. :fnise: Kunne du gitt eksempel på hva du spiser gjennom en hel dag? TS TS Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Frokost

Eggerøre med peanøttsmør og kokosmelk

Lunsj

Wraps eller salat og grønnsaker med avokado, rømme, pinjekjerner, kylling, fet fisk, egg etc

Middag

200 gram kjøtt, hjemmelaget saus på rømme/kokosmelk etc, kikerter, bønner, søtpotet etc

Snacks så er jeg glad i proteinpannekaker/cookies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost

Eggerøre med peanøttsmør og kokosmelk

Lunsj

Wraps eller salat og grønnsaker med avokado, rømme, pinjekjerner, kylling, fet fisk, egg etc

Middag

200 gram kjøtt, hjemmelaget saus på rømme/kokosmelk etc, kikerter, bønner, søtpotet etc

Snacks så er jeg glad i proteinpannekaker/cookies

Jeg spiste eggerøre med peanøttsmør i dag til frokost av 3 egg og hadde et eple etterpå, men var sulten igjen 3,5 timer senere :S Har du eggerøren på brød eller spiser du den kun som den er?

TS

Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også med dette en stund - var konstant sulten gjennom arbeidsdagen. Har løst det med at jeg spiser havregryn og firkornsblanding til frokost. Det holder jeg meg mett på helt frem til lunsj. Til lunsj spiser jeg knekkebrød, kyllingfilet og skyr. Skyr gir meg en god metthetsfølelse. Jeg blir sjelden mett før middagstid, dersom jeg blir det tar jeg meg et knekkebrød/en youghurt. Jeg er dog ikke låst til telefonen hele dagen, men jeg var det tidligere og youghurt f.eks går fint selv med kunden på tråden.

Endret av Cartina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste eggerøre med peanøttsmør i dag til frokost av 3 egg og hadde et eple etterpå, men var sulten igjen 3,5 timer senere :S Har du eggerøren på brød eller spiser du den kun som den er? TS Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Hvor mye peanøttsmør? Jeg bruker 2 ss og kokosmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye peanøttsmør? Jeg bruker 2 ss og kokosmelk.

Jeg tok en og en halv ss.

TS

Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også med dette en stund - var konstant sulten gjennom arbeidsdagen. Har løst det med at jeg spiser havregryn og firkornsblanding til frokost. Det holder jeg meg mett på helt frem til lunsj. Til lunsj spiser jeg knekkebrød, kyllingfilet og skyr. Skyr gir meg en god metthetsfølelse. Jeg blir sjelden mett før middagstid, dersom jeg blir det tar jeg meg et knekkebrød/en youghurt. Jeg er dog ikke låst til telefonen hele dagen, men jeg var det tidligere og youghurt f.eks går fint selv med kunden på tråden.

Firkornsblanding, er det en slags frokostblanding bare sunnere?

TS

Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en og en halv ss. TS Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Men brukte du kokosmelk? Godt med fett sammen med proteinene fra eggene gjør susen for meg iallefall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sulten etter 3 timer, men jeg spiser ikke lavkarbo. Spiser to skiver til frokost, en yoghurt kl 10, 4 knekkebrød med skinkeost og et kokt egg til lunsj, gjerne en frukt/grønnsak kl 14, middag av varierende slag kl 17 og to skiver til kvelds kl 21-22.

Anonymous poster hash: 973cc...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet med telefonsalg var det 10 min pause hver time. Så vi rakk ta en kaffe og en banan eller lignende :) i tillegg til 1-2 min pause mellom hver samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter trening etterfulgt av en proteinsheik som jeg sluker veldig enkelt blir jeg mettet resten av dagen.



Anonymous poster hash: c318f...91b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange knekkebrød spiser du til lunsj? Man må spise en god del av dem med mettende pålegg for at de skal holde deg mett.

Jeg er også avhengig av å ikke ha for lang tid mellom hver gang jeg spiser. Men i hverdagen spiser jeg enten yughurt med havregryn og valnøtter, eller en porsjon havregrøt (gjerne med litt valnøtter da også) til frokost kl 7, og da holder jeg fram til lunsj 11.30. Lunsj er normalt 2 brødskiver med pålegg eller 3-4 knekkebrød med pålegg, alternativt salat med fullkornpasta og skinke eller kylling. Jeg blir småsulten igjen kl 15 og spiser gjerne en banan eller yoghurt eller noe da om jeg rekker for å holde fram til middag kl 16.30. Er alltid sulten når det nærmer seg middagstid altså.

Jeg kan ikke tenke meg at dere ikke får ta 5 min innimellom som kan benyttes til å hive innpå et raskt mellommåltid.



Anonymous poster hash: 80184...8c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg trenger å spise så ofte, ca hver tredje time,

Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Hvorfor trenger du det? Jeg trodde også dette, helt til jeg fant ut at det er bare en myte at man skal spise ofte. Jeg spiser to store måltider om dagen og trives godt med det.

Anonymous poster hash: b9acb...87d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går fint an å venne seg til en annen frekvens på måltidene. Kroppen blir fort vant til et nytt mønster, du må bare tåle å være sulten en liten periode. Med det sier jeg ikke at du skal spise mindre, men at du kanskje kan hoppe over det ene ekstra måltidet på jobb om du føler det er stress å spise da.

Jeg spiser ikke mitt første måltid før kl 11. Tidligere hadde jeg slitt med det, men nå blir jeg ikke sulten før ved lunsj-tider.



Anonymous poster hash: ff69f...da1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du det? Jeg trodde også dette, helt til jeg fant ut at det er bare en myte at man skal spise ofte. Jeg spiser to store måltider om dagen og trives godt med det.

Anonymous poster hash: b9acb...87d

Samme her. Men folk er forskjellig og noen foretrekker å spise oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...