Gå til innhold

Hvordan holder dere dere mette på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært student lenge og skal for første gang ut i en åtte timers jobb. Problemet er at jeg trenger å spise så ofte, ca hver tredje time, og det er jo bare 1 pause i løpet av hele dagen. I tillegg er det en telefonjobb, så jeg kan jo ikke sitte å knaske og knaske i telefonen.. Men jeg blir fryktelig ukonsentrert og klarer ikke å få til noe fornuftig når jeg er så sulten, så er redd for at det da skal gå ut over jobben. Hvordan løser dere dette? Hva spiser dere til frokost og hva har dere med på jobb for å holde dere mette så lenge som mulig? Må vel nevne at jeg i tillegg spiser lavkarbo.



Anonymous poster hash: 39ec6...d66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber 9 timer og 50 minutter om dagen (Sverige) Vi har riktignok 1 1/2 time pause tilsammen i løpet av dagen, hvis vi er heldige. Vi begynner dagen 07:15 og spiser frokost kl 09:00 - 09:30, da spiser jeg havregryn med youghurt og rosiner. Det holder meg passe mett. Lunsj er fra ca 11:30-12:15 da spiser jeg som regel rester fra middagen dagen før. Deretter har vi ny pause 14:30-15:00 hvor jeg som regel bare tar en kaffe, da jeg fortsatt er mett etter lunsjen. Vi er ferdig på jobb kl 16:30 hvor jeg drar hjem og lager middag, da er jeg som regel sulten

Har en veldig aktiv arbeidsdag (radiograf) så takk gud for endel pauser, selv om jeg ikke er vandt til det fra Norge. Vi har jo aktive pauser så det er ikke alltid vi rekker å spise, men må ta akutte pasienter. Men som regel rekker jeg frokosten, og halve lunsjen. Passer på å spise noe jeg vet metter meg en stund, men som ikke er tungt, da jeg går og går og går mens jeg jobber. Jeg hadde nok fint klart meg uten alle pausene, men det er veldig godt å sitte en stund mellom takene, blir slitne i beina(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke poenget med lavkarbo at man ikke skal behøve å spise hver tredje time da??



Anonymous poster hash: 778c3...7b8
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser lavkarbo og spiser ofte ikke i det hele tatt på jobb, og jeg spiser ikke frokost. Jeg spiser få og store måltider, mange ganger bare én gang om dagen. Kanskje du rett og slett skal prøve å bli vant med å spise større og færre måltider?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du spørre om du kan ta to pauser á et kvarter istedet?

Ellers spiser jeg også veldig ofte når jeg har fri/leser, men på jobb er jeg aktiv og opptatt og trenger ikke spise så ofte (siden jeg ikke sitter og kjenner på om jeg er sulten). Kanskje du vil oppleve det samme? Jeg tar dessuten med litt sjokoladekjeks, frukt, nøtter etc til å kaste innpå hvis det skulle knipe. En banan går jo fort unna, for eksempel.

Anonymous poster hash: 08048...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver tredje time på lavkarbo tyder på at du spiser for lite proteiner og fett.

Jeg spiser frokost klokka 06.00 og da er jeg akkurat sulten til lunsj klokka 12 og er mett fra lunsj til middag klokka 17-18.

Får du i deg nok kcal?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser iallefall en banan etter lunsj, før lunsj holder jeg meg stort stt mett fra frokost..

Banan er lurt, for den lager ikke så mye lyd :P Har jeg med eple istedet, blir jeg helt stressa, og kaster det før det er spist opp, haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser nøtter; god handfull med valnøtter, mandler og hasselnøtter + en banan eller eple til frokost, et eple eller banan i 10 tida, havregryn med melk til lunsj, og appelsin eller pære i 14 tida



Anonymous poster hash: 95400...59c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner! Og så må du bare spise store nok måltider. Jeg trodde før at jeg bare måtte spsie hver 3. time, for jeg var jo sulten.

Men nå spiser jeg mye mer hver gang. Spsiser frokost rundt 7, lunsj 12, middag i 4-5 tida, og kanskje kvelds, og det går fint.

Spis kjøtt, kesam, mye grønsaker, egg ol, som fyller magen og holder deg mett.



Anonymous poster hash: fbf47...a1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å innta drikke isteden? Vet ikke hvordan det er på jobben din, men de burde vel synes det er greit om du inntar drikke iblant? Da kan du jo bare ta noen sips mellom en telefonsamtale feks. Du kan lage smoothies av ulike slag.



Anonymous poster hash: bd98e...4be
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise mer proteiner og fett til frokost og lunsj. Ikke spis lavkarbo + lavfett. Det å spise hver tredje time er en konstruert sannhet, og ingen nødvendighet hvis man spiser riktig mat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å innta drikke isteden? Vet ikke hvordan det er på jobben din, men de burde vel synes det er greit om du inntar drikke iblant? Da kan du jo bare ta noen sips mellom en telefonsamtale feks. Du kan lage smoothies av ulike slag.

Anonymous poster hash: bd98e...4be

Takk for tipset! Da skal jeg kjøpe meg en blender :)

TS

Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver tredje time på lavkarbo tyder på at du spiser for lite proteiner og fett.

Jeg spiser frokost klokka 06.00 og da er jeg akkurat sulten til lunsj klokka 12 og er mett fra lunsj til middag klokka 17-18.

Får du i deg nok kcal?

Oi, det ville virkelig vært herlig å kunne spise så sjelden! Jeg er usikker på om jeg får i meg nok kcal generelt, men jeg spiser i alle fall mye til middag. Moren min sier at det i alle fall ikke er noe galt med matlysten min hver gang jeg er på besøk. :fnise: Kunne du gitt eksempel på hva du spiser gjennom en hel dag?

TS

TS

Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke poenget med lavkarbo at man ikke skal behøve å spise hver tredje time da??

Anonymous poster hash: 778c3...7b8

Det er godt mulig, men det er ikke derfor jeg personlig går på lavkarbo.

TS

Anonymous poster hash: 39ec6...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til frokost pleier jeg å enten spise havregryn med melk og blåbær eller omelett laget av tre egg med tomater, paprika og løk i + noe grønn salat til. Eventuelt to egg med bacon og grønn salat til.

Til lunsj blir det som oftest usaltede cashewnøtter og knekkebrød med ost og paprika. Og en avokado.

Spiser jeg for lite til frokost og lunsj?

TS



Anonymous poster hash: 39ec6...d66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at det blir oftere egg til frokost enn havregryn da for jeg prøver å ikke spise så mye havregryn når jeg går på lavkarbo.

TS



Anonymous poster hash: 39ec6...d66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge etter frokost pleier du å bli sulten? Hvis du blir sulten tidlig, ville jeg spist mer frokost. Ha ost og skinke i omeletten, stek i rikelig med smør, ha en skvett fløte i kaffe/te eller noe lignende. Prøv deg frem :) Hvis du blir sulten 30-60 min før lunsj, holder det kanskje å spise en neve nøtter mellom frokost å lunsj?

Jeg synes at du spiser litt lite til lunsj. Hvor mange knekkebrød spiser du? Og hva slags knekkebrød snakker vi om? Når begynner du å bli sulten igjen før middag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...