Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

Ja det er det jeg er innstilt på. Ta det som det kommer. Jeg har ikke bestemt at jeg skal ha noe som helst - men hvis jeg føler jeg trenger det da, så ber jeg om det. :)

Nå er det like før vi er mammaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åpent sinn er jeg veldig for! Jeg ble satt igang og kunne dessverre ikke oppleve vannlindring/-fødsel, men om ting starter av seg selv innen rimelig tid og jeg føler for det, og badet er ledig, så kommer jeg til å trygle og be om det.

Jeg hadde en fødsel uten smertelindring overhodet, og det var vondt, men ABSOLUTT overkommelig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh , Nuttepia, hvorfor fikk du ikke hatt vannlindring om jeg kan spørre?

Vi går for uten, til jeg står i det og ser om jeg ikke takler det. Hehe.. Synes det er bedre enn å bare innstille meg på bedøvelse, også kommer vi dit også går det ikke.. Slipper å bli skuffet og slik.

Ja, nå blir jeg mamma på ordentlig! Det er noe helt annet enn å ha samboers jente her annenhver helg for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har lillebebis vært veldig aktiv. Masse liv. Hele magen har bølget på utsiden. Super fascinerende ♡ ordentlig sci fi ♡

jeg sover så utrolig dårlig om nettene,så jeg skal rett og slett hoppe i køyen nå straks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld dagboka :blomst:

Da nærmer helga seg slutten, i morgen skal jeg prøve meg på 50 % jobb igjen.

Det blir deilig å få litt hverdag.

Jeg og mr Løvsol har diskutert en del rundt permisjonen i helga. Jeg må jo få levert inn søknaden min. Han har veldig lyst til å ta mest mulig pappaperm og jeg vil selvfølgelig ha mest mulig tid med lille. Med reglene som er nå, er jo 10 uker til mor og 10 uker til far. De resterende ukene kan deles fritt mellom mor og far.

Jeg prøver å overtale han til at jeg hvertfall får permisjon til og med august neste år. Da får han ca 4 mnd + ferien sin. Han vil gjerne ha mer.

Jeg vil jo selvfølgelig at han skal få være hjemme med lille, men hvis dere har noen gode argumenter, så tas de imot med glede :fnise:

I dag har jeg vært kjempesliten, har sovet masse. Vi la oss tidlig i går, noe som resulterte i at vi våknet tidlig også. Men jeg sov igjen en liten halvtime i tolv tiden, og en liten time i femtiden. Allikevel er jeg trøtt nå. Det er egentlig ikke så rart tror jeg. Fordi magen min har bare eksplodert de siste tre dagene. Det er helt vanvittig. Jeg var på kontroll hos jordmor på mandag, da følte jeg meg så "liten og fresh" og på lørdag våknet jeg og følte meg som en hval. Alle klærne var blitt for SMÅ (!) preggersklæra var for SMÅ??!! WTF?!

Nedefor er et oppdatert magebilde. Husker da jeg syns jeg hadde en liten kul rundt åtte uker jeg...fniiiis :fnise: Kanke si jeg ser antydning til kulen når jeg ser bildet

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld dagboka :blomst:

Da nærmer helga seg slutten, i morgen skal jeg prøve meg på 50 % jobb igjen.

Det blir deilig å få litt hverdag.

Jeg og mr Løvsol har diskutert en del rundt permisjonen i helga. Jeg må jo få levert inn søknaden min. Han har veldig lyst til å ta mest mulig pappaperm og jeg vil selvfølgelig ha mest mulig tid med lille. Med reglene som er nå, er jo 10 uker til mor og 10 uker til far. De resterende ukene kan deles fritt mellom mor og far.

Jeg prøver å overtale han til at jeg hvertfall får permisjon til og med august neste år. Da får han ca 4 mnd + ferien sin. Han vil gjerne ha mer.

Jeg vil jo selvfølgelig at han skal få være hjemme med lille, men hvis dere har noen gode argumenter, så tas de imot med glede :fnise:

I dag har jeg vært kjempesliten, har sovet masse. Vi la oss tidlig i går, noe som resulterte i at vi våknet tidlig også. Men jeg sov igjen en liten halvtime i tolv tiden, og en liten time i femtiden. Allikevel er jeg trøtt nå. Det er egentlig ikke så rart tror jeg. Fordi magen min har bare eksplodert de siste tre dagene. Det er helt vanvittig. Jeg var på kontroll hos jordmor på mandag, da følte jeg meg så "liten og fresh" og på lørdag våknet jeg og følte meg som en hval. Alle klærne var blitt for SMÅ (!) preggersklæra var for SMÅ??!! WTF?!

Nedefor er et oppdatert magebilde. Husker da jeg syns jeg hadde en liten kul rundt åtte uker jeg...fniiiis :fnise: Kanke si jeg ser antydning til kulen når jeg ser bildet

attachicon.gifPhotoGrid_1409507373640.jpg:rodmer:

Fiiiiiin daaa :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wæææ sjå som babyen vokser seg stor og sterk, superfin babykul!! :hjerte::hjerte:

tror bebis lå litt rart på fredag da jeg tok det bildet, for nå ser ikke magen så sprengt ut lenger.. heldigvis.. for hbis jeg skulle vokse sånn de siste uken, da tør ikke jeg å tenke på hvordan jeg ser ut om 10-11 uker (!)..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg prøvet meg på en halv dag på jobb. Ble svimmel og kvalm etter et par timer.

Kollegaene mine sa at jeg ble helt blek. Pokker ta at jeg tåler så lite. Jeg som er vant til å ha hundre jern i ilden hele tiden. Full jobb som sosionom, ekstra jobb som instruktør på treningssenter, sangoppdrag og sanglæreroppdrag i tillegg til venner og mann. Kroppen min lærer meg tydeligvis å slappe av nå :opplyser:

Jeg dro hjem rundt lunchtider, satte en bolledeig. Fyser så ekstremt på skillingsboller for tida, men det er så svinedyrt i butikken og ikke særlig godt heller, så da fant jeg ut at jeg kunne prøve å bake selv. Prøver meg på skillingsboller av jyttemel og soyamelk :biggrin: De står i ovnen nå, ser sååååå godt ut :ler: Snart lukter det vel deeeeilig gjærbakst i huset også :plystre:

Jeg glede meg sånn til å bli mamma :strix:

Mine små sammenbrudd om at formen min er bedriten og at jeg legger på meg, blir så verdt det når lille kommer ut. Treningen kan jeg ta igjen. Venner kan jeg leke med senere og diett kan jeg kjøre når jeg er ferdig med amming og greier :hjerter_rundt: Finnes bare muligheter :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage du har! Moro å se utviklingen :)

Ha en fin mandag på jobb! :klem:

Det er facinerende. Kropp er facinerende. Bebislaging er Sci fi :gravid:

Håper du har en fin dag du også og at formen din blir bedre :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoohoi :-) da har vogna vår kommet ♡♡♡ rart å se hvordan barnerommet fylles opp ♡

hvis vi får på plass en stellekommode nå, så blir det bra ♡

Får en pose med str 50 klær av en venninne. Gleder meg til det nærmer seg og jeg kan gjøre klart klærne, vaske dem, brette dem og legge dem i skuffen ♡

tenkte å melde meg opp til sånne gratis bleiepakker. Er det verdt det eller er det mer reklame enn gøy?

♡♡♡ tenk at innen tre mnd nå, så har jeg en bebis. Da er jeg mamma ♡♡♡

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen dagboka :blomst:

Her sitter jeg med min morgenyoghurt. For å få magen til å fungere under gravididteten har jeg funnet min medisin. En blåbærsoyayoghurt med havregryn,banan, rosiner, mandler, linfrø og chiafrø. Etter jeg begynte med det har magen fungert perfekt... puh :ler:

Jeg har en rampenattebebis. Hun våkner skikkelig til på kvelden og danser seg gjennom natta...

:ball::enig::bond:

Så hele magen bølger, hopper, vibrere og beveger seg gjennom natta. Heldigvis lå hun på en praktisk måte i natt, så hun sparket ikke i blæra eller i ribbeina, så da er det nesten bare koselig :rodmer:

Lurer på når bebis legger seg med hodet ned, når er det vanlig? Hun gjør helt tydelig ikke det enda.

Tror ho ligger en del på tvers og med hodet opp ;)

Neih, får få på meg litt mascara og komme meg på jobb. Ha en finfin dag :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh , Nuttepia, hvorfor fikk du ikke hatt vannlindring om jeg kan spørre?

Vi går for uten, til jeg står i det og ser om jeg ikke takler det. Hehe.. Synes det er bedre enn å bare innstille meg på bedøvelse, også kommer vi dit også går det ikke.. Slipper å bli skuffet og slik.

Ja, nå blir jeg mamma på ordentlig! Det er noe helt annet enn å ha samboers jente her annenhver helg for å si det sånn.

Jeg kunne ikke, fordi jeg ble satt igang. Satt på drypp og greier.. Så da er det vel restriksjoner ift nåler og vann og apparater etc :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si jeg gleder meg til å hilse på dette lille sprelle-nurket! :ler: Nå har du skikkelig fin tut-mage!

Superfine du! Også er jeg veldig glad for det du skrev nederst i innlegg #210 :)

Når du er i treningssving igjen, så er jeg kanskje blitt like sprek som du :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her la lillebror seg med hodet ned i uke 36, før det lå han på tvers! Var litt nervøs for at han skulle bli liggende sånn, men han tok heldigvis til fornuft!

Hurra for vogn og klær og alt sammen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal si jeg gleder meg til å hilse på dette lille sprelle-nurket! :ler: Nå har du skikkelig fin tut-mage!

Superfine du! Også er jeg veldig glad for det du skrev nederst i innlegg #210 :)

Når du er i treningssving igjen, så er jeg kanskje blitt like sprek som du :jepp:

Eller kanskje du er blitt myyye sprekere enn meg, og må dra meg med ut på løpeturer med vogn :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være et godt koneemne, lager hjemmelagede karbonader til middag.

Til min store skrekk ser jeg at vi er tom for potetmel, håper det blir vellykket allikevel. Prøver å være flink til å spise variert og sunt det siste trimesteret. Merker at lystene og hormonene mine bare vil ha skillingsboller, skillingsboller og skillingsboller. He he he... :fnise: Kan ikke spise det hver dag i de siste 10,5 ukene. Da blir det en god bolle til slutt da. Prøver å tenke at lille har det bedre når mor er sunn og frisk :gravid:

I dag spiste jeg lunch med en venninne etter jobb, veldig koselig, men etterpå hva jeg så sliten at jeg sov som en stein i 50 minutter. Hadde jeg ikke hatt på alarm hadde jeg sikkert sovet enda... :sleeping:

Åååh, det er så rart å se vogna, vugga og bebistingene på barnerommet :hoppe:

Hele meg hopper, nå begynner det virkelig å gå opp for meg hva som skjer inni kroppen, hihihihihihi - skrik - vræl - o lykke- :strix: Overveldende følelser :hjerter_rundt:

Neih, jeg får stoppe min mixmaster fra 60-70 tallet, min Kenwood chef :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skillingsboller med jyttemel! Lyst til å dele oppskriften? :)

Sikker på at du kommer til å få igjen all energi og mere til etter at babyen er ute :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skillingsboller med jyttemel! Lyst til å dele oppskriften? :)

Sikker på at du kommer til å få igjen all energi og mere til etter at babyen er ute :blomst:

Du skal gjerne få oppskriften, men det var ingen hit. De ble helt ok. Burde nok hever mer og brukt litt mer sukker i deigen. Så tror ikke enkli du vil ha denne oppskriften..;-) altså, de stilte mine behov, men de ble litt kompakte. Og deigen var veldig kissete å jobbe med, så det ble tykke og tunge boller :-) de tynne ble veldig gode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...