Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

For litt over 24 timer siden satt jeg på baderomsgulvet og lo og gråt om hverandre. Masse følelser, men den det var mest av var egentlig "uvirkelig". Foran meg lå det en pinne, og på den lyste ordet GRAVID mot meg. Bitte små bokstaver, som rommer noe så stort.

Vi kom ikke lenger enn til PP2. Jeg var så sikker på at dette skulle ta evigheter. Men neida. Det er så rart. Så fint, så skummelt, så uvirkelig og snodig. Jeg trengte plutselig en bruker og en dagbok, for det er helt UMULIG å liksom ikke skulle fortelle noen om det her! :ler:

Litt om meg: 30 år, gift med Mannen med stor M (heretter bare kalt Mannen) som er litt eldre. Egentlig bra at dette gikk så fort, vi begynner jo å bli noen gamlinger ;) Vil helst ikke bli gjenkjent her inne, så de personlige detaljene holder jeg på et minimum.

I følge kalkulatoren er jeg skarve 3+6. Så nå er det bare å satse på at lille bøllefrø klarer å klore seg fast.

:velkommen: til de som vil følge med! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, og velkommen inn! Og takk! :rodmer:

Ja, det var voldsomt fort det her. Jeg hadde egentlig ikke innstillt meg på at det kunne funke så fort, så jeg ble litt overrumpla. Og nesten litt sur, i og med at jeg nettopp har kjøpt inn masse fancy spekemat. Og rakfisk. Og juleøl. :ler:

Ikke kjenner jeg meg så fryktelig gravid heller. Litt sånn "mensmurringer", men det er vel normalt har jeg googla meg frem til. Og øm i puppene - om jeg slår litt på dem. ler:

Syklusen min varierer mellom 28 og 32 dager, og jeg er fortsatt på dag 30 nå. Så jeg egentlig ikke helt forbi IKM. Det friker meg ut litt kjenner jeg, mtp. kjemisk graviditet og sånt. Selv om sjansen ikke er noe større for det nå. Men sånn er det jo ikke noen vits i å stresse over. Om bøllefrøet ligner på mamman og pappan sin, så er det nok litt stahet der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja, julen blir en smule avstumpet som gravid. :P

Og du, velkommen til Bekymringens Land. Det blir bare verre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en utrolig koselig nyhet, gratulerer så masse til deg og Mannen! :strix:

Gleder meg masse til å følge med videre :nigo:Hvordan reagerte Mannen da? Det er alltid litt gøy å høre :)

Kos deg med den herlige nyheten! Jeg krysser fingerene for alt går som det skal og at du har noen fantastiske måneder foran deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med også :) Så spennende! Gratulerer! :blomst:

Så koselig! Takk, og velkommen!

Akk ja, julen blir en smule avstumpet som gravid. :P

Og du, velkommen til Bekymringens Land. Det blir bare verre. :fnise:

Jaja, jeg kan kose meg fint med ribbe og poteter også, jeg! :ler:

Og ja - det går vel ikke over på en... 19-20 år den bekymringa her? :P

For en utrolig koselig nyhet, gratulerer så masse til deg og Mannen! :strix:

Gleder meg masse til å følge med videre :nigo:Hvordan reagerte Mannen da? Det er alltid litt gøy å høre :)

Kos deg med den herlige nyheten! Jeg krysser fingerene for alt går som det skal og at du har noen fantastiske måneder foran deg :hjerte:

Tusen takk! :rodmer:

Åh. Mannen ja. Greia var at vi jo egentlig hadde tenkt å teste og se resultatet sammen. Men jeg står gjerne tidligere opp enn ham i helgene, og i tillegg så har han vært syk og overarbeida i det siste - så han trengte virkelig å sove ut. Og graviditetstester skal som kjent helst tas på morgenurin så tidlig. Så da min verden ble snudd på huet var det forsatt over 2 timer til han skulle stå opp. Jeg tror det er de lengste to timene i mitt liv. Jeg tok en dusj. Spiste frokost. Pakka inn graviditetstesten og Verdens beste pappa (som jeg kjøpte til ham da vi begynte prøvinga) og hang på julekalenderen hans, i håp om at han skulle se det når han stod opp. Ombestemte meg fordi aldri i verden om jeg kom til å orke å vente så lenge. Pakket opp, tok ut testen, pakka inn boka igjen. Venta. Drakk litt kaffe. Google hvor mye kaffe jeg kan drikke nå. Drakk litt mer kaffe. Kladdet en graviditetsdagbok på KG. Ombestemte meg. Gråt litt. Lo mer. Kikka femten ganger på testen for å se det igjen og at jeg ikke bare drømte. Spiste en klementin. Google matråd for gravide. Og så var klokka endelig nok til at jeg kunne gå og vekke ham med god samvittighet.

Inn på soverommet, krøp under dyna og inntil ryggen hans. Sa at klokka var 9 og at han måtte våkne og alt det der. "Ååååjammhfmhmhfff" sa han. "Har du sovet godt?" sa jeg. "Mmmfganhskhe goft" sa han. "Det har vi også" sa jeg. DA var han ikke så trøtt lenger! :fnise: Stivna til, plutselig var hodet hans 10 cm over puta, spurte om det var sant og sa næææææ og oiiiii og klemte meg vel egentlig helt fast. :ler: Han er så fin når han blir kjempeglad. Også ble vi bare liggende og prate. I to timer. :rodmer:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inn på soverommet, krøp under dyna og inntil ryggen hans. Sa at klokka var 9 og at han måtte våkne og alt det der. "Ååååjammhfmhmhfff" sa han. "Har du sovet godt?" sa jeg. "Mmmfganhskhe goft" sa han. "Det har vi også" sa jeg. DA var han ikke så trøtt lenger! :fnise: Stivna til, plutselig var hodet hans 10 cm over puta, spurte om det var sant og sa næææææ og oiiiii og klemte meg vel egentlig helt fast. :ler: Han er så fin når han blir kjempeglad. Også ble vi bare liggende og prate. I to timer. :rodmer:

:grine:

Fantastisk! Gratulerer, her må jeg følge med :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Naaaaaw :)

<sippe>

Ja, det var innmari koselig, var det. Får håpe han blir like glad for å ha et vannfylt, storspisende hormontroll vuggende rundt i stua. :ler:

Hurra!!! :rodmer: Så stas! :strix: Følger spent med og håper å følge etter en gang i fremtiden!! :nigo:

Jaaa! :strix: *pælme babystøv på*

Tegneserieøyne fulle av tårer her nå *sukk* Så utrolig koselig! Dere blir den søteste, lille familien :hjerte:

Naaaw. Håper det. :rodmer:

Her vil jeg også følge med - så herlig! Gratulerer så mye! :blomst::gravid:

Beste julegaven. :gave:

Takk! Jaaa, julestorken! :laugh:

:grine:

Fantastisk! Gratulerer, her må jeg følge med :jepp:

Takk takk! Velkommen skal du være. :)

:strix:

:hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...