Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Innbilt svangerskap :laugh: Det trodde jeg også at jeg hadde de første ukene, men nå har jeg i så fall innbilt svangerskap pluss begynnende omgangssyke. ;)

Hvor tidlig kan man bruke sånn doppler, egentlig?

P.S: Teriyaki: Det er lov å bli gravid selv om du fortsatt studerer... :gravid::plystre: *plage*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innbilt svangerskap :laugh: Det trodde jeg også at jeg hadde de første ukene, men nå har jeg i så fall innbilt svangerskap pluss begynnende omgangssyke. ;)

Hvor tidlig kan man bruke sånn doppler, egentlig?

P.S: Teriyaki: Det er lov å bli gravid selv om du fortsatt studerer... :gravid::plystre: *plage*

:ler:

Håper du slipper unna den helt store kvalmen denne gangen, Sushi. Husker godt hvordan du hadde det sist, og jeg kjenner jeg blir uggen bare av å tenke på det. Men det er bedre nå enn det var på samme tidspunkt sist?

Jeg hørte hjertelyden i slutten av uke 8 denne gangen. Veldig tidlig, har jeg skjønt, så en skal nok ikke forvente det. Men den er god å ha når jeg kjenner at jeg nærmer meg bekymra. :)

(Og ja, Teriyaki, enig med Sushi! :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja er vel det :fnise: men når man er så nært målet og man er lei av studentøkonomi, så må man bare bite tennene sammen. :fnise:

Ikke minst er det jo en fordel å få mannen med også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg er faktisk bedre enn jeg var på samme tidspunkt sist, såvidt jeg husker i alle fall :Nikke: Det er et godt tegn! Har helt angst for den kvalmen altså, hadde vært fantastisk å slippe.

Teriyaki: Skjønner den. Mannen har jo vært student helt til nå, og det er jammen godt å ha to inntekter når vi skal ha to barn... Men du er jo snaaart ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja er vel det :fnise: men når man er så nært målet og man er lei av studentøkonomi, så må man bare bite tennene sammen. :fnise:

Ikke minst er det jo en fordel å få mannen med også :ler:

Detaljer, detaljer! :fnise:

Jo jeg er faktisk bedre enn jeg var på samme tidspunkt sist, såvidt jeg husker i alle fall :Nikke: Det er et godt tegn! Har helt angst for den kvalmen altså, hadde vært fantastisk å slippe.

Teriyaki: Skjønner den. Mannen har jo vært student helt til nå, og det er jammen godt å ha to inntekter når vi skal ha to barn... Men du er jo snaaart ferdig ;)

Skjønner godt at du har noia for den, jeg har så enorm sympati for de som er mye kvalme i svangerskapet. Jeg har sjøl en veldig lav terskel for kvalme, det må være noe av det aller verste jeg vet. Tar heller alle andre symptomer samtidig enn akkurat det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo, mini, beveg deg så kjenner det snart daa! Det er så kjedelig å vente, og nå kjenner jeg i tillegg etter hele tida og holder på å bli gæren. :ler:

Ellers troor jeg at jeg begynner å se litt gravid ut, og ikke bare som om jeg har kost meg -mye- den siste tiden. Sjøl om jeg ser litt sånn ut sånn andre plasser enn på magen, da. :sjenert:

Ser ikke ut sånn som jeg gjorde for fire måneder lengre, for å si det sånn. :sukk:

I dag er jeg 17 uker på vei, og 42.9% av svangerskapet er tilbakelagt.

Denne gangen flyr tiden, i motsetning til sist, og det føles som om jeg runder en ny uke annenhver dag. :ler:

Appetitten har endelig roet seg igjen, og nå har jeg ikke lengre lyst på alt hele tiden. Jeg spiser nok mer enn jeg gjorde før, men sånn er jeg tydeligvis bare når jeg er gravid, så det er helt ok. :) Så lenge jeg klarer å spise sundt og variert så skal jeg ikke klage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du ønsker å kjenne liv og røre i magen snart, man blir jo så utålmodig når man vet hvordan det kjennes ut. Jeg tar meg også i å kjenne etter, men det er kanskje litt tidlig ennå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ønsker å kjenne liv og røre i magen snart, man blir jo så utålmodig når man vet hvordan det kjennes ut. Jeg tar meg også i å kjenne etter, men det er kanskje litt tidlig ennå :fnise:

:fnise:

Hvis du kjenner liv før meg blir jeg sur! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Hvis du kjenner liv før meg blir jeg sur! :ler:

:ler: DET tror jeg skal mye til altså. Hvor tidlig kan man egentlig kjenne liv? Kjente det kjempeseint sist siden morkaka lå foran. Håper den ligger bak denne gangen så jeg i alle fall kan kose meg med bevegelser når jeg ligger på sofaen og spyr. :laugh: (Ser veldig positivt på livet akkurat nå, kvalmestillende har kicket inn og jeg spiser pizza :danse: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: DET tror jeg skal mye til altså. Hvor tidlig kan man egentlig kjenne liv? Kjente det kjempeseint sist siden morkaka lå foran. Håper den ligger bak denne gangen så jeg i alle fall kan kose meg med bevegelser når jeg ligger på sofaen og spyr. :laugh: (Ser veldig positivt på livet akkurat nå, kvalmestillende har kicket inn og jeg spiser pizza :danse: )

:ler:

Jeg kjente det i uke 15 sist, da var morkaka bak. Har hørt folk som mener at de har kjent babyen bevege seg allerede i uke 10-11-12, men det tror jeg er mye ønsketenkning? Jeg vet ikke. :)

Denne gangen er morkaka foran hos meg, så det er nok grunnen til at det drøyer. Men jeg føler meg jo snytt, da, når jeg kjenner det senere som andregangs enn som førstegangs.

Ska'jokke værra sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at tiden flyr, kan ikke helt forstå hvor tiden har blitt av :vetikke: Men det må gjerne fortsette sånn til han er ute, og så roe helt ned ;)

Håper det ikke drøyer så alt for lenge før du kjenner noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja da er det selvsagt derfor du ikke kjenner noe. Skjønner godt at du føler deg snytt, men jeg mener jeg kjente det i alle fall i uke 19 selv om morkaka lå foran. Så det er nok ikke lenge til uansett :) I uke 11-12 kan jeg ikke skjønne at det går an å merke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om fødselen da? Hvis denne også er i seteleie, vil du prøve vaginalt, eller blir det keisersnitt? Føler du at du gikk glipp av noe siden du ikke født vaginalt sist? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker du om fødselen da? Hvis denne også er i seteleie, vil du prøve vaginalt, eller blir det keisersnitt? Føler du at du gikk glipp av noe siden du ikke født vaginalt sist? :klo:

Ja, jeg føler absolutt at jeg gikk glipp av noe. Det var ganske trist å glede seg såpass mye til fødselen som det jeg gjorde og så ikke få gjennomføre.

Jeg tror jeg vil prøve meg på vaginal fødsel denne gangen dersom babyen skulle ligge i seteleie. Rett og slett fordi at dersom jeg ikke gjør det nå får jeg aldri gjort det, siden en ikke får føde vaginalt etter to keisersnitt.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, men samtidig er det vanskelig å la være. Jeg ønsker meg så veldig en fødselsopplevelse, å få erfare hvordan det er, og forhåpentligvis få tid med babyen i fred og ro rett etter fødselen. Det er så mang forventninger knyttet til det at det hadde vært skikkelig trist å ikke få gjøre det.

Så ja ... krysser fingrene for baby i hodeleie! Eventuelt for en baby som ikke er gigantisk dersom h*n setter seg på rumpa. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er allergisk mot å være gravid.

Jeg blir feit, og så blir jeg så forbanna sur at jeg vet ikke hva.

Tålmodigheten min synker til et minimum, den holder litt lengre med toåringen, men bare litt, og jeg snapper og bitcher mot mannen for ingenting.

Vanligvis er jeg selveste Stabil, jeg er aldri sur og grinete og tålmodigheten er imponerende. Men nå .. klarer ofte ikke å ta meg sammen heller. Og om jeg gjør det så klarer jeg det ca. 50 prosent, men da er jeg jo likevel så fordømt sur og grinete at jeg (og mannen, I'm sure) blir gal.

Bah! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Disse hormonene er ikke til å spøke med altså. Får håpe mannen husker at det går over, og kanskje er glad for at han slipper å gå gravid?!

Håper virkelig babyen din ligger i hodeleie denne gangen. Selv om jeg synes du er sprø som gleder deg til fødselen :fnise:

Når skal du på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff. Disse hormonene er ikke til å spøke med altså. Får håpe mannen husker at det går over, og kanskje er glad for at han slipper å gå gravid?!

Håper virkelig babyen din ligger i hodeleie denne gangen. Selv om jeg synes du er sprø som gleder deg til fødselen :fnise:

Når skal du på UL?

Nei, de er skikkelig bedritne, og jeg blir så veldig påvirka av dem. Heldigvis kommer det jo noe godt utav det. :)

Han vet jo at det går over, og han klager aldri. Han er verdens snilleste, men selv dét irriterer meg av og til. :fnise:

Sånn sett er jeg egentlig glad for at at er jeg som går gravid. Jeg hadde ikke hatt den samme tålmodigheten med suring. :P

UL 17. oktober! Gleder meg, og er så spent! Håper alt ser fint ut,og så håper jeg virkelig vi får vite kjønnet. Hvis ikke tror jeg det blir privat UL på oss, jeg bare måå vite. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg lurer på om jeg også blir like spent på kjønnet denne gangen. Sist var jeg veldig spent, men nå tenker jeg at det ikke er så farlig å vite det. Tipper det endrer seg utover. :) Ikke lenge til UL da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergi mot graviditet ja, kjenner den igjen! Hormoner suger så til de grader :(

Ikke lenge igjen til ultralyd, spennende :) Håper på en frisk og samarbeidsvillig baby som viser seg fra sin beste side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg lurer på om jeg også blir like spent på kjønnet denne gangen. Sist var jeg veldig spent, men nå tenker jeg at det ikke er så farlig å vite det. Tipper det endrer seg utover. :) Ikke lenge til UL da!

Jeg var ikke spent sist,for da visste jeg jo hele tiden hva det var. Men denne gangen .. tror det er gutt, men ingen sterk følelse av det, så jeg aner rett og slett ikke. :)

Det spiller jo egentlig ingen rolle, men jeg føler en sterkere tilknytning når jeg kan si han eller henne. Dét gleder jeg meg sånn til! :rodmer:

Allergi mot graviditet ja, kjenner den igjen! Hormoner suger så til de grader :(

Ikke lenge igjen til ultralyd, spennende :) Håper på en frisk og samarbeidsvillig baby som viser seg fra sin beste side ;)

Hehe, jeg var skikkelig drittsur i går, litt bedre i dag, med unntak av en skikkelig sur-time på ettermiddagen. :fnise: Alt en skal gå gjennom! :P

***

Fin dag i dag, med tidlig morra med stearinlys og kosegutt, før vi dro ut på tur sammen med et vennepar for lunsj. Vi møter disse vennene i snitt annenhver helg, tenker jeg, og hver gang går vi i skogen/i fjæra og tilbringe timevis sammen så ungene får leke og utfolde seg.

Det er så herlig, for de styrer seg sjøl når de er sammen så vi voksne kan bruke mye av tiden på kaffedrikking og småprat. God søndag for både små og store!

Nå er minien i seng, jeg skal spise kveldsmat, så skal jeg jammen meg sove på sofaen i en times tid. Det har jeg gleda meg til i hele dag, natta ble alt for kort for denne preggoen! :)

Håper dere jenter har hatt en fin helg, og at hormonene deres har vært snillere enn mine! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...