Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Utrolig hvor mye fint de får i dåp/navnefest :)

Vi søker inn A til over nyttår, så hvis vi får plass så begynner hun nok da :)

Hadde en super påske. Bare koste oss i finværet :nigo: Hva med dere? Hadde dere noe spesielt på agendaen, eller tok dere livet med ro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig hvor mye fint de får i dåp/navnefest :)

Vi søker inn A til over nyttår, så hvis vi får plass så begynner hun nok da :)

Hadde en super påske. Bare koste oss i finværet :nigo: Hva med dere? Hadde dere noe spesielt på agendaen, eller tok dere livet med ro? :)

Ja, jeg er helt overraska over at vi fikk så masse fint som vi får bruk for :)

Så deilig! Samme her :nigo: Vi var på hytta sammen med foreldrene mine. Broren min og hans samboer var også på sin hytte (som er rett ved) så da fikk de vært litt med A. De bor 4-5 timer med bil fra oss så de ser ikke A så ofte. Det var snø og strålende sol så jeg og kjære fikk oss en fin skitur sammen ;) Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Alt vel her? :mrgreen:

Ja ;-)

Ikke så flink til å logge meg inn lengre. Jeg skulle lagt en ny dagbok :sjenert:

Lillegutt vokser. Er over 6 mnd nå og veier ca. 7,5 kg og er 68cm lang. Sover stort sett hele natten. På dagtid sover han 2/3 *30 min så får ikke gjort så mye, men skal heller tåle det siden han sover godt om natten.

A er glad i alt han får av mat, men er lei av melk. Ikke lett å få i han melk, men gjør så godt vi kan. Blander mme i grøt (Holle fra helsekost), og i grønnsaksmoser. Ellers drikker han godt med mme før leggetid og en gang i løpet av natten.

Jeg koser meg hjemme i permisjon :) Skal ha ulønna helt til Januar så nyter tiden veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å høre 😊 Deilig med så lang permisjon da! Skal han i barnehage etter det eller hva er planene? 😊

Deilig at han sover så bra på nettene. Er vel ikke krise hvis dere ikke får i han alt for mye melk nå? Jeg husker L ikke ville ha MME da vi sluttet å amme, så helsesøster sa at det gikk helt fint. Men han var noen måneder eldre da.

Planer for sommeren da?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det lenge siden jeg hadde lest!! :) Hyggelig at du stikker hodet innom her :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være hjemme så lenge :)

Godt å lese at det står bra til med dere :Nikke:

Ja, veldig deilig! Må titte inn i din dagbok når vi kommer hjem fra ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre 😊 Deilig med så lang permisjon da! Skal han i barnehage etter det eller hva er planene? 😊

Deilig at han sover så bra på nettene. Er vel ikke krise hvis dere ikke får i han alt for mye melk nå? Jeg husker L ikke ville ha MME da vi sluttet å amme, så helsesøster sa at det gikk helt fint. Men han var noen måneder eldre da.

Planer for sommeren da?😊

Når jeg begynner å jobbe skal sambo være hjemme 14 uker. Blir barnehage på A fra neste vår :)

Helsesøster sa at vi burde få i han mer melk, men det var på 5 mnd kontrollen. Jeg kan ikke svelge for han heller.

Vi er i Danmark nå :) Nyter at vi er alle 3 ;) Kjære har vært opptatt med husbygging hele våren så vi har knapt sett han. Er nok derfor jeg ikke har orka kg for jeg må få unna husarbeid etter leggetid så får liksom ikke satt meg ned for plutselig er det legge tid for meg også.

Må inn i dagboka di og å oppdatere meg litt ;) Håper alt er vell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det lenge siden jeg hadde lest!! :) Hyggelig at du stikker hodet innom her :hoppe:

Kjekt å se deg her også ;) Håper alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Hvordan går det her? :)

Beklager veldig seint svar! Uff.. Jeg leste det så gikk det helt i glemmeboka. Det går bare bra :nigo:

Lillegutt er 10,5 mnd nå. Hjelpes!

Har begynt å hvile mer enn 30 min om gangen på dagtid så nå får jeg lagt middag eller vaska/rydda imens han sover. Travel gutt. Reiste seg uka før han ble 8 mnd. Siden da har reist seg opp over alt og han smeller med skapdører og skuffer. Travelt! :fnise:

Sier ingen ord. Babler mye. Dadada, papapa, mamama. Han er veldig glad i bøker. Har lest for han siden han var et par mnd. Har lært seg å vinke.

Liker godt å være ute. Grave i sanden med fingrene og i vann. Elsker å bade!

Spiser det meste utenom middag. Prøvd å lage forskjellig selv. Har prøvd glass men vil ikke ha det heller. Har også skjørt opp ismå biter og ikke blanda grønnsaker og fisk/kjøtt, men han smaker bare så vil han ikke ha mer. Ender som regel opp med at han får avocado elr skive.

Sover igrunn greit om natten. Våkner en gang i løpet av natten for han vil ha melk.

Har flytta A inn på eget rom (boden) jeg sov ikke godt så vi fant ut det var det beste. Nå sover vi alle bedre :)

Huset vårt går det også bra med :hoppe:

Akkurat nå holder elektrikere på. Rørleggeren har vært der. Byggmennene kommer tilbake etter jul for å fortsette så nå blir det litt pause :/ Planen er at vi skal flytte inn til våren/sommeren.

Jeg er hjemme med A til Januar. Da skal Far være hjemme i 14 uker. Spennende :P Vi har fått barnehageplass og A begynner i April i 60% frem til aug. Jeg skal gå ned til 80% og moren min/Svigermor skal ha A en dag i uken dra April til Aug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se oppdatering herfra :) Gøy å lese om hvordan dere har det :Nikke: Mange likheter!

Heldige med barnehageplass da! Jeg har mistet håpet på akkurat det der, får vel vente til august :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se oppdatering herfra :) Gøy å lese om hvordan dere har det :Nikke: Mange likheter!

Heldige med barnehageplass da! Jeg har mistet håpet på akkurat det der, får vel vente til august :P

Så gøy!

Vil prøve å henge her litt mer nå. savner dere!

Må lage meg en ny dagbok da :fnise:

Åh, så kjedelig at det er vanskelig å få barnehageplass! Går du hjemem til August da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig koselig med oppdatering fra deg!! :)

Høres ut som at hverdagen er god :)

Stemmer absolutt for at du henger litt oftere på KG! :hoppe:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!

Vil prøve å henge her litt mer nå. savner dere!

Må lage meg en ny dagbok da :fnise:

Åh, så kjedelig at det er vanskelig å få barnehageplass! Går du hjemem til August da eller?

Det er veldig kjedelig med barnehagestyret, men sånn er det når de bare har ett opptak og alle som kan føder på sommeren :P Vi har ikke sjangs til at jeg kan gå hjemme så lenge pga mannen er syk og vi allerede har redusert inntekt pga det. Han er hjemme uansett, så forhåpentligvis holder formen seg grei nok til at han kan ta med J i åpen bhg de fire dagene i uka de har åpent. Leter febrilsk etter dagmamma, men det er ganske vanskelig å få tak i noen gode. De fleste har ventelister :\ Men det ordner seg nok på et vis. I verste fall får jeg trygle og be om å få jobbe mer nattevakter. :)

Stemmer også for mer KG aktivitet :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kjedelig med barnehagestyret, men sånn er det når de bare har ett opptak og alle som kan føder på sommeren :P Vi har ikke sjangs til at jeg kan gå hjemme så lenge pga mannen er syk og vi allerede har redusert inntekt pga det. Han er hjemme uansett, så forhåpentligvis holder formen seg grei nok til at han kan ta med J i åpen bhg de fire dagene i uka de har åpent. Leter febrilsk etter dagmamma, men det er ganske vanskelig å få tak i noen gode. De fleste har ventelister :\ Men det ordner seg nok på et vis. I verste fall får jeg trygle og be om å få jobbe mer nattevakter. :)

Stemmer også for mer KG aktivitet :danse:

Lei situasjon for dere :( Håper der ordner seg med dagmamma! Hvor mye koster dagmamma nå for tiden?

Har forresten laget ny dagbok, men har glemt ut hvordan jeg får det i signaturen :P Frufly's dagbok ;-) Fant ikke på noe bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei situasjon for dere :( Håper der ordner seg med dagmamma! Hvor mye koster dagmamma nå for tiden?

Har forresten laget ny dagbok, men har glemt ut hvordan jeg får det i signaturen :P Frufly's dagbok ;-) Fant ikke på noe bedre :P

Her koster det ca 3600 for 80% plass, husker ikke om de da får maten der eller må ta med selv. I større byer er det visst helt vanlig å ta prisen tilsvarende kontantstøtte + barnehage.

Må finne den nye boka og henge med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...