Gå til innhold

Klippe-klyppe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hordaland her, sier 'klyppe'

Anonymous poster hash: ac84c...f57

 

Hordaland her også, men sier aldri "klyppe" selv. Når sier du det? Jeg både sier og skriver klippe og klippet (klippæ/klippætt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hordaland her også, men sier aldri "klyppe" selv. Når sier du det? Jeg både sier og skriver klippe og klippet (klippæ/klippætt)

 

Er ikke Hordaland ganske stort? Jeg kommer fra et annet fylke, men der vet jeg om iallefall to ulike måter å si "klippe" på.

Anonymous poster hash: bc7f1...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er ikke Hordaland ganske stort? Jeg kommer fra et annet fylke, men der vet jeg om iallefall to ulike måter å si "klippe" på.

Anonymous poster hash: bc7f1...d7a

 

Jo, det har du jo rett i .. :ler: Jeg er bare nysgjerrig, jeg betviler det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hordaland her også, men sier aldri "klyppe" selv. Når sier du det? Jeg både sier og skriver klippe og klippet (klippæ/klippætt)

Kan si såpass at jeg er fra Sunnhordland, så her sier vi altså 'klyppe'. Hvor i Hordaland er du fra da? Bergen?

Anonymous poster hash: ac84c...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er opprinnelig fra Oppland og sier "klyppe" (med tjukk L).

Tror alle jeg kjenner med samme dialekt sier det samme. Men vi skriver "klippe" selvsagt.

Som i klippe hår eller klippe av en tråd.. med saks.

 

Å klyppe

Klyppte

Har klyppt

 

(Vet ikke om Klyppte og Klyppt bør ha to eller en P, ettersom det ikke er skriftspråk, men med en P blir det med som Å klype med fingrene).



Anonymous poster hash: 76039...d2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...