Gå til innhold

Sliter med og holde språket ved like..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Særlug engelsk. Jeg er 24 år, og hater når kunder på jobb snakker engelsk slik at jeg må forklare dem :( dagen min ble litt ødelagt i dag, fordi jeg ikke kom på ord pg klarte ikke å forklare henne noe bra. Er så flaut siden mange yngre snakker det flytende. Herregud, alle kan jo engelsk! Men så er detmeg, 24 åringen som har dårlig hukommelse. Er dette noe jeg kan gjøre noemed?

Anonymous poster hash: 6fa7a...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ganske vanlig hvis du ikke praktiserer språket daglig. Snakk engelsk daglig, så skal du se at det ordner seg. Og det er heller ikke så uvanlig å glemme ord i blant, spesielt hvis en snakker flere språk.



Anonymous poster hash: 412a1...d43
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les og hør engelsk regelmessig via film, aviser, bøker o.l., og skriv/snakk engelsk hjemme.



Anonymous poster hash: 0ae04...e23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hvis det er noe trøst, så har jeg også litt "startproblemer" hvis det er lenge siden jeg har snakket et språk. Til og med for engelsk, til tross for at jeg leser og hører engelsk hver dag og er sertifisert CPE.

 

Hvis du har mulighet, les og hør engelsk. Se filmer med engelsk teksting, hør engelskspråklig radio, les engelskspråklige artikler og litteatur. Kjøp deg en dictionary og bare bla rundt i den. På Dictionary.com kan du melde deg på ymse nyhetsbrev, deriblant "Word of the day" som sender deg et nytt ord hver dag. Løs grammatikkoppgaver på nettet (bl.a. BBC har et eget engelskkurs) eller kjøp English Grammar bøkene fra Raymond Murphy (Cambridge University Press). 

 

I tillegg kan det være tilrådelig at du kanskje tar deg en tur til et engelskspråklig land - hva med en helgetur til London, f.eks.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynn å snakke det med venner?



Anonymous poster hash: 9268b...7c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...