Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg forventer at noe skjer er det close to garantert. Jeg forventer ikke at jeg skal vinne i Lotto, men jeg håper det jo ;) Dog så forventer jeg at det blir mye å gjøre på jobb i morra og forventer at jeg er rimelig støl etter dagens trening :Nikke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være greit å vite at noen folk har slike konnotasjoner, avhengig av hva du ønsker å oppnå med budskapet ditt. 

Du snur det på hodet. Den som har private (vrang)forestillinger om et ords betydning og bruksområde, han må ta det i betraktning når han skal tyde tekst eller tale. Forfatteren gjør så godt han kan når han holder seg til alminnelig ordbruk, dokumentert i ordbøkene. Hva forvirrede sjeler rundt i det ganske land måtte tolke utsagnene til å bety, er umulig å ha oversikt over. Men det blir i grunnen deres problem; de må lære seg hva som er gjengs betydning og justere sin tolkning etter det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forventer at noe skjer er det close to garantert. 

Enig i det. Dessuten - etter å ha avlevert en skjennepreken så forventer jeg en helt annen innsats i neste omgang. Da forlanger jeg, praktisk talt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Flere som denne?

Den julehistorien var så amatørmessig og full av nødrim og uortodoks tegnsetting, at noen skarve skrivefeil knapt gjorde noe fra eller til :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og irriterer meg over folk som ikke har forstått at de små oransje sitrusfruktene vi spiser før jul ikke er mandariner. Det er KLEMENTINER! Jeg gjentar KLEMENTINER! Mandariner har ikke vært vanlig i Norge på flere tiår. 

 

 

Endret av Perelandra
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå sitter jeg og irriterer meg over folk som ikke har forstått at de små oransje sitrusfruktene vi spiser før jul ikke er mandariner. Det er KLEMENTINER! Jeg gjentar KLEMENTINER! Mandariner har ikke vært vanlig i Norge på flere tiår. 

 

 

Jammen, det er jo så mye koseligere å si mandarin!:fnise:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og irriterer meg over folk som ikke har forstått at de små oransje sitrusfruktene vi spiser før jul ikke er mandariner. Det er KLEMENTINER! Jeg gjentar KLEMENTINER! Mandariner har ikke vært vanlig i Norge på flere tiår. 

 

 

Ja det irriterer meg også, jeg pleier å rette på det (på en humoristisk måte) hver gang noen jeg kjenner sier det :fnise:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen mandarin er jo en helt annen frukt! :sur:

 

Ikke en HELT annen frukt. Klimentiner er en hybrid mellom mandarin og pomerans.l

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lokalavisa for i dag står det en annonse som er arrangement hvor nissen deler ut mandariner til barna.
Hvor har de fått tak i mandarinene? Er de spesialbestilt fra importør?

Ikke en HELT annen frukt. Klimentiner er en hybrid mellom mandarin og pomerans.l

Ok da, du har visst rett i det, men uansett er ikke klementiner og mandariner det samme. Dessuten er det så deilig å irritere seg over filleting. Det er en fin måte å få ut litt aggresjon. :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lokalavisa for i dag står det en annonse som er arrangement hvor nissen deler ut mandariner til barna.
Hvor har de fått tak i mandarinene? Er de spesialbestilt fra importør?

Ok da, du har visst rett i det, men uansett er ikke klementiner og mandariner det samme. Dessuten er det så deilig å irritere seg over filleting. Det er en fin måte å få ut litt aggresjon. :fnise:

Forskjellen på mandariner og klementiner er innholdet av frø. Mandariner eksisterer fortsatt i Norge, men er lite igjen av ja. Klementiner har lite til ingen frø, mens mandariner er frø i. Mandarinen er nesten utryddet fordi nordmenn er finspiste og vil helst ha en frukt uten frø:danse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har de fått tak i mandarinene? Er de spesialbestilt fra importør?

Hermetiske mandariner har bestandig vært å få tak i.

Anonymkode: 0bba2...8b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstremist. DU ER IKKE EKSTREMIST bare fordi du er kritisk til innvandringen eller fordi du ikke digger Hege Storhaug. Siden jeg tilhører den siste kategorien, leser jeg hver jævla dag her på KG at jeg er venstreekstremist, som om jeg drev propaganda for en marxistisk terrorgruppe. Jeg skulle ønske folk på begge sider skjerpa seg slik at ordet fikk mening igjen, for det blir jo bare tøv hvis vi må snakke om de virkelig ytterliggående som ekstreme ekstremister.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på mandariner og klementiner er innholdet av frø. Mandariner eksisterer fortsatt i Norge, men er lite igjen av ja. Klementiner har lite til ingen frø, mens mandariner er frø i. Mandarinen er nesten utryddet fordi nordmenn er finspiste og vil helst ha en frukt uten frø:danse:

Feil :) Klementiner med steiner har hengt for nær andre sitrustrær som f.eks. sitroner :) (Ferske) mandariner har ikke blitt importert til Norge på flere tiår, som Perelandra sier :) 

http://www.nrk.no/livsstil/mandarin-eller-klementin_-1.11402520

Endret av FruN
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Sitat

Hadde synes du kom med en skip stemning til julemiddagen om du bare.....

Nei, bare...nei. Skip seiler på havet, de kommer ikke med stemning. Har sett det ordet flere ganger de siste dagene og jeg tror ikke en gang det har vært i innlegg av samme person.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen så jeg noen skrive "skrøytet". Det tok meg et par minutter før jeg skjønte at de hadde prøvd å bøye ordet "skryte".

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kragebein skrev:

Her om dagen så jeg noen skrive "skrøytet". Det tok meg et par minutter før jeg skjønte at de hadde prøvd å bøye ordet "skryte".

De prøvde å bøye ordet "skrøyte", som er dialekt og  nynorsk for å skryte. Men fortidsforma er nok feilaktig uansett dialekt;; på nynorsk bøyes ordet skrøyter - skrøytte - skrøytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Vox_populi skrev:

De prøvde å bøye ordet "skrøyte", som er dialekt og  nynorsk for å skryte. Men fortidsforma er nok feilaktig uansett dialekt;; på nynorsk bøyes ordet skrøyter - skrøytte - skrøytt.

Høres mer ut som et annet ord for å skræve. 

Ush.. Nynorsk :(

Anonymkode: 92812...05e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...