Gå til innhold

Stemor når man er 20 år


Annie-T

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt sammen med eksen som var min ungdomskjæreste når jeg var 15. Vi har ikke hatt noe kontakt på 5 år, men møttes igjen og har nå startet på nytt. For noen dager siden kom han med noe ganske sjokkerende, han er far til en liten jente. Han har vært redd for og fortelle meg dette i frykt for og miste meg! Jeg ble jo veldig sjokkert og sa at det kom til og gå fint, men nå begynner jeg og lure på om dette kommer til og gå bra.

Har noen en gladhistorie av og bli stemor i så tidlig alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer til å gå bra. Bare det at du tar det alvorlig tilsier det. :)



Anonymous poster hash: 4ad27...a8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Dette er dømt til å mislykkes og for din egen del, hold deg unna. I tjueårene velger man menn uten barn.

Anonymous poster hash: a53aa...8b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg ikke du skal begi deg ut på. 



Anonymous poster hash: 5e7c6...b86
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjæresten hans ja, men vi snakker om og flytte sammen. Og jeg er ikke sikker på om jeg er klar for stemor rollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er mannen og hvor gammel er barnet?



Anonymous poster hash: e643b...866
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjæresten hans ja, men vi snakker om og flytte sammen. Og jeg er ikke sikker på om jeg er klar for stemor rollen.

Æsj, hva skal du med denne mannen? Har du ikke bedre alternativer?

Anonymous poster hash: a53aa...8b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjæresten hans ja, men vi snakker om og flytte sammen. Og jeg er ikke sikker på om jeg er klar for stemor rollen.

Hvor mye kontakt har han med ungen om dere snakker om at dere skal flytte sammen og du først for noen dager siden fant ut at han hadde en unge?

Anonymous poster hash: 85e41...8de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjæresten hans ja, men vi snakker om og flytte sammen. Og jeg er ikke sikker på om jeg er klar for stemor rollen.

Jeg ble mamma når jeg var 19 og det var tidlig. Tror du burde vente med å bli en del av jentene sitt liv. Og ikke flytt sammen før du et klart til å være stemor. Kan du ikke være kjæreste med denne mannen uten å være stemor, eller føler du det blir det samme veldig fort?

Anonymous poster hash: bcf8a...6b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kontakt har han med ungen om dere snakker om at dere skal flytte sammen og du først for noen dager siden fant ut at han hadde en unge?

Anonymous poster hash: 85e41...8de

Han har henne hver helg og ferier. Han har vært redd for og fortelle meg om det, siden han allerede visste at jeg ikke er klar for unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har eit par veninner som vart "stemor" i alder av 15 og 17.. Eg forstår ikkje at dei ville det, men så vil eg nok aldri gå inn i eit forhold med tidlegare barn, men det har no gått bra med desse hittil ;-)
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mamma når jeg var 19 og det var tidlig. Tror du burde vente med å bli en del av jentene sitt liv. Og ikke flytt sammen før du et klart til å være stemor. Kan du ikke være kjæreste med denne mannen uten å være stemor, eller føler du det blir det samme veldig fort?

Anonymous poster hash: bcf8a...6b9

Han sier at hvis vi skal være sammen så vil han at jeg skal ha kontakt med barnet hans. Og jeg synes dette er ganske tidlig, og er heller ikke sikker på om jeg vil dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stemor da jeg var 25. samboeren var 11 år eldre enn meg, og barnet var 7 år. Det var ikke lett.   Jeg var i fasen hvor jeg ville stifte familie. Han hadde allerede en familie.  Det var mye uvennskap mellom han og  eksen (moren til barnet). Jeg holdt meg langt unna deres drama. Men det påvirket meg allikevel.

 

Riktignok er  det ikke så mange år i mellom dere. Men det er uansett ikke lett å bli den "nye dama i pappas liv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du synes det er for tidlig å møte barnet, men dere snakker om å flytte sammen? 

 

Snakk om sjokk for barnet, da det oppdager at det plutselig bor ei dame samme med pappa.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier at hvis vi skal være sammen så vil han at jeg skal ha kontakt med barnet hans. Og jeg synes dette er ganske tidlig, og er heller ikke sikker på om jeg vil dette.

Jeg spør igjen, har du ingen bedre alternativer enn denne fyren?

Det virker som om han trenger deg som barnevakt. Æsj æsj æsj.

Anonymous poster hash: a53aa...8b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Nå er jeg kjæresten hans ja, men vi snakker om og flytte sammen. Og jeg er ikke sikker på om jeg er klar for stemor rollen.

 

Hvis jeg var far eller mor til dette barnet, hadde jeg uansett ikke sett på en nyinnflyttet 20 år gammel kjæreste som stemor til barnet. Det skal en del mer til for å kvalifisere som stemor. Og hvis du ikke føler deg klar, noe som er fullt forståelig når man er 20, så ikke flytt sammen med han. Å ha et barn er et kjempestort ansvar, mye jobb og tar mye tid. Hvis han er en oppegående og omsorgsfull far, vil du i beste fall bli nr 2 i livet hans. Og hvis han ikke er en god far, så er vel ikke det en type du vil satse på.

 

Edit: Du har ikke møtt barnet, men dere snakker om å flytte sammen?! Ærlig talt, dette er direkte uforsvarlig og utrolig umodent av dere begge. Et barn skal ikke plutselig få et fremmed menneske i hus.

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det er for tidlig å møte barnet, men dere snakker om å flytte sammen?

Snakk om sjokk for barnet, da det oppdager at det plutselig bor ei dame samme med pappa.

Vi snakket om og flytte sammen og så sa han at det var noe jeg burde vite. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han ikke har sagt dette med barnet før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...