Gå til innhold

Hun slår når hun blir sint...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ellers sier jeg bare parterapeut. Hvis ikke du, TS, forstår hvorfor hun gjør det, kommer det aldri til å bli bedre.



Anonymous poster hash: bf948...9d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi

 

Hva gjør du før hun 'slår' deg? Er det noe gjentakende i oppførselen din som utløser den gjentakende reaksjonen hos henne? Ting henger ofte sammen. Har du prøvd å analysere hvordan du kan unngå slikt?

Anonymous poster hash: bf948...9d0

 

 

??

 

Det er ikke Ts som har problemer med temperamentet sitt, som igjen fører til voldelig adferd.

Jeg kjenner at uttalelser som dette provoserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

 

Det er ikke Ts som har problemer med temperamentet sitt, som igjen fører til voldelig adferd.

Jeg kjenner at uttalelser som dette provoserer meg.

 

Hvis dette provoserer deg, er du ikke noe bedre enn hans kjæreste som har problemer med å se på ting fra avstand.

Anonymous poster hash: bf948...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

 

Hvis dette provoserer deg, er du ikke noe bedre enn hans kjæreste som har problemer med å se på ting fra avstand.

Anonymous poster hash: bf948...9d0

 

 

En kan bli provosert. Det er helt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare ikke forestille at dama plutselig slår ut av det blå. Det må ha skjedd noe de siste minuttene før et snilt menneske som TS beskriver gjør det. Hva er det egentlig HUN reagerer på? Har TS prøvd å analysere hva problemet vanligvis er? Noe han sier til henne eller noe han gjør når konflikten eskalerer? Vil alltid høre på begge sider av en sak. Noen eksempler på situasjoner, TS? Anonymous poster hash: bf948...9d0

En dame har en forhistorie med å utøve vold gjentatte ganger mot forskjellige kjærester, og ditt spørsmål er hva TS gjør feil? Er du en sånn som forteller voldtatte jenter at de hadde for korte skjørt på også? Forteller du kvinner som blir slått at de nok har gjort noe selv for å fortjene det? Det du gjør med dine spørsmål er intet mindre enn å legitimere vold og å legge skyld hos offeret.

Anonymous poster hash: ae8fa...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette provoserer deg, er du ikke noe bedre enn hans kjæreste som har problemer med å se på ting fra avstand. Anonymous poster hash: bf948...9d0

Ja. Å bli provosert er det samme som å slå.

Anonymous poster hash: ae8fa...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

??

Det er ikke Ts som har problemer med temperamentet sitt, som igjen fører til voldelig adferd.

Jeg kjenner at uttalelser som dette provoserer meg.

Nei men det er kanskje greit for ts og vite hvorfor hun slår slik at når hun går på sinnemestring så kan hun jobbe med årsaken. Ikke at årsaken er ts feil på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Ja. Å bli provosert er det samme som å slå.

Anonymous poster hash: ae8fa...9b9

 

Nei.

Hvor får du det fra?

En kan bli provosert, men allikevel ha full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Nei men det er kanskje greit for ts og vite hvorfor hun slår slik at når hun går på sinnemestring så kan hun jobbe med årsaken. Ikke at årsaken er ts feil på noen måte.

 

Men hun gjør ikke noe med problemet sitt.

Det er ikke Ts sin oppgave å vite hvorfor hun slår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lag dette så vanskelig for deg selv. Du lever med en kvinne som ikke håndterer følelsene sine på en akseptabel måte, og hun slår. Mest sannsynlig slår hun når ordene hennes ikke bringer henne videre. Hun trenger hjelp, og det trenger nok du også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun gjør ikke noe med problemet sitt.

Det er ikke Ts sin oppgave å vite hvorfor hun slår.

Men ts velger å bli hos henne og sier hun er et godt menneske. Han må jo stå på krava her. Og når hun ikke gidder finne ut hvorfor og han ikke går, så får han gjøre det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Men ts velger å bli hos henne og sier hun er et godt menneske. Han må jo stå på krava her. Og når hun ikke gidder finne ut hvorfor og han ikke går, så får han gjøre det da

 

Han er på ingen måte hennes sjelesørger.

Det er hennes problem. Det er bare hun som eier dette problemet.

Det er hennes ansvar.

 

Han må ta ansvar for seg selv.

Det er som er det verste oppi dette, er at hun har et lite barn som kan bli vitne til denne adferden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare ikke forestille at dama plutselig slår ut av det blå. Det må ha skjedd noe de siste minuttene før et snilt menneske som TS beskriver gjør det. Hva er det egentlig HUN reagerer på? Har TS prøvd å analysere hva problemet vanligvis er? Noe han sier til henne eller noe han gjør når konflikten eskalerer? Vil alltid høre på begge sider av en sak. Noen eksempler på situasjoner, TS?

Anonymous poster hash: bf948...9d0

Jaha, så det er altså mannens feil siden hans provoserer det frem? Gjelder det også med menn som banker dama si? At hun provoserer det frem?

Anonymous poster hash: 7cc1a...107

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi

Jaha, så det er altså mannens feil siden hans provoserer det frem? Gjelder det også med menn som banker dama si? At hun provoserer det frem?

Anonymous poster hash: 7cc1a...107

 

Regner med at pipa hadde fått en annen lyd om samboeren til Ts var en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Hvor får du det fra?

En kan bli provosert, men allikevel ha full kontroll.

Det var ironisk ment. Jeg syntes det opprinnelige utsagnet var utrolig dumt (å sammenligne en følelse med å slå noen?!?), men det kom nok ikke klart frem at jeg var kritisk til det.

Anonymous poster hash: ae8fa...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi

Det var ironisk ment. Jeg syntes det opprinnelige utsagnet var utrolig dumt (å sammenligne en følelse med å slå noen?!?), men det kom nok ikke klart frem at jeg var kritisk til det.

Anonymous poster hash: ae8fa...9b9

 

Beklager. 

Jeg så feil Ab bruker da jeg svarte.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er på ingen måte hennes sjelesørger.

Det er hennes problem. Det er bare hun som eier dette problemet.

Det er hennes ansvar.

Han må ta ansvar for seg selv.

Det er som er det verste oppi dette, er at hun har et lite barn som kan bli vitne til denne adferden.

Men problemet er at ts lar det fortsette og mener det ikke er så alvorlig. Så da får han ta på seg litt av skylden selv når han ikke gjør som han blir rådet til her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare ikke forestille at dama plutselig slår ut av det blå. Det må ha skjedd noe de siste minuttene før et snilt menneske som TS beskriver gjør det. Hva er det egentlig HUN reagerer på? Har TS prøvd å analysere hva problemet vanligvis er? Noe han sier til henne eller noe han gjør når konflikten eskalerer? Vil alltid høre på begge sider av en sak. Noen eksempler på situasjoner, TS?

Anonymous poster hash: bf948...9d0

Hun kan finne på å slå når vi krangler, det er selvsagt ikke helt ut av det blå. Hun blir provosert og vi kjefter og krangler begge to. Hun blir fort sånn at hun står veldig tett og opp i ansiktet. Temaene kan være forskjellig, sjalusi, tidsbruk, husarbeid etc...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lag dette så vanskelig for deg selv. Du lever med en kvinne som ikke håndterer følelsene sine på en akseptabel måte, og hun slår. Mest sannsynlig slår hun når ordene hennes ikke bringer henne videre. Hun trenger hjelp, og det trenger nok du også.

Ja det er nettopp det hun gjør, godt sagt. Det er når ordene hennes ikke bringer henne videre, eller ikke har den ønskede effekten. Hun har flere ganger sagt at hun ønsker hjelp, men så skjer det liksom ikke noe... Jeg tror jeg skal Google meg frem til et konkret eksempel på hjelp og presse henne litt på det...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...