Gå til innhold

Hun slår når hun blir sint...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig flyttet inn med samboeren min. Hun er en helt fantastisk dame på alle måter, men har et utrolig temperament! Når vi krangler så hender det hun slår meg i ansiktet og dytter meg. Jeg får ikke vondt, det er egentlig bare mer flaut. Hun mister liksom kontrollen. Samtidig vet jeg at hun KAN kontrollere temperamentet sitt, for hun har et lite barn og greier å ikke gå amok foran han. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, men litt sånn; er dette en filleting, eller er det alvorlig?

Anonymous poster hash: 19c67...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig alvorlig. Ingen skal måtte finne seg i å bli utsatt for vold av partneren sin.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så klart er det alvorlig! Man slår ikke andre mennesker.

Jeg hadde gitt henne et ultimatum.
Enten så reiser hun på sinnekurs, eller så går du fra henne.



Anonymous poster hash: be28c...460
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger hjelp! Kast henne ut. 



Anonymous poster hash: b8c6f...0ba
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE greit. Vold, uansett kjønn, er ikke akseptabelt, og man skal ikke godta det. Spiller ingen rolle om man ikke får noe særlig vondt; man slår ikke partneren sin! Du må snakke med henne, hun må lære å kontrollere seg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er alvorlig. er det felles barn?

Nei det er hennes barn.hun er for øvrig en veldig god mor...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alvorlig, og du bør komme deg unna.



Anonymous poster hash: 8da63...366
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger hjelp! Kast henne ut.

Anonymous poster hash: b8c6f...0ba

Jeg kan ikke kaste henne ut, men jeg er enig i at hun nok trenger hjelp.

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig alvorlig. Ingen skal måtte finne seg i å bli utsatt for vold av partneren sin.

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det vold... Hun skader meg ikke akkurat. Jeg tenker problemet er mer det at hun ikke har noen annen måte å utrykke seg på. det at hun ikke greier å uttrykke seg er et større problem enn at hun blir fysisk. Jeg er jo ikke redd for at hun skal skade meg...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er hennes barn.hun er for øvrig en veldig god mor...

TSAnonymous poster hash: 19c67...734

Ok, det er bra. Har du snakket med henne om dette? Hun må gjerne bli sint, være uenig osv. men du syns ikke noe om at hun slår og dytter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det vold... Hun skader meg ikke akkurat. Jeg tenker problemet er mer det at hun ikke har noen annen måte å utrykke seg på. det at hun ikke greier å uttrykke seg er et større problem enn at hun blir fysisk. Jeg er jo ikke redd for at hun skal skade meg...

TSAnonymous poster hash: 19c67...734

Det er det jeg og tenker. Man vil vel føle seg krenket uansett.. Det er ikke sunt å ty til vold for å uttrykke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er bra. Har du snakket med henne om dette? Hun må gjerne bli sint, være uenig osv. men du syns ikke noe om at hun slår og dytter?

Nei jeg liker jo ikke dette, samtidig som jeg på en måte føler at hun er hun som 'taper på det'. Det føles liksom så flaut når hun oppfører seg sånn... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.... Vi har snakket om det og hun ønsker jo ikke dette hun heller, men blir hun sint nok, så klikker hun på en måte...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det jeg og tenker. Man vil vel føle seg krenket uansett.. Det er ikke sunt å ty til vold for å uttrykke seg.

Ja kanskje krenket er ordet... Samtidig som jeg også bare føler meg flau på hennes vegne... Hun er jo så mye bedre enn dette... Egoet mitt får seg en liten knekk, men respekten for henne synker mer...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun sliter så med å uttrykke seg/kommunisere med deg, at hun tyr til å slå/dytte, hvordan ser du for deg at forholdet blir på lang sikt?

Det blir rett og slett ikke liv laga, for kommunikasjon er meget viktig i et forhold. Så enten må hun på kurs, slik at hun lærer seg å puste rolig og snakke om ting, eller så er hun ikke noe å satse på.

 

Sånn ellers, å slå er å slå, uansett hvor godt du kjenner det, eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig flyttet inn med samboeren min. Hun er en helt fantastisk dame på alle måter, men har et utrolig temperament! Når vi krangler så hender det hun slår meg i ansiktet og dytter meg. Jeg får ikke vondt, det er egentlig bare mer flaut. Hun mister liksom kontrollen. Samtidig vet jeg at hun KAN kontrollere temperamentet sitt, for hun har et lite barn og greier å ikke gå amok foran han. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, men litt sånn; er dette en filleting, eller er det alvorlig?

Anonymous poster hash: 19c67...734

Her sier du byebye og flytter ut igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det vold... Hun skader meg ikke akkurat. Jeg tenker problemet er mer det at hun ikke har noen annen måte å utrykke seg på. det at hun ikke greier å uttrykke seg er et større problem enn at hun blir fysisk. Jeg er jo ikke redd for at hun skal skade meg...

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

Ingen annen måte å uttrykke seg på? Hun er en voksen. Ikke et barn. Hun kan snakke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dette er en inspirert spinoff av denne tråden;

 

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=957929

 

og at denne problemstillingen er oppdiktet. TS kom ingen vei med tråden jeg linket til og prøver seg derfor på en ny approach...

 

Men greit nok, si at jeg biter på.

 

Det høres ikke ut som om du dater en voksen kvinne men et lite barn helt ute av kontroll. Dersom hun klikker på deg så kan jeg love deg at hun også klikker på barnet sitt når du ikke er der. Vold er overhodet ikke greit, jeg kan love deg at om hun faktisk ønsker å skade deg så klarer hun det. Og sitt eget barn klarer hun hvert fall å skade. Forlang at hun går i terapi for sinnet sitt for å få dette dokumentert både for barnets, din og hennes skyld, og om det ikke hjelper så forlater du henne og leverer en sterk bekymringsmelding til barnevernet.



Anonymous poster hash: 99ff1...d45
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sikkert ikke brutal vold, det tror ikke jeg heller. Men å slå som en sprellende fisk er jo ikke greit det heller. Å slå er respektløst. Dessuten bør et voksent menneske kunne uttrykke seg bedre enn som så.

Forstår godt at det er pinlig. Jeg hadde krevd rask forbedring eller takket for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dette er en inspirert spinoff av denne tråden;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=957929

og at denne problemstillingen er oppdiktet. TS kom ingen vei med tråden jeg linket til og prøver seg derfor på en ny approach...

Men greit nok, si at jeg biter på.

Det høres ikke ut som om du dater en voksen kvinne men et lite barn helt ute av kontroll. Dersom hun klikker på deg så kan jeg love deg at hun også klikker på barnet sitt når du ikke er der. Vold er overhodet ikke greit, jeg kan love deg at om hun faktisk ønsker å skade deg så klarer hun det. Og sitt eget barn klarer hun hvert fall å skade. Forlang at hun går i terapi for sinnet sitt for å få dette dokumentert både for barnets, din og hennes skyld, og om det ikke hjelper så forlater du henne og leverer en sterk bekymringsmelding til barnevernet.

Anonymous poster hash: 99ff1...d45

I all verden! Nei jeg skrev IKKE den tråden og jeg syntes IKKE det er greit å slå en kvinne ( selv om hun slår først). Jeg er rett og slett oppdratt bedre enn det.

Det er ikke en sammenlignbar situasjon.

TS

Anonymous poster hash: 19c67...734

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...