Gå til innhold

Utstøtt og trakassert av nære "venninner"! Lei meg og trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her igjen. 

 

Kan noen gi meg noen råd om hvordan jeg skal svare når Ingrid og Bea kommer krypende tilbake igjen? Ingrid driver enda å ringer meg, og jeg har ikke lyst å ha henne i livet mitt for øyeblikket. Hvordan kan jeg svare henne best mulig når jeg tar kontakt?



Anonymous poster hash: 816c1...df0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du (dere?) er 25. Grow up! Disse jentene er ingen ting å samle på. Venner skal bygge deg opp, ikke tråkke deg ned. En viktig lærdom for meg her i livet er at du er selv ansvarlig for hvordan du vil bli behandlet av andre. Ikke tillat noen å behandle deg sånn. Det fortjener du ikke. Jeg var andres dørmatte i mange år, tilga og lot dem holde på. De tråkket meg ned og ga meg bare dritt. Da jeg selv bestemte meg for at jeg ikke trenger sånne folk i livet mitt og sorterte de ut, ble livet mye bedre.

Og tips nr 2: unngå folk som driver med rusmidler. Det fører sjelden godt med seg. Løgner og svik og manipulasjon vil bare renne på.

Anonymous poster hash: e2e7d...6f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen.

Kan noen gi meg noen råd om hvordan jeg skal svare når Ingrid og Bea kommer krypende tilbake igjen? Ingrid driver enda å ringer meg, og jeg har ikke lyst å ha henne i livet mitt for øyeblikket. Hvordan kan jeg svare henne best mulig når jeg tar kontakt?

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Vær ærlig og si det som det er. Si at du ikke orker dette, og at du ikke aksepterer å bli behandlet på den måten og bli tråkket på av andre, og at du på grunn av det ikke ønsker å bruke tid på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen.

Kan noen gi meg noen råd om hvordan jeg skal svare når Ingrid og Bea kommer krypende tilbake igjen? Ingrid driver enda å ringer meg, og jeg har ikke lyst å ha henne i livet mitt for øyeblikket. Hvordan kan jeg svare henne best mulig når jeg tar kontakt?

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Dette er kanskje ikke så lett, men du har din fulle rett til å si at du ikke er interessert i å ha noe med dem å gjøre hvis de ikke kan behandle deg med respekt! Du har gode venner også. Bruk tiden din på dem isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke så lett, men du har din fulle rett til å si at du ikke er interessert i å ha noe med dem å gjøre hvis de ikke kan behandle deg med respekt! Du har gode venner også. Bruk tiden din på dem isteden.

 

Ts her

 

Ja, det har jeg på en måte allerede sagt da jeg dro. Men når driver Ingrid på å skal ringe meg hele tiden, og jeg vil rett og slett ikke ta den. Og jeg må ta den en dag, og da vurderer jeg å si akkurat det du skrev. Fordi hun har virkelig ikke behandlet meg noe bra, og jeg ønsker egentlig ikke mer kontakt med henne. Eneste problemet er at jeg har mistet all selvtillit, så jeg vet ikke hva som er rett og galt lengre når det kommer til å stå opp for seg selv. Jeg har blitt hakket på lenge, og derfor mistet verdighet.

 

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 816c1...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Ja, det har jeg på en måte allerede sagt da jeg dro. Men når driver Ingrid på å skal ringe meg hele tiden, og jeg vil rett og slett ikke ta den. Og jeg må ta den en dag, og da vurderer jeg å si akkurat det du skrev. Fordi hun har virkelig ikke behandlet meg noe bra, og jeg ønsker egentlig ikke mer kontakt med henne. Eneste problemet er at jeg har mistet all selvtillit, så jeg vet ikke hva som er rett og galt lengre når det kommer til å stå opp for seg selv. Jeg har blitt hakket på lenge, og derfor mistet verdighet.

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Når du er opp i en situasjon som din så ser man som regel ikke alt selv da mann er midt oppi det, men de rundt deg ser det tydelig. Du ser det jo til slutt, men da har det gått litt for langt. De har klart å gi deg dårlig selvtillit og bare klager på deg og slenger dritt. Nå må du våkne opp å se at det ikke er deg det er noe galt med. Du er sikkert mye penere og søtere enn du er klar over selv. Dritten de slenger til deg er for å manipulere deg så de kan få en viss kontroll over deg. Du er i gang med en utdanning, var du ikke? Har fått deg en kjæreste. Hvordan er han? Du har andre venninner som du sier er snille mot deg. Du har veldig mye å være stolt av og du har og kommer til å gjøre det bedre i livet ditt. Ikke la disse jentene ødelegge det for deg! Det er de seriøst ikke verdt. Du har faktisk ingen grunn til å føle deg så elendig som de prøver og få deg til å føle. De prøver å føre sin elendighet over på deg. De har det ikke bra med seg selv, hjelper ikke at de kan velge og vrake i gutter/ menn. De sliter med sitt og føler seg mest sannsynlig mislykket. Men det gir dem uansett ingen grunn til å la det gå utover deg. Når det er sagt, så ønsker jeg disse jentene det beste også. Håper de får tatt et tak i sitt eget liv og kommer seg ut av den onde sirkelen. Men inntil da så er du nødt til å tenke på deg selv og de andre rundt deg. De trenger å se at de ikke kan holde på sånn med andre uten konsekvenser. Noen ganger må mann være litt hard mot de mann bryr seg om for at de skal våkne. Å klappe på skuldrene er ikke alltid det beste hvis ønsker andre et bedre liv. Be Ingrid om å slutte å ringe deg. Si at hun bør få orden på livet sitt og slutte å være så stygg mot deg. Du er så mye bedre enn det og trenger virkelig ikke sånne i livet ditt! OKI? Få opp selvtilliten kjære;) Du vet innerst inne at du er en bra person som fortjener bedre, ellers ville du vel ikke spurt oss om råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ts her igjen. 

 

Kan noen gi meg noen råd om hvordan jeg skal svare når Ingrid og Bea kommer krypende tilbake igjen? Ingrid driver enda å ringer meg, og jeg har ikke lyst å ha henne i livet mitt for øyeblikket. Hvordan kan jeg svare henne best mulig når jeg tar kontakt?

Anonymous poster hash: 816c1...df0

 

 

Ta telefonen og spør: "Ka e det du vil ditt makkaludder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI :)

 

Jeg har også hatt dårlige venner før som jeg kuttet ut etter jeg fikk kjæreste og barn. Jeg vil anbefale deg å ta samtalen så fort som mulig, det blir ofte bare mer ubehagelig jo lenger man venter.

 

Ikke gå inn i noe diskusjon eller samtale med Ingrid. Si kort og greit at du ikke lenger gidder å bruke tid på folk som tråkker på deg og får deg til å føle deg som dritt. De har brukt opp sjansene sine nå. Du kan jo også si at du ikke kommer til å slenge dritt og rykter om dem, men at du rett og slett vil bruke tiden på folk som gjør deg godt.

 

Tro meg, du får nok å tenke på når skolen begynner, jeg har vært der selv.

 

Lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for noen drittvenninner. Ikke gå tilbake til dem.

Anonymous poster hash: e934f...90c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen.

Kan noen gi meg noen råd om hvordan jeg skal svare når Ingrid og Bea kommer krypende tilbake igjen? Ingrid driver enda å ringer meg, og jeg har ikke lyst å ha henne i livet mitt for øyeblikket. Hvordan kan jeg svare henne best mulig når jeg tar kontakt?

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Jeg mener du kan si at du følte deg utrolig dårlig behandlet av dem sist, og har følt det i lenger tid, og derfor ikke orker å ha kontakt med dem på en stund.

Anonymous poster hash: e934f...90c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for de dophuene at de har flere lik på Facebook enn deg, det er jo det livet handler om ironiflagg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Ts her. 

 

Jeg har ikke fått svart på svarene deres da jeg dro på hytten etter jeg postet dette. Jeg må først og fremst si at jeg savner de ikke så langt, da jeg ikke har snakket med noen av de enda. Jeg har heller ingen interesse av å være med de, samt være god venninne med de lengre. Det har først gått opp for meg nå at jeg har det mye bedre uten de. De har manipulert meg, tråkket på meg, og utnyttet meg lenge og dette tok tid å forstå dessverre. Bare tanken på hvordan Ingrid behandlet meg på festivalen var nok grunn til å kutte kontakten med henne da jeg kom hjem. Når jeg kom hjem tenkte jeg at alt skulle bli bedre, men det skjedde ikke da både Ingrid og Bea har gått i mot meg, baksnakket meg, og utestengt meg. Selv da jeg forklarte de at jeg følte meg urettferdig behandlet så hjalp det ikke, alt var igjen min feil.. 

 

Jeg ser nå fram til å begynne i ny jobb og skole til høsten, og jeg kommer til å holde meg unna disse to selv om jeg har mange gode minner med de. Aldri igjen, skal jeg godta å bli tråkket på. Jeg har seriøst ikke hatt det så bra som jeg har det nå på lenge, og dette kun fordi disse menneskene er ute av livet mitt for en lengre periode. Om jeg skal tilgi de, så kommer det uansett til å ta lang tid, og jeg kommer heller aldri til å bli bestevenn med de igjen. 

 

Ingrid kommer alltid tilbake da hun bare har venner som er narkomane, og ja jeg synes synd på henne da hun ikke kommer seg ut av dette miljøet, men jeg har skjønt at jeg ikke kan forandre henne da jeg har prøvd lenge. 



Anonymous poster hash: 816c1...df0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for de dophuene at de har flere lik på Facebook enn deg, det er jo det livet handler om ironiflagg

 

Ts her. 

 

Jeg trodde hun køddet når hun sa dette med likes på Facebook, men dessverre var hun alvorlig... Da først forsto jeg at jeg hadde kommet lengre enn henne. 

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI :)

 

Jeg har også hatt dårlige venner før som jeg kuttet ut etter jeg fikk kjæreste og barn. Jeg vil anbefale deg å ta samtalen så fort som mulig, det blir ofte bare mer ubehagelig jo lenger man venter.

 

Ikke gå inn i noe diskusjon eller samtale med Ingrid. Si kort og greit at du ikke lenger gidder å bruke tid på folk som tråkker på deg og får deg til å føle deg som dritt. De har brukt opp sjansene sine nå. Du kan jo også si at du ikke kommer til å slenge dritt og rykter om dem, men at du rett og slett vil bruke tiden på folk som gjør deg godt.

 

Tro meg, du får nok å tenke på når skolen begynner, jeg har vært der selv.

 

Lykke til :)

 

Hei, og takk for svar. 

 

Jeg har ikke snakket med de da jeg har blokkert de på telefonen. Jeg forklarte alt da jeg var hjemme hos de den kvelden, og jeg føler ikke jeg trenger å si noe mer før de kommer krypende tilbake. Jeg har nå tatt avstand, og jeg har det mye bedre allerede. 

 

Ja, jeg har kjæreste nå og jeg er også gravid fant jeg ut i går... Dette er også en god grunn til å kutte de ut da de bare ruser seg hele tiden. 

Anonymous poster hash: 816c1...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når du er opp i en situasjon som din så ser man som regel ikke alt selv da mann er midt oppi det, men de rundt deg ser det tydelig. Du ser det jo til slutt, men da har det gått litt for langt. De har klart å gi deg dårlig selvtillit og bare klager på deg og slenger dritt. Nå må du våkne opp å se at det ikke er deg det er noe galt med. Du er sikkert mye penere og søtere enn du er klar over selv. Dritten de slenger til deg er for å manipulere deg så de kan få en viss kontroll over deg. Du er i gang med en utdanning, var du ikke? Har fått deg en kjæreste. Hvordan er han? Du har andre venninner som du sier er snille mot deg. Du har veldig mye å være stolt av og du har og kommer til å gjøre det bedre i livet ditt. Ikke la disse jentene ødelegge det for deg! Det er de seriøst ikke verdt. Du har faktisk ingen grunn til å føle deg så elendig som de prøver og få deg til å føle. De prøver å føre sin elendighet over på deg. De har det ikke bra med seg selv, hjelper ikke at de kan velge og vrake i gutter/ menn. De sliter med sitt og føler seg mest sannsynlig mislykket. Men det gir dem uansett ingen grunn til å la det gå utover deg. Når det er sagt, så ønsker jeg disse jentene det beste også. Håper de får tatt et tak i sitt eget liv og kommer seg ut av den onde sirkelen. Men inntil da så er du nødt til å tenke på deg selv og de andre rundt deg. De trenger å se at de ikke kan holde på sånn med andre uten konsekvenser. Noen ganger må mann være litt hard mot de mann bryr seg om for at de skal våkne. Å klappe på skuldrene er ikke alltid det beste hvis ønsker andre et bedre liv. Be Ingrid om å slutte å ringe deg. Si at hun bør få orden på livet sitt og slutte å være så stygg mot deg. Du er så mye bedre enn det og trenger virkelig ikke sånne i livet ditt! OKI? Få opp selvtilliten kjære;) Du vet innerst inne at du er en bra person som fortjener bedre, ellers ville du vel ikke spurt oss om råd?

 

Hei, og takk for svar. 

 

Ja, jeg er i gang med utdanning og er veldig forelsket i kjæresten min. Jeg har vært singel i 5 år, og jeg har føler jeg fortjener trygghet og kjærlighet nå, men det føler ikke de. De finner stadig feil ved alle menn jeg finner, mens deres kjærester er alltid de beste. Kjæresten jeg er sammen med nå er min bestevenn gjennom 9 år, og vi har en spesiell historie.. Mens deres historier er selvfølgelig mye bedre enn min egen. Min kjæreste er veldig snill og kjekk, og vi er veldig lik med samme bakgrunn. Jeg har ikke vært så lykkelig på lenge, selv om de sier at jeg er ulykkelig. 

 

Jeg må innrømme at jeg har blitt manipulert. Når jeg har vært med de så har jeg alltid følt meg stygg og mislykket, selv om jeg har kommet mye lengre med både jobb og skole, samt modenhet i forhold til alt her i livet som det å kutte ut rus. Ja, jeg er ferdig med disse menneskene. 

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, og takk for svar. 

 

Ja, jeg er i gang med utdanning og er veldig forelsket i kjæresten min. Jeg har vært singel i 5 år, og jeg har føler jeg fortjener trygghet og kjærlighet nå, men det føler ikke de. De finner stadig feil ved alle menn jeg finner, mens deres kjærester er alltid de beste. Kjæresten jeg er sammen med nå er min bestevenn gjennom 9 år, og vi har en spesiell historie.. Mens deres historier er selvfølgelig mye bedre enn min egen. Min kjæreste er veldig snill og kjekk, og vi er veldig lik med samme bakgrunn. Jeg har ikke vært så lykkelig på lenge, selv om de sier at jeg er ulykkelig. 

 

Jeg må innrømme at jeg har blitt manipulert. Når jeg har vært med de så har jeg alltid følt meg stygg og mislykket, selv om jeg har kommet mye lengre med både jobb og skole, samt modenhet i forhold til alt her i livet som det å kutte ut rus. Ja, jeg er ferdig med disse menneskene. 

Anonymous poster hash: 816c1...df0

 

Kjempe flott :hug:  Gratulere så mye med graviditeten forresten  :blomst:  Du kommer til å få det mye bedre fremover nå som du ikke er sammen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten :) babyen er en veldig god grunn til å holde seg borte fra disse damene. 

Jeg blir så glad når jeg leser om damer/menn som står opp for seg selv. Det har du gjort nå. Gratulerer  :danse:



Anonymous poster hash: ea36e...5cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...