Gå til innhold

Utstøtt og trakassert av nære "venninner"! Lei meg og trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nora 25 år fra Oslo her.

 

Jeg har 4 gode venninner her i livet, og de betyr alt for meg. Men det er 2 venninner "Bea og Ingrid", og de har tatt litt avstand til fordi de har behandlet meg mindre pent det siste halvåret. Jeg var på festival med Bea i sommer, og hun har en bakgrunn med veldig mye rusmisbruk, så jeg var litt skeptisk da jeg skulle dra med henne men som en åpen og snill person jeg er så tenkte jeg at det skulle gå bra da hun sa hun var ferdig med alt... Men på festivalen ga hun totalt faen i meg, da jeg hele tiden gikk alene å heller møtte andre mennesker, mens hun konstant var på jakt etter rus og heller fant seg andre venner men dette  jeg la dette bak meg da jeg er meget konflikt-sky og tolerant, så det endte meg at jeg drakk meg veldig full samt sovnet i en skog en kveld på Roskilde.

 

Alt begynte når jeg ble invitert på jentekveld på torsdag kveld med "Bea og Ingrid", da de hadde laget mat og vi skulle drikke vin sammen. Jeg hadde gruet meg litt til å komme dit da de de begge har utestengt meg i det siste uten å vite hvorfor, samt vært noe ufin. Jeg kom inn døren og alt begynte med at jeg måtte kjempe for å få oppmerksomhet. Etter en stund satte Bea og Ingrid seg i en annen sofa og de snakket bare med hverandre, samt overså meg helt til Ingrid fortalte at hun hadde begynt å ruse seg på amfetamin igjen, og sa jeg at jeg var skuffet over henne, og at jeg håpet hun kom seg ut av det. Men da klikket begge to på meg, fordi Ingrid hadde ikke noe problem, men problemet var at jeg sa det jeg sa.. Jeg satt derfor som en idiot i sofaen å prøvde å følge med det de snakket om, men jeg kom aldri til ordet da jeg stadig ble avbrutt av Ingrid eller oversett. Når jeg prøvde å komme med innspill fikk jeg beskjed av Ingrid om at jeg var stygg på håret, og at jeg så lite pen ut i kveld. Jeg lo som om jeg ikke brydde meg fordi hun hadde et lurt smil når hun sa dette. Men ikke nok med det, hun serverte flere "humoristiske" meninger om meg da jeg både var teit, rar, stygg, masete, og bare i veien, samt at de hadde flere likes på Facebook en meg.....

 

Etter 2 timer med trakassering tok jeg opp telefonen for å være litt for meg selv, og da fikk jeg plutselig kjeft for at jeg var asosial, og da rant begeret over. Etter en stund ble det nok, og jeg kan ikke huske sist jeg følte meg så liten samt trakassert av nære venninner. Jeg ble plutselig spurt om hvorfor jeg ble lei meg av Ingrid, og da svarte jeg at jeg følte meg litt utenfor samt urettferdig behandlet da dette egentlig skulle være en hyggelig jentekveld, og når jeg sa dette ble både Bea og Ingrid i mot meg. Alt var min skyld fordi jeg var for følsom og jeg var tydeligvis ikke lykkelig i livet da jeg bare hang med den nye kjæresten jeg har funnet, da jeg faktisk har vært singel i 5 år mens de alltid har vært i forhold.. Jeg fikk tårer i øynene og begynte å gråte rett foran de, fordi jeg viste ikke hva jeg skulle svare. De forlangt også at jeg skulle bli med de på byen, og når jeg svarte at jeg ikke ville bli med så fikk jeg også kjeft, men når jeg valgte å være voksen samt følsom og forklarte de at jeg ikke ville bli med fordi jeg følte meg tråkket på samt utestengt så begynte de bare å kjefte på meg fordi jeg ble sur samt reagerte. Alt var min skyld, og de mente ingenting vondt med det de sa... 

 

Jeg hadde hjerte i halsen og tårer i øyene, og jeg følte meg ikke bra. Jeg fikk min far til å hente meg å derfor dro jeg hjem. Rett før jeg ble hentet forklarte jeg de at jeg aldri hadde følt meg så tråkket på på lenge, og derfor lurte jeg på  hva jeg hadde gjort galt, men det kunne de ikke svare på for alt var min fei uansett... Jeg var veldig full akkurat som de, men uansett om jeg var full så skjønte jeg ikke hva jeg hadde gjort feil. Jeg ble igjen trakassert og "mobbet" av Ingrid og da svarte jeg tilbake at hun var noe manipulerende, og at jeg ble skeptisk til henne og da begynte hun å hyl-grine fordi da var jeg slem.. Oppmerksomheten og all sympatien kom plutselig på henne da det var henne det var synd på etter alt det stygge samt utestengingen hun hadde holdt på med til meg.. Bea satt bare å så på, og hun sa ingenting men hun var ofte enig med Ingrid. 

 

Jeg har gitt veldig mye av meg selv til både Bea da hun mistet kjæresten i Mai , og Ingrid har jeg hjulpet ut av en rus-miljø men jeg blir stadig takk for gitt og sett ned på samt tråkket på. Jeg har ikke vært så lei meg og trist på lenge, og i dag så jeg at Ingrid hadde prøvd å ringe meg men jeg vil ikke snakke med henne. Hun kommer alltid tilbake til meg uansett, men jeg tror ikke jeg vil gi henne en ny sjanse med det første fordi hun utnytter meg bare føler jeg. Når hun er lei av sine narkomane venner kommer hun alltid til meg for å hvile, og etter det stikker hun alltid igjen. Er jeg virkelig ikke verdt en dritt, og hvorfor behandler de meg på denne måten? Er det fordi de er penere samt mer populære enn meg, eller er det fordi de mener jeg er idiot mot dem selv om jeg ikke har gjort noe. Jeg kan seriøst ikke forstå det her, og jeg trenger hjelp! 

 

Trenger hjelp, da jeg ikke har ord!:( 

 

 



Anonymous poster hash: 60d4a...138
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her. 

 

Beklager for mye skrivefeil da jeg har skrevet dette veldig kjapt. Jeg er også veldig lei meg, så konsentrasjonen er ikke på topp. 

 

 



Anonymous poster hash: 816c1...df0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du skal holde deg til de andre to venninnene dine jeg, og kanskje være åpen for å bli kjent med noen nye. Du fortjener bedre enn narkomane venninner som behandler deg som dritt!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke venner, kutt de helt ut og bli kjent med noen som vet hva respekt er

Anonymous poster hash: df4c4...948

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to over her. De er ikke verdig deg. Kutt de helt ut! Klem så mye fra meg❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en parodi på mobbetråden der mobberen er blitt narkoman?

Anonymous poster hash: 6db6c...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er voksen og moden, så forlat de to umodne drittungene, de oppfører seg som om de skulle ha gått på barneskolen jo!

 

Dessuten skjønner jeg ikke helt problemet ditt, det er bare å forlate dem. Du skriver du har kjæreste, så vær med han og skaff deg nye venner. Er enklere enn du tror om du bare løsriver deg fra de drittungene. For de er virkelig ikke verdt din tid, og de er heller ikke vennene dine. Og utifra det du skriver har de selv avsluttet vennskapet, så da skal du komme deg videre i livet å glemme dem.- Lykke til!



Anonymous poster hash: 843bb...eb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en parodi på mobbetråden der mobberen er blitt narkoman?

Anonymous poster hash: 6db6c...580

 

Ts her. 

 

Vet ikke hvilken tråd du snakker om, men sannheten er at dette skjedde torsdag, og jeg trenger hjelp. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med mine 2 venninner lengre, og setter derfor pris på konstruktive tilbakemeldinger. 

 

 

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk tid på slike "venninner". Du er verdt mer enn som så TS

 

Ts her. 

 

Jeg har dessverre mistet troen på meg selv i det siste, og jeg vet ikke om jeg er verdt noe mer. Men magefølelsen sier at de ikke er bra for meg. Så jeg velger her og nå å tro det samme! 

 

 

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg har dessverre mistet troen på meg selv i det siste, og jeg vet ikke om jeg er verdt noe mer. Men magefølelsen sier at de ikke er bra for meg. Så jeg velger her og nå å tro det samme!

Anonymous poster hash: [acronym="

Full hash: 816c14c6c2a690f64cec0fbb8a944df0"] 816c1...df0

Du er verdt noe! Alle som blir behandlet så dårlig føler at det er dem det er noe galt med, de trykker deg ned. De aller fleste takler ikke sånne mennesker. For å få det bedre må man kutte dem ut. Det er du som er for god for dem og de er mest sannsynlig sjalu på deg også fordi du har livet ditt i orden. Derfor kritiserer dem deg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om du er voksen og moden, så forlat de to umodne drittungene, de oppfører seg som om de skulle ha gått på barneskolen jo!

 

Dessuten skjønner jeg ikke helt problemet ditt, det er bare å forlate dem. Du skriver du har kjæreste, så vær med han og skaff deg nye venner. Er enklere enn du tror om du bare løsriver deg fra de drittungene. For de er virkelig ikke verdt din tid, og de er heller ikke vennene dine. Og utifra det du skriver har de selv avsluttet vennskapet, så da skal du komme deg videre i livet å glemme dem.- Lykke til!

Anonymous poster hash: 843bb...eb6

 

 

Ts her. 

 

Ja, jeg må si meg enig. Jeg har nettopp på mandag blitt eksklusiv med kjæresten min, og det virker på meg som om de ikke liker dette da jeg hele tiden har vært uten kjæreste. De har alltid vært i forhold, og de er veldig vant til at jeg er den single, samt at de kan henge med meg uansett. Jeg føler også at de har baksnakket meg mye bak min rygg, samt blitt enige om at de ikke ønsker å henge med meg lengre da jeg ikke ruser meg lengre på den måten. Ja, jeg er glad jeg sa ifra på en veldig voksen måte da jeg forklarte at grunnen til at jeg ikke ville bli med på byen var fordi jeg følte meg utestengt og sett ned på, men når jeg sa ifra fikk jeg negativiteten slengt i ansiktet tilbake. 

 

Eneste som gjør meg usikker er måten Ingrid reagerte på når jeg forklarte henne at jeg syntes hun var manipulerende, og da fikk jeg en hyl-gråt tilbake og all kjeften lå plutselig på meg. Mulig jeg faktisk igjen blir manipulert da, men jeg tror faktisk at dette er min feil da begge var veldig imot meg. 

 

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, men det er kanskje ikke min feil? 

 

 

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanna87

Er dette en parodi på mobbetråden der mobberen er blitt narkoman?

Anonymous poster hash: 6db6c...580

 

Usaklig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dette er en lei blanding av din i utgangspunktet lave selvtillitt, at du selv ikke føler deg verdt som en dritt, og når du da kommer i situasjoner hvor andre snakker mere med hverandre enn deg tenker du umiddelbart at dette er personlig rettet mot deg. Det trenger det ikke være, det kan være at de bare hadde mer å snakke sammen om den dagen, og jeg syntes også selv at det er generelt vanskelig å både inkludere seg selv, og inkludere andre, når man er tre stykker. Foretrekker 2 stk eller større gruppe, sånn at alle har noen å prate med. Men det unnskylder ikke at de kaller deg stygge ting, så du har jo grunn til å føle at de er dumme mot deg. Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt det opp med de, vært helt åpen å spurt om hva de egentlig mener når de sier sånt, for du tolker det sånn og sånn. Når de skjønner hvordan du tolker det, så slutter de forhåpentligvis med det, hvis ikke så er de bevisst dumme og noen du bør kutte ut.

 



Anonymous poster hash: 2f16a...f35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror dette er en lei blanding av din i utgangspunktet lave selvtillitt, at du selv ikke føler deg verdt som en dritt, og når du da kommer i situasjoner hvor andre snakker mere med hverandre enn deg tenker du umiddelbart at dette er personlig rettet mot deg. Det trenger det ikke være, det kan være at de bare hadde mer å snakke sammen om den dagen, og jeg syntes også selv at det er generelt vanskelig å både inkludere seg selv, og inkludere andre, når man er tre stykker. Foretrekker 2 stk eller større gruppe, sånn at alle har noen å prate med. Men det unnskylder ikke at de kaller deg stygge ting, så du har jo grunn til å føle at de er dumme mot deg. Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt det opp med de, vært helt åpen å spurt om hva de egentlig mener når de sier sånt, for du tolker det sånn og sånn. Når de skjønner hvordan du tolker det, så slutter de forhåpentligvis med det, hvis ikke så er de bevisst dumme og noen du bør kutte ut.

 

Anonymous poster hash: 2f16a...f35

 

 

Ts her. 

 

Jeg velger å tro at begge to er gode mennesker helt innerst inn, og jeg tror at de er glade i meg. Men jeg må si jeg ble skuffet på torsdag når dette skjedde. Jeg føler selv jeg har gitt de mye her i livet da jeg alltid har stilt opp, samt støttet de uansett hva. Men jeg må innrømme å si at jeg er skeptisk til å forsette kontakten med de tiden framover, fordi de bringer meg ikke opp med ned! 

 

Jeg kommer uansett ikke til å snakke med de på en stund, da jeg kommer til å fokuserer 110% på meg selv og ingen andre. 

 

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er verdt noe! Alle som blir behandlet så dårlig føler at det er dem det er noe galt med, de trykker deg ned. De aller fleste takler ikke sånne mennesker. For å få det bedre må man kutte dem ut. Det er du som er for god for dem og de er mest sannsynlig sjalu på deg også fordi du har livet ditt i orden. Derfor kritiserer dem deg også.

 

Ts her. 

 

Jeg føler også at de er noe sjalu på meg siden jeg starter på utdanning om en uke, samt begynner å få meg kjæreste. Men det skuffer meg at de ikke unner meg dette, da jeg ikke har opplevd kjærlighet på mange år. Mens de kan bare velge å vrake når det kommer til menn! 

 

Men ja, jeg godtar overhode ikke at de behandler meg slikt! Jeg er klar for å ta avstand for en lengre periode, og på den perioden skal jeg dyrke meg selv og ingen andre. 

 

Takk for godt svar!

Anonymous poster hash: 816c1...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Ts her. 

 

Jeg føler også at de er noe sjalu på meg siden jeg starter på utdanning om en uke, samt begynner å få meg kjæreste. Men det skuffer meg at de ikke unner meg dette, da jeg ikke har opplevd kjærlighet på mange år. Mens de kan bare velge å vrake når det kommer til menn! 

 

Men ja, jeg godtar overhode ikke at de behandler meg slikt! Jeg er klar for å ta avstand for en lengre periode, og på den perioden skal jeg dyrke meg selv og ingen andre. 

 

Takk for godt svar!

Anonymous poster hash: 816c1...df0

 

Nyt det og kos deg masse med gutten i ditt liv :yvonne:  Det fortjener du virkelig :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det og kos deg masse med gutten i ditt liv :yvonne:  Det fortjener du virkelig :hug:

 

Takk

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten ikke fatte at dere er 25??? Det du beskriver er jo helt på jordet. Finn deg nye venner.

Anonymous poster hash: 79e69...234

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten ikke fatte at dere er 25??? Det du beskriver er jo helt på jordet. Finn deg nye venner.

Anonymous poster hash: 79e69...234

 

Ja, føler også at mine venner har stagnert helt;( 

Anonymous poster hash: 816c1...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...