Gå til innhold

Greit å sitte mye på mobilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest EspenAskeladd

 

Bla bla bla osv 

Anonymous poster hash: 94683...d71

 

Jeg retter meg til de andre leserne, hørte dere noe smell? Står det noe i avisen om noe smell? Jeg tror ikke det. Eneste jeg hører er den pinlige stillheten som legger seg etter den håpløse argumentasjonen din. Alle jeg kjenner i natur og ungdom er huleboere (Og TS er sikkert huleboer). Linken var bare ET eksempel. Sett deg inn i saken før du uttaler deg

 

Du prøver å underbygge huleboernes eksistens. Det burde du være forsiktig med. Lær deg historie. Den er full av folk som deg som ignorerer, tenker "neh, ikke så farlig", og så plutselig skjer det..

 

Nei, nå vrir du det bare så det skal støtte deg. Representativitet har ingenting med om de bruker mobil eller ikke. De bruker ikke mobil FORDI de er huleboere og naturelskere og dobbelXkromosomere 

Endret av EspenAskeladd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg retter meg til de andre leserne, hørte dere noe smell? Står det noe i avisen om noe smell? Jeg tror ikke det. Eneste jeg hører er den pinlige stillheten som legger seg etter den håpløse argumentasjonen din. Alle jeg kjenner i natur og ungdom er huleboere (Og TS er sikkert huleboer). Linken var bare ET eksempel. Sett deg inn i saken før du uttaler deg

 

Du prøver å underbygge huleboernes eksistens. Det burde du være forsiktig med. Lær deg historie. Den er full av folk som deg som ignorerer, tenker "neh, ikke så farlig", og så plutselig skjer det..

 

Nei, nå vrir du det bare så det skal støtte deg. Representativitet har ingenting med om de bruker mobil eller ikke. De bruker ikke mobil FORDI de er huleboere og naturelskere og dobbelXkromosomere 

 

Innleggene dine har mange påstander, men svært, svært lite fakta.

 

Du har dokumentert at et enkelt individ har bodd i en hule i en periode. Det hjelper ikke å hevde at "alle du kjenner i natur og ungdom" er huleboere. Eller påstanden om at din far er det. Disse påstandene må underbygges med harde fakta eller adresser. F.eks Hulen eller Huleveien 2.

 

Om denne diskusjonen skal fortsette og du ønsker å fremstå som en noenlunde habil part i den, foreslår jeg at fakta kommer på bordet. ASAP!

 

PS: Gjestehuleboere og folk som ferierer i huler er ikke medregnet i denne diskusjonen. De vil sannsynligvis bruke mobil da de ikke har huletid.

Anonymous poster hash: 94683...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å spore av her da.

Anonymous poster hash: 4f6f4...3cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en eldre dame og har selvsagt lært meg hvordan man håndterer både mobil og datamaskin. Men det er virkelig en uting at gjestene mine skal sitte og se på denne lille skjermen sin når jeg har strevd så mye med å lage Napoleonskake og servere kirsebærlikør. Kan ikke dere unge mennesker forklare meg hvordan jeg skal få dette til, uten å påvirke demokrati og utvikling generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en eldre dame og har selvsagt lært meg hvordan man håndterer både mobil og datamaskin. Men det er virkelig en uting at gjestene mine skal sitte og se på denne lille skjermen sin når jeg har strevd så mye med å lage Napoleonskake og servere kirsebærlikør. Kan ikke dere unge mennesker forklare meg hvordan jeg skal få dette til, uten å påvirke demokrati og utvikling generelt.

 

Du får det ikke til. Det er jo det som er poenget.

 

Fremskrittet kan ikke stanses.

Anonymous poster hash: 94683...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det ikke til. Det er jo det som er poenget. Fremskrittet kan ikke stanses. Anonymous poster hash: 94683...d71

Nei da så. Jeg får fortsette å streve med disse fremskrittene og dette internettet. Men kan jeg fremdeles servere Napoleonskake? Og kamferdrops?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei da så. Jeg får fortsette å streve med disse fremskrittene og dette internettet. Men kan jeg fremdeles servere Napoleonskake? Og kamferdrops?

 

Du får gå på fb, twitter el lignende og spørre de:-)

Anonymous poster hash: 94683...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå på fb, twitter el lignende og spørre de:-) Anonymous poster hash: 94683...d71

OK. Skal spørre de via dette internettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det burde vært mulig å lage en app som man ikke kan velge å laste ned, men som fungerer at den som sender appen kan tvangslaste det ned på andres mobil. Denne appen inneholder el-støt og hver gang noen tar mobilen kan man sende en beskjed om å gi denne brukeren el-støt, selvsagt med varierende styrke, alt fra mild til sterk styrke. Jeg tenker appen vil slå an.



Anonymous poster hash: 47ea8...07f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en eldre dame og har selvsagt lært meg hvordan man håndterer både mobil og datamaskin. Men det er virkelig en uting at gjestene mine skal sitte og se på denne lille skjermen sin når jeg har strevd så mye med å lage Napoleonskake og servere kirsebærlikør. Kan ikke dere unge mennesker forklare meg hvordan jeg skal få dette til, uten å påvirke demokrati og utvikling generelt.

 

Du kan innstallere såkalte jammer, les det her: Mobile Phone Jammer Det går ut på å forstyrre kommunikasjonen mellom mobiltelefoner. Problemet er at det er litegrann ulovlig i Norge, og kun politiet som kan anvende slikt utstyr, men der er nettet redningen, for man kan bestille slikt utstyr via nett.

 

Men husk på å ikke fortelle om det til noen, det må bli din dypeste hemmelighet, så kan dine gjester nyte gode Napoleons kaker og kamferdrops i ro og mak uten mobilterroren og du kan fortelle dem historier fra den gangen man brukte hester som fremkomstmiddel. 

Anonymous poster hash: 47ea8...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan innstallere såkalte jammer, les det her: Mobile Phone Jammer Det går ut på å forstyrre kommunikasjonen mellom mobiltelefoner. Problemet er at det er litegrann ulovlig i Norge, og kun politiet som kan anvende slikt utstyr, men der er nettet redningen, for man kan bestille slikt utstyr via nett. Men husk på å ikke fortelle om det til noen, det må bli din dypeste hemmelighet, så kan dine gjester nyte gode Napoleons kaker og kamferdrops i ro og mak uten mobilterroren og du kan fortelle dem historier fra den gangen man brukte hester som fremkomstmiddel.  Anonymous poster hash: 47ea8...07f

Tusen takk. Da skal jeg nyte Napoleonskake og kirsebærlikør mens mine sønner hjelper meg videre på dette internettet. Jeg er virkelig glad for at jeg på egen hånd klarte å komme meg inn på dette fantastiske KG, og jeg lover deg at jeg skal fortelle mine gjester mange røverhistorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Da skal jeg nyte Napoleonskake og kirsebærlikør mens mine sønner hjelper meg videre på dette internettet. Jeg er virkelig glad for at jeg på egen hånd klarte å komme meg inn på dette fantastiske KG, og jeg lover deg at jeg skal fortelle mine gjester mange røverhistorier.

 

Det regner jeg med! Jeg må jo selvsagt hylle deg for å ha klart dette mesterstykket å komme deg inn på KGs forum :hyll:

 

Nå skal jeg spise sushi og øve meg på å bruke selfiestangen, og prøve så godt jeg kan å ikke sosialisere via mobilen.

Anonymous poster hash: 47ea8...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Jeg (og familien) har faktisk besøk av noen som sitter på mobilen nærmest heile døgnet rundt, virker det som. Akkurat disse gjestene kommer langveis fra, så det er selvfølgelig litt irriterende at dem ikke har tid / ikke orker eller gidder å slå av en prat eller noe. Dem sitter jo med øynene klistret til den lille skjermen støtt og stadig. Det eneste er vel under måltider (i alle fall middagen) og når dem sitter på dass. :laugh:

 

Men det er vel ikke noe særlig å få gjort med dette? Dem sier jo bare at dem skal bare ordne noen små ting og fikse noen greier / sende ett par eposter / tekstmeldinger eller noe. Og så blir dem bare sittende der og venter på at dem som har fått eposten eller meldingene skal sende noe svar tilbake igjen. Deretter blir dem jo sittende der og skrive ganske lenge frem og tilbake, og da går tiden sikkert fra dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i det hele tatt være i en kropp? :P

Hvorfor ikke bare koble hjernen til nettet én gang for alle slik at man bli online hele tiden? Det er jo det mange vil, virker det som. :P

Virker som om mange idag ikke vet hvordan man kommuniserer - man kan ikke holde i gang en samtale fordi å sende snap er viktigere. Ikke kan man bruke kart og kompass heller fordi man har kart på mobilen. Hjelper ikke med kart på mobilen hvis man ikke har dekning. :P

Og hva skjer hvis nettet er nede? :P

Ramaskrik og drama!

Anonymous poster hash: 7137a...1ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd
 

Hvorfor i det hele tatt være i en kropp?  :P
Hvorfor ikke bare koble hjernen til nettet én gang for alle slik at man bli online hele tiden? Det er jo det mange vil, virker det som.  :P


Anonymous poster hash: 7137a...1ae

 

God ide! Den dagen det blir mulig skal jeg stå fremst i køen

 

 

 

Du får det ikke til. Det er jo det som er poenget.

 

Fremskrittet kan ikke stanses.



Anonymous poster hash: 94683...d71

 

Nemlig! Menneskeheten har nådd nye høyder. Bare se på fremskrittene vi har gjort så langt:

 

evolusjon2.png

Noe-gikk-galt.jpg

Endret av EspenAskeladd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det beste er en gylden middelvei. Man kan fint ta et par bilder og dele på sosiale medier når man er sammen, det gjør både jeg og venninnene mine. Og får jeg en melding så sjekker jeg alltid hvem den er fra og om det er noe jeg bør svare på med en gang eller om det kan vente. Det gjør også de jeg er med.

 

Men ingen av oss sitter da med nesa i mobilen hele kvelden. Mobil kan fint brukes i sosiale lag, det er vel misbruk som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid

Hvor mange her inne kan gå med på KUN å bruke mobilen til telefonsamtaler i to uker ? 

 

Kan dere 100% ærlig si at dere kunne gjort det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange her inne kan gå med på KUN å bruke mobilen til telefonsamtaler i to uker ? 

 

Kan dere 100% ærlig si at dere kunne gjort det ?

 

Eller slikke seg rundt munnen når du blir snakket til... :fnise: ?

Anonymous poster hash: 94683...d71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange her inne kan gå med på KUN å bruke mobilen til telefonsamtaler i to uker ? 

 

Kan dere 100% ærlig si at dere kunne gjort det ?

Helt uaktuelt. Mobilen er min spillekonsoll, mitt videokamera, mitt fotoapparat, min bok og min sosiale link til andre. Telefonsamtaler er det minste jeg bruker den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange her inne kan gå med på KUN å bruke mobilen til telefonsamtaler i to uker ? 

 

Kan dere 100% ærlig si at dere kunne gjort det ?

Det er mye jeg ikke kan la være å gjøre i løpet av to uker. Men det betyr ikke at jeg kan la være å gjøre det når jeg skal være sosial.

Anonymous poster hash: 2a7b9...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...