Gå til innhold

Ting dere misliker at verten gjør når dere er på besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så trist (ikke irriterende, men trist) når verten snakker ned maten før vi begynner å spise :(

Kommentarer som "Jeg vet jo ikke hvordan dette ble da, det er sikkert for mye kokt/for lite stekt/for lie salt/alt for salt/helt sikker noe galt med det"

 

Skulle ønske vi fikk lov til å smake først i det minste. Det er så trist å høre voksne mennesker snakke ned det de har brukt tid på å lage.



Anonymous poster hash: 6ad14...950
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalde fat? Tror ikke alle har varmer til fatene, men lager gode middager for det :)

Katt i sofa, er det et problem?

Bedre at verten går ut for å røyke, enn å sitte inne og røyke.

Resirkulert dopapir ille? Du tuller, sant???

(tenker at du skulle ha prøvd et par måneder i afrika på ferie, så hadde du vel skjønt hva som er viktig her i verden)

Jeg har ikke varmer selv,men setter tallerkener i komfyr så de er varme. Herregud gar du ikke peiling?nei jeg liker ikke katter som spretter rundt i sofa når jeg sitter der. Pga hår.

Nei jeg liker ikke resirkulert dopapir. Noen sorter er bra,men når du får de dårligste så er de helt "ræva" å tørke seg ned. Umulig å trekke ned.

Vært i Afrika? Jo jeg har jobbet der i tre år.

Vet du hvilke matretter som krever varme tallerkener?

Dette var en tråd om hva du misliker av vertskapet, ikke hva du misliker av svarene.

Det med røyking kan jeg forklare. Når noen eks går ut på den kalde årstid,så lukter det pyton når de kommer inn . Sprer den ånden over bordet.

Anonymous poster hash: da392...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med TV (og radio) er ultrairriterende. Synes hele foreldregenerasjon (+/- 60) kronisk har TV og/eller radio på, og jeg tror ærlig talt det reduserer tiden jeg orker å bruke hos mamma.

Jeg opplever dette annerledes. Folk med barn inviterer,så står tv på. Ungene skrur opp lyden for de hører ikke siden folk snakker.

Jeg og mine barn gar en regel ang tv...den skal slås av når det kommer gjester

Anonymous poster hash: da392...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Jeg hater når verten

  • Har 25-30 grader inne
    • Om sommeren lufter de ikke, bruker ikke aircondition, vifte og er redd for trekk
    • Om vinteren har de i tillegg tent minst 15 stearin-/telys
  • Røyker inne ​
    • Greit at det er et fritt land, men din frihet gjør at mine klær, sko, vesker, hår og hud stinker
      Og det gjør ikke akkurat allergier særlig mye bedre
  • Inviterer på besøk, men tilbyr verken vann, kaffe, te, brus, vin eller øl.
     
  • Inviterer på kaffe og serverer pulverkaffe. 
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker at verten røyker inne uten å spørre hva gjestene synes om det..

Misliker å få servert lunken tab xtra som har stått uten kork nede på gulvet ved stuebordet noen timer, og dermed smaker røyk... og mat som smaker røyk fordi man har røyket inne...

 



Anonymous poster hash: 661f8...9d6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må føye til vertskap som står mer ute å røyk enn er inne med gjestene..
Men heller det enn at de røyker inne! :kvalm:



Anonymous poster hash: 661f8...9d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ute og røyker skulle det stå..

 

Hilsen røykhateren...



Anonymous poster hash: 661f8...9d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verst er de som spør gjester om de er allergisk over røyk. Er svaret nei, så damper de i et.

En røyk ved matbordet er vist vanlig når alle har spist fy f...

Anonymous poster hash: da392...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker når verten snakker i telefon når jeg er på besøk om ting som ikke MÅ snakkes om akkuratt da.

Og når det er så overfylt i hjemmet at man ikke har plass til å sitte i sofaen uten å rydde bort pyntedukker og bamser.. Føler seg ikke så velkommen da..

En annen ting er når folk inviterer på middagsbesøk så gå det 4 timer før de setter igang med å lage maten.

Jeg er vandt med at om man blir invitert på middagsbesøk så er man sulten når man kommer.. Tenk da hvor sultne man er etter FIRE timer..!

Man kan jo ikke akkuratt stikke på butikken å kjøpe seg noe å spise mens man venter på maten heller..?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er trasig. Mormor er også sånn. Besøket går alltid til å forsikre henne om at alt er mer enn bra nok.

Er jo ikke vits å komme på besøk om verten tydeligvis bare blir plaget/stresset av det.

Tror ikke de stresser. De fisker etter ros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke være på besøk hos noen som røyker inne.og så tror de liksom det at det hjelper å ha opp alle dører og vinduer mens de gjør det. Men nei. Det stinker ennå fordi det setter seg overalt. Men jeg tør ikke si noe siden det ikke er mitt hjem. Føler meg frekk som ber verten selv gå ut så jeg sitter der og later som ingenting.

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Røyker inne - noe de selvfølgelig er i sin fulle rett til, men jeg får hodepine av det.
*Folk som sitter på FB!!! Hvorfor inviterer du folk hjem når du ikke har tid til å prate med dem :sur:
 



Anonymous poster hash: 5df52...2ff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mormor stresser, jo.

typisk gamle damer. Besøk vil de ha likevel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes lånesokker/tøfler er genialt :D Vi hadde det selv i mange år, fordi det var så vanvittig gulvkaldt. Hadde man ikke noe ekstra på beina var det vondt å gå på gulvet. Leide bare og huseier nektet å gjøre noe med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verter som skal bestemme hvilken mat ganen min liker.

Det er greit å smake på maten, greit å ikke være sær og super kresen som gjest, men dog..

Lager du værballer til middag, helt greit at du fant ut at du skulle gå ut av A4 boksen men nei jeg har ikke tenkt å sitte der med en falsk tone og late som at dette er ok, eller sitte å brekke meg ved bordet.

Og i grunn gjelder det all mat, ok at du liker to pepperkorn i maten og er redd for å ta for mye pepper i men bli ikke sur fordi jeg tar mer pepper på maten min da.  

Jeg forstår, og er takknemlig for at noen har slitt i timesvis på kjøkkenet for at jeg skal smake på god mat, men det irriterer når vertskapet blir fornærmet over at deres definisjon på "god mat" ikke er for alle, samspillet mellom god gjest og god vert betyr ikke at gjesten må spise mat som smaker høgg eller at gjesten skal sitte å brekke seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jo være greit med en liten mot-tråd kanskje?

Anonymous poster hash: b97d9...84a

 

Misliker sterkt at verten er mer opptatt av ipad, telefon eller tv, enn å være sosial med de h*n har på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser med rot/søl/noe kan knuses og blir sur hvis det skjer. Hvis du tror jeg kommer til å søle/knuse noe så kan du banne på at det er akkurat det som skjer! 

 

Mrs Bucket comes to mind  :fnise:

 

 

Anonymous poster hash: c78eb...d14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk begynner å støvsuge rundt meg. Hadde passet lillesøsteren min en natt, og da pappa kom hjem dagen etter dro han frem støvsugeren og sa "må vel støvsuge etter dere da!", uten at vi hadde sølt noe som helst. Og når de (les: som regel pappa) er hysterisk når man legger fra seg noe eller ikke rydder opp tvert man er ferdig med et eller annet. Veldig hyggelig å være på besøk når man er livredd for å rote/søle, og føler at han blir sur for at jeg puster/eksisterer. Har opplevd lignende flere steder.

 

Hater også å bli vartet opp. Jeg klarer å si fra hvis jeg er tørst, jeg tør å skjenke i mer kaffe hvis jeg vil ha det, jeg tør å hente meg et glass vann, jeg vet jeg har lov til å strekke ut føttene hvis jeg ligger knøvlet i sofaen, jeg vet jeg får lov til å legge puten under hodet, jeg tør å forsyne meg av kaken som står på bordet osv. Sinnsykt irriterende! Endte med å glefse til en venninne en gang da hun la et pledd over meg fordi hun trodde jeg ikke turte å gjøre det selv, etter å ha fortalt meg at jeg hadde lov til å strekke ut føttene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verter som skal bestemme hvilken mat ganen min liker.

Det er greit å smake på maten, greit å ikke være sær og super kresen som gjest, men dog..

Lager du værballer til middag, helt greit at du fant ut at du skulle gå ut av A4 boksen men nei jeg har ikke tenkt å sitte der med en falsk tone og late som at dette er ok, eller sitte å brekke meg ved bordet.

Og i grunn gjelder det all mat, ok at du liker to pepperkorn i maten og er redd for å ta for mye pepper i men bli ikke sur fordi jeg tar mer pepper på maten min da.

Jeg forstår, og er takknemlig for at noen har slitt i timesvis på kjøkkenet for at jeg skal smake på god mat, men det irriterer når vertskapet blir fornærmet over at deres definisjon på "god mat" ikke er for alle, samspillet mellom god gjest og god vert betyr ikke at gjesten må spise mat som smaker høgg eller at gjesten skal sitte å brekke seg.

Som voksen bør man ikke lenger være så kresen at man ikke kan spise noe en ikke liker i selskap!

Anonymous poster hash: a0456...544

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...