Gå til innhold

Mobber endt opp som narkoman.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å føle hevnlyst er en helt normal, menneskelig følelse, så du er ikke noen fæl person nei.

 

Og til dette argumentet med at det er bakenforliggende årsaker til at noen mobber, at de f.eks. har det fælt hjemme er en myte. De fleste som mobber kommer fra ressurssterke hjem. Men selvsagt, ingen regel uten unntak. Når det er sagt er det mange som vokser opp i f.eks. voldelige hjem og som ikke mobber.



Anonymous poster hash: 4363d...27a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den mest ressurssterke jenta i klassen mobbet meg i ti år og jeg har fremdeles arr på sjela tjue år etter. Selvfølgelig er det godt at hun er tidligere narkoman og lever på NAV.

Anonymous poster hash: 50941...0e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det slemt å fryde seg over at en som mobbet meg på ungdomsskolen har endt opp med å bli narkoman. Kan ikke noe for det, er glad for det.

Anonymous poster hash: 6631d...4c4

 

Det samme skjedde med en av mobberne på skolen min! Kanskje vi kjenner hun samme? Jeg synes egentlig også at dette er karma. Hun gjorde oppveksten fæl for mange av oss. Nå får hun smake på litt lidelse selv, og har kun seg selv å takke. 

Anonymous poster hash: 9c523...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men en 13-åring vokst opp med vold, rus og verre ting er nødvendigvis ikke i stand til å se hva de gjør galt. For de er jo vant med å bli trakkasert hjemme og tror det er normalt, får ut aggresjon, håper at noen skal hjelpe dem fordi de ikke tør å si det.

Igjen, det finnes ingen unnskyldninger, men noen ganger finnes det forklaringer.

De fleste mobbere har ikke hatt et sånt liv. Er heller mobbeofre som har en tendens til å ha det vanskelug hjemme

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Ja, det er slemt. Det er bare synd på den personen. Synd pga han ikke forstår konsekvensene selv av sin mobbing og også pga han er ressurssvak og ikke klarer å stå imot stoff.

 

Han trenger hjelp, ikke straff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å føle hevnlyst er en helt normal, menneskelig følelse, så du er ikke noen fæl person nei.

 

Og til dette argumentet med at det er bakenforliggende årsaker til at noen mobber, at de f.eks. har det fælt hjemme er en myte. De fleste som mobber kommer fra ressurssterke hjem. Men selvsagt, ingen regel uten unntak. Når det er sagt er det mange som vokser opp i f.eks. voldelige hjem og som ikke mobber.

Anonymous poster hash: 4363d...27a

 

Hos oss var det helt motsatt. De "resurssterke" var veldig veloppdragne og flinke på skolen. Dette ble de mobbet og dengt av de "svake/kule" i klassen for. Typisk bråkete gutter med adferdsproblemer, lav IQ og stryk på vitnemålet. De "resurssterke" turte jo ikke å si noe tilbake fordi de ikke visste hvordan de skulle forholde seg til sånt. Lærerne gjorde heller ikke stort fordi de sikkert mente at de "ressurssterke" tålte såpass eller at det var foreldrenes ansvar (de er jo så ressurssterke at dette får de fikse selv!). Har vel hatt 2-3 selvmordsforsøk blandt de på kullet og mye selvtillit som aldri kommer tilbake. Disse mobberne er drittfolk som aldri skulle ha vært i et vanlig klasserom. Ironien er at i dag må de som fikk barndommen sin ødelagt betale for NAV-gildet til mobberne. 

Anonymous poster hash: 9c523...ffe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste mobbere har ikke hatt et sånt liv. Er heller mobbeofre som har en tendens til å ha det vanskelug hjemme

 

Veldig mange mobbere har et sånt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange mobbere har et sånt liv.

Mulig det men det gjelder ikke d3 fleste. De fleste mobbere er ressurssterke med sterke personligheter

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det men det gjelder ikke d3 fleste. De fleste mobbere er ressurssterke med sterke personligheter

 

Men når du flere år etter ender som narkoman så er du tvilsomt en av de som kommer fra et ressurssterkt hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du flere år etter ender som narkoman så er du tvilsomt en av de som kommer fra et ressurssterkt hjem.

Jo det er faktisk mulig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er faktisk mulig

 

Jeg sa ikke det var umulig, men det er lite trolig at denne personen kommer fra et ressurssterkt hjem med en ungdomstid som mobber og et voksentliv nederst på rangstigen til de fleste folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det slemt å fryde seg over at en som mobbet meg på ungdomsskolen har endt opp med å bli narkoman. Kan ikke noe for det, er glad for det.

Anonymous poster hash: 6631d...4c4

 

 

Så lenge du ikke gnir det inn når du treffer ham/henne så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke det var umulig, men det er lite trolig at denne personen kommer fra et ressurssterkt hjem med en ungdomstid som mobber og et voksentliv nederst på rangstigen til de fleste folk.

Kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa ikke det var umulig, men det er lite trolig at denne personen kommer fra et ressurssterkt hjem med en ungdomstid som mobber og et voksentliv nederst på rangstigen til de fleste folk.

Det er fullt mulig. At du ikke har hørt om noen betyr bare at du har levd et beskyttet liv og møtt få mennesker.

Anonymous poster hash: 50941...0e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig. At du ikke har hørt om noen betyr bare at du har levd et beskyttet liv og møtt få mennesker.

Anonymous poster hash: 50941...0e8

 

Kjære deg, jeg har ikke sagt noe om at det ikke er mulig. Vennligst ikke legg betydninger i det jeg har skrevet som åpenbart ikke er der. Jeg sa det er lite trolig at vedkomne kom fra et ressursterkt hjem. Det er ikke det samme som at det ikke er mulig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Samme med meg. De som mobbet var bytinger som ikke hadde noe å fare med. Derfor måtte de mobbe andre for å hevde seg selv. 

 

Skolen og de årene der hadde vært så mye bedre hadde det ikke vært for de folkene der. Det ble ikke noe ut av noen av de. Noen av de begynte å drikke og ruse seg allerede på ungdomsskolen. 

Dette er 15år siden. Minst en av de er allerede død av overdose. Andre er på god vei. 

 

Stygt å si det. Men det godter meg. Mange som er til en byrde for samfunnet, tar narkotika seg av. Jeg skulle ønske disse som påvirket disse viktige årene i så negativ retning for meg fikk hevn. Men den jobben overlater jeg til narkotika ;)

Anonymous poster hash: 2c08f...146

 

Kjenner det bare stikker jeg, når jeg hører om narkotika og død, selv om de mobbet meg på hele barneskolen. Da sitter jeg bare å tenker på de nærmeste :( 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke greit å bli mobbet. Men mobbing setter som regel ikke fysiske spor slik drugs gjør. Man blir sløv, kroppsholdning endrer seg, man gir faen i livet til seg selv og andre og man blir en del av en destruktiv verden. Jeg unner INGEN å bli narkoman, selv ikke de verste. Mobbing KAN man heve seg over, men drugs kan sette livslange spor.

Anonymous poster hash: 30eaa...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er lov å godte seg litt, selv om man vet det er feil. For alt du vet kan denne narkomanen ha vært så grusom at flere har tatt sitt liv, eller tenkte på å ta sitt liv. Offerene til denne mobberen kan 10-20 år senere slite veldig psykisk og ha blitt ufør på grunn av det. Da kan man i noen tilfeller ikke tenke annet enn at karma gjorde jobben sin til slutt, selv om mobberens skjebne ikke endte bra. Jeg vil påstå å si at det vil være enklere for en narkoman å få livet sitt tilbake, enn dem som har blitt stygt mobbet.

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

 

 

At han har blitt narkoman kan indikere at han har ADHD og dermed som ungdom ikke alltid hadde kontroll over eget temperament og impulser. Tenkt på det?

 

Ellers er skadefryd det styggeste karaktertrekket jeg ser hos mennesker.

 

Anonymous poster hash: 76f60...2a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

At han har blitt narkoman kan indikere at han har ADHD og dermed som ungdom ikke alltid hadde kontroll over eget temperament og impulser. Tenkt på det?

 

Ellers er skadefryd det styggeste karaktertrekket jeg ser hos mennesker.

 

Anonymous poster hash: 76f60...2a9

 

Alle med ADHD blir IKKE til narkomaner, eller er noen jævelunger. De sliter med konsentrasjon og (indre eller ytre) rastløshet. Her synes jeg du er veldig urimelig.

 

Kanskje DU har ADHD og var en mobber`?

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke det var umulig, men det er lite trolig at denne personen kommer fra et ressurssterkt hjem med en ungdomstid som mobber og et voksentliv nederst på rangstigen til de fleste folk.

 

Der tør jeg påstå at du tar feil når du anslår hvor trolig dette er.

Det må være vondt for familiene til dem som blir narkomane å forholde seg til disse mytene...

Anonymous poster hash: 76f60...2a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...