Gå til innhold

Mobber endt opp som narkoman.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jacklost

Jeg gjorde sikkert det, men jeg sa ihvertfall unnskyld. Hun vet også at jeg ble hardt mobbet før. Jeg vet godt at det er ingen unnskyldning, men jeg har prøvd begge deler. Jeg ville være kul og bli respektert. Det verste er at de andre respekterte de som mobbet og synes de var kule. 

 

Jeg kunne skrevet en melding til henne om det, men er redd hun føler jeg plager henne da siden hun ikke ville ha noe med meg å gjøre.

Hun var gravid som 15 åring? Hvor gammelt er det nå? Kanskje hun er redd du vil mobbe henne med men kanskje vil hun bare ha svar på hvorfor? Jeg skulle gjerne spurt mine mobbere det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Captain Hook

Hun var gravid som 15 åring? Hvor gammelt er det nå? Kanskje hun er redd du vil mobbe henne med men kanskje vil hun bare ha svar på hvorfor? Jeg skulle gjerne spurt mine mobbere det...

Ungen er 9 år nå. Kanskje jeg sender henne en melding, da kan hun ikke legge på før jeg er ferdig å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endrer ingenting i livet å hate eller kose seg over at noen har det vondt eller er død, men ditt liv. Du gjør og tenker som du vil. Så lenge det forblir en tanke. Dra til noen er noe helt annet. Det hadde jeg også gjort. Jeg var feigere som barn og turte ikke å gjøre igjen.

Du vet at alle mennesker er forskjellig, noen er sterkere enn andre. Noen er svake og blir mobbere. De gjør det jo for å føle seg bedre selv. Andre er sterke nok til å la være.

 

Nei, det endrer ingenting, men det er likevel en naturlig følelse som ikke kvalifiserer en til å bli ansett som slem dersom man faktisk har disse følelsene. Om noen har mobbet en i en årrekke er det nok flere enn du tror som sitter på slike følelser, men som kanskje ikke er helt åpne om dem. 

 

Ja, det finnes svake mennesker som blir mobbere, men veldig ofte kommer de også fra ressurssterke hjem der de regelrett lærer fra mamma og pappa at man skal hevde seg i livet for å komme opp og frem. Denne filosofien omsetter de så til vold og trakassering i skolegården. Og det finnes uttallige svake som likevel ikke synker ned på et nivå der de blir mobbere. Mange av disse ender dessverre opp som ofrene til de som velger å mobbe. For mobbing er faktisk et valg. Man kan ikke trekke de tilbake i ettertid, har man bidratt til å gjøre et menneskes liv til et helvete så fester denne handlingen ved en livet ut. 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Men du er i hvertfall et bevis på at mobbere kan endre seg og bli et bra menneske :) Får meg til å tenke på at de som mobbet meg (Minus en som banka opp mora si og var gal) er vanlige hyggelige mennesker nå i nåtida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

 

Nei, det endrer ingenting, men det er likevel en naturlig følelse som ikke kvalifiserer en til å bli ansett som slem dersom man faktisk har disse følelsene. Om noen har mobbet en i en årrekke er det nok flere enn du tror som sitter på slike følelser, men som kanskje ikke er helt åpne om dem. 

 

Ja, det finnes svake mennesker som blir mobbere, men veldig ofte kommer de også fra ressurssterke hjem der de regelrett lærer fra mamma og pappa at man skal hevde seg i livet for å komme opp og frem. Denne filosofien omsetter de så til vold og trakassering i skolegården. Og det finnes uttallige svake som likevel ikke synker ned på et nivå der de blir mobbere. Mange av disse ender dessverre opp som ofrene til de som velger å mobbe. For mobbing er faktisk et valg. Man kan ikke trekke de tilbake i ettertid, har man bidratt til å gjøre et menneskes liv til et helvete så fester denne handlingen ved en livet ut. 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

 

Så lenge folk holder følelsene for seg selv. Det er jo ikke bare mobberene som er slemme. Hva med alle de som bare står å ser på og ler? Alle de som utestenger andre? De er ikke noe bedre enn mobberene, blir alle de også tenkt stygt om av offeret? 

Endret av Captain Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk holder følelsene for seg selv. Det er jo ikke bare mobberene som er slemme. Hva med alle de som bare står å ser på og ler? Alle de som utestenger andre? De er ikke noe bedre enn mobberene, blir alle de også tenkt stygt om av offeret? 

 

Nei, det er ikke bare mobbere som er slemme, men det er jo en alvorlighetsgrad inne i bildet. Å stå å le er å delta på mobbingen, likevel er det ikke så ille som å ta initiativ til å sette det hele i gang. Å ignorere andre er slemt det også, men jeg syntes det like fullt ikke er så ille som å være aktiv mobber. 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Captain Hook

 

Nei, det er ikke bare mobbere som er slemme, men det er jo en alvorlighetsgrad inne i bildet. Å stå å le er å delta på mobbingen, likevel er det ikke så ille som å ta initiativ til å sette det hele i gang. Å ignorere andre er slemt det også, men jeg syntes det like fullt ikke er så ille som å være aktiv mobber. 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

 

Jeg synes det verste er å bli ledd av. Som ei fortalte meg en gang, det er mye vondere å bli ignorert og utestengt enn å bli fysisk mobbet. Da ble hun ihvertfall sett, og var ikke usynlig for folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk holder følelsene for seg selv. Det er jo ikke bare mobberene som er slemme. Hva med alle de som bare står å ser på og ler? Alle de som utestenger andre? De er ikke noe bedre enn mobberene, blir alle de også tenkt stygt om av offeret?

De gjør jo det av frykt for å bli neste offer.det er det som er greia med hodedmobberen. Vedkommende skaper nesten et fryktregime der de som ikke følger blir utestengt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det verste er å bli ledd av. Som ei fortalte meg en gang, det er mye vondere å bli ignorert og utestengt enn å bli fysisk mobbet. Da ble hun ihvertfall sett, og var ikke usynlig for folk.

Ignorering og utestegning er også mobbing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor gammelt barnet er det. En ungdom vet like godt som en voksen at mobbing er galt. Og så klart det er trist for deg. Men du kan ikke forvente at andre som ikke sto barnet ditt nær skal syns det er like fælt som deg.

At det som regel alltid er verst for familien og de nærmeste er helt klart innlysende. Men om du ikke synes det er fælt at noen ender opp som narkoman, uansett om de er tidligere mobbere, da skjønner jeg virkelig hvilken person du er. Og nei, jeg er ikke tidligere mobber, før noen skal komme med den .....

Anonymous poster hash: 39174...067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg ringte henne for to år siden og ba henne om unnskyldning og fortalte at jeg angrer nå. Jeg var ikke voksen i den tiden og visste ikke bedre. Hun sa hun kan aldri tilgi meg og vil ikke ha noe med meg å gjøre. Så la hun på. Hun vil ha fred fra meg og det får hun. Jeg vet ikke hva hun tenker om meg, hun får tenke hva hun vil for min del, men hvis hun tenker stygt om meg så endrer ikke det fortiden. Bra for henne hvis det får henne til å føle seg bedre. Hun har et godt liv nå. Jeg har bedt om unnskyldning og holder meg unna. Mer er det ikke å gjøre.

 

Men det er jo bra at du ba om unnskyldning. Da har du ordnet opp og bør ha fred med det. Fint gjort. Om hun velger å ikke tilgi får da bli hennes problem. Du har gjort det du kan for å legge saken død.

 

 

Forøvrig litt artig å se denne artikkelen i avisen idag

 

http://www.kjendis.no/2015/08/01/kjendis/kate_winslet/mobbing/40421233/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg syns det var ganske umodent gjort av Kate! De er ikke 12 lengre, de er fullt voksne kvinner med egne liv så å bare komme bort og si noe slikt er jævlig umodent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det verste er å bli ledd av. Som ei fortalte meg en gang, det er mye vondere å bli ignorert og utestengt enn å bli fysisk mobbet. Da ble hun ihvertfall sett, og var ikke usynlig for folk. 

 

Det tror jeg nok er ganske forskjellig du. Å bli aktivt slått/mobbet er nok på mange måter verre for mange og selv om det heller ikke er gøy å bli utestengt så finnes det verre ting enn å være utelukket for den "kule" gjengen. De som er med på å utestenge er heller ikke like ille i mine øyne de de ofte gjør det i frykt for selv å bli ofre for "hovedmobberen". Det er den som tar initiativ til og aktivt gjennomfører mobbing som har det største ansvaret. 

Anonymous poster hash: 368b9...9ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det var ganske umodent gjort av Kate! De er ikke 12 lengre, de er fullt voksne kvinner med egne liv så å bare komme bort og si noe slikt er jævlig umodent...

Ikke egentlig. Hun kunne ha gnidd suksessen hennes skikkelig godt inn i trynet, men det gjorde hun ikke. Go Kate!

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er like ille, get over it sier jeg bare...

Hvorfor var det ille at hun takket sin mobber? Det å takke sin mobber for å ha gjort henne sterkere er virkelig ikke like ille som å gni inn hennes store suksess. Kate med sine Oscar, verdensberømt sexy kvinne. Mobberen jobber på en skjønnhetssalong i et stort varehus. Helt sikkert Wal Mart. Dette synes jeg også er karma på høyt nivå :)

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jacklost

Fordi man mobber noen når man er liten så betyr ikke det at man skal få et rævva liv, barn gjør dumme ting når de er små fordi de er dumme...

Å tro man er samme person når man er 42 som når man var 12 er bare tåpelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man mobber noen når man er liten så betyr ikke det at man skal få et rævva liv, barn gjør dumme ting når de er små fordi de er dumme...

Å tro man er samme person når man er 42 som når man var 12 er bare tåpelig...

Her kommer du igjen med "barn er barn"... Man utviklet empati som 12 åring og som 42 åring. Kanskje du er en av dem som ikke har empati. Det forklarer jo hva du skriver i denne tråden.

Anonymous poster hash: 1d062...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mye mobbet. OG flere av de som mobbet meg har det gått gale med. Jeg fryder meg ikke. Det er trist. Jeg tenker ikke på dem, de driter jeg for det meste i. Men jeg tenker på de rundt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Her kommer du igjen med "barn er barn"... Man utviklet empati som 12 åring og som 42 åring. Kanskje du er en av dem som ikke har empati. Det forklarer jo hva du skriver i denne tråden. Anonymous poster hash: 1d062...4d6

Du kjenner ikke meg så du kan ikke si om jeg har empati eller ikke, skjerpings!

Man er dum når man er liten og tenker ikke over hva man gjør, når man er i 40 åra så er man ikke samme person som man var når man var en snørrunge...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...