Gå til innhold

Aldersforskjell 20 og 28 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Spiller ingen rolle hva du selv mener om egen modenhet, du er knapt ute av puberteten som tjueåring og hvis en som nesten er tredve vil ha deg sier det mer om ham enn om deg.

 

Æsj. Hadde en mann fortalt meg at han var med ei så ung jente som 28-åring hadde forholdet vært over.

Anonymous poster hash: 8b721...d30

 

Jeg var i grunn ferdig med puberteten som 16-åring, så det begynner å bli noen år siden det altså. 

 

Du kommer uansett ikke til å bli sammen med denne mannen, så du trenger ikke å tenke på hva du ville gjort om han var interessert i deg :) 

 

Du har fortsatt altså ikke gitt noen god forklaring på hvorfor det er ekkelt. 

Anonymous poster hash: 805e8...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er i overkant når den ene parten er så ung. Det er så mye som skjer med en fra man er tjue til man blir 28 at jeg hadde stusset litt på hvorfor 28-åringen syntes en tjueåring var interessant (og dem jeg kjenner som har prøvd noe tilsvarende har også havnet på at nok var litt for stor aldersforskjell). Forstår heller ikke helt hvordan man kan være på samme sted i livet med den aldersforskjellen, den ene bør ha både utdannelse og et par år i arbeidslivet på plass, mens den andre såvidt er ferdig med videregående.

Men det er jo ikke ulovlig, så bare å kjøre på, vel?

Anonymous poster hash: 646cb...95a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Null problem. Jeg ble sammen med eksmannen min da jeg var 18 og han 25, følte ikke aldersforskjellen var noe problem i det hele tatt. 8 år er da ikke noe å snakke om, så lenge begge er voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hva du selv mener om egen modenhet, du er knapt ute av puberteten som tjueåring og hvis en som nesten er tredve vil ha deg sier det mer om ham enn om deg.

Æsj. Hadde en mann fortalt meg at han var med ei så ung jente som 28-åring hadde forholdet vært over.

Anonymous poster hash: 8b721...d30

Når jeg var 20 hadde jeg barn. Modenhet kommer faktisk an på. Syns ikke åtte år er noe galt i... Man er jo tross alt voksen når man er 20, og menn er som kjent litt etter oss kvinnene når det kommer til modenhet. Fins virkelig verre eksempler enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på en tjueåring når man selv er nesten tredve er ekkelt, uansett hvilke argumenter du kommer med om verdier, livssituasjon osv.

Anonymous poster hash: 8b721...d30

Jeg møtte kjæresten min når jeg var 19, han var da 26. Fire år etter er vi fortsatt sammen, og jeg ser for meg livet sammen med han. Kunne aldri tenke meg å hatt en på min egen alder, de virker så utrolig umodne og har heelt andre verdier enn meg. Jeg fant en gutt som var ferdig med det store festlivet, og de fleste gutter på min alder fester omtrent hver helg(hadde ikke passet meg, da jeg fester langt sjeldnere).

Anonymous poster hash: fb5ca...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ashanti

Jeg syntes ikke det er problematisk, fordi det ikke avhenger av alder, men hvor i livet man er. Er dere på ca samme side i boka så skjønner jeg virkelig ikke hva problemet er. 

 

Har selv en venn på 28 som er i et forhold med en dame på 20 - i dette tilfellet har ikke han tatt noen utdannelse etter videregående, han har hatt litt diverse jobber i servicebransjen og er ganske ung til sinns (han er ikke akkurat på tanker om å etablere seg med barn og hund og villa på Vinderen). Så sånn sett er de på samme sted i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om et par hvor den ene er 20 og den andre er 28, eller et forhold hvor det er en aldersforskjell i mellom 20 og 28 år?

Anonymous poster hash: f4f50...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 og kjæresten min blir 30 i år. Funker fjell. Ingen slekt eller bekjente har reagert noe spesielt på det heller. Så kjør på!

Anonymous poster hash: 3035a...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er problematisk, fordi det ikke avhenger av alder, men hvor i livet man er. Er dere på ca samme side i boka så skjønner jeg virkelig ikke hva problemet er. 

 

Helt sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 og kjæresten min blir 30 i år. Funker fjell. Ingen slekt eller bekjente har reagert noe spesielt på det heller. Så kjør på!

Anonymous poster hash: 3035a...a09

Av ren nysgjerrighet, hvordan møttes dere? :)

Anonymous poster hash: 4b24e...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, hvordan møttes dere? :)

Anonymous poster hash: 4b24e...562

Vi møttes på sukker.no :) jeg var 17 da, så vi har vært sammen i snart 2 år og jeg har nettopp flyttet inn hos han. Har aldri hatt det bedre.

Anonymous poster hash: 3035a...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 20 og samboeren min 29 da vi ble sammen. Vi er fortsatt sammen, 14 år senere ;)

 

Det er 13 år mellom venninnen min og hennes samboer, de har vært sammen i ca 15 år (siden hun var 19).



Anonymous poster hash: 8abcc...77c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 18 og samboeren min var 27 da vi ble sammen :) Vi er fortsatt sammen 4 år senere, og kunne ikke hatt det bedre :) 

 

Så kjør på :) 



Anonymous poster hash: 6374e...487
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er begge voksne, ser ikke noe problem med det :) hadde et større problem med å forstå venninnen min som 17 år gammel ble sammen med en gift 37 åring med to barn, men alle er forskjellige i guess :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du føler du er nødt til å spørre, så er det noe du tenker på, som et mulig problem?



Anonymous poster hash: 9a44d...d79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi møttes på sukker.no :) jeg var 17 da, så vi har vært sammen i snart 2 år og jeg har nettopp flyttet inn hos han. Har aldri hatt det bedre.

Anonymous poster hash: 3035a...a09

Syns dette hæres ekkelt ut. Vedder på at du om noen år trenger å leve og erfare mere.Flere menn- få mer erfaring. Helt uaktuelt for mine venner eller familie å bivåne 17 åring bli knullet av voksen mann. Bra du sier du har det så godt men jeg vet at det vil endre seg. Jeg er kun få år eldre men må le når jeg tenker på hvor umoden men samtidig sta når jeg var 17-19....

Anonymous poster hash: fa5a9...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21, samboeren 29. Da vi møtte hverandre var jeg 16, og han 24. Og siden har vi bare "vokst" sammen, fått barn, osv. Alder har ingenting å si, så lenge man elsker hverandre :-) Tror nok det går helt greit om man er i samme livssituasjon. Og ikke du er ung og vil feste, mens han vil sitte hjemme i helgene og betale huslånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem! Jeg var 17 og kjæresten 25 når vi ble sammen, 7 år senere har vi nå hus og et barn sammen :-)

Anonymous poster hash: 91a8b...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...