Gå til innhold

Ta tilbake gaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som du syter...du syns han har belastet deg med en gave som har gitt deg en kjempeutgift... Kjøretøyet du hadde kostet jo mindre enn om du hadde kjøpt et periodekort i måneden igjennom 1 år

Anonymous poster hash: 4d877...96b

Syter?? Hva syter jeg med? Jeg prøver å svare på spørsmålene dere stiller, og da blir det til at jeg syter?

Det ble plutselig lite konstruktivt å lese svarene her, jeg takker for Tid og råd til dere som har tatt dere tid til å svare på en ordentlig måte. Pga dere andre, som ikke helt fikk tak i hva denne tråden handlet om(det var ikke min privatøkonomi som var temaet) -takk for meg.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingaborga

Men du har jo sagt at du var klar over at lånet skulle betales av deg etter at første året var omme.

Anonymous poster hash: 000ae...513

Såvidt jeg har forstått så kunne hun betalt på lånet etter det første året, men greia er at han vil at hun skal kjøpe den fra han for summen han kjøpte den for. Altså overtar hun ikke lånet, hun kjøper hele bilen fra han.

Det er forskjell på å overta lånet, og å ta opp nytt (større) lån med høyere rente,for å kjøpe ut hele bilen for den fulle prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått så kunne hun betalt på lånet etter det første året, men greia er at han vil at hun skal kjøpe den fra han for summen han kjøpte den for. Altså overtar hun ikke lånet, hun kjøper hele bilen fra han.

Det er forskjell på å overta lånet, og å ta opp nytt (større) lån med høyere rente,for å kjøpe ut hele bilen for den fulle prisen.

Mener du at TS skalde 60.000 som kjæresten har lagt inn som egenandel da han kjøpte bilen? 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingaborga

Mener du at TS skalde 60.000 som kjæresten har lagt inn som egenandel da han kjøpte bilen?

Anonymous poster hash: 000ae...513

Nei, men de kunne jo lagd en avtale der hun betalte det ned til han når hun hadde økonomien til å gjøre det uten å være nødt til å ta opp lån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de kunne jo lagd en avtale der hun betalte det ned til han når hun hadde økonomien til å gjøre det uten å være nødt til å ta opp lån?

Det betyr ganske enkelt at dette er en bil som er alt for kostbar for TS. Dermed forstår jeg godt at kjæresten velger å selge den istedet for å fortsette å betale lånet på bilen .. noe som heller ikke var meninger fra starten. TS sier jo selv at det var meningen at hun skulle overta alt det økonomiske ved bilen etter et år. 

 

Men dette er blitt en så tåpelig diskusjon etterhvert. En disksjon som dreier seg om hvor stygg kjæresten er som gjør dette mot TS. Ærlig talt - det er bare helt vanvittig etter mitt syn. Kjæresten har gitt henne mulighet til å kjøre bilen gratis i 1 år. På dette året kunne TS spart så mye penger hun klarte iom at hun visste at dersom hun ville beholde bilen så måtte hun overta lånet. Så synes hun han er så stygg fordi han vil ha tilbake egenkapitalen sin også ... det er jo det hun griner over.

 

Vel, vel ... jeg blir helt oppgitt av holdningene som kommer for en dag her. 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Les hele tråden, der finner du svar på spørsmålene du stiller....

Anonymous poster hash: 30672...88f

Dessverre nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Hvorfor jeg ikke kan kjøpe bilen? Nei, hvorfor tror du folk ikke bruker 100000 på noe? Det er selvsagt fordi jeg ikke har råd til å bruke så mye penger på bil. Å være økonomisk selvstendig betyr for meg at jeg er i stand til å betale alle regningene mine selv. Men skal jeg ta opp et lån på 100', som jeg ikke har lyst til, så er det hvertfall ikke for å kjøpe bil. Det hadde holdt lenge med en bil for 20-25000 for meg. Jeg var ikke så opptatt av at bilen skulle være fin, det var det kjæresten min som var. Den ville komme på i underkant av 100000, og det er jeg ikke interessert i å bruke på bil. Jeg vil gjerne bestemme over min egen økonomi, hva jeg tar opp lån for.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Seriøst, du klager over at du ikke har bil. Du kunne gjøre en god deal på en ny bil. 

 

Jeg har nettopp kjøpt bil selv, jeg vet hva finansiering koster pr måned. Du skyr spørsmål om økonomi.

 

Fortell meg hva det vil koste pr måned å kjøpe bilen til 100 000 kr ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at jeg er villig til å fortelle min side av historien, for å sverte han??

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

 

Vel... Hvis du leser hva du selv har skrevet, så ser du at det er lett å tolke det slik

 

Og for å presisere det, jeg ba aldri om noen bil

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Og han ba deg aldri om å selge din bil

 

Uansett, vi er jo fortsatt kjærester, så jeg føler dette blir veldig rart.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

 

Det var aldri snakk om at den skulle registreres på meg da, fordi da hadde jo jeg fått kostnadene med den. Så jeg har ikke problemer med å se at den ikke er min. Men jeg trodde nok ikke at han skulle be om den tilbake heller, men at jeg kan betale kostnadene ved den, noe jeg ikke ville hatt noe problem med. Det føles liksom litt rart nå, når vi fremdeles er kjærester, og så lar han meg være uten bil. Når jeg i utgangspunktet hadde bil. Som jeg solgte.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Han lot deg kjøre gratis i en strøken bil i ett år

Han ga deg tilbudet om å få kjøpe bilen

Han tilbød å hjelpe deg med et billån

 

Du solgte bilen

Du brukte pengene på ferie

Du har ikke spart opp penger, verken til å kunne kjøpe hans bil etter ett år, eller en annen bil etter ett år. 

 

Hvordan du er av den oppfattningen av at han " lar deg være uten bil " virker ubegripelig for meg. Og tydeligvis også for ham.  :blink:

 

 

Bilen kostet 120000, den var ikke ny. Men god som ny.:-)han trenger ikke selge den Pga økonomi, han har så det rekker, for å si det sånn. Problemet her blir at jeg synes det blir rart å fortsette å være kjærester, når det liksom er en ok ting å gjøre. Han bryr seg åpenbart ikke om at jeg må gå til jobbog andre steder, mens han da har totalt tre biler. Inntil han selger den jeg har "lånt".

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Du ville/kunne ikke kjøpe hans bil

Du ville/kunne ikke ta i mot lånetilbudet

Du har ikke spart opp til å betale på hans, eller en annen bil

Du solgte din egen bil

 

Dette virker like dust som om du skulle ha opprettet en tråd hvor du oppfordrett folk til å boikotte et billeasing firma, fordi du ikke har fått en gratis bil av de.  :regler:

Selv om et billeasing ville ha kostet deg mye-mye mer det første året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at jeg er villig til å fortelle min side av historien, for å sverte han??

 

Ja, han gjør nok det. Kontrollerende, men har aldri vært et problem egentlig. Før nå.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Slike kommentarer bidrar til inntrykket om at du er en gold digger.

Han er verdens snilleste til han ikke lenger gir deg ting gratis. 

 

Det er jeg klar over. Men er det da rart av meg å tenke at det blir litt spesielt å fortsette å være happy couple når jeg føler meg bittelitt overkjørt? Jeg hadde en bil som han mente ikke var sikker nok. Han ga meg (tilgang til en )bil, og nå tok han den tilbake. Det betyr at jeg står uten bil, og det føles bare rart.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Han er jo en grei fyr. Men jeg synes ikke dette er greit. Hadde han hatt bruk for bilen hadde jeg forstått det litt bedre, men han kommer ALDRI til å bruke den. For ikke å snakke om venner og familie som synes han var så snill som ga meg en så fin gave.

Er gjerne ikke til hans fordel at jeg forteller dem at jeg måtte gi den tilbake igjen.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Joda, han kunne selvsagt gi meg en god pris. Det spiller ingen rolle, for det er over mitt budsjett uansett. Dessuten kjenner jeg det blir litt prinsippsak å ikke kjøpe den.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Det blir vanskelig å fortsette et godt forhold nå. Og her jeg bor er litt avstander, så må ta buss og gå, uten at det er noe galt i det-det bare blir litt rart når han har biler så det rekkerOg satt meg i den situasjonen at jeg nå ikke har bil.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

I tillegg, skal jeg fortsette forholdet, blir det en jobb ovenfor venner og familie og overbevise om at han egentlig er grei, liksom..?

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Han lot deg kjøre en fin bil gratis i ett år. 

Han tilbød deg å kjøpe bilen for en god pris

Han tilbød deg et lån.

 

Han har i et helt år vært den"snille", nå står jeg plutselig uten bil, og har ikke tenkt å forklare så mye til hans foreldre eller andre. Avtalen var ikke at jeg skulle kjøpe den ut etter et år, og jeg spurte heller ALDRI om å få låne noen bil av han. Jeg hadde bil jeg.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Han gikk fra å være grei til " vært den "snille" " og kontrollerende", enda den eneste forskjellen er at han betalte alle bilutgiftene dine i ett helt år utenom bensin/diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet blir vel om det er mulig å fortsette noe forhold, jeg føler vi kom i en veldig skjevdeling, og magefølelsen sier meg at dette har jeg vanskelig for å leve med.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

 

Absolutt. Samtidig som jeg er spent på hva han vil fortelle venner og ikke minst familie, han er opptatt av fasade. Synes det høres ut som en litt absurd historie-"nei, bilen kjæresten min fikk i fjor? Den tok jeg tilbake igjen. Nå har eksen min den. Så kjæresten min går og tar bussen hun, men jeg tror kanskje hun snart flytter inn til meg. " fremstilles bra som en gentleman da synes jeg. Viktig å ta vare på både kjærester OG ekser. En stund

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Siden det virker som at du allerede har bestemt deg for at dette forholdet ikke vil vare, så er det jammen meg en god ting at han behandler eksene sine så bra  :danse: 

 

Jeg tror kanskje dette har ødelagt mye i forholdet vårt, jeg føler som en skrev her, at jeg kommer i en takknemmelighetsgjeld til han, og det ønsker jeg virkelig ikke. 

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Du over som sa her at du ville betalt for middagen din selv, jeg er litt der jeg og. ☺Nå blir alt delt 50/50, eller på krona slik det skal, flere misforståelser skal unngåes. Smålig eller ei.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Må si du håndterer situasjonen som en voksen, du... 

Du skal i hvert fall ha en klapp på skuldra for å være litt selvstendig.  :laugh:

 

Jada, det har vært det som har vært sagt til alle, hans og mine foreldre, venner Etc. Han har aldri sagt noe for å rette på den "misforståelsen"

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Det er kanskje litt barnslig av meg, men det går greit-da jeg handlet den dagen jeg var nede hos han, ga han meg kortet sitt, så handlet jeg. Det kom på 337,- og jeg gav ham 168 kr igjen. Bare sånn at vi var skuls sa jeg, da han ikke skjønte hvorfor.

Og det er linjen jeg må kjøre på, altså at jeg takker nei til gaver og ikke minst hjelp til å kjøpe bil. Han ser ikke at han har gjort noe "galt", men faktisk at jeg burde være glad for fri bil i ett år.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Han HAR IKKE gjort noe galt

og du BURDE VÆRE GLAD for å ha hatt gratis bil i ett helt år.  :reise:

 

Tror jeg skal gå i kloster.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Vel. Det løser både situasjonen din angående bil og fremtidig samboerskap  :gullengel:

 

Vi er vel ikke noe nærmere løsning. Jeg er litt usikker, han synes fremdeles han har vært grei. Og han har jo det, men jeg kan ikke gå rundt å være takknemmelig hele tiden heller.

Jeg mener det, jeg går i kloster.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Du vet når andre sier at det virker som at du sutrer?

Vel: kommentarer som dette kan være hvorfor.  :dry:

 

Det er nok et godt poeng. Jeg vet jo ikke hvordan han legger det fram for sin familie, men min familie får min versjon, og kommer garantert til å reagere på den. Men du har nok rett, mulig jeg ikke skal være så opptatt av det.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Jeg er på ingen måte noen golddigger som en her oppe lirte av seg, da foreslår jeg du finner en definisjon på hva det faktisk er. Jeg har aldri bedt han om noe som helst. Ergo ingen golddigger.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Hvis du søker opp Gold digger, så finner du fort at det også omfatter de som får materielle ting uten å be om det.

 

Og vel, de eneste positive egenskapene du nevner med ham er at han er filthy rich og er grei. 

 

Så fort han solgte bilen var han ikke lenger grei, men kontrollerende.  :klo:

 

Og poenget er at jeg da fikk en gave som faktisk gir meg nesten 100000 i utgifter. Det hadde jeg ikke brukt på bil, om jeg hadde valgt selv.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Bilen ga deg kun bensin- og bompengeutgifter. 

Etter som bilen var av nyere type, er det rimelig å anta at du ville ha et lavere bensin/dieselforbruk enn tidligere. 

 

En bil er vel det produktet som faller desidert mest i verdi. Noe du ville ha merket både på den gamle bilen og den du fikk låne.

 

Jeg var fullt klar over at han sto for utgifter i et år, deretter skulle bilen omregistreres på meg. Les i det minste tråden før du svarer.

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

Fullstendig motstridende med ditt eget innlegg  (19 Jul 2015 - 10:19)  :hallo: 

 

 

AnonymBruker, on 19 Jul 2015 - 10:19, said:

Det var aldri snakk om at den skulle registreres på meg da, fordi da hadde jo jeg fått kostnadene med den. Så jeg har ikke problemer med å se at den ikke er min.

 

Det virker litt ironisk at du kritiserer ham for å ikke ha fortalt i detalj hvordan den muntlige avtalen deres egentlig var, aldri ha tatt det opp i ettertid, aldri ha korregert det, etc. når du selv aldri har tatt det opp:vetikke:  Og hele tiden endrer du historien din på hva som var den egentlige avtalen...

 

 

 

Nå virker det som at du forventer en unnskyldning han ikke skylder deg og at han skal rydde opp. Som om det hele er hans ansvar, når du er den eneste som har et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ganske enkelt at dette er en bil som er alt for kostbar for TS. Dermed forstår jeg godt at kjæresten velger å selge den istedet for å fortsette å betale lånet på bilen .. noe som heller ikke var meninger fra starten. TS sier jo selv at det var meningen at hun skulle overta alt det økonomiske ved bilen etter et år.

Men dette er blitt en så tåpelig diskusjon etterhvert. En disksjon som dreier seg om hvor stygg kjæresten er som gjør dette mot TS. Ærlig talt - det er bare helt vanvittig etter mitt syn. Kjæresten har gitt henne mulighet til å kjøre bilen gratis i 1 år. På dette året kunne TS spart så mye penger hun klarte iom at hun visste at dersom hun ville beholde bilen så måtte hun overta lånet. Så synes hun han er så stygg fordi han vil ha tilbake egenkapitalen sin også ... det er jo det hun griner over.

Vel, vel ... jeg blir helt oppgitt av holdningene som kommer for en dag her.

Anonymous poster hash: 000ae...513

Nå surrer du litt. Hvis TS skulle overtatt lånet så hadde jo ikke han sittet med lånet lenger. Resterende pengebeløp ( aka det han allerede har betalt på lånet) kunne TS betalt til kjæresten i avdrag f.eks. Det er sånn jeg ville gjort det hvis jeg hadde landet i denne situasjonen. Må da gå ann å strekke seg litt for kjæresten sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt! Mannen ga TS en GAVE. Han he selv skrytt til omgivelsene av den flotte GAVEN han har gitt. GAVEN innebærer en del løpende utgifter, som TS selv skulle ta over etter ett år.

Året går, men nå har GAVEN blitt et forhandlingsobjekt: giveren har nemlig bestemt seg for å ta betalt for GAVEN, for å dekke egne utlegg. Premissene har endret seg totalt, selv om mannen har hatt hundre muligheter på å avklare gjennom året. I stedet har han skrytt av GAVEN, og minnet TS på å være takknemlig.

Ja, det er en latterlig dyr gave. Ingen tvil om det. Likevel: det nytter ikke å gå i ett år og skryte av GAVEN, for så å kreve betaling for den. Uansett kostnad, så skurrer det veldig. TS sin økonomi har nada relevans i dette.

Anonymous poster hash: 29521...242

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøpte en bil du fikk disponere gratis i ett år. Når året var over kunne du ikke kjøpe bilen fordi du har brukt opp pengene, som du kunne ha brukt på bil, på deg selv og ferietur. Nå virker det som at du har lyst til å sverte omdømmet hans ved å fortelle hvor slem han har vært som har solgt bilen til eksen sin.

Hvordan er det han som ender opp som den store stygge ulven i denne historien?

Anonymous poster hash: 4d877...96b

Ts fikk 7500 for den gamle bilen sin. Den nye kostet 120.000. Du ser vel hvordan det enkle regnestykket ditt ikke går opp?

Anonymous poster hash: 989bd...d66

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alvorlig talt! Mannen ga TS en GAVE. Han he selv skrytt til omgivelsene av den flotte GAVEN han har gitt. GAVEN innebærer en del løpende utgifter, som TS selv skulle ta over etter ett år.

Året går, men nå har GAVEN blitt et forhandlingsobjekt: giveren har nemlig bestemt seg for å ta betalt for GAVEN, for å dekke egne utlegg. Premissene har endret seg totalt, selv om mannen har hatt hundre muligheter på å avklare gjennom året. I stedet har han skrytt av GAVEN, og minnet TS på å være takknemlig.

Ja, det er en latterlig dyr gave. Ingen tvil om det. Likevel: det nytter ikke å gå i ett år og skryte av GAVEN, for så å kreve betaling for den. Uansett kostnad, så skurrer det veldig. TS sin økonomi har nada relevans i dette.

Anonymous poster hash: 29521...242

TS visste fra første stund at hun skulle overta lånet på bilen og alle utgiftene etter første året var omme. Gaven hans var fri bil i et år hvor hun skulle overta alt når dette året var gått. Det kan du lese at TS selv skrev tidligere i saken. (les innlegget under her). Problemet hennes er tydeligvis at hun ikke får lån i banken slik at hun kan overta alle forpliktelser (slik avtalen var) ... dermed ønsket hun at kjæresten skulle fortsatte å være ansvarlig for lånet slik at hun kunne betale pengene rett til ham. 

Ser godt at ikke kjæresten ønsker en slik løsning. Banken mener at hun har nok lån og ikke klarer å betjene enda mer gjeld. Skal kjæresten da være dum å tro at hun klarer å betale pengene til ham ... når banken mener at hun ikke vil klare det. I tillegg vil kjæresten da tape de 60.000 han har betalt i kontantsum for kjøpet av bilen. Mener du virkelig at det er rettferdig? 

De er kjærester - og når man leser TS sine innlegg så virker ikke forholdet å være særlig sterkt. Jeg hadde aldri gått med på en slik løsning om jeg var hennes kjæreste. Hadde aldri stolt på at jeg skulle få pengene mine. 

Det er også som dette. Jeg var ikke klar over at jeg skulle levere tilbake bilen etter et år, men at jeg da skulle betale kostnadene i form av forsikring, lån Etc. Jeg hadde en bil jeg, så hvorfor sa han ikke noe da jeg solgte den? Det er sånne små ting som skurrer for meg.

Ts

Anonymous poster hash: 34fc5...9e3

 

Anonymous poster hash: 000ae...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre nevner så fikk hun kjøre en fin bil gratis i ett år. Det var en gave. gaven er brukt opp...

hvis ts hadde fått 1 gavekort på 12 måneder med mat å fruktkasser fra Adam levert på døren, ville hun få tilbud om å forlenge tjenesten etterpå, men hun ville blitt nøtt til å betale for det selv.

Skulle ts blitt fornærma for å ikke lenger få en tjeneste hun ikke vil betale for?TS hadde for 1 år siden masse hermetisk mat i skapet sitt...men det har gått ut på dato og nå er kjøleskapet tomt.

Hun som hadde spaghetti med kjøttboller som hun kunne ha varmet i micron...For en fæl kjæreste som har satt henne i en sånn situasjon. :trist:

Anonymous poster hash: 4d877...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre nevner så fikk hun kjøre en fin bil gratis i ett år. Det var en gave. gaven er brukt opp...

hvis ts hadde fått 1 gavekort på 12 måneder med mat å fruktkasser fra Adam levert på døren, ville hun få tilbud om å forlenge tjenesten etterpå, men hun ville blitt nøtt til å betale for det selv.

Skulle ts blitt fornærma for å ikke lenger få en tjeneste hun ikke vil betale for?TS hadde for 1 år siden masse hermetisk mat i skapet sitt...men det har gått ut på dato og nå er kjøleskapet tomt.

Hun som hadde spaghetti med kjøttboller som hun kunne ha varmet i micron...For en fæl kjæreste som har satt henne i en sånn situasjon. :trist:

Anonymous poster hash: 4d877...96b

 

Problemet her er vel også at mannen har gått rundt og sagt at han har gitt bort selve bilen! Hvorfor lyve til familie og venner om gaven? Han har selv sagt at bilen var gaven. 

Anonymous poster hash: 5e3c0...5c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sprettballen

Fullstendig motstridende med ditt eget innlegg  (19 Jul 2015 - 10:19)  :hallo: 

 

 

Faktisk er det ikke motstridende.

Trådstarter skrev "det var aldri snakk om at bilen skulle registreres på meg da", som betyr på det tidspunktet hun mottok "gaven", men at det skulle diskuteres ett år senere.

 

Jeg er overrasket over at så mange mener det er greit å gi gaver som medfører (i dette tilfellet) langvarige økonomiske forpliktelser uten å avklare dette med mottaker først.

I mitt hode er dette kun greit når man har felles økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er det ikke motstridende.

Trådstarter skrev "det var aldri snakk om at bilen skulle registreres på meg da", som betyr på det tidspunktet hun mottok "gaven", men at det skulle diskuteres ett år senere.

 

Jeg er overrasket over at så mange mener det er greit å gi gaver som medfører (i dette tilfellet) langvarige økonomiske forpliktelser uten å avklare dette med mottaker først.

I mitt hode er dette kun greit når man har felles økonomi.

TS antok at. Uten at de inngikk en faktisk muntlig avtale.

TS har selv hatt et helt år på å ta opp temaet med kjæresten, men har ikke gjort det.

Men klandrer samtidig kjæresten for å ikke ha tatt det opp.

Hvis gaven var sånn en grusom belastning for henne, så har hun hatt ett år på seg til å returnere gaven.

Skulle hun hatt en sjanse til å betale bilen/kjøpe den ut på lang sikt, slik hun hevder at var hennes tanke,

burde hun på et eller annet tidspunkt i løpet av det siste året begynt å spare. Og igjen: diskutert det med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

TS antok at. Uten at de inngikk en faktisk muntlig avtale.

TS har selv hatt et helt år på å ta opp temaet med kjæresten, men har ikke gjort det.

Men klandrer samtidig kjæresten for å ikke ha tatt det opp.

Hvis gaven var sånn en grusom belastning for henne, så har hun hatt ett år på seg til å returnere gaven.

Skulle hun hatt en sjanse til å betale bilen/kjøpe den ut på lang sikt, slik hun hevder at var hennes tanke,

burde hun på et eller annet tidspunkt i løpet av det siste året begynt å spare. Og igjen: diskutert det med ham.

Jeg er ikke enig!

Det var han som insisterte på at hun skulle ha ny bil, selv om hun sa at hun ikke hadde råd til det, og da er det etter min mening også hans ansvar å si i fra om betingelser, dersom det følger med gaven.

 

Det er måten dette ble gjort på jeg reagerer på.

 

Hadde han sagt: "jeg liker ikke at du kjører en så dårlig bil.  Hvis du vil kjøpe en ny bil nå, kan min bursdagsgave til deg være at jeg betaler omregistrering, samt forsikring og lånekostnader det fførste året".  

Da hadde trådstarter selv kunnet velge prisklasse på bilen, samtidig som hun selv sto for driftskostnadene.

Ingen er vel uenige i at dette hadde vært en raus gave?

 

I stedet valgte han en bil i den prisklassen han syntes var passende, selv om han visste at dette var i overkant for trådstarters økonomi mtp å kjøpe ut bilen etter et år.

Han kom med noen vage kommentarer om hvordan de skulle gjøre det etter et år, for så å iverksette betingelser han ikke hadde avklart med trådstarter i forkant.

 

Det er ikke hva han har gjort som er problemet i mine øyne, men måten han har gjort det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS antok at. Uten at de inngikk en faktisk muntlig avtale.

TS har selv hatt et helt år på å ta opp temaet med kjæresten, men har ikke gjort det.

Men klandrer samtidig kjæresten for å ikke ha tatt det opp.

Hvis gaven var sånn en grusom belastning for henne, så har hun hatt ett år på seg til å returnere gaven.

Skulle hun hatt en sjanse til å betale bilen/kjøpe den ut på lang sikt, slik hun hevder at var hennes tanke,

burde hun på et eller annet tidspunkt i løpet av det siste året begynt å spare. Og igjen: diskutert det med ham.

 

Nå er det jo slik at TS trodde avtalen de hadde skulle stå. Kjæresten hadde jo sagt "Så ser vi hva vi gjør om ett år". Legg til at han selv fortalte venner og familie at hun hadde fått en bil. Ikke en bil å bruke i ett år. Hvorfor skal man ta opp noe man ikke lurer på? (Ref, TS trodde dette ikke var noe problem etter ett år)

Anonymous poster hash: 5e3c0...5c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...