Gå til innhold

Til deg som er kjent i Oslo :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Oslo i neste uke, har time hos Oslo Kosmetiske Lasersenter, men aner ikke hvor dette senteret ligger. Jeg skal bo midt i sentrum, på Scandic City, og lurer på om noen vet hvordan jeg kan komme meg enklest mulig til lasersenteret? Adressen er Sørkedalsveien 10. :)



Anonymous poster hash: 08937...419
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å komme deg rundt i Oslo, bruk www.ruter.no (eller last ned appen Ruter Reise for å finne reisen, eller appen Ruter Billett for å kjøpe deg billett).

Forøvrig er jo hotellet ditt rett ved Jernbanetorget og Sørkedalsveien starter ved Majorstuen, så t-banen mellom de to er sikkert et godt valg? Tar 6 min og går hele tiden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er såpass usikker, ta en taxi. Det koster deg ikke mer enn noen hundrelapper.



Anonymous poster hash: 0cb0b...352
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tbane fra jernbanetorget til Majorstua :) Fra majorstua så går du mot KPMG bygget så er det det andre bygget bak det.



Anonymous poster hash: 14c57...2c2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme deg rundt i Oslo, bruk www.ruter.no (eller last ned appen Ruter Reise for å finne reisen, eller appen Ruter Billett for å kjøpe deg billett).

Forøvrig er jo hotellet ditt rett ved Jernbanetorget og Sørkedalsveien starter ved Majorstuen, så t-banen mellom de to er sikkert et godt valg? Tar 6 min og går hele tiden

Skal laste den ned, tusen takk for svar og tips :)

Anonymous poster hash: 08937...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er såpass usikker, ta en taxi. Det koster deg ikke mer enn noen hundrelapper.

Anonymous poster hash: 0cb0b...352

Vil helst unngå å ta taxi, men du har rett i en ting, jeg er ganske usikker, ja.

Anonymous poster hash: 08937...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tbane fra jernbanetorget til Majorstua :) Fra majorstua så går du mot KPMG bygget så er det det andre bygget bak det.

Anonymous poster hash: 14c57...2c2

Tusen takk, enkelt forklart og jeg håper det går greit. Er det for øvrig langt fra jernbanetorget til Majorstua?

Anonymous poster hash: 08937...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

For å komme deg rundt i Oslo, bruk www.ruter.no (eller last ned appen Ruter Reise for å finne reisen, eller appen Ruter Billett for å kjøpe deg billett).

Forøvrig er jo hotellet ditt rett ved Jernbanetorget og Sørkedalsveien starter ved Majorstuen, så t-banen mellom de to er sikkert et godt valg? Tar 6 min og går hele tiden

Trenger ikke å bruke Ruter eller app. Alle t-baner går til sentrumsholdeplassene. Majorstua deriblant. Det gjelder bare å stille seg på riktig side. Det går t-bane 2. hvert minutt, og de bruker vel 10 minutter dit.

Holdeplassene dit er:

- - - Jernbanetorget - Stortinget - Nationaltheatret - Majorstua - - - - - >

Står det Stortinget på T-banen er Stortinget siste holdeplass. Og da er denne t-banen unntaket, noe som er sjelden.

Gule sider Kart er god å bruke for å komme seg fra Majorstua til Sørkedalsveien. Skriv ut kart. Der finner du også Flyfoto du kan trykke på øverst til høyre.

Den synes jeg gir en veldig god levende beskrivelse av omgivelsene. Den gir beskrivelse av trær, rundkjøringer, gater, bygninger etc. Du kan se t-bane skinnene, hvor du er i forhold til de og så ta det derfra....Har alltid hjulpet meg å finne lett frem :)

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det på et kart. Det er egentlig klin umulig å gå seg bort fra sporet på Majorstuen til Sørkedalsveien 10, det er veldig straight forward og store, oversiktlige gater. Ruter-appene og Ruters hjemmesider, som du ble tipset om, er også gode. Der kan du søke opp en reiseplan fra A til B med kart på veien.

Jernbanetorget til Majorstuen er tre T-banestopp. Jernbanetorget => Stortinget => Nationatlheatret => Majorstuen. Tar under ti minutter, selv i rushtiden. Alle seks T-banelinjene går gjennom de fire holdeplassene, så du kan ta hvilken som helst bane i retning vest fra Jernbanetorget og hvilken som helst bane i retning øst på vei tilbake fra Majorstuen. Dermed skal det mye til om du må vente så mye som tre minutter på T-banen :)



Anonymous poster hash: c5c2a...ffb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å bruke Ruter eller app. Alle t-baner går til sentrumsholdeplassene. Majorstua deriblant. Det gjelder bare å stille seg på riktige side. Det går t-bane 2. hvert minutt, og de bruker vel 10 minutter dit.

Holdeplassene dit er:

- - - Jernbanetorget - Stortinget - Nationaltheatret - Majorstua - - - - - >

Står det Stortinget på T-banen er Stortinget siste holdeplass. Og da er denne t-banen unntaket, noe som er sjelden.

Gule sider Kart er god å bruke for å komme seg fra Majorstua til Sørkedalsveien. Skriv ut kart. Der finner du også Flyfoto du kan trykke på øverst til høyre.

Den synes jeg gir en veldig god levende beskrivelse av omgivelsene. Den gir beskrivelse av trær, rundkjøringer, gater, bygninger etc. Du kan se t-bane skinnene, hvor du er i forhold til de og så ta det derfra....Har alltid hjulpet meg å finne lett frem :)

Tusen, tusen takk for svar, hjalp veldig! Da tar jeg bare t-bane fra Jernbanetorget til Majorstua, og siden Majorstua er EN sentrumsholdeplass, satser jeg på at t-banen stopper der :)

Anonymous poster hash: 08937...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det på et kart. Det er egentlig klin umulig å gå seg bort fra sporet på Majorstuen til Sørkedalsveien 10, det er veldig straight forward og store, oversiktlige gater. Ruter-appene og Ruters hjemmesider, som du ble tipset om, er også gode. Der kan du søke opp en reiseplan fra A til B med kart på veien.

Jernbanetorget til Majorstuen er tre T-banestopp. Jernbanetorget => Stortinget => Nationatlheatret => Majorstuen. Tar under ti minutter, selv i rushtiden. Alle seks T-banelinjene går gjennom de fire holdeplassene, så du kan ta hvilken som helst bane i retning vest fra Jernbanetorget og hvilken som helst bane i retning øst på vei tilbake fra Majorstuen. Dermed skal det mye til om du må vente så mye som tre minutter på T-banen :)

Anonymous poster hash: c5c2a...ffb

Så godt å høre! Da regner jeg med at jeg går fra Majorstuen holdeplass til Sørkedalsveien (er det forresten langt å gå fra M til Sørkedalsv.?)

Takk så mye :)

Anonymous poster hash: 08937...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Tusen, tusen takk for svar, hjalp veldig! Da tar jeg bare t-bane fra Jernbanetorget til Majorstua, og siden Majorstua er EN sentrumsholdeplass, satser jeg på at t-banen stopper der :)

Anonymous poster hash: 08937...419

Jepp. Bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Så godt å høre! Da regner jeg med at jeg går fra Majorstuen holdeplass til Sørkedalsveien (er det forresten langt å gå fra M til Sørkedalsv.?)

Takk så mye :)

Anonymous poster hash: 08937...419

Står 8 min å gå ifølge Ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står 8 min å gå ifølge Ruter.

Skjønner at jeg må laste ned ruter.no asap. Takk igjen :-)

Anonymous poster hash: 08937...419

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for svar, hjalp veldig! Da tar jeg bare t-bane fra Jernbanetorget til Majorstua, og siden Majorstua er EN sentrumsholdeplass, satser jeg på at t-banen stopper der :)

Anonymous poster hash: 08937...419

Det gjør den. Det er rett og slett ingen steder den kunne svingt av mellom de to holdeplassene, så det finnes ingen annen mulighet. T-banene deler seg i øst og vest og går forskjellige steder, men mellom Majorstuen i vest og Tøyen i øst (Jernbanetorget ligger mellom de to) er det bare et eneste spor i hver retning. Det er den eneste veien.

Så godt å høre! Da regner jeg med at jeg går fra Majorstuen holdeplass til Sørkedalsveien (er det forresten langt å gå fra M til Sørkedalsv.?)

Takk så mye :)

Anonymous poster hash: 08937...419

Det er rett og slett den aller nærmeste veien til østgående spor på T-banestasjonen. Det kunne ikke vært nærmere.

Bare merk at når du kommer fra Jernbanetorget, da kommer du til å gå av på vestgående perrong. Sørkedalsveien ligger inntil østgående perrong, så du må gå over til perrongen for de som skal motsatt vei av den du kom fra. Når du har gått av T-banen står du ved en Narvesen på selve perrongen. Så snur du deg 180 grader og ser rett over på andre siden av sporene, og da ser du også en vei 50 meter bak sporene. Det er Sørkedalsveien. Enkelt og greit.

Men som sagt, kartet vil gi deg best veianvisning, det høres bare vanskeligere ut enn det er når man forklarer med tekst. Google Maps mener at det er bare 250 meter i luftlinje fra der du går av T-banen til dit du skal, altså en gjennomsnittlig tur til postkassen og tilbake, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det er veldig, veldig greit, bare hold hodet kaldt og se på kartet om det er forvirrende :)

Anonymous poster hash: c5c2a...ffb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

En ting jeg pleier å gjøre er å ta bilde av kartet, eller flyfoto med mobilen. Den har jeg jo med. Så kan jeg zoome inn på bildet/kartet. Veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

For å si dette enkelt:

Du skal ned trappa som går foran OsloCity til t-banen, og ta t-banen fra den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør den. Det er rett og slett ingen steder den kunne svingt av mellom de to holdeplassene, så det finnes ingen annen mulighet. T-banene deler seg i øst og vest og går forskjellige steder, men mellom Majorstuen i vest og Tøyen i øst (Jernbanetorget ligger mellom de to) er det bare et eneste spor i hver retning. Det er den eneste veien.

Det er rett og slett den aller nærmeste veien til østgående spor på T-banestasjonen. Det kunne ikke vært nærmere.

Bare merk at når du kommer fra Jernbanetorget, da kommer du til å gå av på vestgående perrong. Sørkedalsveien ligger inntil østgående perrong, så du må gå over til perrongen for de som skal motsatt vei av den du kom fra. Når du har gått av T-banen står du ved en Narvesen på selve perrongen. Så snur du deg 180 grader og ser rett over på andre siden av sporene, og da ser du også en vei 50 meter bak sporene. Det er Sørkedalsveien. Enkelt og greit.

Men som sagt, kartet vil gi deg best veianvisning, det høres bare vanskeligere ut enn det er når man forklarer med tekst. Google Maps mener at det er bare 250 meter i luftlinje fra der du går av T-banen til dit du skal, altså en gjennomsnittlig tur til postkassen og tilbake, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det er veldig, veldig greit, bare hold hodet kaldt og se på kartet om det er forvirrende :)

Anonymous poster hash: c5c2a...ffb

For å si dette enkelt:

Du skal ned trappa som går foran OsloCity til t-banen, og ta t-banen fra den siden.

:blomst:

Setter stor pris på hjelpen! Det er ganske lenge siden jeg har vært i Oslo og jeg er ikke godt kjent i byen, så derfor var jeg så usikker, men er mindre usikker nå :)

Anonymous poster hash: 08937...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si dette enkelt:

Du skal ned trappa som går foran OsloCity til t-banen, og ta t-banen fra den siden.

Det gjør den. Det er rett og slett ingen steder den kunne svingt av mellom de to holdeplassene, så det finnes ingen annen mulighet. T-banene deler seg i øst og vest og går forskjellige steder, men mellom Majorstuen i vest og Tøyen i øst (Jernbanetorget ligger mellom de to) er det bare et eneste spor i hver retning. Det er den eneste veien.

Det er rett og slett den aller nærmeste veien til østgående spor på T-banestasjonen. Det kunne ikke vært nærmere.

Bare merk at når du kommer fra Jernbanetorget, da kommer du til å gå av på vestgående perrong. Sørkedalsveien ligger inntil østgående perrong, så du må gå over til perrongen for de som skal motsatt vei av den du kom fra. Når du har gått av T-banen står du ved en Narvesen på selve perrongen. Så snur du deg 180 grader og ser rett over på andre siden av sporene, og da ser du også en vei 50 meter bak sporene. Det er Sørkedalsveien. Enkelt og greit.

Men som sagt, kartet vil gi deg best veianvisning, det høres bare vanskeligere ut enn det er når man forklarer med tekst. Google Maps mener at det er bare 250 meter i luftlinje fra der du går av T-banen til dit du skal, altså en gjennomsnittlig tur til postkassen og tilbake, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det er veldig, veldig greit, bare hold hodet kaldt og se på kartet om det er forvirrende :)

Anonymous poster hash: c5c2a...ffb

Søkte litt på ruter.no og kom fram til denne veibeskrivelsen (https://reiseplanlegger.ruter.no/no/Kart/Gangtrase/(3010200)Majorstuen%20%5BT-bane%5D%20(Oslo)/Til/(30117327)S%C3%B8rkedalsveien%2010#st:1,zo:0,sp:0), er det korrekt det her? Når jeg kommer fram til Majorstuen, skal jeg visst gå denne ruten før jeg er framme. :)

Anonymous poster hash: 08937...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...