Gå til innhold

Brutt taushetsplikt? eller overreagerer jeg nå..?


skoeska

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner den, jeg hadde også tenkt at det er taushetsbelagt informasjon og en sak mellom han og banken. Synes du kan si fra til din tante og refere til taushetsplikten, og si at du ikke ønsker å bli dratt inn i en sak som ikke angår deg. De får følge sine etne prosedyrer om de ikke får tak i han (antar det er inkasso/namsmann e.l).

Anonymous poster hash: a4ee9...a5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer ikke!

Mennom der er noe brudd på taushetsplikt må vurderes av andre som kan se saken i sin fulle bredde.

Men det er hevet over enhver tvil om at dette er totalt uakseptabelt og uprofesjonelt!

Kontakt en overordnet i banken, filialsjef el? Og forklar saken, dette må tante Lise slutte med og hunnskjønner det tydeligvis ikke av seg selv.

Anonymous poster hash: 86ce0...543

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på at det kan kategoriseres som brudd på taushetsplikten så lenge hun ikke har sagt noe om saken. Men si i fra at du ikke vil bli kontaktet om han, når hun ikke får kontakt med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke taushetsplikt overfor banken og banken har ikke sagt noe om hvorfor de vil prate med ham til deg, så jeg kan ikke se at banken har brutt taushetsplikten. Hadde det vært NAV som hadde ringt deg i samme ærend hadde det vært mer tvilsomt. Ulike institusjoner har ulike krav mtp taushetsplikt.

At det er rar oppførsel av tanta di er jeg helt enig i.

Anonymous poster hash: 125db...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke taushetsplikt overfor banken og banken har ikke sagt noe om hvorfor de vil prate med ham til deg, så jeg kan ikke se at banken har brutt taushetsplikten. Hadde det vært NAV som hadde ringt deg i samme ærend hadde det vært mer tvilsomt. Ulike institusjoner har ulike krav mtp taushetsplikt.

At det er rar oppførsel av tanta di er jeg helt enig i. Anonymous poster hash: 125db...596

På en måte avslører man jo at denne mannen har problemer med økonomien, så det er et slags brudd på taushetsbelagt informasjon. Ikke minst er det uprofesjonelt av tante Lise å dra inn privatpersoner i en slik sak.

Anonymous poster hash: a4ee9...a5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet bare ikke helt hva/om jeg skal svare henne. Hun blir sikkert dritsur. Ah, men kjenner jeg blir så provosert av at hun tillater seg å kontakte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Si i fra du, si at du ikke ønsker at hun skal kontakte deg når det handler om eksen. For det tviler jeg sterkt på at hun får lov til.

Du har jo ikke så god kontakt med hun allikevel, så om hun blir sur hadde jeg ikke brydd meg noe om det. Hun er på jobb og kontakter deg i en jobbsammenheng, så om hun blir sur så er hun bare teit og uprofesjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra til sjefen hennes.

Anonymous poster hash: 41e6e...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...