Gå til innhold

Kaketoppen falt av - Det ble en KATASTROFAL dag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.kjendis.no/2015/04/15/kjendis/bjorn-ali_abdullah/hele_norge_baker/ida_gran-jansen/tv3/38686627/

Dypt tragisk for bursdagsbarnet, og ikke minst hennes foreldre. Heldigvis kunne den reddes med et pappafat! Men endte altså i et kakemareritt for denne familien.



Anonymous poster hash: 24791...d9c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan skjønne foreldrene litt. Når kaken kom så var den litt ødelagt, manglet grunnen til at dem bestilte den, og var dyrere enn avtalt.

Men dumt og hisse seg for mye opp da. Burde også vært mulig at diskusjonen ble tatt i ettertid.

Anonymous poster hash: d627a...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sytete mor.

Kaka så da ganske så bra ut. Toppen falt av/ble ødelagt, noe som kan skje. Ville heller tatt det med fatning. Tatt bilde av kaka, og sendt en mail om det i etterkant.



Anonymous poster hash: e1faa...891
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i hvertfall hvor jeg aldri skal bestille kaker fra!

Anonymous poster hash: 3588c...98d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ble en 'katastrofal dag' med 'null fokus på bursdagsbarnet' er vel strengt tatt foreldrene sin feil.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke betalt for herpa kake.

Anonymous poster hash: 74752...373

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes begge parter virker noe klønete, men foreldrene får ta ansvar for å ødelegge ungens bursdag ved å være kranglete. De burde ha tatt bilde av kaken ved ankomst, skrevet en kjapp kvittering der de fikk budet til å signere på at kaken var skadet ved levering (siden leverandøren ikke var proff nok til å fikse dette selv), betalt den forhåndsavtalte summen og tatt resten i etterkant. Det ville kanskje tatt ti minutter. Og så burde de formidlet til datteren at dette ikke var noen krise og fortsatt selskapet som normalt.

Anonymous poster hash: 9f344...b2a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke betalt for herpa kake.

Anonymous poster hash: 74752...373

Hadde aldri betalt over 2000 kroner for ei bursdagskake uansett.

Anonymous poster hash: 12b7a...b47

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakefirmaets feil: Forsøkte å ta mer betalt enn avtalt. Uprofesjonell levering (budet burde beklaget, samt at kaketoppen ikke burde blitt ødelagt under transport).

Foreldrenes feil: Tok fokuset vekk fra datteren på bursdagen hennes. Kjeftet opp og skremte et stakkars bud som ikke hadde laget kaken. Kjøpte kake til over 2000 kr i bursdagsgave til 3-åring (hallo?), og la absolutt all vekt på kaken for om bursdagen skulle bli vellykket eller ikke. Ødela bursdagen med å krangle og la skylden på kakefirmaet for ødelagt bursdag. Nekter å betale for en kake som trossalt ble fin til slutt, og som noen har brukt 13 timer på å lage. Gikk til media for å syte. Hang ut barnet med fullt navn i media, slik at alle i fremtiden kan google seg frem til hvor sprø mor hun har.

Ingen god reklame for kakefirmaet, men foreldrene er de som driter seg ut her.



Anonymous poster hash: 1084a...ece
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den endte i en bursdag med null fokus på bursdagsbarnet, forteller mamma xxxx.

Og

- Datteren min satt inne og ventet på at jeg skulle komme inn med kaken i én time. Isteden ble jeg stående på trappa og diskutere den ødelagte kaken med budene og xxx på telefon. Da jeg omsider kom inn var pølsene i gryta sprukket, datteren min hadde gått inn på rommet og ville ikke komme ut, og jeg endte opp med å pynte kaken med en papptallerken.

Er sitater fra artikkelen.... Virker for meg som at fokuset på det perfekte står i veien for kosen ihvertfall. Stakkars bursdagsbarn, og da mener eg IKKE pga. kaka. Alt handler om hvordan man tar det, og i barna sitt tilfelle hvordan foreldrene tar det.. hallo!!

ta en telefon og epost i etterkant tenker jeg, ikke la det gå utover barnet!!!



Anonymous poster hash: 01594...51e
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Herregud, er det mulig?!
Her har de failet stort, begge parter.
Bakeren:
1: Kaken har feil farge, står at de bestilte RØD og ikke rosa.
2: Man legger da aldri på telefonen når en kunde er misfornøyd.
3: Alle med mer enn 10 i IQ vet at kaketoppen bør settes på ETTER kjøringen. De er ikke limt fast.

Familien:
1: syter til media, bare fordi de selv er for sta og barnslig til å gjøre opp uten å blande inn media
2: Nekter å betale, man betaler så gjør man opp senere. Det man betaler for mye får man tilbake
3: En treåring hadde ikke blitt misfornøyd med den kaken de endte opp med (papp-figuren de lagde). Herregud er det mulig.

4: Griner og syter over en KAKE, det er ikke bakeren som ødela festen, det var foreldrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen tragiske foreldre. Stakkars barn! Tenk å være så selvsentrertif ødelegge bursdagen til barnet sitt på den måten.

Anonymous poster hash: 69a73...e51

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det ble en 'katastrofal dag' med 'null fokus på bursdagsbarnet' er vel strengt tatt foreldrene sin feil.

Jeg var enig med deg helt til jeg leste saken:

" Lille Adine Haavelmoen-Wick (3) hadde ett eneste ønske før sin tredje bursdag. Øverst på ønskelisten sto en bursdagskake med Disney-figuren Minnie på.

Etter å ha funnet drømmekaken blant Bjørn-Ali Abdullahs assoritiment, som er kjent fra «Hele Norge baker», ble hun og foreldrene enige om at det ble eneste gave fra mor og far på bursdagen. Deretter bestilte de.

- Adine har gledet seg i halvannen måned og har nesten ikke snakket om annet, forteller mamma Jeanett Johansen til Dagbladet."

Det er nok ikke foreldrene sin feil. Det er jo ikke å skyve under teppet at barn hyler og griner når de ikke får noe som har blitt lovet dem. Adine valgte jo ut kaken selv og dette skulle jo være den eneste gaven fra foreldrene. Kjempenedtur for henne. Selv synes jeg foreldrene overdriver noe kraftig. Det er forståelig at Adine blir lei seg, men det er foreldrene sin jobb å takle dette. Dette er faktisk ikke verdens undergang. Noe sånt har ingenting i en artikkel å gjøre.

Anonymous poster hash: 56f3e...7ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var enig med deg helt til jeg leste saken:

" Lille Adine Haavelmoen-Wick (3) hadde ett eneste ønske før sin tredje bursdag. Øverst på ønskelisten sto en bursdagskake med Disney-figuren Minnie på.

Etter å ha funnet drømmekaken blant Bjørn-Ali Abdullahs assoritiment, som er kjent fra «Hele Norge baker», ble hun og foreldrene enige om at det ble eneste gave fra mor og far på bursdagen. Deretter bestilte de.

- Adine har gledet seg i halvannen måned og har nesten ikke snakket om annet, forteller mamma Jeanett Johansen til Dagbladet."

Det er nok ikke foreldrene sin feil. Det er jo ikke å skyve under teppet at barn hyler og griner når de ikke får noe som har blitt lovet dem. Adine valgte jo ut kaken selv og dette skulle jo være den eneste gaven fra foreldrene. Kjempenedtur for henne. Selv synes jeg foreldrene overdriver noe kraftig. Det er forståelig at Adine blir lei seg, men det er foreldrene sin jobb å takle dette. Dette er faktisk ikke verdens undergang. Noe sånt har ingenting i en artikkel å gjøre.

Anonymous poster hash: 56f3e...7ea

Det er foreldrene sin feil at de lagde så mye styr over det på bursdagen, for som du sier så er det deres jobb å takle en litt lei situasjon og det klarte de ikke her. Jeg synes firmaet er uprofesjonelt, men foreldrene skulle ikke gjort en så stor greie ut av det. Også treåringer må lære at av og til går ting skeis, men da gjør man det beste ut av det. Kaken smakte sikkert godt uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor heter ungen Haavelmoen-Wick når mamma heter Johansen og pappa heter bare Wick? :klo:

Anonymous poster hash: 9f344...b2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor heter ungen Haavelmoen-Wick når mamma heter Johansen og pappa heter bare Wick? :klo:Anonymous poster hash: 9f344...b2a

Kanskje det er ei ekte KG-stemor vi har med og gjøre her.

Det forklarer i hvertfall all sutringen over kaken :).

Anonymous poster hash: 3588c...98d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ble en 'katastrofal dag' med 'null fokus på bursdagsbarnet' er vel strengt tatt foreldrene sin feil.

Mhm...

Anonymous poster hash: cd107...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er foreldrene sin feil at de lagde så mye styr over det på bursdagen, for som du sier så er det deres jobb å takle en litt lei situasjon og det klarte de ikke her. Jeg synes firmaet er uprofesjonelt, men foreldrene skulle ikke gjort en så stor greie ut av det. Også treåringer må lære at av og til går ting skeis, men da gjør man det beste ut av det. Kaken smakte sikkert godt uansett.

Enig her, jeg synes det er merkelig at de baserer hele bursdagen rundt ei kake, det er da mye annet som også er morsomt for en treåring.

Anonymous poster hash: 12b7a...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...