Gå til innhold

Hvorfor spør folk hvorfor det er tomt for noe?


fire24

Anbefalte innlegg

Mcdonalds mat burde vært forbudt.

Anonymous poster hash: 66570...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være mange grunner.

- Han lurte på om det er vanlig at dere er tomme

- Han lurte på om det var latskap og om dere kunne fikse det om dere virkelig ville

- Han vil være vanskelig

- Han ville irritere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk selv, og føler at kunder som spør om dette enten gjør det i en krass og sur tone og er indignerte, mens andre er mer hyggelige og spør av nysgjerrighet.

Og av og til er det fordi produsenten eller leverandøren er tom, utsolgt, har hatt brann i produksjonslokalene, at leverandøren har glemt bestillingen vår, varen er gått ut av vårt sortiment, varen produseres ikke lenger og så videre. Og dette er jo ting som er greit å vite for kunden. Er leverandøren tom for råvarer og varen er langtidsutsolgt, er det jo fint for dem å slippe å tråle alle butikker for varen, eller komme igjen om 2 dager og tro at vi har fått.

Og av og til, tro det eller ei, hender det at vi har glemt å bestille eller bestilt for lite. Dette går for det meste automatisk, men ting skjer. Når et idrettslag er innom og handler inn 50 pakker hamburgerbrød og 50 poser burgere, så er ikke det noe vi kan ordne på flekken, da går det gjerne 2-3 dager før beholdningen er normal igjen. Enkelte varer går heller ikke automatisk, og når det bokstavelig talt er flere tusen forskjellige varer i butikken, så skjer det en glipp i ny og ne. :)

Av og til har vi også mer på lager. En kunde denne uken som jeg hadde spurte f.eks. etter en vare det var tomt for i hyllen, og jeg fant mer til henne ute og fylte inn. Fikk da smelt tilbake at "Jaså, dere har mer, men gidder bare ikke fylle inn?" Blir så oppgitt over slike. Vi som jobber i butikk er bare mennesker også. Av og til glemmer vi, av og til skjer ting som haster mer, av og til er noen syke og vi er underbemannet og så videre og så videre.



Anonymous poster hash: f5439...134
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, det er for å påpeke at man har dårlig styring på sjappa. Om en McDonalds restaurant er tomme for salat fordi de feks har bestilt for lite så bør de skamme seg, det er ingen grunn til at det skal skje i det hele tatt. Salaten de får er ferdigpakket og har lang holdbarhetstid. Mens om salaten de bestilte tilfeldigvis var dårlig slik at de ikke kunne selge den så er saken helt annerledes.

Anonymous poster hash: 834f9...e61

Virkelig?

Ikke alltid det er dårlig styring. Noen ganger er det tomt hos leverandør, noe feil har skjedd hos leverandør osv.

Men det er alltid butikken/spisestedet som får kjeft siden enkelte kunder alltid skal ha noe å ta en på.

Opplevde det selv flere ganger, og kanskje 1 av 5 ganger var det min feil. Ja, menneskelig svikt kan skje en gang i blant.

Skjer på alle spisesteder/butikker en gang i blant.

Ble så lei av slikt når jeg prøvde å forklare at det var utsolgt hos leverandør, så skal noen surmule om hvorfor det og at det er dårlig bla bla.

Anonymous poster hash: cd28a...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker folk å få ut av slike spørsmål?

Antageligvis å etablere like intetsigende metaforer som at kunden alltid har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til hender det at en vare jeg bruker er utsolgt i alle butikkene. Jeg går forbi 5 butikker på veien hjem og har mulighet til å sjekke alle om detter noe jeg virkelig vil ha.

Om jeg da treffer på en ansatt kan det hende jeg spør hvorfor. Det er kun fordi jeg er nysgjerrig, ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 254f1...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man spør jo selvsagt om årsak så man kan vite noe om produktet er midlertidig tomt, for evig tomt og ikke minst evt når man kan forvente at det kommer inn igjen.

Eksempel: er du tom for whatever?

Betjening; ja.

Ikke tilfredsstillende svar. Riktig svar hadde vært:

Betjening; ja, men vi får varelevering i morgen eller ja, men vi får det dessverre ikke før neste uke. Eller; ja, det er nok gått ut av sortementet, eller ja; det er midlertidig tomt hos leverandør.

Alle disse ulike svarene vil gi tilfredsstillende opplysninger om produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker å være vanskelige, hovere over andres feil og godte seg, selv om de ikke får noe praktisk overhodet ut av det.

Anonymous poster hash: ecce1...4d2

Stygg egenskap.

Anonymous poster hash: a4989...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på McDonalds i noen år. Vi gikk tom for salat noen ganger fordi det var et produkt med veldig varierende etterspørsel og fordi det ikke er så lang holdbarhetstid på produktet. De holder omtrent like lenge som salat man kjøper med seg hjem, altså ikke mer enn noen dager. Det førte til at vi av og til gikk tom mens vi andre ganger måtte kaste en del salat. Og ja, vi hadde ikke helt kontroll da jeg jobbet der fordi restauranten var ny og da er det ikke alltid så lett å finne ut hvor mye som går av hvert enkelt produkt.

Anonymous poster hash: ab8ac...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr bestilte salat på McDonalds, når betjeningen sa de var tomme spurte han hvorfor. Han insisterte på å vite grunnen til at de ikke hadde salat. Hva var poenget? Hva ønsker folk å få ut av slike spørsmål?

Poenget er at det er for mange uintelligente mennesker der ute.

Det er jobben deres å IKKE gå tom men å planlegge bra - og når de ikke gjør det så fortjener de klager og at noen sier ifra!!

Anonymous poster hash: 61a9e...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det er for mange uintelligente mennesker der ute.

Det er jobben deres å IKKE gå tom men å planlegge bra - og når de ikke gjør det så fortjener de klager og at noen sier ifra!!

Anonymous poster hash: 61a9e...484

Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, det er for å påpeke at man har dårlig styring på sjappa. Om en McDonalds restaurant er tomme for salat fordi de feks har bestilt for lite så bør de skamme seg, det er ingen grunn til at det skal skje i det hele tatt. Salaten de får er ferdigpakket og har lang holdbarhetstid. Mens om salaten de bestilte tilfeldigvis var dårlig slik at de ikke kunne selge den så er saken helt annerledes.

Anonymous poster hash: 834f9...e61

Det var nytt for meg. Salatene var definitivt ikke ferdigpakket når jeg jobbet på McDonald's for et par år siden, men noe vi laget x antall av før sjappa åpnet og kastet på slutten av dagen. Hvis det var veldig travelt en dag, og alle salatene var solgt ut, hendte det at vi måtte si at vi var tomme for salat, men som regel laget vi en ny en dersom noen bestilte den.

Anonymous poster hash: fa3eb...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du laget deg en profil her inne kun for å spørre om det? Snodig!

Skaff deg et liv!

Anonymous poster hash: 0308b...ac0

du er slem.

Anonymous poster hash: 796c5...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...