Gå til innhold

Bryr du deg om hva folk synes om deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er du som sier det, så ikke legg ord i munnen på meg. Mitt poeng er at folk som sier de overhodet ikke bryr seg om hva andre mener om dem, ikke er helt ærlige. Det å oppføre seg er jo en måte å gi uttrykk for at man bryr seg. Hvis man ikke bryr seg, ville man ikke hatt noe filter for hva man sier eller gjør.

Og du legger meninger i munnen vår ;)

Du tror ikke vi er ærlige, vel da nytter det ikke å diskutere mer da, du har rett vi tar feil og uansett hva vi skriver lyger vi.

Fin hersketeknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mythic

Og du legger meninger i munnen vår ;)

Du tror ikke vi er ærlige, vel da nytter det ikke å diskutere mer da, du har rett vi tar feil og uansett hva vi skriver lyger vi.

Fin hersketeknikk.

Nei, jeg diskuterer. Og jeg er selvfølgelig i min fulle rett til å ikke tro på at noen gir fullstendig blaffen i hva andre mener om dem, uten at det er en hersketeknikk. Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg diskuterer. Og jeg er selvfølgelig i min fulle rett til å ikke tro på at noen gir fullstendig blaffen i hva andre mener om dem, uten at det er en hersketeknikk. Ærlig talt.

Ærlig talt snakker du tull når du tror du vet mer om livet mitt enn meg selv. Men ærlig talt bryr jeg meg ikke så mye :)

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Ærlig talt snakker du tull når du tror du vet mer om livet mitt enn meg selv. Men ærlig talt bryr jeg meg ikke så mye :)

Nei, jeg skjønner det, etter som du er så opptatt av å overbevise meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skjønner det, etter som du er så opptatt av å overbevise meg :)

"Bare diskuterer" som du skrev sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var opptatt av det da jeg var yngre, type tenårene og i begynnelsen av 20-årene.

De senere årene derimot så bryr jeg meg ikke. Jeg er meg på godt og vondt.

Man kan ikke like alle, sånn er det bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gjør i hvert fall det :)

Som sagt noen blir voksne og finner ut at egne meninger om hvilket liv en ønsker å leve betyr mer enn andres meninger om det samme. Andre blir aldri voksne og og vil alltid være usikker på seg selv og for de vil alltid andres meninger bety mer for de enn hva de selv mener.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. jeg gjør jo det.

hva folk syns om meg har mye å si for hvordan jeg blir møtt og behandlet i verden.

jeg tror, for å ha et godt og harmonisk liv, noe som er viktig for meg å ha, er det viktig at jeg klarer å oppføre meg på en måte som gjør at menneskene rundt meg respekterer meg og tar meg på alvor.

både i storsamfunnet og i min egen lille verden, egentlig.

ute i verden så må jeg jo holde oppe en viss fasade, for å beskytte meg selv, for å ikke bli tatt som den naive idioten jeg er, mennesker har en tendens til å utnytte det de ser på som svakheter.

det å ha evne til å framstille meg selv slik at kunnskapen og meningene mine blir tatt på alvor, har jo mye å si for hvilken suksess jeg evt måtte ha i en situasjon, f eks i forhold til arbeid.

om en klarer å skape nære gode relasjoner, så er det tryggere, da kan jeg slippe guarden en del, uten at jeg opplever å bli behandlet dårligere, i slike relasjoner er det jo en fordel å være genuin, og ha et litt mer avlappet forhold til hvem og hva jeg er og ikke er.

jeg skulle ønske det ikke var slik, det er ganske slitsomt å måtte være så bevisst på hvordan jeg framstiller meg selv i ulike situasjoner, og det er ikke sikkert jeg alltid er så flink til det, men min erfaring er at det lønner seg.

jeg vet ikke. det er godt mulig at flertallet har en mer naturlig og intuitiv tilnærming om hvordan en bør oppføre seg i en gitt situasjon for å unngå kjipe ting. men for meg er det noe som har krevd både mye tankearbeid og analyser av "hva skjedde nå? hvordan kan jeg bedre forholde meg til dette?" etc.

kanskje derfor jeg trenger mye alenetid til å være bare meg?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Som sagt noen blir voksne og finner ut at egne meninger om hvilket liv en ønsker å leve betyr mer enn andres meninger om det samme. Andre blir aldri voksne og og vil alltid være usikker på seg selv og for de vil alltid andres meninger bety mer for de enn hva de selv mener.

Det handler ikke om å være voksen/ikke voksen, sikker eller usikker, men om at det er menneskelig å bry seg om hva folk rundt en mener om en. La oss si at du har en veldig god venn som stadig klager og syter, til det punktet hvor du går drittlei. Et menneske som ikke bryr seg om hva den andre måtte mene om en, vil da si at "nå er jeg drittlei maset ditt, hold kjeft". Den som bryr seg om hva vennen mener om en, ordlegger seg annerledes. Eller du står i kø i matbutikken. En som driter i hva andre mener, ville bare gått først i køen, og gitt blaffen i hva resten av køen mente om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man si f.eks "nå er jeg drittlei maset ditt, hold kjeft"?

Det går an å si det på en pen måte selv om man ikke bryr seg om hva denne vennen mener om deg.

Jeg har ingen problemer med å si til en venn at det blir litt vel mye når de konstant klager, og at de burde gjøre noe med det istedenfor å klage.

Og vet du hva? Ingen av vennene mine har snudd ryggen til meg enda.

Så bare fordi man ikke bryr seg så betyr ikke det at man må si ting på en slem måte.

Jeg anser meg selv for å være en ganske snill person JA TIL TROSS FOR AT JEG GIR BLAFFEN I HVA FOLK MENER OM MEG.

Skjønner ikke at det skal være så utrolig vanskelig å forstå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å være voksen/ikke voksen, sikker eller usikker, men om at det er menneskelig å bry seg om hva folk rundt en mener om en. La oss si at du har en veldig god venn som stadig klager og syter, til det punktet hvor du går drittlei. Et menneske som ikke bryr seg om hva den andre måtte mene om en, vil da si at "nå er jeg drittlei maset ditt, hold kjeft". Den som bryr seg om hva vennen mener om en, ordlegger seg annerledes. Eller du står i kø i matbutikken. En som driter i hva andre mener, ville bare gått først i køen, og gitt blaffen i hva resten av køen mente om det.

Nå er du vel litt ute på viddene i forhold til spørsmålsstillingen. Det det spørres om er vel om man er så opptatt av hva andre måtte tro og mene om det en selv gjør og mener at man omtrent ikke tør å gjøre noen ting. Det du beskriver her er jo sosiopater.

Anonymous poster hash: 4acdf...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Nå er du vel litt ute på viddene i forhold til spørsmålsstillingen. Det det spørres om er vel om man er så opptatt av hva andre måtte tro og mene om det en selv gjør og mener at man omtrent ikke tør å gjøre noen ting. Det du beskriver her er jo sosiopater.

Anonymous poster hash: 4acdf...ee5

Nei, det gjør jeg ikke, men jeg prøver å illustrere hvordan mange situasjoner kunne utspilt seg om folk overhodet ikke brydde seg om andres mening. Om man sniker i en kø er man knapt sosiopat. Det var en voldsom overdrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så opptatt av hva andre mener om mitt utseende, min klesstil, min livsstil, huset mitt, hagen min, min barneoppdragelse og min måte å leve livet på sammen med mannen min. Men jeg liker å leve på en måte som kan gjøre meg til et godt menneske overfor mannen min, kollegene mine og ellers alle de jeg er glad i. Det er forskjell på å la andre detaljstyre - og det å være opptatt av å bidra til gode relasjoner. Det siste innebærer faktisk å kaste et blikk på hvordan jeg selv virker på andre - og hvilke tilbakemeldinger jeg får fra andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Skulle ønske jeg kunne skrive:nei, jeg gir faen i det, men det er ikke sant.

Ofte bryr jeg meg litt for mye, og det irriterer meg. Men jeg har blitt bedre på det og håper at jeg etter hvert kan tenke litt mer på hva jeg liker, synes og mener og ikke hva alle andre, både kjente og ukjente, skulle mene om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Tror jeg bryr meg mindre enn det som er vanlig i hvert fall, er en blanding mellom det at jeg blir godt likt for den jeg er(bedre likt enn om jeg prøver på noe annet) og det at jeg ser på meg selv som bedre enn de andre.



Anonymous poster hash: 90762...e5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bryr meg mindre enn det som er vanlig i hvert fall, er en blanding mellom det at jeg blir godt likt for den jeg er(bedre likt enn om jeg prøver på noe annet) og det at jeg ser på meg selv som bedre enn de andre.



Anonymous poster hash: 90762...e5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...