Gå til innhold

JULEKONGEN!


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Og så irriterte det meg at han fylte opp bøtten med snø i dag, for snøen kommer til å bli borte til i morgen når den står inne i hulen. Det kunne vært det første han gjorde i morgen.

Er da ikke sikkert det. Er nok ikke spesielt varmt inne i hulen akkurat...

Anonym poster: e16135cd59107a34a048ff6fa0e00a36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som til stadighet bringer frem Skomakergata: våkn opp, det er ikke 1979 lenger. Den serien er gørrkjedelig!

Du syns kanskje det (smak og behag), men den er selveste retro-juleserien over alle for veldig mange.

Den serien er trygg, lun og god tvers igjennom, og det er også noe som hører jula til.

Et ønske om at alle barn (i alle aldre) skal ha det bra, spesielt i julemåneden.

Det er ikke nødvendig å ha absolutt alt så actionfyllt og superspennende hele tiden.

Noen ganger er det nok med gjennkjennende repetisjoner av gamle julesanger, mennesker,

gjøremål og hyggelig samvær generasjoner i mellom. Bare ha det bra og forventningsfullt

rett og slett. Glede seg til julaften sammen med andre som gjør det samme. Det opprinnelige.

Jeg liker veldig godt jul i skomakergata selv. Det skulle nesten ha vært umulig

å kjøpe disse seriene i privat eie, for folk ser dem ihjel og etter det er alt kjedelig.

Juleseriene skal kun sees i desember,- det er min mening. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den var litt søt jeg. Skeptisk til å begynne med, men nå etter noen episoder har den tatt seg opp. Vet ikke helt hva jeg synes om hovedrollen. Han er litt "død", og jeg liker ikke Mira....kanskje det er jeg som krever litt for mye av skuespillertalentet til småbarna, men :fnise:

Og han ridderen, som tok med Kevin til Vismannen, er ikke det samme person som spiller faren i Blåfjell? Det lignet ihvertfall veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul Ottar Haga spiller han ja. Det kommer seg, så vi ser på.

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul Ottar Haga spiller han ja. Det kommer seg, så vi ser på.

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

Ja! Takk!! Det var det han het, hehe :P

Men ja...får liksom blåfjell-følelse av det jeg da. Han passer liksom ikke inn, men det er vel bare en vanesak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og barna var skeptiske etter første episode, men synes den tok seg opp. 2-åringen har ikke lyst til å se mer, men det første 4-åringen spurte etter da jeg hentet ham idag var om vi kunne se på Julekongen idag.

Får både Narnia- og Game of Thrones-vibber jeg også. Og irriterer meg over strømmen i hulen! Men ellers synes jeg som sagt den virker koselig.

Vi ser forresten episodene på nett-TV, da det ikke alltid passer oss å se kl 18. Tips til dere andre som går glipp av en og annen episode også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ser på og synes den er grei. Blir bedre etterhvert. Jeg er småavhengig av å bli kjent med karakterene.

3-åringen satt fullstendig oppslukt i dagens episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de episodene jeg har sett var dette en utrolig dårlig serie, kom ikke akkurat i nå julestemning, så holder meg til jul i skomakergata på dvd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lite jul enda ja, men tror det kommer seg. De snakke jo mye om jul og at de skal lage en kjempejul. Ikke bare bare lage 24 episoder som skal fenge hele tiden.

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet juleserie-futten der, men skal forsøke å opparbeide meg nok til å klare å følge litt til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav opp etter tre episoder. Ikke handler det om jul og ikke er skuespillerne noe gode.

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt kritikken om at det ikke handler om jul. Hele plottet går jo ut på at han skal hjelpe ridderdalen til å feire jul. Hva mener dere skal til for at den handler om jul?

Gårsdagens episode skuffet derimot. Den ble litt vell barnslig og usaklig for min del. Han er liksom oppfinner, og det beste han klarer å finne på å vise barna er en blinkende nisselue? Og skuespillerprestasjonen er ikke blant de beste, nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen dårlige skuespillere! Nei, jeg holder meg til Jul i skomakergata, Blåfjell, Jul i Vallhall, Jul i svingen og Unge Fleksnes jeg :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

For noen dårlige skuespillere! Nei, jeg holder meg til Jul i skomakergata, Blåfjell, Jul i Vallhall, Jul i svingen og Unge Fleksnes jeg :snurt:

Jeg synes Jul i Skomakergata og Julekongen er koselig :) Blåfjell, Valhall, Unge Fleksnes og Jul i Svingen er gørr kjedelig i mine øyne. Igjen, det viser bare at vi er alle forskjellige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker Julekongen, men synes kanskje det burde vært litt mer julestemning. Jul i Svingen var genial, men jul i bjåfjell var kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere skal til for at den handler om jul?

Er visst bare nisser som gjelder for at det skal bli jul... :roll:

For min del får jeg skikkelig julestemning av all magien og den "fortryllende" stemningen.. Den minner meg om min egen barndom hvor jeg hver morgen i romjulen koste meg med "Drømmen om Narnia"...

Jeg kan ikke fordra de der nissene (Blåfjell og Månetoppen), syns de er skikkelig irriterende..

Endret av SummerJoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

For min del får jeg skikkelig julestemning av all magien og den "fortryllende" stemningen.. Den minner meg om min egen barndom hvor jeg hver morgen i romjulen koste meg med "Drømmen om Narnia"...

Åh jaaaa! *drømme seg bort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke serien noe særlig de to-tre første episodene, men nå har jeg derimot fått mye mer sansen for serien! Gleder meg til å følge med framover :) Likte spesielt godt den scenen den 6. (?), hvor han kom med godteri til alle barna. Den var herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...