Gå til innhold

Kattedo, spade...? Kattemat...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anubiel

Hva er det katteurtegreiene?Anonymous poster hash: 96695...2d3

Catnip på engelsk, kattemynte på norsk, Nepeta Cataria på latin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catnip på engelsk, kattemynte på norsk, Nepeta Cataria på latin :)

Hva brukes det til?

Anonymous poster hash: 96695...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere beholdere til å oppbevare tørrfor i da? De må jo være ganske store for å romme så mange kg..?

Anonymous poster hash: 96695...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Catnip tilsettes veldig mange katteleker, det påvirker de fleste katter på et eller annet vis. Mine blir kjempekosete av det. Det er helt ufarlig for kattene. Om du vil at katten skal bruke f.eks et nytt klorestativ, kam du strø catnip på det for å få katten til å utforske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Kan noen dele litt erfaringer.

Hvilken kattesanden bruker dere og dersom det er slik klumpesand, tar dere bare ut klumper med spade? Hvor ofte skifter dere evt. all sanden? Og hvor ofte rengjør dere doet? Hva vasker dere med da? Og ikke minst. Hvit gjør dere egentlig av spaden mellom hver gang?!?!?

Ang.kattemat. Dersom katten får tørrfor som hovedkost. Gir dere litt våtmat i blant? Hvor ofte og hvor mye evt? Hvor mye tørrfor spiser katten i løpet av en dag ca?

Anonymous poster hash: 96695...2d3

Her i huset bruker vi Tidy Cats Multiple Cats (den blå) og er svært fornøyd.

Fjerner klumper og bæsj hver tredje dag (vi har to doer), bytter sanda helt omtrent en gang i måneden og vasker kassene ca hver tredje måned.

Bruker sånn pooperscooper-spade for å fjerne klumper og bæsj, heller det over i plastposer som jeg kaster i søpla.

Spaden har jeg stående i en bitteliten pappeske ved siden av kassene, den blir vasket når kassene blir vasket.

Tørrfór får de hver dag, jeg bruker en liten tekopp til å måle med (ca 1,5 dl), to katter med hver sin skål får nesten full tekopp med tørrfór hver dag.

Våtfór fikk de vanligvis bare en gang innimellom, men gamlepus har fått nyresvikt og må ha ekstra våtfór, så minstemann får en bitteliten munnfull samtidig som hun får våtfór-rasjonen.

Hva er det katteurtegreiene?

Anonymous poster hash: 96695...2d3

Catnip/kattemynte er en viltvoksende urt som vokser nesten over alt i verden, som de aller fleste katter reagerer med en slags rus av.

Det er som en slags marihuana for katter, bare minus de kjipe bivirkningene. Det er 100% ufarlig.

Noen katter lar seg ikke affisere, mens andre blir enten spinnville eller begynner å kose på både seg selv og andre og gjerne inventaret. Gamlepus blir sånn grisekosete, mens minstemann ikke reagerer nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tidy cats blå og skifter sand når jeg ser at det trengs. Fjerner tiss og bæsj med en gang. Vasker doen hver tredje uke ish.

Kjøper royal canin tørrfor. Som regel da 10 kg maine coon mat. Jeg har 3 katter, så må kjøpe noe som holder en stund. Tørrfor ligger alltid i skålen, mens våtfor får de innimellom (ikke hver dag)

Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset bruker vi Tidy Cats Multiple Cats (den blå) og er svært fornøyd.

Fjerner klumper og bæsj hver tredje dag (vi har to doer), bytter sanda helt omtrent en gang i måneden og vasker kassene ca hver tredje måned.

Bruker sånn pooperscooper-spade for å fjerne klumper og bæsj, heller det over i plastposer som jeg kaster i søpla.

Spaden har jeg stående i en bitteliten pappeske ved siden av kassene, den blir vasket når kassene blir vasket.

Tørrfór får de hver dag, jeg bruker en liten tekopp til å måle med (ca 1,5 dl), to katter med hver sin skål får nesten full tekopp med tørrfór hver dag.

Våtfór fikk de vanligvis bare en gang innimellom, men gamlepus har fått nyresvikt og må ha ekstra våtfór, så minstemann får en bitteliten munnfull samtidig som hun får våtfór-rasjonen.

Catnip/kattemynte er en viltvoksende urt som vokser nesten over alt i verden, som de aller fleste katter reagerer med en slags rus av.

Det er som en slags marihuana for katter, bare minus de kjipe bivirkningene. Det er 100% ufarlig.

Noen katter lar seg ikke affisere, mens andre blir enten spinnville eller begynner å kose på både seg selv og andre og gjerne inventaret. Gamlepus blir sånn grisekosete, mens minstemann ikke reagerer nevneverdig.

Jeg lurer på, når du måler opp sånn som meg: Porsonerer du ut utover dagen eller gir du alt på en gang (tenker om det ikke blir tomt og mas til kvelden..)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på, når du måler opp sånn som meg: Porsonerer du ut utover dagen eller gir du alt på en gang (tenker om det ikke blir tomt og mas til kvelden..)?

Gir alt på en gang og så får de ny porsjon neste morgen.

Som regel ligger det noen få knotter igjen i hver skål om morgenen. Men så er kattene vant til at de har tilgang til tørrfór hele dagen og vet nøyaktig når de får påfyll, så de porsjonerer seg kanskje litt de også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen. Vi fikk anbefalt Imperial og har kjøpt exclusive (lavender).Nå har sanden ligget siden søndag og jeg tar ut klumper hver dag. Jeg synes det lukter jeg? Noen som erfaring med denne kontra andre typer sand?

Anonymous poster hash: 96695...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...