Gå til innhold

Klar over hva gul sløyfe på bånd betyr?


Gjest Aella

Anbefalte innlegg

Hvis noen går tur med en hund som har gul sløyfe på båndet, vet dere hva det betyr?

Har hatt mange ekle hendelser hvor hundeeiere lar hundene sine løpe bort til meg og min uten forvarsel, vi har gul sløyfe. Her om dagen ble vi tilogmed angrepet, og det er ikke første gangen. Spørsmålet er jo om det egentlig er noe vits med den gule sløyfa hvis det ikke er så kjent enda? Sparer meg jo ikke selv for lekne, kåte eller aggressive hunder uansett så kan likesågodt kanskje spare noen penger på å ikke kjøpe så mange gule bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr: Hold avstand!

Det har desverre vært litt stopp i å spre budskapet om den Gule sløyfen. Hvorfor vet jeg ikke da jeg ikke har særlig med det å gjøre lenger, men skal si i fra at det trengs mer opplysning om det.

Det vil desverre alltid være hundeeiere uten respsekt for andre uansett hvor mye man prøver å gjøre, men forhåpentlig vil det bli mindre.

Hvor i landet bor du TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det ikke. Kan jo tenke meg hva det betyr, selv om du ikke egentlig har skrevet det her ennå.



Anonymous poster hash: bac80...2f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet faktisk også at det betyr hold avstand(thank you internet!). Men er vel ikke så utbredt kunnskap, hva med at det står på med tekst om å holde avstand? Om sløyfen ikke er stor nok, kanskje en vest?



Anonymous poster hash: 2bbe3...a57
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om. Hvem har satt den regelen? Synes det høres rart ut jeg. Når kom dette at det liksom skulle vært allment kjent? Virker som TS mener det skulle være allment kjekt iallefall.



Anonymous poster hash: 45dd5...3a6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2 års tid siden gikk jeg alltid med gul sløyfe på båndet til bikkja, men kom vel egentlig til samme konklusjon som deg. Hvis ingen vet hva den betyr, hva er vitsen i å bruke den da.

Nå har vi ikke brukt det siden vi sluttet, men kommer mest sannsynelig til å begynne igjen om folk får mer kjennskap til den.

Anonymous poster hash: 50461...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har blitt spredt en del på internett/facebook og andre medier, så jeg mener at folk burde ha fått det med seg nå etterhvert... Men nå er ikke alle like oppdaterte da.

En genial regel, hvis folk hadde visst om det :)

Irriterer meg stadig over hundeeiere som lar hunden sin gå i lang flexi når vi TYDELIG viser at vi ikke er interessert i å hilse....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker gult bånd OG gul refleksvest som det står "hund i trening, hold avstand". Kun gult bånd hjelper ingenting



Anonymous poster hash: 77d6c...763
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om. Hvem har satt den regelen? Synes det høres rart ut jeg. Når kom dette at det liksom skulle vært allment kjent? Virker som TS mener det skulle være allment kjekt iallefall. Anonymous poster hash: 45dd5...3a6

Det var artikler om den gule sløyfen i flere av de store avisene for noen år tilbake. Pluss selvsagt på facebook og sosiale medier.

Anonymous poster hash: 50461...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd at man må ty til slikt. Det burde være åpenbart for alle at man ikke lar egen hund gå bort til andre hunder i bånd. Aller helst aldri, men om man på død og liv må, så må man i hvert fall spørre først om det er greit. Trenger man fargekoder for å inneha vanlig høflighet og et minimum av kunnskap om hunder og hundespråk?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hund i 12 år, har aldri hørt om det, alle har ikke facebook.



Anonymous poster hash: 45dd5...3a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om. Hvem har satt den regelen? Synes det høres rart ut jeg. Når kom dette at det liksom skulle vært allment kjent? Virker som TS mener det skulle være allment kjekt iallefall.

Anonymous poster hash: 45dd5...3a6

Forventer/mener ikke at den gule sløyfen skal være så kjent egentlig, derfor jeg spør her om folk kjenner til den?

Til mitt forsvar så var jeg også litt sarkastisk på slutten :)

Var en ekstrem stor greie på Facebook for en liten stund tilbake samt både i vg, dagbladet og på flere hundesider/veterinærsider ... Trodde kanksje derfor ettersom det har vært så stor greie at folk visste om det. Har sett andre med gul sløyfe også, så vet at det kun ikke bare er meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om det første gang for fire år siden eller noe..

En vetrinær har fast spalte i lokalavisen og haddeskrevet en artikkel om dette.

Synes det er en god ide :)

Kanskje ikke alle vet hva det betyr, men de som vet det kan jo hvertfall holde avstand :)

Anonymous poster hash: e0195...842

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva/hvordan er deres hunder oppdratt som ikke kan hilse på /sosialisere med andre hunder som hunden møter ute på tur? Jeg synes det høres helt rart ut, hvorfor skal ikke hunder få hilse på /sosialisere med sin egen rase? Ikke hver gang selvfølgelig, men hunder er akkurat som mennesker, noen har vi bedre kjemi med enn andre, slik er det for hunder også, hvorfor skal de ikke få muligheten til å hilse på / leke med?



Anonymous poster hash: 45dd5...3a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer/mener ikke at den gule sløyfen skal være så kjent egentlig, derfor jeg spør her om folk kjenner til den?

Til mitt forsvar så var jeg også litt sarkastisk på slutten :)

Var en ekstrem stor greie på Facebook for en liten stund tilbake samt både i vg, dagbladet og på flere hundesider/veterinærsider ... Trodde kanksje derfor ettersom det har vært så stor greie at folk visste om det. Har sett andre med gul sløyfe også, så vet at det kun ikke bare er meg :P

Vi hadde en stor kampanje som var både på God Morgen Norge, i flere store aviser og flere lokal aviser.

Men det er desverre lenge siden, og det burde kanskje komme en igjen.

Hvor i lander bor du TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva/hvordan er deres hunder oppdratt som ikke kan hilse på /sosialisere med andre hunder som hunden møter ute på tur? Jeg synes det høres helt rart ut, hvorfor skal ikke hunder få hilse på /sosialisere med sin egen rase? Ikke hver gang selvfølgelig, men hunder er akkurat som mennesker, noen har vi bedre kjemi med enn andre, slik er det for hunder også, hvorfor skal de ikke få muligheten til å hilse på / leke med?

Anonymous poster hash: 45dd5...3a6

Det kan bli en kunstig og unaturlig setting når hunder er i bånd og de skal hilse. De blir hemmet og signaler blir feil/feiltolket dem i mellom som kan skape uheldige situasjoner.

Anonymous poster hash: e11d3...235

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gul sløyfe har jeg aldri hørt om, annet enn i Texas, der det betyr at man støtter amerikanske soldater som er utstasjonert i krigsområder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva/hvordan er deres hunder oppdratt som ikke kan hilse på /sosialisere med andre hunder som hunden møter ute på tur? Jeg synes det høres helt rart ut, hvorfor skal ikke hunder få hilse på /sosialisere med sin egen rase? Ikke hver gang selvfølgelig, men hunder er akkurat som mennesker, noen har vi bedre kjemi med enn andre, slik er det for hunder også, hvorfor skal de ikke få muligheten til å hilse på / leke med? Anonymous poster hash: 45dd5...3a6

Noen hunder er skadet og bør være i ro.

Noen er gamle og orker ikke mas fra andre hunder lenger.

Tisper kan ha løpetid, og synes det er ubehagelig med hannhunder som blir vel innpåslitene.

Hunder kan være under trening, og det er frustrerende med forstyrrelser.

Noen hunder er redd andre hunder etter f.eks ett angrep.

Det er mange grunner til at man ikke vil ha fremmede hunder løpende bort til ens hund hele tiden.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en stor kampanje som var både på God Morgen Norge, i flere store aviser og flere lokal aviser.

Men det er desverre lenge siden, og det burde kanskje komme en igjen.

Hvor i lander bor du TS?

Hvem er vi? Aldri hørt om denne kampanjen.

Anonymous poster hash: 45dd5...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...