Gå til innhold

Hvilke triks kan hunden din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sheltie 1,6 år gammel.
Sitt, dekk, ligg, stå, vente, bli, suss, labben, lukk døra, hent, hente flaske i gulvskap, rulle seg inn i teppe, rull rundt, bli, bamse, hold target i hånd (snute mot hånd.), hopp, snurr rundt, gå rundt person som gir kommando, 8 tall, cop-cop (lappene på føttene til kommandør.), gulv target labb og snute, løfte bakbeinet på kommando, gå fot, på plass, stopp fra fot og bli til han blir hentet, rygge, ta hodet mellom framlabbene, spille sjenert, rydde leker etter seg, slikke seg rundt munnen (vel, sånn cirka.), be, bukke, strekke seg, apportere (når han vil...), krype, high five og ten, framlabbene på boks og følge fører med bakbeina, værsegod.
+ mye mer som jeg ikke husker for øyeblikket. Men på tross av alt dette, så er han så å si umulig å få en helt bombesikker innkalling. Om jeg derimot gir han en av de andre kommandoene så funker det helt fint å gjøre det når han er løs. Merkelig bikkjedyr :fnise: Vel går jo helt fint å få ham til å ligge og bli der til jeg kommer å henter ham, men det er jo så tungvindt i forhold til om han hadde kommet helt opp til meg istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huske alle stedet hvor det ligger en matbit, løper og stjeler den med en gang alle er ute av rommet. Eller full fart inn etter tur før vi andre rekker å ta av oss skoene.

Åpne dører, skuffer, skap og kjøleskap.

Velte fortønnen og servere seg selv tørrfor.

Sjarmere gjester samtidig som han stjeler av maten deres uten at de merker det.

Komme seg opp på benken dersom det ligger noe godt der.

Lukte mat gjennom vakuumpakning. Og åpne vacuumpakning.

Bamse

Slalom

Død

Rull

Give me five

Kryp

Gjennom

Og vi har en elendig innkalling.

Anonymous poster hash: c50db...91d

Kjæresten sin hund er "flink" til dette. Han er så stor, at det er ingen problem for han å hente ned ting fra kjøkkenbenken. Han stjeler aldri noe som er der når jeg står og skal lage mat, men hvis vi ikke passer på..

Han kan alle de grunnleggende triksene, og jeg holder nå på å lære han å ha godbit på nesa uten å ta den. Det krever MYE tålmodighet, og slik det ser ut nå kommer det til å ta en del økter. Han er vant med å bare ta når han får en godbit. Men det skal vi få en slutt på :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har jeg bare lært:

-Bli

-Sitt

-Rull rundt

-Bli

-Side (spill død)

-Vent

-Værsegod

-Gi lapp

-Give me five

-Ten five. (begge labba på hver hånd) xD

-Søk

-Sitt bamse

-Gå å legg deg
-På plass (prøver å lære det inn)

-Gå pent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende hvor mye hundene deres kan!

Vår på 7 måneder kan:

- sitt

- ligg

- ulike versjoner av bli (bli, 1,2,3 kom. Bli, kom. Bli, og bli helt til vi kommer tilbake osv).

- kom (ikke alltid han kommer, men han vet godt hva det betyr)

- 1,2,3 (det betyr også kom, og funker bedre enn vanlig kom)

- Nei

- gå pent

- vent

- navnet sitt :P

Edit: glemte det morsomste! "finn bamse". Det er en lek vi gjør hver morgen. Han må finne bamsen sin og ta den med til oss. Da får han masse kos og skryt.

Vi øver på:

- snurr rundt

- gå fot

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ES, snart 5 år. Eies av mine foreldre.
- Sitt
- Ligg
- Bli
- Gi labb(begge labbene.)
- Stille seg på to opp mot brystet mitt(Gjør det kun på meg. Nekter på noen andre.)
- Hopper opp på fuff/stol når jeg peker(Også dette kun når jeg gjør det.)
- Snurre rundt, både til høyre og venstre.
- "Finn lillebror" - finne husets katt.
- Kommer på innkalling
- Nei

Pluss at hun prater endel når hun er oppspilt/skal på tur. Og hun gliser når hun ser mennesker hun liker veldig godt.
Litt usikker på hva vi skal bryne oss på nå gitt.

Endret av Nosoul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan;

Sitt

Ligg

Bli

Vent

Riste seg

"Finn ball" og "finn pinnen"

Gi labb

High five

Anonymous poster hash: 3768c...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av rene triks kan han slalom mellom beina, "lei seg" og løpe rundt en gjenstand jeg sender ham ut til.

Ellers kan han ca 60 grunnferdigheter på frivillig atferd, dvs at han tilbyr dem av seg selv uten kommando. Og jeg holder på å lære ham klasse 1 lydighetsprogram, så han kan de grunnferdigheter, momenter og øvelser som er der.

Vi trener også nesearbeid (smeller) så han kan søke opp og markere en mynt jeg har tatt på som har gjemt i grøfta, i en sprekk i steingjerdet osv. Kan også markere te-lukt i en boks. Også trener vi spor, så han kan finne en person som har gjemt seg selv om jeg ikke vet hvor han. Foreløbig kan han gå noen hundre meter på variert underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Av triks kan han

- pang (faller "død" om)

- rull rundt

- kryp

(Nå fikk jeg lyst til å lære han flere :hoppe: )

Vanlig hverdagslydighet selvsagt. Har trent endel med target og kan stå på musematte, komme på "håndkomando", slå av lyset +

Og så er han RÅ på spor og å leke gjemsel.

Morsomt med hund :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador, 7 år.

I tillegg til det grunnleggende kan han

Sette plastasjetter i oppvaskmaskinen

Ta klær ut av tørketrommelen og legge dem i en kurv

Re opp senga (ta vekk sengeteppe og brette opp dynene slik at senga er klar når vi skal legge oss)

Hente ved (nå øver vi på å legge veden pent i kurven og ikke slippe den på tærne mine...)

Han er også veldig flink til å finne ting som ikke "hører hjemme", f.eks en kniv noen hadde mistet i skogen.

Labrador er jo ikke mest kjent for jaktinstinkt, men etter noen dager tok han poenget og jager hjort like godt som hvilken som helst elghund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador, 7 år.

I tillegg til det grunnleggende kan han

Sette plastasjetter i oppvaskmaskinen

Ta klær ut av tørketrommelen og legge dem i en kurv

Re opp senga (ta vekk sengeteppe og brette opp dynene slik at senga er klar når vi skal legge oss)

Hente ved (nå øver vi på å legge veden pent i kurven og ikke slippe den på tærne mine...)

Han er også veldig flink til å finne ting som ikke "hører hjemme", f.eks en kniv noen hadde mistet i skogen.

Labrador er jo ikke mest kjent for jaktinstinkt, men etter noen dager tok han poenget og jager hjort like godt som hvilken som helst elghund.

Kan jeg spørre hvor i landet og når på året han ble født?

Har en labrador som er like gammel, har prøvd å komme i kontakt med søsknene hans, men oppdretter finner ikke listen med kjøpere grunnet flytting.

Anonymous poster hash: 3768c...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor i landet og når på året han ble født?

Har en labrador som er like gammel, har prøvd å komme i kontakt med søsknene hans, men oppdretter finner ikke listen med kjøpere grunnet flytting.Anonymous poster hash: 3768c...216

Han er født i Bergen i desember 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er født i Bergen i desember 2007.

Da er de nok ikke søsken nei 😉

Anonymous poster hash: 3768c...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan sitt, legg deg, få klem, bli, versågod, kom hit (...noen ganger)

Han fårstår jo også ting som ikke er direkte komando, feks Kjøre bil?, skal vi gå og lukke inn hønsa? Skal vi gå tur? osv, da blir han ivrig og løper dit vi skal.

Han kan også åpne alskens dører , men det er selvlært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...