Gå til innhold

Hunden har så dårlig ånde!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min har helt forferdelig ånde, han har hatt det lenge og eg har prøvd alt mulig. Han har fått tyggebein, dentastix, noen kjempedyre tyggelapper (bucadog?) tabletter og nå går han på et pulver som heter plaque-off. Det eneste som hjalp littegrann var de tyggelappene, men da må han få hver dag og de er så dyre at det har eg ikke råd til :P

Har hatt han hos dyrlegen to ganger (senest forrige uke) som sier tennene ser helt fine ut og det er ingen tannstein å snakke om, så eg aner ikke hvorfor ånden er så motbydelig. Det er sånn at eg aldri klarer å se rett på hunden hvis det er mindre enn en halvmeter mellom oss, det lukter råtten fisk :(

Er det noen som har noen gode tips?



Anonymous poster hash: b5c12...b54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd å bytte fôr? Eventuelt veterinær?



Anonymous poster hash: 866af...66f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe han spiser da kanskje? Om det ikke er noe han får hjemme, kan det jo være han snapper til seg noe når dere er ute.
Har selv to som gjerne sluker elg/dådyr/heste skit om de får sjangsen og da får de en grufull ånde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe han spiser da kanskje? Om det ikke er noe han får hjemme, kan det jo være han snapper til seg noe når dere er ute.

Har selv to som gjerne sluker elg/dådyr/heste skit om de får sjangsen og da får de en grufull ånde ;)

Min spiser også bæsj når hun får tak i det. Men det er samtidig så vanskelig å forhindre, siden hun går en del løs..

Hva gjør man?

Anonymous poster hash: 4b31c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spiser også bæsj når hun får tak i det. Men det er samtidig så vanskelig å forhindre, siden hun går en del løs.. Hva gjør man? Anonymous poster hash: 4b31c...1f9

Gjøre som søstra mi gjorde en gang.. Vaske munnen med såpe! (Bare ment for tull, men hun gjorde det faktisk en gang..) Anbefaler deg å pusse tennene hver dag :)

Anonymous poster hash: 42c6f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spiser også bæsj når hun får tak i det. Men det er samtidig så vanskelig å forhindre, siden hun går en del løs..

Hva gjør man?

Anonymous poster hash: 4b31c...1f9

Det er når de går løs det skjer her også, men er rask med å distrahere dem før de rekker å spise for mye. Enten med høye tilrop, eller fysisk lede dem bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjøre som søstra mi gjorde en gang.. Vaske munnen med såpe! (Bare ment for tull, men hun gjorde det faktisk en gang..) Anbefaler deg å pusse tennene hver dag :)Anonymous poster hash: 42c6f...4ca

Nei, man vasker ikke munnen med såpe. Så mange idioter det er her inne. Herregud...

Anonymous poster hash: 70642...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man vasker ikke munnen med såpe. Så mange idioter det er her inne. Herregud...Anonymous poster hash: 70642...b64

Jeg skrev at det var ment som tull -.- Dette skjedde for snart 5-6 år siden..

Anonymous poster hash: 42c6f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplecider eddik i vannet, evnt i maten. Dette er et vidundermiddel for dårlig ånde og ufarlig for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nesten prøve å holde hunden i bånd, hele tiden. Si en ukes tid, og se om lukten forsvinner. Gjør den det, så vet du hvertfall hva årsaken er, og det ikke er noe fysisk galt med hunden



Anonymous poster hash: acbcd...22d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Han har litt sensitiv mage så eg bruker alltid fôr ment for det, men har prøvd tre forskjellige. To forskjellige veterinærer. Han spiser mye rart på tur ja, men det er jo nesten utelukkende faktisk mat (matpakkerester, fruktskrotter osv.), lite dritt og jord og sånn. Han er ganske vanskelig på akkurat det, nesten sånn at eg har vurdert å ha munnkurv (sånn med netting foran, som lar han åpne munnen) på på tur :P

Han har aldri i hele sitt liv blitt pusset tennene på, og eg ser ikke for meg at det blir vellykket å prøve nå men eg begynner å bli litt desperat. Må nesten ha gassmaske, det lukter så fælt :P



Anonymous poster hash: 114f7...afd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplecidereddik skal eg prøve, takk for tips!

Hilsen TS



Anonymous poster hash: 114f7...afd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at det var ment som tull -.- Dette skjedde for snart 5-6 år siden..Anonymous poster hash: 42c6f...4ca

Tror du hunden skjønte at det var tull? Prøv å vaske munnen med såpe selv, så kan du kjenne hvordan det er...

Anonymous poster hash: 70642...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du hunden skjønte at det var tull? Prøv å vaske munnen med såpe selv, så kan du kjenne hvordan det er...Anonymous poster hash: 70642...b64

Åh herregud, gidder du virkelig å bry deg om noe som skjedde for 5-6 år siden? Den hunden lever ikke lenger, den døde av alderdom for 3 år siden..

Anonymous poster hash: 42c6f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, gidder du virkelig å bry deg om noe som skjedde for 5-6 år siden? Den hunden lever ikke lenger, den døde av alderdom for 3 år siden..Anonymous poster hash: 42c6f...4ca

Ja, det gidder jeg. Men tydeligvis ikke du. Overgrep mot dyr er overgrep enten det skjedde for 6 år siden eller det skjedde i dag.

Anonymous poster hash: 70642...b64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gidder jeg. Men tydeligvis ikke du. Overgrep mot dyr er overgrep enten det skjedde for 6 år siden eller det skjedde i dag. Anonymous poster hash: 70642...b64

Det skjedde én gang for lenge siden, med en hund som ikke lever lenger! Overgrep? Du skal forresten ikke bry deg om hva som har skjedd med familien min sin hund, du skal tenke på ditt eget!

Anonymous poster hash: 42c6f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skjedde én gang for lenge siden, med en hund som ikke lever lenger! Overgrep? Du skal forresten ikke bry deg om hva som har skjedd med familien min sin hund, du skal tenke på ditt eget!Anonymous poster hash: 42c6f...4ca

Å putte såpe i munnen til en hund er etter min oppfatning et overgrep. Jeg bryr meg om akkurat hva jeg vil, det er ikke opp til deg å definere. Spesielt når du forteller om det på et åpent forum. Det er heller du som burde bry deg litt mer om hva som skjedde med familien din sin hund. Men det forutsetter noe som heter empati, da.

Anonymous poster hash: 70642...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ts her igjen, nå har eg prøvd med en spiseskje eplecidereddik i maten hver morgen og kveld i to uker, men ånden er fremdeles like ille :( Eg har også prøvd ett nytt for nå, for eldre hunder, men det hjelper ikke på ånden og han er litt verre i magen enn vanlig så eg tror eg skal gå over til de andre fortypene igjen. Noen som har andre tips?



Anonymous poster hash: 114f7...afd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ts her igjen, nå har eg prøvd med en spiseskje eplecidereddik i maten hver morgen og kveld i to uker, men ånden er fremdeles like ille :( Eg har også prøvd ett nytt for nå, for eldre hunder, men det hjelper ikke på ånden og han er litt verre i magen enn vanlig så eg tror eg skal gå over til de andre fortypene igjen. Noen som har andre tips?

Anonymous poster hash: 114f7...afd

Har du sjekket tennene hans hos dyrlegen da? Vet mange dyr får dårlig ånde av skade på tennene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...