Gå til innhold

Lizzie's tanker og prøverdagbok.


lizzie88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvem vet, kan jo hende eggløsningen var "forsinket"? Gi det en uke til, og om ikke TR har kommet da så får du teste på nytt.. Skjønner det er kjedelig å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Uff, så frustrerende med så mye usikkerhet og venting :( Men EL kan jo ha vært forsinket ja, og da blir jo alt forsinket, så kanskje du fortsatt kan være gravid også!?! Har du testet igjen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Nå har jeg ikke vært inne her på gudene vet hvor lenge.

6 mnd kanskje?

Men jeg klikket meg kjapt inn i dagboken din i håp om at nå ville det bli spennende lesing!

Veldig trist å se at det ikke har klaffet enda hos dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Kommer nå innom igjen som fastbruker!

Trenger å få lufte hodet mitt litt mer...

Kommer med en skikkelig update, om hva som skjer rundt omkring oss i disse dager:

Siden sist, så har Rikard startet på sitt siste år på studiet, og svigerfar måtte gi tapt for kreften i oktober. Vi bestemte oss i desember for å flytte nordover, til hjembyen til Rikard. Jeg har studert der, og elsker plassen. Er også en fordel at svigermor slipper å være alene. Jeg fikk nok av fastlegen som hele tiden jobbet imot meg, og skifta etter nyåret. Jeg fikk ei fantastisk dame, som synes at det var på høy tid å henvise oss til utredning. For gudene må vite at vi har prøvd, både hardt og forsiktig :danse: !

Vi har funnet oss leilighet i Harstad, flyttebilen er booka, og jeg har fått lovnader om å få være tilkallingsvikar i 4 barnehager. Skal også på 2 intervjuer, og søker hver dag på nettet etter ledige stillinger. Flytter i slutten av april. Rikard skal etter planen levere bacheloren på nettet, og ta seg en svipptur nedover i mai, for å forsvare den.

Er litt spent på om vi rekker å starte på utredningen før vi flytter, men fastlegen mente at ventetiden ikke var så lang på St.Olavs. Og vi blir uansett overført videre. Nå venter vi bare på brev i posten!

Så der, nå er dere oppdaterte :blomst:

Og jeg er blitt en razer på å trene, check it out: http://www.lisabethsverden.blogspot.no

Endret av lizzie88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, der var du jo :hallo:

Åh, jeg må si det har snudd seg for dere de siste månedene, ja! Kondolerer med svigerfar :( Håper dere takler det fint ❤️

Så bra at dere endelig har fått ordnet dere en lege som LYTTER! Gleder meg til å følge med på deg videre :)

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brevet fra St.Olavs e kommet, og skal og ta noen blodprøver/sædprøve i neste uke. Må gjøres når kvinnen har 2,3 eller 4 mensdag, og det er sannelig i neste uke :)

Går fort i svingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det endelig sjer noe. Gleder meg til å se updates fremover :D

Kondolerer så mye med svigerfaren din, livet er hardt og brutalt.

Masse lykke til med utredning, flytting og jobbsøking!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, livet er brutalt... Men, folk fødes, og folk dør, slik er "the circle of life".

Mannen i huset grøsser med tanke på å levere sædprøve, og jeg kvier meg for å ta blodprøve. Men, jeg VIL ha en baby, så da må vi bare krysse våre intimgrenser/frykter, og la det stå til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere endelig har fått en lege som sendte dere på utredning! Det var på tide. Mannen min syntes også sædprøve var veldig kjipt, men må man så må man. Håper de finner ut hva problemet er og at det er noe som lett kan hjelpes! :klemmer:

Endret av Kommode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen. Har tenkt mye på deg :) Kondolerer med svigerfar, må ha vært noen tunge måneder :(

Men lyset er jo virkelig at du har fått en ordentlig fastlege som tar tak!! Skjønner mannen godt, min var samme når jeg sa at vi han måtte gjøre det samme (kom aldri til det punktet vi da, men var ikke langt unna). Måtte minne han på alt de kanskje skulle gjøre oppi høna mi kontra at han måtte komme i en kopp, da ble han stille :fnise:

En baby skal du få vettu. Hvor lenge har dere vært prøvere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Så utrolig koselig at du gir lyd fra deg igjen, Lizzie :klem: Har tenkt på deg med jevne mellomrom, og håpet at alt gikk bra med deg!

Og det ser det jo absolutt ut til at det gjør, nå som dere endelig skal få begynt utredning og greier! Så flott at du har fått en så bra lege, det tror jeg er kjempeviktig i denne prosessen :Nikke: Skjønner at det er kjipt for mannen med sædprøven, men det må jo bare gjøres, og er jo heldigvis forholdsvis raskt overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært prøvere i bortimot 3 år ihvertfaill. Blir litt lei tidvis, men tror at det skal ha klaffa til nå egentlig.

Det verste er, at noen ganger, så har jeg annerledes "PMS", er støl i magen, trøtt og uvel. Men, så kommer mensen likevel, og det er ekstra mye gørr...

Så, jeg tror kanskje at spiren har vært på plass, men slippet taket. Hvis det sier dere noe i det hele tatt :vetikke:

Ja, prøvene skal taes. Og jeg meldte meg frivillig til å være med som "assistent" innpå toalettet på sykehuset :fnise:

Åååh, Kommode, du skal jo ha baby snart :gravid::blomst: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare trenger progesterontilskudd, sånn som jeg gjorde? Blodprøvene mine viste ikke noe galt med peogesteronnivået mitt, men siden jeg mistet tidlig flere ganger tenkte gynekologen etter hvert at det kunne være det likevel. Og det funka jo :) Håper det er noe som er like enkelt å fikse hos dere, så er det snart du som er høygravid! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm.. ekstra mye gørr hadde jeg også noen ganger før den satt. Jeg mistenkte også at spira hadde problemer med å klore seg fast.

Jeg hadde lavt stoffskifte, så det var grunnen her. Håper legen din har sjekket stoffskiftet ditt, men det har ho vel :)

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannfolka synes det er kjipt å komme i en kopp, kontra alt det vi damene bør, må og SKAL igjennom, så bør de virkelig ta seg ei bolle.

En annen ting er at de synes det er kjipt å få svar på om de har "baller nok" til å få unger. Dét derimot, forstår jeg. Men, de er ikke alene om det. Det må to til for å danse tango.

Høres ut som spiren har satt seg mang en gang hos deg, Lizzie. Tror du bare er et par små hjelpetiltak fra at du får babyen du har ventet lenge på :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hvordan går det Lizzie? Jeg husker deg fra da jeg hadde prøvedagbok i 2010/11... Trist å se at dere ikke har fått det til å klaffe enda (med mindre du har startet en ny dagbok ett sted?) :danse:

Også veldig trist å høre om svigerfaren din, hardt når slik skjer.

Håper det ordner seg for dere, snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

*Blåser støv av denne "boka"*

 

New fresh start!

Update:

Ble slutt med meg og ex'n i mai 16. Flytta inn med annen mann i juni 16, og har det så bra som jeg _aldri_ før har hatt det! Kom frem når det ble slutt med meg og ex'n at han unngikk å ha sex med meg når jeg kunne få barn, slik at vi ikke skulle få barn. Til tross for at han sa at han var med på det... *idiot!*

Ble ett ugly brudd, med offentlig oppvask fra hans side, klappa til meg på åpen gate, og skjelte meg ut til de grader 17.mai. Hurra liksom...

 

Nåtid!:

Jeg og min nye mann prøver å få barn. Han har tre barn fra før, ei på 16, og 2 på nesten 12 år. Han er 9 år eldre enn meg, men det er ikke noen hindring for oss. Vi har aktivt prøvd siden januar, med eggløsningstester. Hadde siste mens den 18.februar, og venter på mens til helga. 

Kommer til å ramse opp pms symptomer i ett innlegg litt lengre ned, når mensen evt kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...