Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Så rart at man kan få så forskjellige formeninger om sånt. Jeg var selv ca 2900, så kanskje genetikken spiller en rolle, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk inntrykket av at min var for liten :klo: de mente at gjennomsnittet var på 3500 og de måtte måle han hver 6 time fordi han hadde for lav fødselsvekt noe som førte til lave verdier på blodsukkeret, siden babyer med så lav vekt har lite sukker "lagret" eller noe sånt. Og jeg hadde vanlig symfysesmål alltid midt på gjennomsnittet.

Edit: nå var pappaen hans også 3100 gram når han ble født så jeg tror det kan ha noe genetisk ved seg siden jeg ikke spiste spesielt dårligere eller hadde noen skikkelige komplikasjoner mer enn at jeg var kvalm og kastet opp frem til uke 22.

Høres rart ut. Vår første var vel 3500 så kanskje derfor vi slapp? Men hører jo mange som føder ned under 3 kg og de blir ikke noe nærmere fulgt opp.Er det andre ting enn bare vekta som kan spille inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 3000 gram regnet som lite..? Eller misforstår jeg deg?

Ikke for lite, men lite :) ca -7% av gjennomsnittet. Symfysemålingene lå så vidt innafor det grønne på slutten. Min var "for liten", hadde hun veid 100g mer hadde vi blitt sendt rett på hotellet og ikke barselavdeling med tett oppfølging :P

Edit: hun veide 2655g :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var lille jenta vår endelig født :)
2995 gram og 50 cm.
Føde i vann og det var virkelig til å anbefale.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut. Vår første var vel 3500 så kanskje derfor vi slapp? Men hører jo mange som føder ned under 3 kg og de blir ikke noe nærmere fulgt opp.Er det andre ting enn bare vekta som kan spille inn?

Jeg ble fulgt opp første gangen pga avvik som lå mellom -15 og -10.

Han ble 3000 gram når han kom. De sa det var lite, men normalt. Fikk ikke noe vekstkontroll denne gangen men baby var rett under 3 kilo nå :) Fikk høre denne gangen at det også var lite, men en passelig baby for min kropp.

Mener å ha hørt at gjennomsnittet har økt til 3600. De nye helsekortene har jo fått et nyere symfysemål fordi babyene blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var lille jenta vår endelig født :)

2995 gram og 50 cm.

Føde i vann og det var virkelig til å anbefale.

Jippiii! Gratulerer - endelig! :rodmer:

Enig med fødsel i vann - fantastisk opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippiii! Gratulerer - endelig! :rodmer:

Enig med fødsel i vann - fantastisk opplevelse!

Tusen takk :hjerte:

Ikke sant :) Skal helt klart gjøres nestegang også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var lille jenta vår endelig født :)

2995 gram og 50 cm.

Føde i vann og det var virkelig til å anbefale.

Gratulerer! :strix:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var lille jenta vår endelig født :)

2995 gram og 50 cm.

Føde i vann og det var virkelig til å anbefale.

Gratulerer så mye!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var pappaen hans også 3100 gram når han ble født så jeg tror det kan ha noe genetisk ved seg siden jeg ikke spiste spesielt dårligere eller hadde noen skikkelige komplikasjoner mer enn at jeg var kvalm og kastet opp frem til uke 22.

Min lille baby har en pappa som ikke veide mer enn 2900g og var 48cm lang til termin, så spørs om det er genetisk, ja :) Jeg var 2710g, men var født 4 uker for tidlig. I følge mamma mente de at jeg ikke kom til å bikke stort over 3kg om jeg ble født til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp! Lillemor hadde et tilfelle av skikkelig sprutgulp tidligigere i kveld, og har siden vært helt utrøstelig. Nekter å legge seg, ser ut som hun er konstant sulten. Har prøvd forsiktig å gi henne mer mat, er redd for reprise etter forrige mating... Synes så synd på henne!

Startet med Nan1 MME i går, kan det være den hun reagerer på? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelp! Lillemor hadde et tilfelle av skikkelig sprutgulp tidligigere i kveld, og har siden vært helt utrøstelig. Nekter å legge seg, ser ut som hun er konstant sulten. Har prøvd forsiktig å gi henne mer mat, er redd for reprise etter forrige mating... Synes så synd på henne!

Startet med Nan1 MME i går, kan det være den hun reagerer på? :/

Samme skjedde hos oss etter NAN. Kan det være at tarmen reagerer på kumelk? Er ikke uvanlig at de plages innimellom. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde hos oss etter NAN. Kan det være at tarmen reagerer på kumelk? Er ikke uvanlig at de plages innimellom. :(

Både jeg og min mor er følsomme for kumelk, så mulig det er årsaken... Får kanskje prøve den hypoallergene. Har bare gått en dag enda, så vi får se hvordan det går. Hun sover heldigvis nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Både jeg og min mor er følsomme for kumelk, så mulig det er årsaken... Får kanskje prøve den hypoallergene. Har bare gått en dag enda, så vi får se hvordan det går. Hun sover heldigvis nå :)

Vi bruker nan ha1 fra apoteket og har hatt to tilfeller av sprutgulp. Men jeg tror det handler om at vi har en glupsk unge som spiser for fort og for mye😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...