Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Måking er noe dritt! Jeg er så heldig at jeg har to naboer å dele måkinga med, men en lang bakke i tillegg til parkeringsplass og gårdsplass... Snøfreser har vi også, men jeg klarer ikke bruke den. Mer snø skal komme, ifølge storm iallfall.

Gratulerer med hybelboer i magen! Fine bilder, og fine ting dere har kjøpt inn. Ja, babyen er heldig som har to store søsken også. Blir sikkert koselig med en liten baby i huset igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Millimani! :)

Vi gleder oss veldig!

Ungene sovna ganske fort i går kveld, selv om de lå på samme rom! Utrolig! De har sånne perioder hvor de er veldig harmoniske sammen (ja, de småkrangler jo titt og ofte, sånn er det bare med søsken) men de leker veldig fint sammen også. Selv om de er veldig ulike som personer, går de godt overens, og de savner hverandre når den ene ikke er hjemme.

Jeg våkna i dag av at jeg måtte på do, var tett i nesa og at babyen sparka ganske hardt. Våkner som regel av disse 3 tingene hver morgen, men en stund var det litt vel tidlig (4-5 tida) og noen ganger i 6-tida - i dag sov jeg til over 7. Prøver å sovne igjen etterpå, om det er altfor tidlig, men det er ikke alltid så lett!

Denne helga er broren min og familien hans på besøk hos mamma og pappa, for niesa mi på 11 år skal på et turnstevne. Hun driver med rytmisk gymnastikk og er utrolig flink! Vi pleier å dra og se på henne når hun konkurrerer her på Østlandet, men pga bekkenet klarer jeg ikke å sitte på sånne harde idrettshall-benker og det må utgå for min del. Snuppa ville gjerne være med da, så hun blir muligens med i pappas bil litt senere i dag. Jeg og eldstemann skal til mamma, som er barnevakt for nevøen min på 7 år, så de to gutta får lekt litt og kanskje dra på aketur? Vi får se hva dagen bringer. Mannen skal prøve seg på en liten skitur, første 'trening' etter at han brakk beinet før jul.

Er 21 uker i dag forresten, så nytt magebilde må tas. :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin plan for lørdagen! Og har full forståelse for at idrettshallbenker ikke er det beste for et vondt bekken! :ler:

Hurra for 21 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har vi forresten vært kjærester i 18 år :hjerte:

Ikke verst, om jeg får si det selv!

Skal lage oss litt ekstra god mat i kveld og finne en bra film å se på. Så får vi prøve å få til en skikkelig date snart, med kino eller teater og middag ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Favole! :)

Her er 21-ukers magebilde:

2qvtrfr.jpg

Jeg synes selv den har vokst den siste uka, begynner å bli schvæææær! :sjokk:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ettermiddag, eller skal vi si kveld? :)

Har hatt en koselig lørdag. Var ute i snøen med eldstemann og fetteren hans og de lekte og akte og koste seg. Så gikk vi inn til mamma og pappa og lagde vafler og spilte spill. Snuppa er på turnshowet fortsatt, men kommer snart hjem. Her er det stille akkurat nå, for en kamerat av eldstemann ringte og lurte på om han ville overnatte, så mannen kjørte ham dit i stad.

Mannen har faktisk gått 6 km bortoverski i dag, og var mer fornøyd enn jeg har sett ham på lenge! Beinbrudd er ikke det beste for humøret, nå håper jeg det går oppover (kombo'en mann med brukket bein og gravid, hormonell kone har vel ikke vært den beste når sant skal sies!).

Vi holder på å lage Tandoori Chicken fra Trines Matblogg til i kveld, gleder meg sånn!

Og lillebror har sparka mye og kraftig i dag, både mannen og den kommende storebroren fikk et skikkelig dult i hånda da de kjente i stad :hjerte:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine magen :rodmer:

Høres ut som en koselig lørdag :Nikke: Kan godt forstå at mannen din er fornøyd, beinbrudd er noe herk altså. Tror jeg må bokmerke den oppskriften, så veldig godt ut. Litt annet enn torotandoori ;) Kos dere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Maten ble kjempegod, vi koste oss med den og så på de siste episodene av The Borgias sesong 2. :)

Her er vi litt tidlig på'n. Jeg fikk ikke sove lengre, så jeg sitter og lager kort mens snuppa ser på film.

Det har blitt mildvær, buhu! Hadde tenkt å gå på skøyter i dag, men det blir nok aking eller snømann-og snøhulebygging istedet. I ettermiddag skal vi på middagsbesøk til noen venner som har fått en liten gutt. Gleder meg til å hilse på ham og snuse på baby :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magen din! Håper det var kos på besøk, og at snuppa var fornøyd etter stevne i går. Neste gang du drar dit får du ta med deg et godt sitte-underlag. Men kjekt du og den eldste fikk lekt litt i snøen da, nå skal den visst smelte bort. Bare passe på at man ikke ramler på glatta, det er ikke bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mage-komplimenter og hilsener, Roseduft og Millimani!

Orker ikke skrive så mye, er så sliten at jeg er svimmel og ser dobbelt.. Men har kost meg veldig med middag og babykos hos vennene våre. Han lå lenge i fanget mitt og sov, og lillebror i magen sparka ham i rumpa :ler:

Kommer sterkere tilbake i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det mandag igjen!

Jeg la meg tidlig i går, men er bare ufattelig trøtt i dag.. Klarer så vidt å holde øya oppe. Nesa er tett som vanlig, bekkenet har vært vondt siden jeg sto opp og jeg har ikke time hos fysio før om 1 uke. Ute smelter all snøen vekk, og det har blitt farlig glatt. Snuppa skulle egentlig ha med ski på skolen i dag, men det utgår naturlig nok. På torsdag skal hele skolen ha skidag, det blir helt sikkert avlyst - og på søndag er det vinterdag/akedag for klassene til barna (arrangert av oss foreldre). Ser veldig dårlig ut :(

Selv om jeg synes det var mye snø her før helga og snømåking er no' dritt, er det veldig trist med mildvær og regn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert ikke gjort noe om snøen hadde lagt litt til, det var vel egentlig meninga at den skulle det. Skidag og akedag er jo flott for dem som liker å gå på ski eller å ake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir det nok! :)

Takk for hilsener, Millimani og roseduft!

Jeg har begynt å bli hoven i fingrene på høyre hånd, de dovner liksom bort og jeg klarer ikke knyte hånden så lett som før. Er ikke det litt tidlig nå i uke 22?

Husker det var sånn på slutten av de andre svangerskapene, ikke fra 4. måned liksom.. Tror jeg bør ta av gifteringen min, og heller ha den i et kjede rundt halsen.

Nå skal jeg i gang med litt husarbeid. Må skifte sengetøy og vaske masse klær, tømme oppvaskmaskinen og rydde kjøkkenet, og så ut og handle. I ettermiddag skal jeg følge eldstemann til svømming, og så blir det middag og lekser. Sliter alltid med å finne ut hva vi skal ha til middag, men nå skal jeg prøve å lage ukesmenyer igjen (var flink da barna var små, så skled det ut).

Her er menyen vår for denne uka:

Mandag: Pannekaker

Tirsdag: Laks med pesto, poteter og grønnsaker

Onsdag: Pizza

Torsdag: Grillkylling med ris og salat

Fredag: Tacogryte

I helga tar vi det litt på sparket, og det er ofte mannen som handler inn og lager maten både lørdag og søndag. Veldig deilig!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en morsom samtale med snuppa i går morges. Vi var på badet sammen og diskuterte magen:

Jeg: Synes du magen min har blitt stor nå, eller?

Y: Jaaaa!! Den blir større for hvert sekund!

Jeg: Hvert sekund? Hvor stor kommet den til å bli til slutt da?

Y: Så stor som huset vårt!

Jeg: Hjelp! Da blir det ikke noe igjen av meg da, bare en kjempestor mage!

Y: Ja! Da kan du bare ake deg rundt på magen!

:ler:

Fikk noen helt syke bilder i hodet etter den oppløftende samtalen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...