Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åååå, tusen takk, alle sammen. :rodmer:

Burde jeg bestille legetime nå? Hvor fort gjør man sånt? Jeg har ikke peiling på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :blomst:

Du kan bestille time i morgen men du får neppe time før du er 8-12 uker på vei. Du trenger ikke time før bare for en test, du vet jo at du er gravid ;) Min lege testet meg aldri, hun stolte på meg og det skal de jo :) Jeg var kun hos legen når jeg måtte ta blodprøve, ellers hadde jeg alle kontroller hos jordmora. Bor du i Oslo så ville jeg bestilt time hos jordmor snart og, har skjønt det sånn at der må man være tidlig ute med å få seg jordmor, helst før man ble gravid :fnise: Jeg hadde første legetime i uke 9 og ringte etter da til helsestasjonen for å få meg jordmor, fikk time i uke 16. Sånn er det i min kommune, mange kommuner har første jordmortime i uke 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Yesterday! :) Og velkommen!

OK. Men bestiller man time hos jordmor gjennom legen eller hvordan er det? Jeg bor i Oslo ja, og skjønner at man anbefaler å bestille fødeplass så snart som mulig pga kapasitet de ulike stedene. Og det gjelder tydeligvis jordmor også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, Yesterday! :) Og velkommen!

OK. Men bestiller man time hos jordmor gjennom legen eller hvordan er det? Jeg bor i Oslo ja, og skjønner at man anbefaler å bestille fødeplass så snart som mulig pga kapasitet de ulike stedene. Og det gjelder tydeligvis jordmor også. :lol:

Jeg ringte nedover et par dager etter positiv test, og sa i fra at jeg ville ha time til prøvetaking for å sjekke at HCG steg som den ville! Da jeg var der satte vi opp time til første svangerskapskonsultsjon som ble i starten av uke 10 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første legetime i uke 12, og var aldri hos jordmor. Hadde en veldig ok fastlege, og følte ikke egentlig behovet for å prate med jordmor i tillegg. I Trondheim var det en jordmortjeneste som man bare kontaktet selv, men jeg vet jo ikke noe om hvordan det er i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okidoki! Jeg ringer fastlegen i morgen jeg, også tar vi det derfra. Jeg er jo egentlig veldig fornøyd med fastlegen, det eneste dumme er at han er så himla langt unna etter at jeg flytta!

(himla langt unna: 10 min med t-bane fra jobb :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. er det normalt å ville ta en test til i morgen tidlig. Bare sånn for å ... sjekke? Bittelitt?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. er det normalt å ville ta en test til i morgen tidlig. Bare sånn for å ... sjekke? Bittelitt?

:sjenert:

Jeg testet hver eneste dag frem til jeg begynte å blø jeg. Så testa jeg helt til jeg fikk negativ test igjen. Er vel snart testing på gang igjen her!

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humre, humre, jeg sa til Mannen at jeg har litt lyst til å teste i morgen. Han mente at det skjønner han jo kjempegodt, og at han ville gjort det samme selv. Jammen det kan du jo sa jeg - du kan få en graviditetstest av meg. Eggløsningstest kan du få også. Da var jeg visst "dum". Makan, snakke sånn til sitt fremtidige barns mor? :snurt:

Endret av *bakepulver*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: hva var dumt med det, liksom? :jolie:

Jeg hadde sånn test med ukesindikator, og en uke senere måtte jeg ta en til bare for å se om uketallet hadde endret seg. Og det hadde det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Utakknemlig fyr, altså! :snurt:

Jeg gikk til lege og jordmor annenhver gang med vesla. Lege i uke 12 og så annenhver etter det. Greit å få tatt ordentlige blodprøver og slikt :jepp:

Jordmor her hadde jeg en halvtime/tre kvarter hos hver gang, legen fikk jeg kanskje 10 minutter hos. Så det er litt etter hva slags oppfølgling man vil ha osv osv osv. Enda en ting man må tenke på!

Og så må du jo velge side i vogndebatten, tre eller fire hjul? Hva slags bæretøy skal du ha? Smokk eller ikke? Dyre babysangkurs, gravidyoga ooooog.... Nå følte jeg meg fryktelig snill :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humre, humre, jeg sa til Mannen at jeg har litt lyst til å teste i morgen. Han mente at det skjønner han jo kjempegodt, og at han ville gjort det samme selv. Jammen det kan du jo sa jeg - du kan få en graviditetstest av meg. Eggløsningstest kan du få også. Da var jeg visst "dum". Makan, snakke sånn til sitt fremtidige barns mor? :snurt:

:ler: Skjønner ikke hvorfor det skulle være dumt, dere må jo kunne dele på det? :fnise: Må bare si en gang til hvor stas dette er! :hoppe: Og så lurer jeg på (helt uten at det handler om deg, men likevel) hvorfor tickeren egentlig går fra grønn via gul til rød, litt sånn i tråd med hvor skummelt det blir?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ticker! :hoppendeglad:

Med A gikk jeg bare til jordmor, og så til lege for å få sykemelding. Med M gikk jeg bare til legen. Helt greit å være inn-og-ut på 10 minutter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Skjønner ikke hvorfor det skulle være dumt, dere må jo kunne dele på det? :fnise: Må bare si en gang til hvor stas dette er! :hoppe: Og så lurer jeg på (helt uten at det handler om deg, men likevel) hvorfor tickeren egentlig går fra grønn via gul til rød, litt sånn i tråd med hvor skummelt det blir?? :sjenert:

Man kunne velge mellom "pink", "blue" og "rainbow". For det første så vet jeg jo selvfølgelig ikke kjønn enda, og for det andre så har jeg SKIKKELIG lyst til å styre unna veldig rosa og lyseblå ting der jeg kan, kjenner jeg. Men du har jo rett: den blir skumlere og skumlere! :ler:

:skratte: Utakknemlig fyr, altså! :snurt:

Jeg gikk til lege og jordmor annenhver gang med vesla. Lege i uke 12 og så annenhver etter det. Greit å få tatt ordentlige blodprøver og slikt :jepp:

Jordmor her hadde jeg en halvtime/tre kvarter hos hver gang, legen fikk jeg kanskje 10 minutter hos. Så det er litt etter hva slags oppfølgling man vil ha osv osv osv. Enda en ting man må tenke på!

Og så må du jo velge side i vogndebatten, tre eller fire hjul? Hva slags bæretøy skal du ha? Smokk eller ikke? Dyre babysangkurs, gravidyoga ooooog.... Nå følte jeg meg fryktelig snill :ler:

Fem hjul? Ett? Antigravitasjonsdrevet barnevogn? :lol:

Tenker vi baserer oss på hva vi eventuelt kan arve her og der, jeg. Resten bryr jeg med meg når jeg gidder. :hoho:

:hoho: hva var dumt med det, liksom? :jolie:

Jeg hadde sånn test med ukesindikator, og en uke senere måtte jeg ta en til bare for å se om uketallet hadde endret seg. Og det hadde det :hoppe:

Ooooh. Det hørtes litt gøy ut.

Ticker! :hoppendeglad:

Med A gikk jeg bare til jordmor, og så til lege for å få sykemelding. Med M gikk jeg bare til legen. Helt greit å være inn-og-ut på 10 minutter. :fnise:

Off, der frista det å legge inn en dårlig spøk om at nå snakker vi om svangerskapet og ikke unnfangelsen. Jeg lar vær. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...