Gå til innhold

Livelovelaugh`s lille dagbok ;o)


livelovelaugh

Anbefalte innlegg

Da snubler jeg over dagbøker`s tråden! :babyjente:

Jeg er 34 år - og min samboer er bare et halvt år yngre enn meg. Vi holder oss til Østlandet ! Vi er verdenslykkeligste sammen :rodmer:, og ønsker å bli 100 år sammen og får oss en fantastisk fin familie sammen. Han stiller opp masse og er utrolig omsorgsfull, fantastisk, god og nydelig kjæreste, og vordende pappa. Han kommer til å bli verdensfantastisk pappa! Det vet jeg! ;):hoppe:

Jeg stirret på Graviditetsdag bok - det er så merkelig å tenke på at jeg er en av dem, som faktisk har et lite embryo som er inni i magen min...Bare 3 uker og 2 dager, og min termin blir den 23. august....Jeg skal til min første svangerskapskontroll i februar, og det blir spesielt, spennende, rart og uvirkelighet. Det er skummelt frem til den dagen, fordi jeg håper at spiren sitter så varmt og godt i magen min og at det er helt friskt! :jepp:

Min IKM er faktisk i dag, og SELV OM jeg har tatt 2 graviditetstester :hakeslepp: ! Den første var svaaaak lyseblå om kvelden så måtte jeg skynde meg ut og kjøpte en ny. Kjøpte også et nydelig kosedyr som jeg har tidligere blitt forelsket i + et kort og la i skuffa sammen med testen dersom jeg skulle få en positiv en om morgenen!

Jeg sovnet ikke så kjempegodt den natten :sovne: - var veldig spent. Det skjedde så mye rar i magen min, og hadde så vondt i magen. Mine første symptomer var magevondt, økt utflod og svimmel. Jeg våknet kl 06 om morgenen og måtte på do,og selvsagt tok jeg frem testen. GRAVID står den - smilte så hardt :rulle: , tok kortet frem og skrev : Gratulerer , du skal bli pappa! Sniket til senga der han sov så søtt :blush::sove: , klarte ikke å vente til vekkeklokken min ringte :fnise:

Vekket han og gav han et kort, pos test og bamse. Han ble så rørt og holdte meg rundt så begynte vi å snakke.....Mammapus kalte han meg :strix:

*Livelovelaugh* :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 5+5 :kalle:

Det er veldig merkelig. Tiden har flydd utrolig fort. Det var vært mange følelser i bildet. Akkurat nå begynner jeg å forstå litt mer og mer at jeg er faktisk gravid. Noen klarer ikke å vente med å fortelle. Andre kan holde seg hemmelig frem til uke 12, eller senere.

Har ingen behov for å fortelle fordi jeg føler jeg har ikke 100% bekreftelse at jeg er det, selv om jeg er det. Har jo tatt 2 tester. Begge to er positive :fnise: . Men klarer ikke å forstå at jeg er det! Har ikke spesielle symptomer, kun magesmerter ved at livmoren strekker på seg i noen minutter...Varierer med 0-3 ganger pr. dag/natt :):rodmer:

Jeg merker nå for tiden - i de siste dagene gleder jeg meg mer og mer til tidlig ultralyd p.g.a nysgjerrig! Første blir det i januar, er ikke så lenge til.....

Nedtelling....12 dager til! *klør på hodet - seriøst?*

Merker jeg gleder meg mer - tror det går mer opp for meg etter timen. Min kjære skal være med meg, blir et magisk øyeblikk å oppleve og dele noe så fint sammen.

Det er fortsatt veldig rart men samtidig spennende.......

Jeg har økt matlyst. Ofte sulten for tiden, til og med om nettene! :tellesauer: Forsterket luktsanse, kan ikke takle å steke kjøttstrimler i går så måtte min kjære ta over! :kyss: Hehe.......Jeg har så lyst på burgere for tiden - bare burgere! Saftig god med masse ost! *drømmer* :yvonne:

Jeg er litt bekymret for julen - håper ikke jeg vekker mistanker hvis jeg skulle bli kvalm - håper ikke. Heldigvis nyter jeg ikke alkohol, de vet jeg er helt dilla på brus, så er det bra ! :) Skal kose meg med julemat og kvalitetstid med dem!

Håper dere alle sammen får en riktig fin jul :nissegutt::gave::nissevink::nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer! :)

Ser vi har termin nesten samtidig (jeg får forskjellig dato på hver forbanna kalkulator jeg prøver på :fniser:).

Jeg kjenner så godt igjen det du skriver om å liksom ikke klare å forstå at du er gravid. Om noen spør deg om en mnd eller to fnyser du sikkert bare av det, best å nyte det mens man kan før all mulig kvalme og f***skap trår til! :ler:

Hvis du skulle bli kvalm i jula så ER det magevirus ute og går for tiden og, altså. Det går sikkert an å skylde på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer! :)

Ser vi har termin nesten samtidig (jeg får forskjellig dato på hver forbanna kalkulator jeg prøver på :fniser:).

Jeg kjenner så godt igjen det du skriver om å liksom ikke klare å forstå at du er gravid. Om noen spør deg om en mnd eller to fnyser du sikkert bare av det, best å nyte det mens man kan før all mulig kvalme og f***skap trår til! :ler:

Hvis du skulle bli kvalm i jula så ER det magevirus ute og går for tiden og, altså. Det går sikkert an å skylde på det.

Tusen takk! :)

Gratulerer til deg også! Ja, så morsomt! Ja, jeg blir forbanna selv på terminkalkulator :fnise:

Du vet - altformamma - jordmorsiri sier jeg er 5+6 uker på vei i følge hennes beregning +

http://www.klikk.no/foreldre/bligravid/article553179.ece

Hva fikk du? :)

Jeg skal på ultralyd den 2. januar (tidlig) - blir uke 7, er p.g.a nysgjerrig og skal reise bort i januar, så har lyst å vite litt hvordan det går med babyen :) Fikk termin på 19. august - så ser vi hva de sier, men ordinær ultralyd gir mest nøyaktig termin :D

Ja jøss! Kvalm har fortsatt ikke komme heeeeldigvis - får skylde på magevirus hvis det skjer :fnise::fnise:

heldigvis drikker jeg ikke alkohol - så de vet jeg elsker brus .....puuuh! :P

Jeg har fått dilla på ribbe - utrolig! Må ha den hver dag! :fnise: hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

der fikk jeg 27. august, jeg. Seneste jeg har fått så langt :klo::ler:

så gøy med tidlig ul! Vi tenker også at det er stas, men det blir vel nærmere uke 9, tenker jeg. ikke har jeg noen diller enda heller. annet enn de jeg pleier å ha ;)

har du fortalt det til noen eller? eller venter dere til det er tryggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi!

Håper jeg får tidligere dato enn den 23 august :)

Jeg skal også på UL den 12 - men ønsker også tidlig da vi skal på reise i nesten 2 uker, så det er bare 11 dager til...Er veldig spent, håper hjertet til spiren banker....... Fordi merker ikke noe symptomer så langt, av og til ømme eller såre brystvorter. Har hatt en periode med ligamentsmerter i uke 3-4, ca 2 ganger om dagen , men ikke nå. Leser at det er vanlig at symptomer kommer og går.

Jeg har bare fortalt til mine to nærmeste venninner - hihi! Føler så trygg da de er mamma fra før, så de forteller meg sånn og sånn i første trimester med tips, det er greit det :)

Jeg forteller vel til mine nærmeste venner og familie i uke 12 på pappas bursdag, ellers til sjefen...Kollegaer og andre kanskje etter ordinær ul tenker jeg? :) Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjære dagbok!

Jeg har vært på tidlig UL 7 uker den 2. januar. Det var en god godtnyttårs nyhet - vi fikk sett et hjerte som slo, det var en spesiell opplevelse. Min kjære tok på meg og virker rørt - jeg ble også rørt, ville slippe noen tårer men turde ikke foran gynekologen! :fnise:

Han forklarte her og der om den lille bønnen. Han sa : Dette blir barn! Det er så fantastisk!

En lettelse følelse. :rodmer:

Ja, nå er jeg 8 uker på vei så er det 4 uker til jeg skal på UL igjen - kan nesten ikke vente! :):hoppe:

Jeg ble kvalm igår og i dag - 2 ganger om dagen! :unsure: Men heldigvis ca 10 minutter pr. gang! :flau:

Håper ikke at jeg blir verre :)

Rart å tenke på at spiren er 8 uker gammel - omtrent.

Min termin blir den 22. august, selvom jeg mener litt før det siden jeg har kort syklus men men legen regnet fra min menstermin......Ja, får se hva de sier på OUL ! :) Skal selvsagt vite hva slags kjønnet det lille har! *gleder meg veldig*.....Har litt lyst på jente men blir selvsagt glad hvis det blir gutt også. Litt gøy å ha en jente og en gutt! :klemmer:

*smilendeLiveLoveLaugh* :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Solstråla88

Kjære dagbok!

Jeg har vært på tidlig UL 7 uker den 2. januar. Det var en god godtnyttårs nyhet - vi fikk sett et hjerte som slo, det var en spesiell opplevelse. Min kjære tok på meg og virker rørt - jeg ble også rørt, ville slippe noen tårer men turde ikke foran gynekologen! :fnise:

Han forklarte her og der om den lille bønnen. Han sa : Dette blir barn! Det er så fantastisk!

En lettelse følelse. :rodmer:

Ja, nå er jeg 8 uker på vei så er det 4 uker til jeg skal på UL igjen - kan nesten ikke vente! :):hoppe:

Jeg ble kvalm igår og i dag - 2 ganger om dagen! :unsure: Men heldigvis ca 10 minutter pr. gang! :flau:

Håper ikke at jeg blir verre :)

Rart å tenke på at spiren er 8 uker gammel - omtrent.

Min termin blir den 22. august, selvom jeg mener litt før det siden jeg har kort syklus men men legen regnet fra min menstermin......Ja, får se hva de sier på OUL ! :) Skal selvsagt vite hva slags kjønnet det lille har! *gleder meg veldig*.....Har litt lyst på jente men blir selvsagt glad hvis det blir gutt også. Litt gøy å ha en jente og en gutt! :klemmer:

*smilendeLiveLoveLaugh* :duskedame:

Hvordan går det med deg og forberedelsene til lille kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg og forberedelsene til lille kommer?

Hei!

Det går bra med meg. Prinsessen har vist masse liv nå i magen - sparker og beveger på seg i magen, det er veldig spesiell følelse.........Av og til blir jeg småredd av det men etterhvert blir jeg vant til det, og vit at det har det bra! :) Det har begynt å få en rutine på å bevege på seg - og sparkene blir mer tydeligere for ukene som kommer. Er nå snart i uke 23, det er helt utrolig hvor fort tiden har flydd! :)

Den er spesiell ivrig etter jeg har spist *hehe*........

Jeg har bestilt barnevogn som foreldrene til min samboer spanderer på, kjøpt inn litt ting ellers skal få arve en del så er det deilig å ikke bruke så mye penger. Jeg googler fortsatt hva slags ting jeg trenger - lager en ting. Hvis jeg får tilbud på mail - løper jeg og kjøper ! :) Hehe, hvordan er det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...