Gå til innhold

LaToya er gravid, venter vårt første barn :)


LaToya

Anbefalte innlegg

Hei :D

Kanskje litt tidlig, men jeg starter boka likevel jeg.

Er 33 år og gift. Vi venter vårt første barn og gleder oss masse. Dette blir en spennende tid fremover. Ingen av oss er særlig vandt med barn, så mye nytt å lære.

Er gravid og i følge appen så er det termin rundt 28 juni 2014.
Er i uke 6 (5+6)

Er veldig spent, både gleder og gruer meg.

Skal til legen i uke 8 og tar ting derfra.

Foreløpig merker jeg ikke så mye, bortsett fra sterkere luktesans. Ikke noe kvalm eller noe, så det får en prise seg lykkelig over. Er litt mer sulten og det er ikke så morsomt. Jeg er overvektig og prøver å ikke spise altfor mye. Heller ofte og små måltider. Drikker et glass melk om dagen og prøver å spise en del fisk.

Min store last er brus (Pepsi Max) og sjolkade, så jeg prøver å begrense meg der. Kun 1 glass brus om dagen og helst ikke noe godis på hverdagene. I helga skeier jeg litt ut, men prøver å begrense meg så godt jeg kan.

Føles ganske utrolig og litt uvirkelig at det vokser et lite liv inne i magen. Gleder meg til magen kommer og dra på UL etterhvert. Er det uke 17 man normalt drar på UL? Virker som en evighet til.

Vi har ikke helt bestemt når vi skal fortelle det enda, men jeg lurer på å fortelle de nærmeste det rundt uke 8. Kjenner det er vanskelig å ikke si noe ....så får heller alle andre vite det uke 12.

Endret av LaToya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :hallo:

Gratulerer med graviditeten. Alltid moro med nye dagbøker som man kan følge med på :)

Tusen takk

Kjenner jeg gleder meg til å fortelle familie og de nærmeste om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått nesten en uke til :)

Er i uke 7 (6+5)

Sier dere at dere er i uke 7 eller 6?

Fortsatt ikke noe kvalm og det er deilig. Har forsterket luktesans og mer sulten, men det går. Prøver å spise små og ofte måltider. Har lett for å spise for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :hoppe:

Jeg sa uke 6 til 7+0. Akkurat som at jeg sa ikke at jeg er 31 år før den dagen jeg fylte 31 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :hoppe:

Jeg sa uke 6 til 7+0. Akkurat som at jeg sa ikke at jeg er 31 år før den dagen jeg fylte 31 år.

Tusen takk

Veldig spennende dette her.

Da bruker jeg ukene og ikke kalenderuke.

Synes tiden går litt sakte, men det er vel helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk

Veldig spennende dette her.

Da bruker jeg ukene og ikke kalenderuke.

Synes tiden går litt sakte, men det er vel helt normalt.

Du bestemmer jo selv hva du sier ;)

Jeg syntes at de første ukene frem til uke 12 gikk veldig sakte men etter da raste tiden avgårde til ca uke 35, da gikk det alt for sakte igjen. Virker som at mange har det sånn så nyt tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Gratulerer så mye :blomst:

Ja, tiden går forferdelig tregt i starten! Husker godt at uke 5-15 var en eneste stor bekymring! "Er ungen i live?! Har jeg hatt en MA? Er unge frisk?"

Kan trøste med at etter uke 12 går det raskere, og det går ytterligere raskere etter ordinær ultralyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :blomst:

Helt enig i at det går ganske tregt i starten og at det går raskere etter oul :) Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :)

Vært uten nett noen dager, men nå er jeg på plass igjen.

Har den siste 1,5 uken blitt kvalm på ettermiddagen. Ikke spesielt gøy på slutten av arbeidsdagen eller reiseveien hjem, men det går på et vis. Fått tips om ingefær te (men det finner jeg ikke i butikken) og kjeks. Så prøver litt kjekt og håper at det hjelper.

Blitt lite trening denne uka, da jeg er skikkelig slapp. Var så flink før og jogget 2 ganger i uka. Må prøve å komme igang igjen. Kjenner at energi nivået er ganske lavt om dagen, så da får en bare ta det litt med ro.

I morgen er jeg 8 uker på vei og vi snakker litt om når og hvordan vi skal fortelle de nærmeste den glade nyheten. Skal til legen i morgen, for første gang. Spent på det, samt veien videre med jordmor/lege etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Heihei! Jeg vil gjerne følge med her, jeg!

Iiik, det er så spennende å fortelle den gode nyheten! :) Lykke til!

Lykke til hos legen i morgen også! :)

Det er skikkelig dritt med kvalme, men håper at du slipper billig unna :) Gjorde det selv, var uggen i noen uker, men formen ble super etter passerte 11-12 uker :) Det er i alle fall heeelt normalt å være utslitt og trøtt, har jeg inntrykk av, men dette blir sannsynligvis også bedre med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Du får bare ta det med ro, og kjenne etter når kroppen trenger søvn eller hvile :) jeg var utrolig sliten og trøtt frem til uke 18 ca, frem til det kunne jeg lett sove 9-10 timer på natten, i tillegg til 2 timer på dagen. Etter det kom energien raskt tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg som er trøtt. Håper energien kommer tilbake.

Legentimen gikk bra. Skjema fylt ut, blodprøver tatt og skal bestille time hos jordmor. Nå blir det bare venting til uke 16 (*sukk* tide gå saaaakte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med graviditeten! :)

Du, en ting kan jeg love deg.. Det er de 12-14 ukene som går treeegt, så føler med deg der. Men når det begynner å nærme seg første jordmortime, så raaaser tiden av gårde. :jepp:

Krysser fingrene for at du slipper unna kvalmen!

God helg til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært kvalm de siste dagene og det er deilig :)

Vi har bestemt oss for å ta UL i uke 12. Hvordan går jeg frem for å finne en klinikk som gjør dette? Bor i Oslo område. Det blir spennende. Er jo sååååååå lenge å vente til ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal på UL om 2 uker :) Gleder meg

Fått papirer fra A-hus og skal på normal UL der i slutten av januar. Nå begynner det å føles virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest RompeRusk

Ååh, så spennende! Og gratulerer med 12 uker :danse:

Har du noen spesiell følelse på kjønn? Det er alltid så interessant å se om følelsen stemmer :fnise: Her var det veldig sterk jentefølelse fra positiv test, og jente var det gitt :) (Ikke at det er så mange alternativer å velge mellom, da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...