Gå til innhold

Ventetiden og alt annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Ja absolutt! Jeg har blitt veldig distre og glemsk, jeg var det litt fra før av men etter jeg ble gravid har jeg begynt å lure om jeg har blitt dement :P Samboer legger godt merke til det og :fnise: Jeg har ingen historie å fortelle fordi jeg husker ingen!

God med selvpleie og alenetid ;) Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe :)

Hodet er vel ikke alltid like tilstedet selv om kroppen er det :fnise:

Man går i en slik eviglang dvale når den værste trøttheta kommer altså. Jeg har ikke kommet dit enda heldigvis.. Men skal lure på hvor distre jeg skal bli denne gangen, når jeg har nok å henge fingrene i her hjemme med frøkna på snart 2 år :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Føler jeg snart på ta en alvorsprat med lille knøttet...

- Slutt å gjøre mamma døtrøtt og surrete

- Og hvis du må gjøre mamma døtrøtt og surrete, gi meg iallefall litt matlyst så jeg får kompensert litt!

To dager med null matlyst og usunne inntak (hvorfor hører de to tingene sammen) har gitt litt utslag på vekta, den har jo vært stabil, men nå krøpet bittelitt oppover. Så må skjerpe meg litt, tok meg derfor sammen og lagde kyllingsalat av gårsdagen rester til lunsj. Så det er vel en start.

Ellers litt klagete idag, hodevondt og kvalm, så måtte stikke fra jobb for å kjøpe paracet (som jeg egentlig ikke liker å ta) og farris. Tror det hjelper litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også alltid usunt om jeg ikke har matlyst, er syk el. Da er det bare pølser eller grandis som funker (og jeg prøver å lage all mat fra bunnen av). Men kyllingsalat er jo veldig godt og veldig sunt. Cæsarsalat er noe av det aller beste jeg vet :fnise:

Håper formen er bedre og at det hjalp med paracet og Farris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Paracet og farris funket, hadde jo lyst på cola, men klarte å styre meg. Ellers fallt ikke lunsjmaten helt i smak i dag, men men, fikk i meg nok til at jeg holdt ut arbeidsdagen. Skrubbsulten da jeg skulle handle etter jobb da, så ble grillet kylling, salat, loff og majones. Det var nam, nam og nå er jeg god og mett og nesten ikke uggen. Ikke så trøtt heller, så nå blir det litt tv + diverse praktisk ting på pcen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Nå er det en stund siden sist her, en travel uke er unnagjort og jeg var ganske sliten da jeg kom hjem på fredagen og tok helg. Nå har jeg hatt en rolig lørdag, to netter med god søvn, idag sov jeg feks til elleve. Herlig...

Ellers er formen god, føler meg ikke gravid, ganske merkelig... Tror trøttheten er litt bedre, evt har jeg hatt det så travelt at jeg ikke har tenkt på det. Håper nå på en litt roligere uke slik at jeg orker litt kveldsturer og litt mer bevegelse.

Var også spent på vekta etter en uke med så som så kosthold + utskeielse i går (type biffsnadder med bearnaise og fløtegratinerte, ostepop, cola og smågodt). Men vekta er noenlunde den samme som da jeg testet positivt. Synes magen endrer fasong da, ikke like lett å dra den inn lenger... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Søndagsmiddag unnagjort, grønnsaks og ostesuppe med kylling. Nam nam, nå er jeg mett og trøtt. Mannen har dratt til en kamerat, jeg samler energi til å ta en liten vaskeøkt på badet, det trengs.

Har en langsiktig plan om å rydde evt omorganisere litt i huset, bør bli klart til desember... Litt mer interiørblad/ interiørblogg tilstander, nå er det mest kaos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Tiden flyr, har jo passert ti uker... Kun +/-30 uker igjen. Har startet å tenke på barneutstyr, men ikke handlet inn noe ennå. Tenkte jeg skulle vente tiletter ultralyd med selvehandlingen, men får drømme så lenge. Tittet på vugger på Finn, hmm, kanskje.

Ellers ble jeg skikkelig dårlig igår, skikkelig smerter i ryggen og utrolig kvalm. Huff, mannen lurte på om vi måtte ringe legen der jeg lå og vred meg på gulvet. Au au, til slutt kastet jeg faktisk opp, fy, så ekkelt det er. Det ble litt bedre da, men de første timene av natta var litt så som så. Er hjemme fra jobb idag da, mye bedre form heldigvis, vet ikke om det var noe jeg spiste eller hva det egentlig var.

Det "artige" oppe i det hele eller hva skal jeg kalle det var at jeg overtalte mannen til at vi skulle bestille Peppes. En brosjyre i posten fristet den gravide, første gang på sikkert 2 år. Men før pizzaen kom så slo ryggen og kvalmen inn, smakte så vidt på en bit, men nei, klarte ikke å spise. Så mannen koste seg og jeg har spist litt oppvarmet pizza idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker :danse:

Vi var litt trege med handlingen men handlet mye ganske fort, ble bare tilfeldig sånn :) Er jo ikke stress ennå for dere ;)

Oj skummelt! Hvis du får mye smerter i ryggen som kommer som kramper er det lurt å ringe legen, kan være rier da. Bra at det gikk bra :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Det var litt skummelt ja, fikk streng beskjed av mannen at det ble lege om dette fortsatte. Heldigvis har jeg ikke kjent noe til dette idag, så jeg heller mot at magen reagerte på noe jeg spiste.

Hatt en rolig dag hjemme idag, sovet i to-tre timer og vasket litt klær. Må nok komme meg på jobb igjen imorgen, men bare en dag før det er helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper smertene og det holder seg borte, hvis ikke bør du jo absolutt kontakte lege.

Selv om man ikke begynner å gjøre innkjøp, så er det jo greit å lage seg en oversikt over hva en trenger og hva man vil ha av merker osv. :) Lettere å følge med på tilbud osv om man vet hvilke produkter man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Smertene er heldigvis borte, imorgen er det uansett legetime, så mulig jeg nevner det da /hvis jeg husker det). Heller mot at det var noe jeg spiste som gjorde at jeg ble så dårlig.

Ellers er det søndag og sol, håper på å få gått meg en liten tur idag og så må jeg nok desverre jobbe litt hjemmefra, sukk, men men, får jo avspasert det en annen dag.

Fikk også ryddet litt igår + tørket støv, var nok på tide, slikt har blitt nedprioritert etter ferien. Satser på å få gjort meg ferdig i dag, nå gleder jeg meg litt til mørke høstkvelder med regn, kunne sitte inne med tente lys og kose meg. Kanskje gjenopplive strikkekunnskapene mine og prøve meg på litt hekling. Hadde vært kos og lagd noe til den lille.

I natt drømte jeg forresten at jeg drakk... Merkelig, var ingen storfester, men liker å kose megmed et glass vin. Så da jeg våknet følte jeg meg uggen, begynte å lure på hvor mye jeg egentlig drakk igår... Fyllesyk uten å drikke? Huff, hjalp å sove litt til da. Var nok det at mannen koste seg med vin igår, jeg var litt sjalu fordi det så litt godt ut. :) Ja, ja, om litt under et år blir det blodige biffer og rødvin på meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har hatt smerter igjen så var det sikkert ingenting farlig, men du kan jo nevne det :)

Selv om jeg ikke er kjempe glad i øl så pleier jeg å lukte på øla til samboer :P Savner vin! :vin:

Har hatt veldig mange merkelige og "virkelige" drømmer siden jeg ble gravid :fnise: Trur det er mange som har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ny uke unnagjort med bla legetime, ikke så interessant, blodprøver og råd om ting jeg egentlig visste. Pluss beskjed om å røre på meg! Så har blitt litt flinkere til det denne uka da trøttheten også har gitt seg litt.

Ellers levd noen dager på hotell (kurs), helt greit, men må si all spekematen fristet på frokostbordet. Er vanskelig å holde seg til kostholdsregler da man ikke handler inn og lager maten selv. Endte med å pirke diskret i en osteforrett da jeg ikke viste hva slags ost det var og spiste også noe rødlig/rosa kjøtt til middagen, men spist er spist, vil tro det går helt greit. Er ikke så tøff av meg så ikke lett å sende tilbake mat man får servert.

Nyheten er også delt med en venninne, eller jeg ble avslørt da jeg takket nei til vin og så ikke poenget med å nekte. Men koselig å dele nyheten + greit å få sagt det ansikt til ansikt. De har prøvd lenge og skal snart igang med andre prøverørsrunde, man kjenner litt på at man ble gravid så raskt da. Håper virkelig de også lykkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slet i begynnelsen når det gjaldt maten, glemte meg noen ganger og spiste salami. Har fått servert lite stekt kjøtt en gang og så det ikke med en gang pga all sausen. Babyen lever ennå så det går nok bra, det går bra i de aller fleste tilfellene :)

Koselig at folk får vite det, selv om du ikke har "krinkastet" det ennå :) Hvor langt på vei er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra trøttheten har gitt seg litt :) Håper du får fine dager fremover med litt mer energi og overskudd nå når den verste trøttheten er borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ikke den som oppdaterer oftest her og siste uke har vært preget av forkjølelse og jobb. Det er hektisk på jobb om dagen så har brukt energien min der og falt sammen da jeg har kommet hjem, dvs krøllet meg sammen under et pledd i sofaen og vært lettere arg på forkjølelsen. Men det positive er at når forkjølelsen ikke tapper meg for krefter så er jeg i ganske god form. Har gått turer på 30-40 min på kvelden, så er igang med å røre meg litt. Kjenner ørlitt i bekkenet og er ofte litt småstiv når jeg reiser meg etter å ha sittet en stund. Men jeg tror bevegelse er bra, så fortsetter med det. Litt bekkentrening har jeg også klart å få inn.

Og igår var jeg på ultralyd, et hjemmekoselig kontor og en trivelig lege. Og inne i magen la et lite knøtt, ca 6 cm, men med føtter og fingre. La og turnet litt rundt. Helt uvirkelig å se lille knøtt som lå i boblen sin. Har en skikkelig guttefølelse om dagen så sier han hele tiden, så blir spennende å se på ordinær ultralyd. Ellers er jeg et sted mellom 12 og 13 uker på vei, menstermin, min termin og ultralydvar ikke helt enig, men er nok nærmere 13 enn 12 uker. Wow, tiden flyr.

Fant også en vanncyste på ultralyden, visstnok ikke noe farlig, men var jo like stor som boligen til knøttet så var litt merkelig å se på. Får vel spørre på ordninær ultralyd og evt legen også hva de tror, men har forstått det slik at det ikke er noe å bekymre seg for iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...