Gå til innhold

Ventetiden og alt annet som skjer


Gjest Fru_Hestehov

Anbefalte innlegg

Lykke til i morgen da! :blomst: Går sikkert bra selv om man bruker tid på å avvende seg fra ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru_Hestehov

Puh, fire dager på jobb unnagjort... Første dagen hadde jeg et snev at dårlig samvittighet pga tanken på permisjon og at det egentlig er mer en nok jobb som skal gjøres. Nå er det mest yeah, permisjonspause fra jobb. Litt elsk/hat forhold til jobben, elsker litt utfordringer, ha mye som skal gjøres og bli satt pris på. Men for tiden er det altfor mange baller i luften i tillegg til baller som ligger rundt meg som jeg ikke rekker å plukke opp. Koblet ut i ferien, men kjenner nå at kroppen spenner seg litt igjen.

Og har ennå ikke fått ordnet meg ultralyd, imorgen må jeg ta noen telefoner. Ellers er formen ok, men jobb, graviditet og minimalt med kaffe gir utslag. Elsker å sove nå om dagen... Senga mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Jeg har ikke permisjon, ble bare litt rart formulert. :) Det jeg mente er at jeg håper graviditeten går bra og at det blir permisjon fra jobb i mars, noe jeg da ser frem til! Ser altså litt langt frem i tid og ettersom jeg har en stilling som det ikke er så lett å få inn vikar for, så hadde et snev av dårlig samvittighet før jeg fant ut at permisjon kanskje skulle bli litt godt, selv om det nok byr på andre utfordringer.

Ellers helg, herlig... Kom utslitt hjem fra jobb (ble litt sent igår) og slumret på sofaen mens mannen lagde mat. Wok som luktet veldig godt, men da jeg begynte å spise så viste det seg at kroppen hadde lyst på noe annet.Sært og sitte å spise mat og så kjenner jeg suget etter kålstuing av alle ting evt ostesaus, lagde jo lasagne her om dagen og ostesausen var nam nam... Og sikkert skikkelig usunt...

Var iallefall sulten igjen nå og følte ikke helt for å lage kålstuing, så mannen tilbød seg å handle en kjøppizza på butikken. Sjelden jeg spiser det, men i dag fristet det. Men da jeg pakket den ut så den ganske merkelig ut, misfarget sopp og litt skvisa, og da jeg sjekket holdbarheten så var det best før juni 2013... Så endte opp med eggerøre og osteklumper smeltet i ovnen... Tror jeg er kurert for kjøppizza da, sikkert like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmm, ostesaus og smeltet ost! Det er rart hvordan man har lyst på helt andre ting som gravid enn ellers. Jeg elsker sjokolade, men nå har jeg nesten aldri lyst på det, jeg har mer lyst på frukt og melk. Veldig greit når det stort sett er sunne ting jeg har lyst på da! Bortsett fra søt gjærbakst, dét er jo ikke fullt så lurt i store mengder. Men litt får være lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Idag har jeg hatt skikkelig lite lyst på mat, dvs frokost var tre tyrkiske pepper og en sjokoladerute... Men fikk ned litt mer fornuftig sunn kost etterhvert. Og dagens tacomiddag smakte skummelt godt,blir virkelig ikke klok på matlysta mi.

Ellers hatt en rolig helg, slappet av etter uken på jobb og er vel snart klar for ny. Må bare være flink til å legge meg om kveldene så jeg ikke blir utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den der matlysten :vetikke: Jeg får ofte "kjeft" fra samboer fordi han syns at jeg spiser for lite. Jeg kan også si "jeg er sulten" og så går det en time uten at jeg lager noe mat (f.eks etter middagen) og da blir han litt irritert :P Jeg må jo huske at jeg ikke bare spiser for min egen del akkurat nå, men det er ikke lett når man ikke har lyst på noe som helst.

Ha en fin ny uke med masse matlyst! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Matlyst er ikke bare bare nei, men i helga har jeg fått smaken på leverpostei og igår bakte vi brød, mmm.

Snakket ellers med legekontoret idag og blodprøvene er fine, toksoplasmatesten var (skal vi si desverre) negativ. Så da må jeg vel fortsette å passe litt ekstra på ettersom jeg ikke har antistoffer (men tror det skal litt til å bli smittet for jeg har ikke akkurat holdt meg unna rått kjøtt, katter/dyr og jord tidligere i livet).

Fikk også ringt etter ultralyd idag, men klinikken har ingen gynekolog for tiden... Så da fortsetter jakten, googlet meg frem til en aktuell kandidat, men hadde kveldsåpent i kveld så får ringe da.

Nå skal jeg lese papirer og snikhøre på Radioresepsjonen, multitasking på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Ultralyd i boks, det blir i det jeg har regnet meg til uke 12. Blir en liten kjøretur unna, men men. Blir uansett spennende og da har vi forhåpentligvis sett at alt er ok før vi deler nyheten.

Men nå skal sofaen inntas, sliten ja og ute regner det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med UL da. Når sånn ca blir det da? Klarer ikke følge med når du ikke har ticker :fnise:

Hjemmelaget brød hørtes veldig godt ut. Hva slags oppskrift bruker dere? Synes forresten det er veldig koselig at dere baker brød sammen, ikke alle mannfolk som er med på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere katt siden du tok toksoplasmatesten? Jeg tok ikke den siden vi ikke har katt :)

Ja hvor langt er du på vei nå? Noen av oss er avhengig av tickere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Hmm, kanskje jeg må anskaffe meg ticker, får se hva jeg får til i kveld (selv bruker jeg Babyverden sin app på mobilen). Men er vel 8 uker imorgen og ultralyden er 12.sept. Denne utregninga gjør meg litt forvirret altså.

Ellers har vi katt ja, dessuten så skal jeg noen turer til utlandet i høst (hvis formen er ok) så greit å vite om man har antistoffer, har forstått at Norge er relativt trygt, men at man må være litt mer obs i resten av Europa.

Og angående brødbaking, koselig aktivitet, men krever jo egentlig ikke to stk da, så den ene skravler og så blir det litt frem og tilbake angående hva vi skal ha opp i denne gangen. For det bakes litt på feelingen, basis er ca 1 liter væske (stort sett vann, men har testet melk) og 1 pk tørrgjær. Så er det luftigere og ferskere bakst fra Idun (disse pakkene funker faktisk), hvetemel, grovtmalt hvetemel, linfrø, solsikkefrø, havregryn,linfrøolje (evt en annen nøytral olje) og litt salt. Har også testet med diverse andre grove meltyper og spelt, målet er å få et ganske grovt brød. Så det blir aldri helt likt, men denne batchen ble veldig bra og dessuten metter det mye bedre enn kjøpbrød.

Endret av Fru_Hestehov
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Velkommen Ariel*, så du hadde termin i mars/april du også!

Her jobber jeg litt ekstra idag, så takk til Fjordland for det som var ganske så ok middag. Formen er ok, er litt sånn berg og dalbane, plutselig trøtt og så lys våken igjen. I går holdt jeg på å sovne da jeg spiste mat, orket nesten ikke spise. Men da jeg la meg på sofaen, våken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig slitsomt med den trøttheten altså, den kommer som kastet på når den kommer. Det begynner heldigvis å bli litt mindre av det hos meg nå, men den kommer fremdeles innimellom og er helt umulig å stå imot. Zzzzzzzzzz :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Er det noe som heter svangerskapståke? Eller er det bare det at jeg er trøtt? Pleier nemlig å ha med meg kjøleelementer på jobb, legges ved siden av matpakke/pålegg da jeg har begrenset tilgang på kjøleskap, men liker avkjølt brødmat. Da jeg kommer hjem må jeg legge de i fryseren så de er klare til neste dag. Men idag så var det ingen kjøleelementer der selv om jeg var helt sikker på at jeg hadde lagt de dit. Kjøleelementene lå fremdeles i veska og i fryseren en ganske så frossen baconost... :fnise:

Ja, ja, fikk heldigvis smørbrød på jobb idag da jeg ble kalt inn til et møte litt i siste liten. Mmm, godt selv om jeg måtte styre unna roastbeefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall har jeg det også. Skulle finne noen dokumenter for sjefen her om dagen, han hadde funnet ett av tre selv. Så kommer jeg inn på kontoret han og forteller stolt at jeg fant det ene. Det jeg fant ut etterpå var jeg jeg fant det han allerede hadde :fnise: Jaja, jeg har fortsatt ikke funnet de to andre, og jeg har ikke turt å si noe om det første ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Herlig historie Doh, hvordan skal dette gå...?

Nå har jeg funnet senga og tatt med meg pcen. Mannen er borte, jeg har benyttet tiden til å ta "råså" ansiktsmaske, skrubbet kroppen, dusjet og smurt meg inn. Godt med litt selvpleie. Nå blir det muligens litt Netflixtitting på pcen hvis jeg da ikke sovner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...