Gå til innhold

Kala og frøet <3


Kala

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ratata

Nå har jeg nettopp kommet ut fra dusjen, har holdt på å raket og klippet ned busker på villspor. Forsøke å gjøre hagen litt presentabel til 17.mai er tanken. Så får vi se hva det blir til :) Jeg liker planter og ting som spirer og gror. Haha, den fikk litt dobbelbetydning nå :fnise: Så nå skal jeg gjøre et dypt innhogg i kjøleskapet, matlysten har fått seg en real boost de siste to ukene :sikle:

Nå må jeg le litt :fnise: Trudde først du snakket om din egen busk, undret litt over den rakingen :klo: Hihi.

Så koslig med hage da! Det er noe jeg selv ønsker meg når jeg blir såpass voksen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg le litt :fnise: Trudde først du snakket om din egen busk, undret litt over den rakingen :klo: Hihi.

Så koslig med hage da! Det er noe jeg selv ønsker meg når jeg blir såpass voksen :P

Haha, det ville da vært måte på med oversharing her :fnise: Ja, jeg flytter inn til typen ganske så snart, det blir vel framskyndet et par uker nå som jeg er på tjukka. Jeg bor pr. dags dato i Oslo, mens han og familien min bor på nordvestlandet. Han, snart vi, har en stoor hage å boltre oss i. Det er absolutt noe å trakte etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med jeg også! Siden jeg allerede følger deg litt :smilyblomst:

På torsdag har jeg IKM. Så jeg må prøve å la være å teste i morgen! Testene ligger klare ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kala. Gratulerer så mye :strix:

Jeg vil gjerne følge deg siden vi har termin på samme, det var artig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bra flink og tålmodig da Rosa Pute :) Jeg testet en god stund før IKM, men så hadde jeg denne følelsen da.. ;)

Takk Frufly, så gøy med termin rundt samme tid :blomst:

I dag sov jeg faktisk til ni! Det har jeg ikke gjort på en god stund, men våkner fortsatt til samme tid rundt 4. Nå blir det frokost og en liten fjelltur. Kjente en liten verk i venstre hofte i går, fikk litt skrekken for bekkenløsning. Så nå blir det forebygging for alle penga! Er vel mulig å finne noen treningstips på nett?

Foresten, fire uker i dag! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fire uker og rolig på symptomfronten. Eller, jeg blir utrolig varm på kveldstid! Kjæresten synes det er utrolig gøy, ettersom at jeg egentlig har lett for å fryse. Han blir litt overrasket over hvordan graviditeten virker på meg. Også blir jeg fort trøtt. Har funnet ut at jeg bør legge meg nedpå en halvtime/time for å kunne fungere på kveldstid. Men brystsmertene og stingene i lyskeområdet er for det meste roet seg. Er nesten så jeg glemmer at jeg faktisk er gravid av og til. Kanskje jeg bare burde nyte det, er jo ganske tidlig i svangerskapet enda. Når er det de fleste symptomene bruker å melde seg, hvis de kommer? Uke 5 eller 6?

I skapet på badet ligger det en clear blue, har litt lyst å ta den. Men er litt skeptisk i tilfelle den gir meg noe grunn til bekymring. Haha, en smule paranoid.. :roll: Men har lest en del tråder om de som har tatt en test og blitt redd for at den ikke har blitt sterkere o.l. Vil ikke fyre opp under engstelsen for at noe skal gå galt bare.

Senere i dag skal vi til byen og handle inn gave og annet nødvendig til konfirmasjonen vi skal på i helga. Nevøen min skal konfirmeres, det skal bli stas å feire han :) Er litt redd for at hormonene gjør meg lettrørt. Jeg er veldig stolt av han, så jeg ser for meg at jeg blir litt emosjonell. Det hjelper ikke på at jeg til vanlig er en lettrørt person heller da.. :sjenert: En annen ting er jo at jeg er spent på hvordan det blir å gå rundt blandt nærmeste familie og venner uten å fortelle den store hemmeligheten til meg og min kjære.

Nå - ut å nyte sola! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ratata

Kan jeg spørre om hvordan kjæresten din reagerte på graviditeten? Du trenger ikke svare om du synes det blir for personlig :)

Blir sikkert koslig med konfirmasjon. Masse god mat og kaker - slikt liker man! Skjønner godt at det kan bli hardt å skulle holde seg ifra å si noe om frøet i magen. Man vil jo sikkert bare rope det ut for alle og enhver. Jeg hadde kommet til å gått rundt slik hele dagen :biggrin:. Jeg er så dårlig på å holde slike glade hemmeligheter som omhandler meg selv hemmelig :blush:

Fant dere noe fint til konfirmanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvordan kjæresten din reagerte på graviditeten? Du trenger ikke svare om du synes det blir for personlig :)

Blir sikkert koslig med konfirmasjon. Masse god mat og kaker - slikt liker man! Skjønner godt at det kan bli hardt å skulle holde seg ifra å si noe om frøet i magen. Man vil jo sikkert bare rope det ut for alle og enhver. Jeg hadde kommet til å gått rundt slik hele dagen :biggrin:. Jeg er så dårlig på å holde slike glade hemmeligheter som omhandler meg selv hemmelig :blush:

Fant dere noe fint til konfirmanten?

jeg har skrevet litt om den umiddelbare reaksjonen hans i tidligere innlegg. Han følte som meg masse følelser i ulike retninger, det er jo et stort ansvar vi tar på oss. Men babyen er etterlengtet, så han gleder seg mye. Selv om han vil være litt forsiktig i tilfelle noe går galt. Ellers har han blitt mer kåt på meg :fnise: han blir jo stolt av at utstyret virker.. :kul: Han har alltid vært omsorgsfull ovenfor meg, men det har blitt mer nå. Han er oppmerksom, og "streng" på å følge med på ting som kan sette graviditeten i fare. Han er veldig søt :rodmer:

Svigerinna mi ringte i dag faktisk, hun og søstra hennes hadde sett et tegn på at jeg vil bli gravid snart, ghad, det var vanskelig å ikke si noe da! Men veldig spessielt at hun skulle si noe sånt :kosteskaft: Hun hadde sett dobbeltgjengeren min, og det betydde visst at jeg enten var, eller ville bli gravid. Hun skulle bare visst :Nikke: "Så nå skjer det snart" sa hun. "Vi får se på det" var det eneste jeg kunne si, mens jeg sprengte inni meg etter å rope ut at "Jammen, jeg er jo det allerede!!" Men, det får bli om noen uker til ja :babysmokk:

Vi fant ikke det vi hadde sett oss ut til han. Byen i nærheten her hadde ikke den butikken, men vi må kjøre forbi en annen by for å komme til familien min. Der har de den butikken, så forhåpentligvis har de den modellen jeg har sett meg ut til nevøen min. Hvis ikke blir det kun penger i konvolutt.

Formen er fortsatt for det meste bra, eneste at jeg blir litt småuggen på kveldstid. I dag har jeg faktisk vært litt på gråten i hele dag, og jeg som tenkte at jeg hittil ikke har vært så hormonell.. hehe :rolleyes: Tok en av to graviditetstester som jeg har liggende igjen i morrest. Streken ble like sterk som kontroll streken så hcg-nivået er stigende :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er litt å vende seg til. Kjenner litt på det selv. Herlig når han er sånn da :rodmer:

Oh, hjelpes! Så artig!! Jeg hadde hatt problemer med å ikke fortelle noe så syns du var veldig flink å holde munn.

Du får forklare det når du har komt litt lengre så kan dere le av det da ;)

:fnise: du er sånn som meg du. Nå har jeg ikke flere tester så blir ikke noe mere tesing på meg nå :ler:

Så bra at formen er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er litt å vende seg til. Kjenner litt på det selv. Herlig når han er sånn da :rodmer:

Oh, hjelpes! Så artig!! Jeg hadde hatt problemer med å ikke fortelle noe så syns du var veldig flink å holde munn.

Du får forklare det når du har komt litt lengre så kan dere le av det da ;)

:fnise: du er sånn som meg du. Nå har jeg ikke flere tester så blir ikke noe mere tesing på meg nå :ler:

Så bra at formen er bra :)

Ja, jeg er heldig med mannen jeg har funnet meg, og babyen vår er heldig som får han til far :rodmer:

Vi skal møte de i helga, jeg er litt nervøs for at de nå er litt på alerten når det kommer til meg og graviditet. Forhåpentligvis er de så opptatt med konformasjon og konfirmanten at det blir glemt. Det er en bra ting at jeg så sjelden drikker alkohol slik at reaksjonene på at jeg nå ikke tar meg et glass vin blir som de så ofte kan bli.

Flere testomaner ja? hehe, jeg har en clear blue liggende, tenkte å ta den når vi kommer hjem fra konf.helg. det er en slik med kryss på, så det er ikke så spennende som de som sier "gravid" o.l. er. Men hovedpoenget er jo at jeg er gravid likevel :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er heldig med mannen jeg har funnet meg, og babyen vår er heldig som får han til far :rodmer:

Vi skal møte de i helga, jeg er litt nervøs for at de nå er litt på alerten når det kommer til meg og graviditet. Forhåpentligvis er de så opptatt med konformasjon og konfirmanten at det blir glemt. Det er en bra ting at jeg så sjelden drikker alkohol slik at reaksjonene på at jeg nå ikke tar meg et glass vin blir som de så ofte kan bli.

Flere testomaner ja? hehe, jeg har en clear blue liggende, tenkte å ta den når vi kommer hjem fra konf.helg. det er en slik med kryss på, så det er ikke så spennende som de som sier "gravid" o.l. er. Men hovedpoenget er jo at jeg er gravid likevel :bolledeig:

Godt å høre :) Det er jo kjempeviktig! :jepp:

Da kommer de nok ikke til å legge merke til noe :) Litt glad for at jeg har droppa vin og alkohol i glasset sånn av og på i 3 år så slipper jeg å få spørsmål :)

På slutten var jeg veldig sånn at jeg ikke ville teste for jeg var redd jeg skulle få enda en negativ. men så lenge jeg vet den er positiv gjør det ingenting :biggrin:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire uker og rolig på symptomfronten. Eller, jeg blir utrolig varm på kveldstid! Kjæresten synes det er utrolig gøy, ettersom at jeg egentlig har lett for å fryse. Han blir litt overrasket over hvordan graviditeten virker på meg. Også blir jeg fort trøtt. Har funnet ut at jeg bør legge meg nedpå en halvtime/time for å kunne fungere på kveldstid. Men brystsmertene og stingene i lyskeområdet er for det meste roet seg. Er nesten så jeg glemmer at jeg faktisk er gravid av og til. Kanskje jeg bare burde nyte det, er jo ganske tidlig i svangerskapet enda. Når er det de fleste symptomene bruker å melde seg, hvis de kommer? Uke 5 eller 6?

Jeg våknet opp gjennomvåt av svette hver natt i uke 4, fryser vanligvis lett jeg og, men var ellers mer varm enn jeg pleier på den tiden. Det gikk over og kom ikke tilbake.

Det med symptomer varierer veldig fra person til person. Kanskje blir du veldig kvalm snart, kanskje ikke. Jeg trur at de fleste symptomene kommer i første trimester og roer seg i andre trimester .

Svigerinna mi ringte i dag faktisk, hun og søstra hennes hadde sett et tegn på at jeg vil bli gravid snart, ghad, det var vanskelig å ikke si noe da! Men veldig spessielt at hun skulle si noe sånt :kosteskaft: Hun hadde sett dobbeltgjengeren min, og det betydde visst at jeg enten var, eller ville bli gravid. Hun skulle bare visst :Nikke: "Så nå skjer det snart" sa hun. "Vi får se på det" var det eneste jeg kunne si, mens jeg sprengte inni meg etter å rope ut at "Jammen, jeg er jo det allerede!!" Men, det får bli om noen uker til ja :babysmokk:

...

Formen er fortsatt for det meste bra, eneste at jeg blir litt småuggen på kveldstid. I dag har jeg faktisk vært litt på gråten i hele dag, og jeg som tenkte at jeg hittil ikke har vært så hormonell.. hehe :rolleyes: Tok en av to graviditetstester som jeg har liggende igjen i morrest. Streken ble like sterk som kontroll streken så hcg-nivået er stigende :hoppendeglad:

Jeg har fått høre av to "synske" at jeg skal ha ei jente, lurer på om det stemmer! Selv om det ikke er stor sjanse for å ta feil siden det bare er to kjønn :fnise: Har ikke hørt det før om dobbeltgjengere men ser stadig det til folk, men de har ikke vært/blitt gravide for det. Men sivgerinna di har jo rett da ;)

Humørsvigninger fikk jeg ikke ordentlig før nå i andre trimester, så vi er forskjellige ja :)

(jeg klippet bort noe av det jeg ikke kommenterte, håper det ikke gjør noe, er for å gjøre hele innlegget mitt kortere)

Når skal dere begynne å fortelle folk om dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal dere begynne å fortelle folk om dette? :)

Jeg aner ikke. Vi har ikke snakket så mye om akkurat dét enda. Denne uka har vel mest bestått av å fordøye nyheten selv. Jeg vil hvertfall vente til over uke 8, med tanke på sannsynligheten for at det skal gå bra. Selv om vi begge to kløør etter å fortelle det til våre nærmeste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Vi har ikke snakket så mye om akkurat dét enda. Denne uka har vel mest bestått av å fordøye nyheten selv. Jeg vil hvertfall vente til over uke 8, med tanke på sannsynligheten for at det skal gå bra. Selv om vi begge to kløør etter å fortelle det til våre nærmeste ;)

Skjønner det ;) Forrige gang jeg var gravid fortalte jeg det ganske fort til noen venner og familien fordi jeg var litt i sjokk (hadde dumpet barnefaren og han ville bare at jeg skulle ta abort, men jeg hadde bestemt meg for å beholde) og før jeg klarte å fordøye det så mistet jeg babyen i uke 7, og syntes ikke noe om å måtte fortelle de andre det nesten med en gang. Hadde vært bedre å få det litt på avstand. Så denne gangen sa vi ikke til noe til noen før uke 13, og ennå vet ikke så mange det, holder litt igjen siden jeg ikke har vært på ultralyd ennå. Vil se babyen først og få en bekreftelse på at alt er i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ratata

jeg har skrevet litt om den umiddelbare reaksjonen hans i tidligere innlegg. Han følte som meg masse følelser i ulike retninger, det er jo et stort ansvar vi tar på oss. Men babyen er etterlengtet, så han gleder seg mye. Selv om han vil være litt forsiktig i tilfelle noe går galt. Ellers har han blitt mer kåt på meg :fnise: han blir jo stolt av at utstyret virker.. :kul: Han har alltid vært omsorgsfull ovenfor meg, men det har blitt mer nå. Han er oppmerksom, og "streng" på å følge med på ting som kan sette graviditeten i fare. Han er veldig søt :rodmer:

Svigerinna mi ringte i dag faktisk, hun og søstra hennes hadde sett et tegn på at jeg vil bli gravid snart, ghad, det var vanskelig å ikke si noe da! Men veldig spessielt at hun skulle si noe sånt :kosteskaft: Hun hadde sett dobbeltgjengeren min, og det betydde visst at jeg enten var, eller ville bli gravid. Hun skulle bare visst :Nikke: "Så nå skjer det snart" sa hun. "Vi får se på det" var det eneste jeg kunne si, mens jeg sprengte inni meg etter å rope ut at "Jammen, jeg er jo det allerede!!" Men, det får bli om noen uker til ja :babysmokk:

Vi fant ikke det vi hadde sett oss ut til han. Byen i nærheten her hadde ikke den butikken, men vi må kjøre forbi en annen by for å komme til familien min. Der har de den butikken, så forhåpentligvis har de den modellen jeg har sett meg ut til nevøen min. Hvis ikke blir det kun penger i konvolutt.

Formen er fortsatt for det meste bra, eneste at jeg blir litt småuggen på kveldstid. I dag har jeg faktisk vært litt på gråten i hele dag, og jeg som tenkte at jeg hittil ikke har vært så hormonell.. hehe :rolleyes: Tok en av to graviditetstester som jeg har liggende igjen i morrest. Streken ble like sterk som kontroll streken så hcg-nivået er stigende :hoppendeglad:

Haha, det er litt søtt da. Kanskje det er litt urmann som kommer frem når de klarer å gjøre noen gravide. Og så sier de at gravide kvinner har en slags glød over seg, kanskje det er den han merker nå :)

Åhh, at du klarte å holde deg i telefonen! Jeg hadde nok sprengtes fullstendig og brølt ut :fnise:

Hurra for stigende hcg-nivå!

Håper du får en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner det ;)

Huff, jeg skjønner at den opplevelsen sitter igjen hos deg, håper spiren sitter denne gangen. Bra du og spiren har kommet dere trygt gjennom 1.termin :hug:

Takk, likens Ratata :helen: Dagen ble veldig bra for litt siden, det ser ut til at det ordner seg med jobb her hvor jeg straks skal flytte til. Det beste er at arbeidsstedet er her i bygda for da slipper jeg en time reising med buss, én vei :nigo: I tillegg har kjæresten reservert flyttebil, så nå er det bare å komme seg nedover til oslo igjen å få pakket ned hybelleiligheten :hoppendeglad: Men det er heldigvis ikke for om litt under to uker til. Så nå har skuldrene til Kala senket seg :)

Gratulerer til deg også LilleSmile90, du er noen uker fremfor meg ser jeg :skravle:

Nå er jeg ferdig med å bake verdens beste gullerotkake til nevøen min, i kveld drar vi til hjemstedet hans og i morgen blir det feiring. så dere får alle sammen ha en fin helg, jeg kommer tilbake til dere på søndag :roser:

Red:skriveleif

Endret av Kala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Endelig hjemme etter familiebesøk og konfimasjon :) Det var en koselig og hektisk helg, så det var veldig godt å få komme hjem igjen. Litt dårlig tid til å oppdatere noe særlig nå. Skal fortelle om graviditetsmas og slikt i morgen.

Formen i dag har ikke vært den beste, masse vondter her og der og sliiiten! Puppene har verket, og "strukket" seg, har hatt en brennende følelse i de. Vært vondt å ligge på siden, ha armene inntil og i det hele tatt. Vi har nettopp kommet hjem fra handletur, nye bh´er uten spiler fristet i dag. Cubus hadde noen geniale, med padding og som ikke så så værst ut. Nå er det tid for mat og kos på sofaen i lag <3

Håper dere er vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...