Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Første post i dagboka!

Jeg er i dag 31+2 på veg, og formen er i grunnen upåklagelig :jepp: Har bekkenløsning som er vond, men ikke værre enn at jeg kan leve med det!

Kommer med en statusoppdatering i løpet av dagen :)

Den som måtte titte innom er velkommen til å følge dagboken! :velkommen:

Endret av Ariel*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig at dere ser innom meg her også :fnise:

Gjett om jeg gleder meg til i morgen! Gleder meg sånn til å se babyen vår :rodmer: Håper bare at h*n ikke ligger veeeeldig over eller under gjennomsnittet.. Kan være akkurat passe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir sikkert såå koselig å se nurket igjen! :jepp:

Men har jeg oversett noe eller, sånn i forhold til om det er en spesiell grunn til ekstra UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert såå koselig å se nurket igjen! :jepp:

Men har jeg oversett noe eller, sånn i forhold til om det er en spesiell grunn til ekstra UL? :)

Det er en vekstestimering av den lille :) SF-målet mitt har alltid vært litt over den røde streken, men innenfor det grønne området. Men nå har målet flatet litt ut, og jeg er på den røde streken. Jordmora ville da at vi skulle ta en UL for å sjekke veksten :rodmer:

Men for å være helt ærlig, så tenker jeg at det kanskje er normalt om man "flater" ut litt om man blir stor fort?!? :klo:

Jaja.. I morgen får vi i allefall vite om vi får en kjempebaby eller ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vekstestimering av den lille :) SF-målet mitt har alltid vært litt over den røde streken, men innenfor det grønne området. Men nå har målet flatet litt ut, og jeg er på den røde streken. Jordmora ville da at vi skulle ta en UL for å sjekke veksten :rodmer:

Men for å være helt ærlig, så tenker jeg at det kanskje er normalt om man "flater" ut litt om man blir stor fort?!? :klo:

Jaja.. I morgen får vi i allefall vite om vi får en kjempebaby eller ikke :fnise:

Hehe :fnise: For å si det sånn, et vennepar av oss fikk beskjed om at sønnen deres muligens ikke vokste som han skulle, at han var for liten, og det var vel ut fra sf-målene. Men han var 4200 ved fødsel. ;) Så det er sikkert ikke noe å være bekymret for. :) Ikke virker du bekymret heller. :)

Blir koselig å se den lille igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :fnise: For å si det sånn, et vennepar av oss fikk beskjed om at sønnen deres muligens ikke vokste som han skulle, at han var for liten, og det var vel ut fra sf-målene. Men han var 4200 ved fødsel. ;) Så det er sikkert ikke noe å være bekymret for. :) Ikke virker du bekymret heller. :)

Blir koselig å se den lille igjen!

Nei, jeg er faktisk ikke bekymret! Til en forandring :fnise: Jeg har på følelsen av at alt er som det skal være, men at babyen muligens er litt stor.. Er det tilfelle, så får den bare være stor :fnise:

Men det trenger jo ikke å være en gigantbaby heller! :gjeiper:

Blir koselig å se den lille igjen, og det er jo alltids greit å bare sjekke at alt vokser som det skal. :fnise:

Ja, jeg gleder meg veldig til å se den lille! (Eventuelt store) :fnise:

Du må oppdatere oss i morgen da :) Kjekt med ekstra UL :)

Alt er helt sikkert veldig bra :)

Jeg skal oppdatere dere! Det har jo blitt endel av hverdagen nå :fnise: Kan jo nesten få abstinenser :gjeiper:

---------------------------------------------------------

Legg merke til: Multisiteringen virker igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin: 13.10.2011

På vei: 31 uker og 3 dager

Igjen til termin: 8 uker og 6 dager

Kjønn: Overraskelse :jepp:

Utålmodig? Nei, egentlig ikke. Men jeg gleder meg selvfølgelig veldig til babyen er uten :)

Aktivitet i magen: Masse!

Navn: Har ingen klare, men har noen forslag på begge kjønn.

Vektøkning: 13 kg :sukk:

Vann i kroppen: Ja

Kynnere: Veldig få

Humør: Stort sett veldig bra. Men jeg er fortsatt hormonell jeg altså :fnise:

Barnerom: Ja, det tar stadig form.

Utstyr: Nå er snart det meste i orden. Mangler madrasser til vugge og sprinkelseng. Og salver og kremer mm.

Strekkmerker: Nope :nigo:

Melk i brystene: Ja. Nå er det jammen meg i begge også!

Fødsel: Jeg tror jeg er ganske rolig ift. fødselen. Får se om jeg girer meg opp når ukene går. Jeg gruer meg selvfølgelig litt, men det er jo siste steg i svangerskapet. Da får jeg snart se nurket mitt :rodmer:

Plager: Bekkenløsning

Oppegående: Ja, absolutt!

Sulten: En god del ja :blink:

Spesielle matlyster: Vaniljesaus :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja..Vaniljesaus! :rodmer: Jeg vurderer å dra til svigermor for å plukke rips, og kose meg med rips og vaniljesaus i helgen!

Artig med statusoppdatering :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Så flott statusoppdatering! :rodmer:

Må innrømme jeg synes det er tøft gjort av dere å ikke vite kjønnet. Tror jeg hadde blitt gal. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ultralyden overstått..

Babyen er ca. 1,9 kg nå, så er litt over 100 gram større enn gjennomsnittet. Dvs. ca 8%. Men jordmor synes det var veldig bra, og tippet på en fødselsvekt på rundt 3,8 - 3,9 kg :)

Ellers var det ikke så mye å se.. :fnise: Morkaka lå foran ansiktet til babyen, og resten av kroppen ser man jo bare stykkvis i og med at h*n har blitt såpass stor. Jordmor prøvde på 3d og det eneste vi fikk sett av ansiktet var ett øye :fnise:

Så jeg tror jeg vil anbefale de som skal på 3d å ta det før uke 31 i allefall.. Fikk også bekreftet at hodet ligger ned, så alt ser veldig bra ut :)

:sjenert: Har brukt litt tid på å tenke før jeg har skrevet her nå. Jeg som i utgangspunktet er positiv og glad, er egentlig litt redd for å virke veldig negativ her inne. Men det er tross alt "dagboka" mi, så jeg skal skrive som sant er :sjenert:

Når vi kom hjem fra sykehuset istad brast jeg i gråt. Jordmora har jo sett meg stadig vekk gjennom svangerskapet, og har syntes jeg fort ble stor (noe jeg forsåvidt vet. Men som likevel er litt ekkelt å bli konfrontert med). Hun ser også på vektoppgangen min, og at jeg virker endel større enn det SF-målet er pga. fett. Hun ba meg derfor nå virkelig kutte ned på sukkerinntak, og spise enda sunnere :sukk: Det bekrefter jo bare hvor stor og hvalross jeg føler meg om dagen. Jeg er jo fullstendig klar over disse tingene, men jeg HATER å bli konfrontert. Jeg lider desverre av et "flink-pike-syndrom", og da liker man ikke å bli konfrontert med ting man ikke er flink nok til. :sukk: Men i dag ble det rett og slett litt for mye, og jeg klarer ikke helt å glede meg over at vi har sett det lille nurket vårt likevel. :trist:

Overreagerer?? Ja! Helt sikkert. Men det er ikke alltid så lett. Proppfull av hormoner er jeg også. (Hvis det er lov til å skylde på dem)

Jordmor synes likevel jeg ser flott ut nå, og at jeg ser "riktig" ut på størrelsen. Så hun syns det har jevnet seg litt ut. Og at de kiloene jeg selv har lagt på meg, får jeg ta kampen med etter svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ikke blir noen gigababy på dere, hehe! :) Og jeg kan se for meg at det er litt vanskelig å se så mye i uke 31. De vokser jo fort nå om dagen. Jeg er uke 27+6 når vi skal ha 3D, så tipper det gir gode bilder. :)

Skjønner du blir lei deg og slikt. Er jo ikke bare bare å se at man blir større og større uten å klare å kontrollere det noe særlig :klemmer: Uansett så mener nok jordmoren det godt, hun ønsker vel bare at du skal slippe å bli så stor og tung at det blir et slit på slutten, og at det blir vanskelig å få bort det som skal bort etter fødsel :klemmer: Ikke det at det ikke stikker noe mer av den grunn.

Jeg har lagt på meg 10-11 kg hittil, og jeg er jo kortere på vei enn deg. Så kan ikke akkurat si jeg gjør det særlig mye bedre. Vi får heller bare være heiagjeng til hverandre når nurkene har kommet til verden og prosjekt "bli slank" begynner! :klemmer::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg titter innom :vinke: Kjekt med statusoppdatering og jeg synes dere er utrolig tålmodig som klarer å vente på å se kjønnet.

Det er vanskeligere å spise sunnere med tanke på all den gode maten som er der ute og i et svangerskap får man gjerne mer søtsug eller plutselig lyst på noe. Jeg vil tro du vil klare det :) Selv spiser jeg ganske sunt (utenom disse 2 ukene :sjenert:) og går en tur på 30 min til 1 time hver eneste dag og jeg har ikke lagt på meg noe særlig i svangerskapet. Det er bare til å ta seg i nakkeskinnet og heller føre et mer nøytralt og varierende kosthold. Mye som er sunt og godt; wok, frukt, fruktsalat, salater, magre pålegg, grovt brød etc. Lykke til :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...