Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

I dag er neste syklus kommet til dag 28, så om jeg følger normen bør TR være rett rundt hjørnet, men kjennes ikke akkurat slik ut :filer:

Venter i spenning :jepp:

Spennende :) Fristende å begynne å teste snart?

Veldig bra info :) Har også hørt det sammen, men alltid fint å få info fra informerte KG kvinner :jepp:

Takk :) Så godt å høre at du har hørt det samme. Fint å få det bekrefta fra flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan jo ikke vite 100% sikkert at jeg hadde EL, men en kombinasjon av to dager med magesmerter og at temperaturen gikk opp og holdt seg oppe gjorde at mistanken er der. Første syklus etter pillen så gikk temperaturen opp og ned i hytt og pine, men nå er den helt stabil :) Denne mnd sjekker jeg sekret i tillegg for å få en tredje ting å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :) Fristende å begynne å teste snart?

Nei - denne måneden har jeg ikke troa :gjeiper:

Mannen var bortreist mestparten av den kritiske perioden (iallfall den perioden jeg innbiller meg at var kritisk med en normal syklus).

Så har avskrevet denne perioden som en finne-ut-av-syklus-lengde-periode :fnise:

MEN - dukker ikke TR opp i løpet av neste uke - DA kan det straks bli spennende :lur: For om jeg har laaaaang syklus, så kan jo EL ha funnet sted da mannen faktisk VAR hjemme.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har avskrevet denne perioden som en finne-ut-av-syklus-lengde-periode :fnise:

MEN - dukker ikke TR opp i løpet av neste uke - DA kan det straks bli spennende :lur: For om jeg har laaaaang syklus, så kan jo EL ha funnet sted da mannen faktisk VAR hjemme.... :sjenert:

Sånn tenker jeg og. Jeg er inne i den testperiode ;) Er ikke før neste gang vi prøver på ordentlig :fnise: Men som jeg har skrevet hos kenhuru så har jeg alltids et lite håp likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sekret? Hva er det? :sjenert:

Sekret er spennende :jepp:

Har fått ny kunnskap om egen kropp etter å ha lest litt om det. Plutselig er det faktisk toaletturer spennende - kan jo være det er eggløsningssekret på gang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekret er spennende :jepp:

Har fått ny kunnskap om egen kropp etter å ha lest litt om det. Plutselig er det faktisk toaletturer spennende - kan jo være det er eggløsningssekret på gang :sjenert:

:fnise: Du har så rett så rett! Før var det ekkelt og rart og jeg visste ingenting om forskjellen eller noenting, mens nå er det faktisk spennende hver dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Skal lage og forhåpentlig spise middag nå snart, så får lese nøyere der senere ;) Bare kikka kjapt over nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å sjekke sekret i stad, men merka jeg fikk litt brekningsfornemmelser... Får ta det etterhvert ;)

Er forferdelig kvalm om dagen. Merker jeg lurer meg selv til å tro det er et tegn... :sjenert: Har uansett sagt til meg selv at jeg ikke skal teste før neste søndag (8/11). Får håpe jeg klarer å holde det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide ikke å holde det :fnise: Måtte teste i dag tidlig etter kvalme i flere dager. Den var selvsagt negativ. I morgen har det gått 28 dager etter første pillemensdag. Har jo ingen anig om hvor lang denne syklusen blir, så vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg til alt dette.

1) Fikk ikke utslag på EL-test til forventa tid, men har lest om folk som ikke har fått utslag og likevel blitt gravide.

2)Fikk en blødning etter akkurat tre uker, noe som både kan være en festeblødning eller spotting.

3)Som sagt er jeg mye kvalm om dagen. Har veldig liten matlyst, noe jeg kan ha i perioder, men kan ikke huske å ha vært så kvalm i samme slengen. Hukser jeg tok en rensekur for noen måneder seiden, der jeg bare spise flytende i en uke. DA spise jeg lite da, men ingen kvalme.

På den ene siden tror jeg at kroppen bare lurer meg og at det er naturlige forklaringer på alt, mens på den andre siden så KAN det jo ha gått denne gangen. Det som hjelper for meg er å tro at det ikke er noe. Da slipper jeg å tenke på det. Bedre å tenke at jeg vil vente med å bli gravid til etter svineinfluensavaksinen. At jeg faktisk ikke vil bli gravid nå og at jeg helt sikkert ikke er det, da det er veldig liten sjanse for at det har gått første gangen + at jeg ikke en gang har hatt EL.

Puh, merker jeg og stresses av tanker om når mensen og EL kommer. Redd for at det skal ta for lang tid. Derfor, jeg må bare gå tilbake til hverdagen slik at tankene mine surrer rundt arbeidsoppgaver jeg har. Og de er ikke få om dagen heller ;)

1)Er midt oppi konferanseperioden nå. Ble ferdig med fire stk forrige uke og har åtte igjen som jeg forhåpentligvis blir ferdig med i løpet av et par uker til.

2) Julegaver. Hater å handle i julestria, så har allerede kommet godt i gang her. Vil helst bli ferdig før desembermåned.

3) Takkekort til bryllupet. Har fått de i posten og begynt å skrive, men det tar så laaang tid. Skriver veldig nøye + at vi har lovet å legge ved cd med bilder. Da må bildene sorteres fra de ulike mappene og og brennes. Må kjøpe noe å legge cdene i, samt større konvolutter så det blir plass til cdene. Jeg må leite frem masse adresser som skal skrives på konvoluttene.

4) Div album. Skal lage bryllupsalbum til oss + til foreldre og besteforeldre. (Et enkelt et med et utvalg bilder som de kna vise frem. Er så mange som spør om å få se bilder). Skal og lage album fra utdrikningslagene + et album fra ferier og slikt som er påbegynt, men ikke ferdig med. Må og bestille bilder og rammer som og skal bli gaver til de nærmeste (små og smakfulle ;))

5)Rydding. Har alltid ting som bør ordnes, alt fra vanlig hverdagsryddig til skaper og annet som kan ordnes. Hater rot i skaper, så prøver å gå igjennom de i hvertfall en gang i året. Er endel småtteri her og siden bare låner leiligheten og har endel ting her som ikke er våre, er det vanskeligere å holde det ryddig.

6)Jobb. Det er ingen hemmelighet at læreryrket er det lett å ta med seg hjem. Er mye å gjøre og tenke på der, spesielt siden det er mye sykdom på trinnet nå.

7) Yoga. Går på yoga en gang i uka og skal ideelt gjøre yogaøvelsene hver dag hjemme.

Så, har mye annet jeg kan tenke på :fnise: og godt er det. Måtte bare oppsummere ting for meg selv, så jeg klarer å få tankene over på noe annet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen innom her jeg da:)

Gratulerer med giftemål i sommer - jeg giftet meg også (i august) :rødme:

Spennende at vi har kommet like langt i prøvinga! :)

Lyst å følge med her fremover og krysser fingrene for at det ikke tar lang tid til det sitter en spire hos oss begge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Becky! :goodbye:

Titter bare innom og hilser på jeg.

Gratulerer så mye med bryllup i sommer! :bryllup:

Håper det blir fort orden på EL og mensen, og at du slipper å vente så lenge på en liten spire :babysmokk:

Masse lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Kommer til å følge med her dagene framover :popcorn: Spennende!

Lurt å fokusere på de positive tingene med at det ikke klaffer med engang også, for det kan jo fort ta noen måneder før spiren sitter. Nyt prøvertiden så godt du kan :humpe:, den har absolutt sin sjarm også.

Krysser fingrene for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner Dine, Tinio og Rosa76 :klemmer:

Av alle gjøremålene mine er det jobb som har stått mest i sentrum. Er ferdig med konferanseperidoen, men 3 stk møtte ikke opp til timen :kjefte: og en måtte utsette, så er ikke heeelt ferdig. Mye som skjer på jobb om dagen og flere der som er veldig slitne + at nå er det plutselig studenter der og gitt. De skal bare observere, men et lite stressmoment for det. Menmen, trives godt jeg og synes jobben er topp :jepp:

Er på 36. mensdag nå. Tok en test på lørdag, men den var negativ gitt. Venter egentlig bare på mensen, så jeg kan håpe å få eggløsning etterhvert. Krysser bare alt jeg harfor at det ikke blir for lenge til. Kjenner fortsatt på symptomer på det ene og det andre, og merker at symptomjakten etter mensen er mindre frustrerende enn graviditetssymptomer. Så, kjenner etter og venter på mensen om dagen.

Til mandag får vi tilbud om svineinflusensavaksine på jobben :)

Veldig glad for det. Så håper på en måte at jeg jeg ikke er gravid, slik at jeg ikke trenger å tenke på om vaksina villa ha skadet barnet. Men, jeg har i grunn ingen tro på at jeg er gravid nå.

Ha en fin uke jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Så bra du koser deg på jobb - det er veldig viktig!!! Har det ganske greit på jobben om dagen jeg også, i motsetning til hvordan det var i sommer. Da var jeg ganske lei, men ting er heldigvis bedret synes jeg. :)

Selv om du tok en test lørdag og den var negativ, kan det faktisk være at testen viser positiv idag. Det er tross alt 5 dager siden og mye kan skje fra dag til dag. Men skjønner godt frustrasjonen din!

Jeg hadde 36 dager syklus forrige gang og tror jeg hadde eggløsning 1.november (testet positiv både 31.okt og 1.nov). Men så testet jeg jaggu positivt igjen for to dager siden (men har ikke hatt like mange symptomer denne gangen som helgen 31.okt-1.nov). Så nå kan jeg vel regne med at urten Vitex jeg tar i pilleform, har gjort susen og fremskyndet både eggløsning og mensen.

Tenker jeg skal teste søndag morgen. Blir spennende!

Om du tester en gang til, så får du oppdatere her :)

Vi har jo omtrentlig lik sykluslengde, så vi har jo færre sjanser egentlig (tar hvertfall lenger tid!!)

Lykke til så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hadde det ikke vært fint om TR holdt seg borte i 9 mnd ;) Av riktige grunner selvsagt. Men tror som sagt ikke at jeg er gravid, så håper jeg får mensen snart, slik at jeg får EL. Vil ha eggløsning!!! Vi har ikke lik syklus Dine, for jeg har jo ingen syklus ennå :sur:

Tok Damiana i begynnelsen, men synes smaken/lukten var så ekkel + at kapslene var så store. Synes og det var stressende å teste etter EL når jeg ikke vet hvor lang syklusen er. Man skal jo over på Wild Yam etter EL. Ble litt mye styr det der. Kanskje jeg prøver Witex neste gang?

Får ta en ny graviditetstest etterhvert om TR fortsatt holder seg borte. Blir spennende med testing til søndag, Dine.

Zia, Hvordan går prøvingen om dagen?

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia, Hvordan går prøvingen om dagen?

Går vel heller dårlig nå - tanta er på besøk :filer:

Men til helgen er hun borte igjen, så da starter neste syklus for fullt :lur:

Gleder meg villt til å begynne for fullt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel heller dårlig nå - tanta er på besøk :filer:

Men til helgen er hun borte igjen, så da starter neste syklus for fullt :lur:

Gleder meg villt til å begynne for fullt :hoppe:

Nå skrev jeg akkurat i boka di :fnise: Visste ikke at du hadde bok. Fant ut hvorfor nå. Jeg er jo bare inne på A-L-forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...