Gå til innhold

Krstiandsand dyrepark


Gjest sommergjest

Anbefalte innlegg

Gjest sommergjest

Noen som vet om det finnes noen gode overnattingssteder som ikke er alt for dyre i nærheten av Kristiansand dyrepark? Finnes det tilbud som omfatter overnatting og inngang til parken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Kipa_*

Tror du er for sent ute gitt...vi bestilte i begynnelsen av året..var nesten litt sent det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om priser siden jeg bor i byen, men kan absolutt anbefale Rica Dyreparken hotel hvis du reiser med barn. Det ligger ved inngangen til parken, og er tilpasset barn på alle måter. Du får sikkert opphold med billetter der. Det er også mulig å overnatte i Kardemommeby, men det er sikkert litt fullt nå. Ellers kan du jo prøve her:

http://www.overnatting-kristiansand.no/sider/start.htm

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Cutie

Vi var på ferie i Kristiansand. Og vi lå i leid campingvogn (stasjonert der) i 3 netter på Roligheden camping. Var knallgøy og vi koste oss. Resten av uken lå vi i telt. :)

Endret av Miss Cutie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har leid hytte rett ved inngangen.

Men vi bestilte i mars/april og da var det allerede veldig fullt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Søsteren min, vesla og jeg var i dyreparken sommeren for to år siden. Vi tok denne turen på impuls så muligheten for overnatting i "vanlig" hotel var ikke mulig. Derimot fikk vi familierom på et motell som lå nede ved togstasjonen (vi kom reisende med tog). Var helt ok- billig og greit (eget bad på rommet). Vi tok bussen ("bybuss) ut til dyreparken (tok ca 20 min).

PS: kikket på linken som ligger over her. Motellet vi bodde på heter Centrum Motel

Endret av prestekrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i fjor og da leide vi et rom/hybel i en studentblokk, det var et lite stykke fra dyreparken, men det var veldig billig å leie der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Kristiansand i fjor sommer og bodde på Roligheden studentboliger. Der leide vi en dublett, med to rom, kjøkken og bad. Husker ikke hva vi betalte, men det var ikke mye.

Tror vi kommer til å bo der neste gang vi skal til Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Kristiansand i fjor sommer og bodde på Roligheden studentboliger. Der leide vi en dublett, med to rom, kjøkken og bad. Husker ikke hva vi betalte, men det var ikke mye.

Tror vi kommer til å bo der neste gang vi skal til Kristiansand.

Dette har vi også gjort, veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lå i telt på Hamresanden camping. Grunnet 3 dager med regn fikk vi vel ikke det helt gode inntrykket av campingplassen, men den er populær og dermed også mye folk. Var igrunnen ganske dyrt å ligge i telt der syns vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gjest

Mye bra tips her enten en vil bo rimelig eller legger vekt på å få tilfredsstilt de fleste behov!

Men ser at det ikke er lett å få noe på sparket. Det meste er fullt.

Ferieleiligehtene gjennom Agder studentsamskipnad virket som et bra og billig tilbud. For dere som har benyttet dette tilbudet: Må en kjøpe vaskeutstyr selv, eller står det utstyr der? (En må vaske etter seg). Er det lov å ha med hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i Kristiansand i fjor sommer og bodde på Roligheden studentboliger. Der leide vi en dublett, med to rom, kjøkken og bad. Husker ikke hva vi betalte, men det var ikke mye.

Tror vi kommer til å bo der neste gang vi skal til Kristiansand.

hvordan kommer man i kontakt med disse? Har googlet litt, men finner det ikke.... Vurderer tur til kristiansand neste sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ergar

alle studentboligene, inkludert de på roligheden leies ut av studentsamskipnaden:

http://www.sia.no/ferieleiligheter.aspx

de har leiligheter i sentrum og på lund/gimlemoen(rett ved universitet/nærme sentrum) - og busser til dyreparken går forbi alle steder.

som turist hadde jeg foretrukket de i byen/st.olavsvei/roligheden fremfor de på gimlemoen fordi de er nærmere sentrum, og ligger nærme både bystranda og strand/badeplass i bertesbukta.

ellers har jo gimlemoen skogsområde med badeplass - og har gode bussforbindelser. to nærbutikker også hvorav den ene er søndagsåpent.

nå ble jeg rene turistkontoret her.... :gjeiper:

og skal jeg gi enda et tips så er det at bussforbindelsene til gimlemoen og st.olavsvei er bedre enn roligheden på kveldstid da metrobussene går forbi der. (men dyreparkenbussene går forbi alt uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes noen gode overnattingssteder som ikke er alt for dyre i nærheten av Kristiansand dyrepark? Finnes det tilbud som omfatter overnatting og inngang til parken?

Sjekk på finn.no eller zett.no på fritidsbolig til leie - kanskje det finnes noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...