Gå til innhold

Noen fødeklare her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er to dager på overtid (første barn) og kjenner jeg er meget klar for litt action og endelig få møte dette mennesket.

Kjenner foreløpig ingen ting som som kan tyde på fødsel..

Flere der ute som er fødeklar og utålmodig?

Anonymous poster hash: d0471...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 dager over her. Merker jeg mister lysten på å møte barnet.. Virkelig ikke i noe godt humør i dag..

Anonymous poster hash: 88fae...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag på overtid og har ingen tegn til at noe skal skje.. Det er første barn her også. Håper noe skjer i løpet av de neste dagene. Bruker søndagen til å lese om igangsetting og når man senest bør settes i gang... Hva tenker du/dere om igangsetting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

Jeg har også lest om det i dag. Klarer ikke helt å bestemme meg. Var på kontroll før helgen og jordmor begynte å prate om trivselskontroll, stripping osv.. Kjenner jeg jeg håper virkelig det starter av seg selv.

Tror det er bedre enn å bli satt i gang, men jeg vet ikke. Tenker litt på alt det jeg har lest om stormrier og harde fødsler. Samtidig begynner jeg å bli litt lei, så mulig jeg er meget klar for det hvis det ikke har skjedd noe over neste helg.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: d0471...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på overtidskontroll på dag 7, og dersom ingenting er på gang eller antydning til det vil jeg be om å bli satt i gang. Det er selvfølgelig ønskelig at fødselen starter av seg selv, men om ikke noe har skjedd på dag 7 tror jeg ikke noe skjer innen dag 11. Jeg er redd for at noe skal skje om jeg går for lenge over + legen mente barnet er stort. Det positive er jo at fødselen blir kontrollert nøye, men det er større fare for tang/vakum. Leste også denne og tenker jeg vil ta det opp på overtidskontroll:

http://www.nrk.no/livsstil/--setter-fodslene-for-sent-igang-1.6545065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukka lenken du la ved like kjapt som jeg åpnet den. Kan ikke lese sånt nå, blir bare sykt stresset av det. Skal heller lese meg opp om fire dager om det ikke har skjedd noe.

Jeg er vanligvis veldig god på å tenke rasjonelt, men tankene har vært litt på avveie de siste dagene. Tenker worst-case. Prøver å tvinge tankene i andre baner, for jeg vet det er bare tull. Selv om man selvfølgelig skal være obs på hva som kan skje.

Hvordan er formen utover dårlig tålmodighet da?

Anonymous poster hash: d0471...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, var ikke meningen å skremme deg. Jeg forsøker også å tenke rasjonelt, og at faren for at noe skal skje er minimal. Men så tenker jeg, faren for at noe skal skje om jeg spiser salami er også minimal, men allikevel har jeg holdt meg unna det hele svangerskapet. Blir litt surrete i hodet på slutten tror jeg. Alt for mye fritid og tid til å tenke..

Har bekkenløsning, sover dårlig og føler meg tung..men har det vel ikke noe verre enn andre gravide. Syns mest det er psykisk belastende. Din form da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ber om å bli satt i gang på overtidskontrollen, men ønsker jo selvsagt at kroppen skal ordne opp på egenhånd.

Anonymous poster hash: 88fae...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2 dager over termin og er veldig klar for å bli ferdig... Førstemann kom 7 dager før....

Håper det skjer noe snart, vil virkelig ikke bli satt i gang...

Anonymous poster hash: 60106...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 41+2, helt sinnsykt lei. Hadde OUL-termin på torsdag (fem dager siden), men her skjer det ingenting.
Skal på overtidskontroll i morgen, men utrolig usikker på om jeg skal be de sette i gang, eller om jeg skal vente litt til. Har lest så mye skremselspropaganda om de som settes i gang..

Det er mulig han begynner å bli litt stor, pluss at han ikke har festa seg enda. Ligger litt skeivt, og er mulig stjernekikker. Tror dere det er mulighet for å få innvilget keisersnitt? Det er jo mange som settes i gang som uansett ender med hasteKS, særlig de med stjernekikkere..

Huff, så usikker.. og utålmodig!



Anonymous poster hash: 78ad2...930
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 37 og hadde i utgangspunktet slått meg til ro med å gå noen uker til. Men så har jeg fått regelmessige maserier som har vart i flere dager nå og det gjør meg sprø. Det er vondt nok til at jeg ikke orker å stå og gå noe særlig rundt, og vondt nok til at jeg stadig blir minnet på at de er der. Men da de sjekket på sykehuset var det ingen tegn til moden livmorhals, den klarte de ikke å få tak i.

Hvis jeg skal gå sånn i alarmberedskap i flere uker, blir jeg sprø! Gi meg heller halsbrann og andre høygravid-plager, men å kjenne på disse sammentrekningene til stadighet er bare slitsomt.

Anonymous poster hash: 975bf...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 41+2, helt sinnsykt lei. Hadde OUL-termin på torsdag (fem dager siden), men her skjer det ingenting.

Skal på overtidskontroll i morgen, men utrolig usikker på om jeg skal be de sette i gang, eller om jeg skal vente litt til. Har lest så mye skremselspropaganda om de som settes i gang..

Det er mulig han begynner å bli litt stor, pluss at han ikke har festa seg enda. Ligger litt skeivt, og er mulig stjernekikker. Tror dere det er mulighet for å få innvilget keisersnitt? Det er jo mange som settes i gang som uansett ender med hasteKS, særlig de med stjernekikkere..

Huff, så usikker.. og utålmodig!

Anonymous poster hash: 78ad2...930

Jeg tror det er veldig vanskelig å få innvilget keisersnitt så sent og på det grunnlaget. Har en oppfattning av at de er veldig strenge med å gi planlagt keisersnitt, men det er bare basert på andres erfaringer..

Til deg som er i uke 37: får håpe maseriene er tegn på modning og at du snart går i fødsel.. Skjønner at det må være utrolig plagsomt! Jeg har heldigvis (?) ikke hatt noe kynnere eller maserier omtrent gjennom hele svangerskapet. Men det virker jo som om det har sin straff når det gjelder at fødselen skal starte da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke les skremselspropaganda både på det ene og det andre. Er ekstremt svært få som dør pga overtid og igangsettelse er ikke lik helvetesfødsel.

Jeg var på overtidskontroll dag 7, og ba om å bli igangsatt. Var lei og begynte å bli redd. Snakket med lege og JM og de fikk meg til å bli trygg. Var heller ikke moden. Ble satt igang 42+0 for man går ikke lengre enn som så. Da var jeg derimot helt moden og eneste de gjorde var å ta vannet. Helt naturlig fødsel uten smertestillende som var over på 4timer fra første lille rietak. Så ikke likhetstegn mellom drypp, epidural, tang osv og igangsettelse. Overnevnte inntreffer som oftes når man ikke er moden så mitt råd er å ikke stresse med igangsettelse. La kroppen modnes så er sannsyneligheten større for at det blir en bra fødselsopplevelse!

Anonymous poster hash: 01d28...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...