Gå til innhold

Dagsøvn 6 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å få babyen til å sovne på dagen :-( vi finner liksom aldri noe som fungerer, annet enn å trille med vogn. Men jeg kan ikke trille 3 turer om dagen!

På kvelden legger vi henne bare i sengen, så sovner hun av seg selv på 5 min.

Noen tips? Vi har bamse hun alltid sover med, mett, tørr bleie, egen bag hun sover i i lekegrinden, smokk, sovesang, uro med sang.. Byssing til hun sover helt kan gå, men hun veier snart 9 kg og jeg orker ikke stå å bysse en halvtime.

Jeg gruer meg til hver soving nå, for det ender alltid med masse skrik og frustrert mamma!

Anonymous poster hash: ec9f9...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke å få babyen til å sovne på dagen :-( vi finner liksom aldri noe som fungerer, annet enn å trille med vogn. Men jeg kan ikke trille 3 turer om dagen!

På kvelden legger vi henne bare i sengen, så sovner hun av seg selv på 5 min.

Noen tips? Vi har bamse hun alltid sover med, mett, tørr bleie, egen bag hun sover i i lekegrinden, smokk, sovesang, uro med sang.. Byssing til hun sover helt kan gå, men hun veier snart 9 kg og jeg orker ikke stå å bysse en halvtime.

Jeg gruer meg til hver soving nå, for det ender alltid med masse skrik og frustrert mamma!

Anonymous poster hash: ec9f9...e8c

Jeg har samme problemet så jeg følger med her.

Anonymous poster hash: e8e39...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at hun var flink til å sovne i lekegrinden før hun lærte å rulle til magen. Hun klarer ikke rulle tilbake, så hvis vi legger henne ned nå, ruller hun til magen på 10 sek og blir megasur! Ikke veldig søvnfremkallende :/

Anonymous poster hash: ec9f9...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og legge henne i sengen på dagtid også? I ett mørkt rom?

Anonymous poster hash: 4fcee...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet så jeg følger med her.

Anonymous poster hash: e8e39...1db

Jeg å!!

Anonymous poster hash: 56cdf...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg bruker bæresele på mi på 6 mnd hvis hun er trøtt. Da sovner hun fort og jeg kan legge henne fra meg ☺ selvfølgelig viktig med en skikkelig sele da som er ergonomisk. Bruker ergobaby 360. Misunner deg at du bare kan legge henne på kvelden, det er bare å glemme her☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min sover alltid I senga på dagtid også. om vi er borte sover hun I vogna si, men det hater hu. Så da må jeg stå å vugge på den til hu sovner. Pleier å ta 15-20 min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg bruker bæresele på mi på 6 mnd hvis hun er trøtt. Da sovner hun fort og jeg kan legge henne fra meg ☺ selvfølgelig viktig med en skikkelig sele da som er ergonomisk. Bruker ergobaby 360. Misunner deg at du bare kan legge henne på kvelden, det er bare å glemme her☺

Hvordan får du babyen ut av selen uten at hun våkner? Min kan også sove i Ergobaby 360, men han våkner garantert av at jeg prøver å ta ham ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du babyen ut av selen uten at hun våkner? Min kan også sove i Ergobaby 360, men han våkner garantert av at jeg prøver å ta ham ut...

Tar henne ikke ut, tar bare av meg selen og legger henne oppi vogna inne eller i vugga oppå selen liksom ☺ går fint det. Endret av teknosilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar henne ikke ut, tar bare av meg selen og legger henne oppi vogna inne eller i vugga oppå selen liksom ☺ går fint det.

Aha. Tror min ville våknet av borrelåsen uansett, den bråker skikkelig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Hun sovner fint i bæreselen, men jeg er ikke så glad i å bruke den siden hun da bysses i søvn. Har så innmari lyst til at hun skal lære å sovne selv uten byssing.. Men det er kanskje et utopisk mål :/

Er også usikker på å bruke sengen på dagtid, rett og slett fordi jeg er veldig redd for å ødelegge den fine kveldsrutinen. Takk for tips likevel!

Anonymous poster hash: ec9f9...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vi har brukt sprinkelsenga på dagtid fra ca. seks måneder på begge våre, uten at det har skapt problemer på kveldstid :)

Utover det har jeg dessverre ingen tips. Da våre begynte å snu seg over på magen, uten å komme seg tilbake, brukte vi en del tid på å bare holde dem fast på ryggen litt, veldig lett, men nok til at de ikke klarte å snu seg, samtidig som vi strøk forsiktig på dem, eller sang litt.

Edit: Når de er såpass små, så kan ting plutselig endre seg uansett, det er sjeldent man får en ting til å fungere hele veien, eller at en ting er problematisk hele tiden :)

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min begynte å snu seg på magen, men ikke kom seg tilbake selv, snudde jeg hu på ryggen etter at hu sovna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sov gullet på dagtid i sengen sin med gardinene ned. Det var bare å se når h*n ble trøtt og benyttet muligheten for et par timers pause.



Anonymous poster hash: 75f90...c13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei tulle som er lett å legge MEN.. I en periode rundt 6-7 mnd alder var det kjempevanskelig og mye tull.

Før 6mmd la vi henne i vogna i stua eller på trilletur, så ble det vanskelig å sovne i vogna uansett tur eller ikke. Kjempetrøtt men kjempa i mot søvnen. Alt ble til timer med sutring og dagene gikk bort til legging. Dette varte i litt over fire uker... Så gikk legging som en drøm igjen.

Hold ut, legg barnet når det er trøtt. Forsøk å ha vaner på hva dere gjør, men ikke på tiden for det kan være barnet bryter. Med antall lurer og lengde. Kjøling og mørkt rom er det. Tulla vår vil ha nå. Gruer. Meg til sommeren.

Litt sovetull og slit er de fleste borti. Lykke til og kjemp videre TS.

Anonymous poster hash: 1aa98...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar henne ikke ut, tar bare av meg selen og legger henne oppi vogna inne eller i vugga oppå selen liksom ☺ går fint det.

Bare vær obs på at da må du ha øynene på henne konstant. Mye som kan vikles om halsen på en sånn sele!

Anonymous poster hash: 54727...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ei tulle som er lett å legge MEN.. I en periode rundt 6-7 mnd alder var det kjempevanskelig og mye tull.

Før 6mmd la vi henne i vogna i stua eller på trilletur, så ble det vanskelig å sovne i vogna uansett tur eller ikke. Kjempetrøtt men kjempa i mot søvnen. Alt ble til timer med sutring og dagene gikk bort til legging. Dette varte i litt over fire uker... Så gikk legging som en drøm igjen.

Hold ut, legg barnet når det er trøtt. Forsøk å ha vaner på hva dere gjør, men ikke på tiden for det kan være barnet bryter. Med antall lurer og lengde. Kjøling og mørkt rom er det. Tulla vår vil ha nå. Gruer. Meg til sommeren.

Litt sovetull og slit er de fleste borti. Lykke til og kjemp videre TS.

Anonymous poster hash: 1aa98...611

Takk! Jeg får bare håpe det går over snart og trøste meg med at kvelden går fint..

Anonymous poster hash: ec9f9...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt sprinkelsenga på dagtid fra ca. seks måneder på begge våre, uten at det har skapt problemer på kveldstid :)

Utover det har jeg dessverre ingen tips. Da våre begynte å snu seg over på magen, uten å komme seg tilbake, brukte vi en del tid på å bare holde dem fast på ryggen litt, veldig lett, men nok til at de ikke klarte å snu seg, samtidig som vi strøk forsiktig på dem, eller sang litt.

Edit: Når de er såpass små, så kan ting plutselig endre seg uansett, det er sjeldent man får en ting til å fungere hele veien, eller at en ting er problematisk hele tiden :)

Ja, kanskje jeg skal tørre å prøve sprinkelsenga en dag :)

Anonymous poster hash: ec9f9...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Hun sovner fint i bæreselen, men jeg er ikke så glad i å bruke den siden hun da bysses i søvn. Har så innmari lyst til at hun skal lære å sovne selv uten byssing.. Men det er kanskje et utopisk mål :/

Er også usikker på å bruke sengen på dagtid, rett og slett fordi jeg er veldig redd for å ødelegge den fine kveldsrutinen. Takk for tips likevel!

Anonymous poster hash: ec9f9...e8c

Ja, borrelåsen bråker 😀

Har brukt seng på begge mine på dagtid og vekslet mellom vogn og vugge, har gått fint. Har ei på 5 år også. Men skjønner deg godt. Her er mi på 6 mnd helt håpløs å legge på kvelden uansett ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på at da må du ha øynene på henne konstant. Mye som kan vikles om halsen på en sånn sele!

Anonymous poster hash: 54727...d05

Bretter den ut på en måte, så alt av lange ting ligger unna henne.

Uansett, har henne i samme rom som meg på dagtid og følger med ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...