Gå til innhold

lære 7mnd baby være takknemlig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her

Nei, han har ikke ocd. Han vil bare være på den sikre siden..

At han ikke vil hun skal sutte på fjernkontrollen og tlf etc er greit. Men alt annet som ikke er elektronikk eller direkte skadelig, det synes jeg hun må få utforske.. jeg ga henne en kjøkkenredskap, en sleiv eller øse i hard plast, slik hun kan leke imens jeg lager mat. Neida, han er redd hun skal få den i halsen.. jeg skjønner jo den, men likevel..

Når det gjelder takknemligheten:mine nieser takker ikke for noe når de får ting, med mindre de blir bedt om det, dog litt surmuling. Hans nevøer sier gladelig takk når de får ting, noen gangef uten at voksne må si ifra. Det er slik han vil lære jenta vår til å bli. Det er helt greit for meg, men ikke i så små alder. Han mener folkeskikk begynner nå, og begynte allerede å 6mnd alder...

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer sikkert lenger hvis du sier noe mer modent og reflektert enn "ta det med ro herregud". Det er gode råd ellers i tråden.

Ts her

Jeg vet det..j bare blir så lei. Tenk deg at du tilbringer dagen med en slik menneske. Som skal til enhver tid lære babyen ditt og datt, og samtidig stoppe henne i å gjøre ditt og datt.. hele dagen. Blir ikke du lei du og?

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg vet det..j bare blir så lei. Tenk deg at du tilbringer dagen med en slik menneske. Som skal til enhver tid lære babyen ditt og datt, og samtidig stoppe henne i å gjøre ditt og datt.. hele dagen. Blir ikke du lei du og?

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Selvfølgelig hadde jeg blitt lei, men det du gjør fungerer jo tydeligvis ikke. Bare si til han at babyer SKAL utforske, de dør ikke av bakterier i hjemmet, og det nytter ikke å lære et barn takknemmelighet før det snakker. Sånn er det bare, og hvis han har noen problemer med det så er det hans problem og han får snakke med noen. Den ungen skal ikke begrenses til en matte på 1 kvadratmeter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Ts her

Jeg vet det..j bare blir så lei. Tenk deg at du tilbringer dagen med en slik menneske. Som skal til enhver tid lære babyen ditt og datt, og samtidig stoppe henne i å gjøre ditt og datt.. hele dagen. Blir ikke du lei du og?

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Jeg hadde følt at situasjonen var såpass skadelig for barnet i lengden at jeg ville tatt ham med en tur eller ti på helsestasjonen.

Han trenger et foreldrekurs, og det tilbys der. Helt seriøst; han har en lang vei å gå i foreldrerollen, og det nytter ikke at du sitter på sidelinjen og ser på.

Dette er faktisk skadelig for barnet, ikke bare en bagatellmessig uenighet eller irritasjon som mange kan ha over ulike ting man er mer og mindre nøye på.

Han forstår jo faktisk ikke helt grunnleggende ting. Det er faktisk ganske trist på vegne av barnet, og du har ansvaret for å endre dette.

Endret av norah
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Nei, han har ikke ocd. Han vil bare være på den sikre siden..

At han ikke vil hun skal sutte på fjernkontrollen og tlf etc er greit. Men alt annet som ikke er elektronikk eller direkte skadelig, det synes jeg hun må få utforske.. jeg ga henne en kjøkkenredskap, en sleiv eller øse i hard plast, slik hun kan leke imens jeg lager mat. Neida, han er redd hun skal få den i halsen.. jeg skjønner jo den, men likevel..

Når det gjelder takknemligheten:mine nieser takker ikke for noe når de får ting, med mindre de blir bedt om det, dog litt surmuling. Hans nevøer sier gladelig takk når de får ting, noen gangef uten at voksne må si ifra. Det er slik han vil lære jenta vår til å bli. Det er helt greit for meg, men ikke i så små alder. Han mener folkeskikk begynner nå, og begynte allerede å 6mnd alder...

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Å lære barn takknemlighet er viktig, men dette er en baby! Vi begynte å lære vår jente å si takk for mat osv når hun var over ett år. Vi har ikke sagt hun må si det, men vi sier selv takk for maten foran henne. Da kom det av seg selv og nå som snart toåring sier hun takk til alt. Vi var ganske slakke i tøylene da hun var baby, for det er viktig at de får utforsket verden. Dette er egentlig viktig for barn generelt. Han mannen din må få veiledning i barns utvikling.

Anonymous poster hash: ddb44...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde jeg blitt lei, men det du gjør fungerer jo tydeligvis ikke. Bare si til han at babyer SKAL utforske, de dør ikke av bakterier i hjemmet, og det nytter ikke å lære et barn takknemmelighet før det snakker. Sånn er det bare, og hvis han har noen problemer med det så er det hans problem og han får snakke med noen. Den ungen skal ikke begrenses til en matte på 1 kvadratmeter.

Tror du ikke jeg har sagt det..? Jo, alt dette. Men han mener noe annet. Derfor ber jeg om råd.han vil ikke høre, og er fast bestemt på at slik er best, hans måte.

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke jeg har sagt det..? Jo, alt dette. Men han mener noe annet. Derfor ber jeg om råd.han vil ikke høre, og er fast bestemt på at slik er best, hans måte.

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Da må han snakke med noen profesjonelle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke jeg har sagt det..? Jo, alt dette. Men han mener noe annet. Derfor ber jeg om råd.han vil ikke høre, og er fast bestemt på at slik er best, hans måte.

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Hans måte er direkte skadelig. Ta en telefon til helsestasjonen tirsdag morgen, og si at dere må ta time så snart som overhodet mulig. Han forstår jo ikke sin rolle som forelder. Om ikke annet fungerer hadde jeg faktisk tatt kontakt med barnevernet. Han må lære seg hva en baby trenger/gjør og faktisk er.

Anonymous poster hash: ef6fc...b5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er ikke "på den sikre siden". På den sikre siden ville vært å fjerne ting i kravlehøyde som har potensiale til å være skadelige, å følge med på barnet hele tiden, og å ta et førstehjelpskurs. Han beveget seg kanskje inn på den sikre siden opprinnelig, men har nå krysset den, gått forbi og endt opp på den totalt irrasjonelle og skadelige siden.

Det virker som om han ikke er mottakelig for å diskutere dette i det hele tatt? Det legger (desverre) hele ansvaret på deg, TS. Du er NØDT til å sørge for at barnet får bedre omgivelser enn dette. På en måte eller en annen. Det nytter ikke å bare komme med motargumenter av typen "herregud, det er ikke farlig", ting må faktisk ENDRES.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med renhetshysteriet hans kan dere sannsynligvis se frem til et barn med alle mulige former for allergier. Du må ta han med til helsesøster og få henne til å snakke med han om hva barn tåler, og ikke tåler. Det er virkelig nå det gjelder å utsette henne for bakterier både ute og inne hvis dere vil unngå allergier mot støv, gluten, pollen osv. når hun blir større.

Se om du finner BBC dokumentaren "Allergies: Modern life and me".

Helsesøster kan sikkert forklare han når barnet utvikler forståelse for ulike følelser, som takknemlighet osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Nei, han har ikke ocd. Han vil bare være på den sikre siden..

At han ikke vil hun skal sutte på fjernkontrollen og tlf etc er greit. Men alt annet som ikke er elektronikk eller direkte skadelig, det synes jeg hun må få utforske.. jeg ga henne en kjøkkenredskap, en sleiv eller øse i hard plast, slik hun kan leke imens jeg lager mat. Neida, han er redd hun skal få den i halsen.. jeg skjønner jo den, men likevel..

Når det gjelder takknemligheten:mine nieser takker ikke for noe når de får ting, med mindre de blir bedt om det, dog litt surmuling. Hans nevøer sier gladelig takk når de får ting, noen gangef uten at voksne må si ifra. Det er slik han vil lære jenta vår til å bli. Det er helt greit for meg, men ikke i så små alder. Han mener folkeskikk begynner nå, og begynte allerede å 6mnd alder...

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Kanskje dere kan prate med broren/søsteren hans for å høre hvordan de har klart å oppdra barna. Så får han jo høre fra noen det har fungert for og som han stoler på, at det er greit å gjøre det slik som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan prate med broren/søsteren hans for å høre hvordan de har klart å oppdra barna. Så får han jo høre fra noen det har fungert for og som han stoler på, at det er greit å gjøre det slik som du vil.

Det er jo dem de har det fra...

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mannen din høres ikke frisk ut! Angst/tvangstanker/maktsyk er de tre ordene jeg får av å lese dette.

Anonymous poster hash: 2ae4a...5fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får mange gode råd her, TS.

Dette er ikke et sunt oppvekstmiljø for et barn.

Den mannen utøver ikke godt foreldreskap, og ikke du heller hvis du lar det fortsette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i tråden er enige med deg, TS. Du har rett og mannen din har feil. Men det hjelper ikke barnet at du vet best når det er den irrasjonelle mannen din som får bestemme og dermed hindre utviklinga til babyen. Selv om det ikke er du som er problemet her så er det faktisk DU som må løse det. Hvis ikke svikter dere begge barnet deres!

Ta kontakt med profesjonelle på tirsdag. Det kan være HS, lege, barnevern... Noen du klarer å snakke med. Be om råd. Få med mannen om du så må stille ultimatum.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt åpenbart at du må handle nå, og ikke senere. Dette vil jo også gjøre noe med forholdet deres, dere må forebygge det nå, og ikke minst må han forstå hav en baby er!

Anonymous poster hash: 760b7...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her

Jeg vet det..j bare blir så lei. Tenk deg at du tilbringer dagen med en slik menneske. Som skal til enhver tid lære babyen ditt og datt, og samtidig stoppe henne i å gjøre ditt og datt.. hele dagen. Blir ikke du lei du og?

Anonymous poster hash: 96bc5...d5b

Jeg ville ikke blitt "lei", nei. Jeg ville blitt forbanna, jeg ville blitt redd, jeg ville blitt fortvilt, og jeg ville ikke funnet meg i at barnet mitt skulle vokse opp sånn. Seriøst, jeg hadde vært ute av døra for lenge siden om jeg var i din situasjon.

Anonymous poster hash: 794a9...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer det resten har foreslått: Ta kontakt med helsestasjonen, og om det ikke bærer frem (altså at mannen din nekter å samarbeide) må Familievernkontoret kobles inn. Dette er en konflikt du MÅ ta. Nå.

Alle foreldre kan ha litt oppstartsvansker i sin nye, uvante rolle - min samboer sjekket for eksempel at sønnen vår pustet ca tjue ganger om natta i begynnelsen, og fortsatte med å sjekke det to til tre ganger hver natt til gutten var 6-7mnd, og også flere ganger i løpet av trilleturer. Langt over normalen altså, og absolutt unødvendig. Men, dette var jo helt ufarlig for barnet, i deres tilfelle hemmer det babyen deres i så stor grad at det vil gå utover utviklingen hennes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det TS?



Anonymous poster hash: 794a9...b8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig skremmende lesning! Fikk vondt i hjertet!

Eneste han gjør er å skade babyen sin 😯 jeg håper virkelig du har tatt grep i dette. Om du ikke har gjort det håper jeg noen andre gjør det for da er det en bv-sak. Dette er omsorgssvikt fra hans side!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...