Gå til innhold

Kommenterer du når du ser gravide som røyker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange gravide røykere som føler seg truffet her gitt.

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Calavi

Nei, det gjør jeg ikke. Folk får ta sine egne dårlige valg uten at jeg skal legge meg opp i det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gravide røykere som føler seg truffet her gitt.

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

Absolutt ikke, jeg har aldri røkt og aldri vært gravid. Men det å trokke på andre mennesker holder jeg meg for god til...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med det såkalte stresset klarer jeg ikke å fatte og begripe!! For noe tøys!

Er du lege?

Man må ikke glemme at for 40 år siden røyket "alle", og stort sett gikk det bra. Så selv om jeg selvfølgelig er for at man slutter når man blir gravid klarer jeg heller ikke å opparbeide et slikt frådende raseri ovenfor røykende gravide heller. Så lenge de ikke ligger på førti om dagen.

Anonymous poster hash: 93f3c...0d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha kommentert det. Synes ikke man bør legge seg borti andres liv, spesielt noen man ikke kjenner. Vil tro at vedkommende er klar over at det ikke er bra å røyke i svangerskapet. Kan ikke se for meg at det hjelper at en fremmed person kommer bort å kritiserer. Men hvis personen hadde spurt meg om hvorfor jeg glaner, da hadde jeg kanskje svart ærlig på det spørsmålet. Trist at folk ikke greier å legge fra seg røyken når de er gravide. Kan jo tross alt gi problemer med vekst, lunger osv.



Anonymous poster hash: 498da...9b8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du lege?

Man må ikke glemme at for 40 år siden røyket "alle", og stort sett gikk det bra. Så selv om jeg selvfølgelig er for at man slutter når man blir gravid klarer jeg heller ikke å opparbeide et slikt frådende raseri ovenfor røykende gravide heller. Så lenge de ikke ligger på førti om dagen.

Anonymous poster hash: 93f3c...0d1

Trenger ikke være lege for å ikke forstå den "stress-unnskyldningen".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke sagt noe. Det er hennes liv og hennes valg.

Hun vet nok veldig godt at det ikke er bra. Men med mindre det hadde vært noen jeg kjente godt, så er ikke jeg i posisjon til å si hva hun skal gjøre.

Hadde jeg kjent vedkommende ville jeg prøvd å komme med gode råd på en saklig måte.

På generelt grunnlag syns jeg det er helt høl i hue at folk både røyker og drikker når de er gravide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være lege for å ikke forstå den "stress-unnskyldningen".

Neida. Så lenge legen forstår det er jeg fornøyd.

Anonymous poster hash: 93f3c...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Man velger selv om man vil tenne en røyk eller stappe en snus under leppa og sette i gang en avhengighet. Man har kontroll over sin egen kropp og hva man vil utsette seg for. Man er et voksent menneske og kan si nei eller ja. Fosteret i magen derimot har ikke en dritt å si om stoffene moren stapper i seg under graviditeten, men det er de som tar støyten om noe faktisk går galt.

Men å holde kjeft, det gjør jeg, det er ikke min kropp eller mitt fremtidige barn. I tillegg er den diskusjonen helt hjernedød uansett og lite vits i å ta opp med folk, gravide som røyker tenner alle plugger og klikker i vinkel nettopp fordi de selv er klar over hvor forjævlig dumt og egoistisk det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ikea i dag og da jeg gikk ut døren der fikk jeg røykstank rett i ansiktet. Jeg blir generelt provosert over at folk må stå rett ved inngangsdører og røyke for jeg bare makter ikke lukten. Derfor snur jeg meg og kikker stygt på vedkommende som står og røyker, legger merke til at dama er høygravid. Hun ser at jeg ser og slenger fra seg "hva glor du på?". Jeg må si jeg ble ganske overasket over å få tilsnakk når det tross alt er henne som burde gå skamme seg så jeg svarte bare at hun skal være glad jeg nøyet meg med å glo på henne. Trodde virkelig vi var kommet lenger i 2015 enn at gravide står og smatter på røyken. Blir kvalm av sånne ressurssvake mennesker!

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

Jeg tør ikke si noe men ser litt stygt på de for å vise min misnøye

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte du deg bra på din høye hest når du så slik ned på henne? Jeg h.a.t.e.r røyk og spesielt at gravide røyker, men jeg har levd lenge nok til å skjønne at jeg ikke skal dømme andre. Du vet ikke hva hennes grunn er og du har helt ærlig ikke noe med hva hun gjør heller!

Dømme? Hun skader jo barnet sitt. Spiller ingen rolle hvorfor hun gjør det...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man er avhengig?

Anonymous poster hash: eedb2...dbb

Da får hun lide seg gjennom abstinensene for barnets skyld

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre som røyker i graviditeten er mindre sensitive overfor sine barn. Sånn er det med den saken. Trist, men sant.



Anonymous poster hash: 7a62c...ca7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke skal de bare ha rett til å abortere fostrene sine eller påtvinge menn uønskede bidragsforpliktelser når de ikke har samtykket til barnet. De skal ha retten til å skade fosterene sine med røyk også. Hva med barnets kropp og barnets velværet da? Er selvfølgelig helt uviktig så lenge en kvinne skal unngå det minste lille ubehag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Jeg vet ikke hva som ligger bak, men jeg er overbevist om at de kvinnenne dette gjelder ikke røyker med lett hjerte. De har det nok vanskelig nok uten at fremmenfolk skal legge sten på byrden.

Vi har forskjellig utgangspunkt og bakgrunn, og ting som oppleves som problemfritt en person kan virke helt uoverkommelig for en annen. Det er ikke opp til meg å dømme fremmede mennesker jeg vet ingenting om.

Det jeg derimot (av bitter erfaring) vet, er at de med forutinntatthet og et svart/hvitt verdenssyn har en vane med å møte seg selv i døra.

"Whenever you feel like criticizing any one . . . just remember that all the people in this world haven't had the advantages that you've had."

Spar meg. Når man ser slik bunnslam la det gå utover fostrene sine så har man rett til å ha en mening om det. Disse røykerne som går rundt og innbiller seg at de har rett til å ikke bli dømt, spesielt når de skader sine egne barn, skal være rimelig glad vi har et lovverk som beskytter dem mot det de egentlig fortjener.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skal de bare ha rett til å abortere fostrene sine eller påtvinge menn uønskede bidragsforpliktelser når de ikke har samtykket til barnet. De skal ha retten til å skade fosterene sine med røyk også. Hva med barnets kropp og barnets velværet da? Er selvfølgelig helt uviktig så lenge en kvinne skal unngå det minste lille ubehag.

Jeg syns røyking under svangerskap skal være straffbart. Dermed kunne man dersom man så en synlig gravid kvinne røyke, melde fra til politiet... noe vsnskelig å håndheve ifh til de som ikke har fått mage ennå. Men der kunne jo lege eller jordmor gripe inn. Man er jo f eks pålagt å melde fra til barnevetn, som helsepersonell, om man mistenker mishandling av barn. Samme greia burde gjelde her. Samme med gravide som drikker alkohol

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns røyking under svangerskap skal være straffbart. Dermed kunne man dersom man så en synlig gravid kvinne røyke, melde fra til politiet... noe vsnskelig å håndheve ifh til de som ikke har fått mage ennå. Men der kunne jo lege eller jordmor gripe inn. Man er jo f eks pålagt å melde fra til barnevetn, som helsepersonell, om man mistenker mishandling av barn. Samme greia burde gjelde her. Samme med gravide som drikker alkohol

Det skulle vært ulovliggjort å røyke i heletatt. Å røyke er selve definisjonen på urimelighet, da de tar seg frihet til å skade andre fordi de skal ha kosen sin. Grøsser ved tanken på de stakkars mennene som risikerer å betale enorme summer i barnebidrag for unger som er u høyrisiko for å skulle utvikle kroniske dysfunksjoner.

Endret av tinder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært ulovliggjort å røyke i heletatt. Å røyke er selve definisjonen på urimelighet, da de tar seg frihet til å skade andre fordi de skal ha kosen sin. Grøsser ved tanken på de stakkars mennene som risikerer å betale enorme summer i barnebidrag for unger som er u høyrisiko for å skulle utvikle kroniske dysfunksjoner.

Det forbudet kommer en dag. Resten du skriver gidder keg ikke kommentere da det er irrelevant. Samt de fleste fedre stiller heldigvis mer opp for sine unger enn at de betsler penger for de. Og keg blir like provosert over menn som røyker inærheten av sin gravide dame eller røyker nær sine barn. Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Så lenge legen forstår det er jeg fornøyd.

Anonymous poster hash: 93f3c...0d1

Ja du er fornøyd fordi da kan du gjøre hva du vil fir din egen del og drite i barnet i magen. Av stress og røyk er røyk uansett det verste ondet. Din fastlege må nærme seg pensjonsalder med sine utdaterte holdninger

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg aldri i verden ville røyket som gravid, ville jeg heller aldri sagt ifra til noen jeg ikke kjente. Det er legen, barnefaren, foreldrene og vennene hennes sin oppgave og hun har helt sikkert hørt det før. Stygge kommentarer og blikk hjelper kun din egen selvfølelse. Da kan man liksågodt gå rundt og rope "tjukkas!" til overvektige i folkehelsas navn.



Anonymous poster hash: 6709c...d81
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...