Gå til innhold

Kommenterer du når du ser gravide som røyker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke opp til meg å kommentere på at gravide røyker. Jeg hetser ikke.

Akkurat som jeg heller ikke kommentrerer når jeg ser narkomane, alkoholikere, selvskadere, overvektige, anorektikere og andre selvskadende individer. Det er opp til dem selv hvordan de vil leve sitt liv.



Anonymous poster hash: 5706f...bfe
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke opp til meg å kommentere på at gravide røyker. Jeg hetser ikke.

Akkurat som jeg heller ikke kommentrerer når jeg ser narkomane, alkoholikere, selvskadere, overvektige, anorektikere og andre selvskadende individer. Det er opp til dem selv hvordan de vil leve sitt liv.

Anonymous poster hash: 5706f...bfe

Så lenge narkomane, anorektikere osv ikke er gravide så skader de kun seg selv. Gravide som røyker skader barnet også.

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg glor stygt på synlig gravide/ammende/foreldre med barnevogn som røyker. Men det synes jeg de fortjener.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenterer dere overvektige som er gravide også? De påfører like stor skade som røykere.

Jeg synes det er hårreisende å røyke som gravid, men man vet ikke noe bakgrunn og jeg kommenterer i alle fall ikke. Vedkomne vet at det hun gjør ikke er bra, og da trenger hun ikke ukjente til å rakke henne ned. Hun får forhåpentligvis god veiledning av helsepersonell.

Videre kommenterer jeg ikke overvektige gravide eller hun moren i barnehagen som er svært overvektig, har en ettåring som er overvektig og blir dyttet full av Tom og Jerry kjeks. (Åpen bhg, så foreldrene er der hele tiden, talte tilsammen over 8stk på 3timer) Jeg håper hun får veiledning av helsepersonell. Det hjelper ingen å slenge ufine kommentarer rundt seg.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/-gravid-fedme-like-stor-risikofaktor-som-royking/

Anonymous poster hash: a9fa7...c58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det feil å røyke under svangerskapet, og generelt mener jeg at dersom man absolutt ikke klarer å slutte så står man ikke offentlig å røyker. Men å kommentere på at en ukjent står å røyker er galt det også. På samme måte som jeg ikke hadde kommentert på ei mor som nevnt over her hadde en overvektig unge og ga den masse snop. Det er helsepersonells jobb og ingen ukjente på gata, en vet faktisk ingenting om bakgrunnen for det heller. Jeg tenker selvsagt mitt i mitt stille sinn men det blir værende der! Dessutten vet alle at å mase på en som røyker om å slutte, gjør det verre å slutte. Så den kommentaren kan gjøre vondt verre mot stresset og hva tror dere hun tyr til da? Og så er man plutselig i en ond sirkel...

Anonymous poster hash: 94135...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kunne ikke falt meg inn. Dømmer ikke folk på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Jeg vet ikke hva som ligger bak, men jeg er overbevist om at de kvinnenne dette gjelder ikke røyker med lett hjerte. De har det nok vanskelig nok uten at fremmenfolk skal legge sten på byrden.

Vi har forskjellig utgangspunkt og bakgrunn, og ting som oppleves som problemfritt en person kan virke helt uoverkommelig for en annen. Det er ikke opp til meg å dømme fremmede mennesker jeg vet ingenting om.

Det jeg derimot (av bitter erfaring) vet, er at de med forutinntatthet og et svart/hvitt verdenssyn har en vane med å møte seg selv i døra.

"Whenever you feel like criticizing any one . . . just remember that all the people in this world haven't had the advantages that you've had."

Her jeg kommer fra er det ikke uvanlig at folk røyker når de er gravide. Og når de gjør det så offentlig, tenker jeg at det ikke kan være med så tungt hjerte heller... var i et bryllup, da stod en jente høygravid ute og røykte med alle bryllupsgjestene rundt seg, hun gikk rundt og minglet og viftet åpenlyst med den røyken. Det var et hjørne hun kunne gått rett bak og ingen hadde sett henne. Har også vært på fest der tre høygravide satt og dampa. Jeg vet ikke jeg, syns ikke det virker som alle har noe skam med det... Venninnen min er til og med avbildet i røykehuset på sykehuset like før fødselen...

Ser jeg ikke har svart skikkelig på selve tema; nei, jeg sier ikke noe. Hva forskjell skulle det gjøre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg glor stygt på synlig gravide/ammende/foreldre med barnevogn som røyker. Men det synes jeg de fortjener.

Enig med gravide men syns ikke man fortjener stygge blikk om man røyker etter fødsel, er mange som ikke ammer ungen sin.

Og de røykende høygravide Neon Sun beskriver over her gjør meg så forbanna, tror jeg må forlate tråden :P

Anonymous poster hash: bd591...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge narkomane, anorektikere osv ikke er gravide så skader de kun seg selv. Gravide som røyker skader barnet også.

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

Mange narkomane som er gravide. Men fremdeles ingen grunn til å drive med hets, det er ikke ditt ansvar. Ikke en dritt forbedrer seg med middelaldersklynsjing.

Anonymous poster hash: 5706f...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ikea i dag og da jeg gikk ut døren der fikk jeg røykstank rett i ansiktet. Jeg blir generelt provosert over at folk må stå rett ved inngangsdører og røyke for jeg bare makter ikke lukten. Derfor snur jeg meg og kikker stygt på vedkommende som står og røyker, legger merke til at dama er høygravid. Hun ser at jeg ser og slenger fra seg "hva glor du på?". Jeg må si jeg ble ganske overasket over å få tilsnakk når det tross alt er henne som burde gå skamme seg så jeg svarte bare at hun skal være glad jeg nøyet meg med å glo på henne. Trodde virkelig vi var kommet lenger i 2015 enn at gravide står og smatter på røyken. Blir kvalm av sånne ressurssvake mennesker!

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

Blir kvalm av ressurssvake mennesker som handler på Ikea jeg også.

Anonymous poster hash: 9ff22...0f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid ved et uhell.

Før vi skulle gå inn for å begynne å prøve hadde jeg/vi et mål, og det var at jeg skulle få hjelp til å slutte, for jeg klarer det rett og slett ikke på egenhånd.

Da jeg alikavell ble gravid før planen, ba jeg flere ganger både lege og jordmor om hjelp til å slutte. Ba til og med om at de skulle fortelle meg i klartekst hvor en ubrukelig mor jeg var. Det jeg fikk til svar fra dem begge var at barnet ville ta mer skade av stresset som oppsto hvis jeg var uten røyk, enn hva det fikk om jeg fortsatte med de to røykene om dagen jeg hadde klart å trappe ned til. Jeg sluttet aldri å røyke, og skulle gjerne ønske jeg hadde fått litt mer hjelp da jeg ba om det.

Anonymous poster hash: 3541f...311

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med gravide men syns ikke man fortjener stygge blikk om man røyker etter fødsel, er mange som ikke ammer ungen sin.

Og de røykende høygravide Neon Sun beskriver over her gjør meg så forbanna, tror jeg må forlate tråden :P

Anonymous poster hash: bd591...b7c

Spiller ingen rolle om de ammer eller ikke. Røyk når ungen uansett!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kvalm av ressurssvake mennesker som handler på Ikea jeg også.

Anonymous poster hash: 9ff22...0f3

Da er du i dårlig selskap. Har du lest tråden om hvor mye babyutstyr de som bruker gravid forumet har handlet på ikea?

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge narkomane, anorektikere osv ikke er gravide så skader de kun seg selv. Gravide som røyker skader barnet også.

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

Ultralydbilder av et foster når mor røyker.

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article1533481.ece

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

Men alle er jo veldig enige om ad det ikke er bra å røyke når man er gravid, men det gir deg ikke rett til å hetse andre mennesker for det.

Det å kommentere fører ikke til at de slutter å røyke, så hvorfor gjøre det da? Føler du deg bedre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid ved et uhell.

Før vi skulle gå inn for å begynne å prøve hadde jeg/vi et mål, og det var at jeg skulle få hjelp til å slutte, for jeg klarer det rett og slett ikke på egenhånd.

Da jeg alikavell ble gravid før planen, ba jeg flere ganger både lege og jordmor om hjelp til å slutte. Ba til og med om at de skulle fortelle meg i klartekst hvor en ubrukelig mor jeg var. Det jeg fikk til svar fra dem begge var at barnet ville ta mer skade av stresset som oppsto hvis jeg var uten røyk, enn hva det fikk om jeg fortsatte med de to røykene om dagen jeg hadde klart å trappe ned til. Jeg sluttet aldri å røyke, og skulle gjerne ønske jeg hadde fått litt mer hjelp da jeg ba om det.

Anonymous poster hash: 3541f...311

huff! Det er fælt, trodde virkelig man fikk tilbud om mer hjelp enn som så. Dårlig holdning fra helsevesentes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er du i dårlig selskap. Har du lest tråden om hvor mye babyutstyr de som bruker gravid forumet har handlet på ikea?

Anonymous poster hash: 970ac...d3c

Ja, ser ikea har trukket tilbake en del barneting i løpet av årenes løp også. Hva skal man med billige ting når ungen dør av det? Røyke den ihjæl eller kverka den med ikea ting, vansklig valg :)

Anonymous poster hash: 9ff22...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid ved et uhell.

Før vi skulle gå inn for å begynne å prøve hadde jeg/vi et mål, og det var at jeg skulle få hjelp til å slutte, for jeg klarer det rett og slett ikke på egenhånd.

Da jeg alikavell ble gravid før planen, ba jeg flere ganger både lege og jordmor om hjelp til å slutte. Ba til og med om at de skulle fortelle meg i klartekst hvor en ubrukelig mor jeg var. Det jeg fikk til svar fra dem begge var at barnet ville ta mer skade av stresset som oppsto hvis jeg var uten røyk, enn hva det fikk om jeg fortsatte med de to røykene om dagen jeg hadde klart å trappe ned til. Jeg sluttet aldri å røyke, og skulle gjerne ønske jeg hadde fått litt mer hjelp da jeg ba om det.

Anonymous poster hash: 3541f...311

Bare tull og tøys! Dette er svakt av din lege. Bedre å være stresset en uke, enn at fosteret får i seg 560 sigaretter.

Blir for dumt. En slutter fordi en VET at dette er skadelig. At det går an å være så egoisisk forstår jeg ikke. "Mitt nikotinbehov er viktigere enn barnets fremtidige helse". Sjansespill DE LUXE

Anonymous poster hash: 91d06...7ae

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med det såkalte stresset klarer jeg ikke å fatte og begripe!! For noe tøys!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...